Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
bigone schreef:Ik zeg nergens bang voor de besmettingen te zijn, feit is wel dat je door veel besmettingen meer kans op mutaties hebt. En dat hoeft niet erg te zijn mits ze niet vervelender dan de huidige zijn. En Delta is veel besmettelijker dus wel logisch dat het nu hard gaat en dat moet wel ingedamd worden. Niet iedereen heeft zijn tweede vaccin gehad en dat is met deze variant blijkbaar behoorlijk belandt het oog op verspreiden.
En ondanks dat veel jongeren besmet raken, ziekenhuis toch tien patiënten meer dan gisteren. Lichte toename maar wel realiteit en dit gaat de komende weken zeker stijgen.
bigone schreef:Ik zeg nergens bang voor de besmettingen te zijn, feit is wel dat je door veel besmettingen meer kans op mutaties hebt. En dat hoeft niet erg te zijn mits ze niet vervelender dan de huidige zijn. En Delta is veel besmettelijker dus wel logisch dat het nu hard gaat en dat moet wel ingedamd worden. Niet iedereen heeft zijn tweede vaccin gehad en dat is met deze variant blijkbaar behoorlijk belandt het oog op verspreiden.
En ondanks dat veel jongeren besmet raken, ziekenhuis toch tien patiënten meer dan gisteren. Lichte toename maar wel realiteit en dit gaat de komende weken zeker stijgen.
Hