Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:05

Bigone, ik schreef ook dat het hier de hele dag in het nieuws komt, waar dat dus wel zo is gecommuniceerd. Het zal de komende tijd wel gedetailleerder in de kranten komen. Overigens kun je een heleboel over Oostenrijkse politici zeggen, maar op eerlijkheid heb ik ze nog niet zo heel vaak kunnen betrappen. Zojuist werden nog even alle uitspraken van de afgelopen dagen tot weken op een rijtje gezet, waarin de bevolking telkens werd beloofd dat er geen vaccinatieplicht of lockdown voor gevaccineerden zou gaan komen. En een paar dagen later is het dus toch zover.
@sizzle: ik ben het volkomen met je eens!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:09

Ik word er misselijk van die beelden van Rotterdam :n misschien voel ik soms teveel mee maar ik denk dan je ziet veel filmpjes van politie wagens die volledig omsingeld worden en bekogeld, ik zou echt doodsangsten uitstaan, is dit nu vechten voor vrijheid of vragen om meer maatregelen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:10

MarlindeRooz schreef:
Nee het is dus niet wettig een betaalmiddel dat een winkelier moet aannemen. Dat staat toch in de wet. :+
En corona technisch is contant geld een onnodig contact.

Andersom is natuurlijk ook net zo goed je goed recht ;)

Hier ging afgelopen week iemand een rel staan schoppen bij de loempia kraam. Die biedt pinnen wel aan maar dat kost 15 cent extra ivm. Extra kosten voor het pinnen.
Doe even normaal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:11

Liegen of verdraaien doet elke politicus of ze weten zich iets niet te herinneren. Misschien is het in Nederland nog een geluk dat er zo’n hoge vaccinatie graad is, anders kwam die plicht tot vaccineren hier ook wel om de hoek kijken.
Mochten er mensen de laatste verdeling van gevaccineerd/ongevaccineerd op verpleegafdelingen/ic willen zien?
Grafiek komt uit brief van rivm aan regering:

Afbeelding

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:11

moonsparkle schreef:
Ik word er misselijk van die beelden van Rotterdam :n misschien voel ik soms teveel mee maar ik denk dan je ziet veel filmpjes van politie wagens die volledig omsingeld worden en bekogeld, ik zou echt doodsangsten uitstaan, is dit nu vechten voor vrijheid of vragen om meer maatregelen?

Lekker inderdaad allemaal ook die Felyx scootertjes in de fik steken enzo. Fijn voor de ondernemers, dit soort acties. Net alsof zij er iets aan kunnen doen.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:14

Sizzle schreef:
In Oostenrijk hebben jongeren een politieauto in brand gezet vanwege de nieuwe maatregelen. Eigenlijk wilde ze een politiebeamte in brand steken -O-

Dat er een sociale emotionele achterstand is bevestigd dit maar weer.

Hier ging vandaag een brief richting ouders dat het momenteel in de stad/dorp niet altijd veilig is. En dat kinderen niet alleen moeten fietsen. Dat is niet allemaal Corona gerelateerd hoor maar alles lijkt wel extremer.

Gebeuren in Rotterdam past ook goed in dat straatje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:19

MarlindeRooz schreef:
Nee het is dus niet wettig een betaalmiddel dat een winkelier moet aannemen. Dat staat toch in de wet. :+
En corona technisch is contant geld een onnodig contact.

Er zijn winkels (mede door corona versneld) met contant geld gestopt en ik geef ze groot gelijk. Geld op laten halen kost een vermogen, geld wegbrengen kan op steeds minder plekken en loop je veel risico mee. Nee hoor, groot gelijk :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:27

Ik zou persoonlijk een sluiting van de basisscholen op dit moment niet zo'n ramp vinden hoor, laat maar komen :j Het is natuurlijk klöte met thuiswerken, maar voor dat jochie zou het op zich wel fijn zijn zonder die school-stress met Sinterklaas en dat Corona-gedoe, het is toch wel een intensief jaartje, hoor veel andere ouders er ook over dat die kinderen zo moe zijn :(:)

Die zouden er wel van opknappen als ze even 1 of 2 weken niet naar school hoeven :(:)

Maar als ze het inderdaad toch zouden willen doen, dan liever nu zo snel mogelijk i.p.v. aan de kerstvakantie plakken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:30

pmarena schreef:
Ik zou persoonlijk een sluiting van de basisscholen op dit moment niet zo'n ramp vinden hoor, laat maar komen :j Het is natuurlijk klöte met thuiswerken, maar voor dat jochie zou het op zich wel fijn zijn zonder die school-stress met Sinterklaas en dat Corona-gedoe, het is toch wel een intensief jaartje, hoor veel andere ouders er ook over dat die kinderen zo moe zijn :(:)

Die zouden er wel van opknappen als ze even 1 of 2 weken niet naar school hoeven :(:)

Maar als ze het inderdaad toch zouden willen doen, dan liever nu zo snel mogelijk i.p.v. aan de kerstvakantie plakken.

Als alle ouders dit goed konden aanpakken zou ik hier ook zo voor zijn. Ik geloof namelijk ook niet dat 1 of 2 weken effect heeft. Wel als er een boek besmettingen zijn om de boel te als het ware te isoleren.

Ik snap alleen wel heel goed waarom dit een van de laatste redmiddelen is om in te zetten.
Ik heb niet voor niks meer dan het dubbele aan sociale vaardigheidstraining aanmeldingen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:34

Nou ik denk dat je nog beter nu een week of 2 kan doen, dan wachten tot de kerstvakantie.... want dat vind ik nog wel erg lang weg hoor -O-

[edit] net even gekeken en ik zie dat de kerstvakantie vanaf zaterdag 25 december staat ingepland.
(tot 9 januari)

Dus dat is nog een maand weg. Stel dat je de kinders een week eerder op vakantie stuurt, dan zouden ze dus nog een maand naar school gaan....
Laatst bijgewerkt door pmarena op 19-11-21 23:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:37

moonsparkle schreef:

Door dit soort idioten hebben we straks weer een avondklok.
En eerlijk gezegd, zou ik dat nog begrijpen ook.

Met dank aan de antivaxxers, idiote politici van FvD, relschoppers en hooligans.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:37

pmarena schreef:
Nou ik denk dat je nog beter nu een week of 2 kan doen, dan wachten tot de kerstvakantie.... want dat vind ik nog wel erg lang weg hoor -O-

Dat was vorig jaar toen ook het advies. Kwam toen ook niet van de grond omdat het gewoon ook niet de oplossing is.

Maar goed het is kiezen tussen 2 hele kwaden. Of je zet iedereen weer thuis en hopelijk stopt dat de Corona besmettingen of je hebt meer besmettingen, hopelijk steken ze geen kwetsbaren aan maar voor de ontwikkeling van de kinderen wel beter.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:43

Mwoah, ik denk dat je met een dreigende code zwart beter zo min mogelijk risico's kan nemen en dat het wel te verantwoorden is in het grote geheel, om de kinders even niet op school te laten samenkomen.

Dat de meest lastige thuissituaties dan wel opvang kunnen krijgen, maar er toch ook veel gezinnen zichzelf een beetje in kunnen graven zeg maar, met een stuk minder contacten dan op school.

Hier ook oma afgezegd morgen waar die kleine zou gaan spelen samen met nichtje: die heeft waterpokken van school meegenomen. Normaal zou ik daar niet moeilijk over doen, maar we gaan potentiële problemen nu even niet opzoeken.

En als ik kijk hoeveel ouders hier op school niet gevaccineerd zijn....als het dan op school komt dan heb je er zat te pakken :(:)

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:46

Het gaat niet alleen om de lastige thuissituaties. Voor die kinderen is het effect alleen nog veel groter.
Sociaal emotioneel gezien zijn er bij alle kinderen achterstanden te zien. Je leert namelijk gewoon nauwelijks tot niet hoe je met anderen moet omgaan. Dat is moeilijk in te halen.

Zoals ik al aangaf. Normaal heb ik 6-8 aanmeldingen voor de sova training. Nu 20-25 op een zelfde leerlingenaantal.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 23:57

Electra63 schreef:
moonsparkle schreef:

Met dank aan de antivaxxers, idiote politici van FvD, relschoppers en hooligans.

En ik weet niet precies wat er is gebeurd maar er is na de waarschuwingsschoten dus ook gericht geschoten door de politie.
Heftig.

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:19

Ik heb beelden gezien, dat er 1 is neergeschoten door de politie.
Er schijnt nog iemand neergeschoten te zijn.
En ik zag een filmpje van een afgerukte pink !

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:33

DuoPenotti schreef:
Blauwe verf er op die 3 maanden blijft zitten.
En allemaal een boete van 10.000 euro. Ja ook aftrek van loon/uitkeringen. Maak er maar een politie staat van. Vragen ze om.
Elk die zich normaal gedraagt merkt het toch niet.

...en dan nóg vinden mensen het vreemd dat dit soort opmerkingen gedachtes aan WW2 en de jodenster oproepen?

Verder vind ík het hoogst tekenend dat in Ootenrijk een natuurlijke besmetting niet telt.
Daar hebben we de eerste halfjaarlijkse verplichting van IEDEREEN ongeacht natuurlijke weerstand. Proefbalonnetje voor heel Europa?

Ondertussen is de gemanipuleerde angst de slechte raadgever van de meerderheid en zitten we fluks met dit en verbod op contant geld.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:36

Electra63 schreef:
moonsparkle schreef:

en eerljk gezegd begríjp ík de protesten. Met dank aan degenen die het oostenrijkse model nog goed vinden ook.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:36

Electra63 schreef:
Ik heb beelden gezien, dat er 1 is neergeschoten door de politie.
Er schijnt nog iemand neergeschoten te zijn.
En ik zag een filmpje van een afgerukte pink !

Ik zag het ook, 2 overleden lees ik ook. Heftig hoor, niet normaal, maar ik sta wel achter de politie. Dit was geen protest maar rellen..

robert45

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:49

HC dit is geen protest. Dit heeft ook geen reet te maken met coronamaatregelen.

Deze lui willen gewoon rotzooi schoppen omdat ze dan kunnen rellen tegen de politie.

Je mag het oneens zijn met maatregelen, je mag er zelfs een demonstratie tegen houden. Gewoon normaal, je zegje doen en weer naar huis.

Zodra je gericht politiewagens in de brand steekt, zwaar vuurwerk gooit, agenten dusdanig in nauw drijft dat ze hun wapen trekken en zelfs schieten dan heb je voor mij alle geloofwaardigheid verloren.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:55

robert45 schreef:
HC dit is geen protest. Dit heeft ook geen reet te maken met coronamaatregelen.

Deze lui willen gewoon rotzooi schoppen omdat ze dan kunnen rellen tegen de politie.

Je mag het oneens zijn met maatregelen, je mag er zelfs een demonstratie tegen houden. Gewoon normaal, je zegje doen en weer naar huis.

Zodra je gericht politiewagens in de brand steekt, zwaar vuurwerk gooit, agenten dusdanig in nauw drijft dat ze hun wapen trekken en zelfs schieten dan heb je voor mij alle geloofwaardigheid verloren.

Ik ben het helemaal met je eens.
Op hetzelfde moment was er een grote brand bij een BP-fabriek in de Europoort.
Zulke grote rellen, kunnen grote gevolgen hebben voor hulpverlening elders in de regio.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 00:58

Huertecilla schreef:
DuoPenotti schreef:
Blauwe verf er op die 3 maanden blijft zitten.
En allemaal een boete van 10.000 euro. Ja ook aftrek van loon/uitkeringen. Maak er maar een politie staat van. Vragen ze om.
Elk die zich normaal gedraagt merkt het toch niet.

...en dan nóg vinden mensen het vreemd dat dit soort opmerkingen gedachtes aan WW2 en de jodenster oproepen?

Verder vind ík het hoogst tekenend dat in Ootenrijk een natuurlijke besmetting niet telt.
Daar hebben we de eerste halfjaarlijkse verplichting van IEDEREEN ongeacht natuurlijke weerstand. Proefbalonnetje voor heel Europa?

Ondertussen is de gemanipuleerde angst de slechte raadgever van de meerderheid en zitten we fluks met dit en verbod op contant geld.

Ik snap Oostenrijk wel. Door natuurlijke besmetting niet te laten tellen zijn er ook minder idioten die zich moedwillig laten besmetten op een Coronafeestje.

En nee dit zijn geen protesten nee. Dit zijn relschoppers. Die mag je gerust hard aanpakken want die staan daar niet om hun mening te geven.

Sunnda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:11

En nog vinden mensen het maar normaal.Je verplicht elke zeven maanden enten. Genezen telt niet meer. Heel normaal toch? -O-

Ik blijf het eng vinden hoe makkelijk mensen hun grens verschuift terwijl ze dit voor henzelf goedpraten dat het nodig is.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:13

Zijn die rellen niet vooral vanwege het vuurwerkverbod?

Twee jaar geleden zaten we op ouderjaarsavond op een terrasje. Er kwam zo in 2 minuten een zeer dikke mist op. Alsof het de voorbode was..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-21 01:17

Sunnda schreef:
En nog vinden mensen het maar normaal.Je verplicht elke zeven maanden enten. Genezen telt niet meer. Heel normaal toch? -O-

Ik blijf het eng vinden hoe makkelijk mensen hun grens verschuift terwijl ze dit voor henzelf goedpraten dat het nodig is.

Ach hou toch op.. Grens verschuiven en goedpraten? Hoezo vul jij dit voor mensen in?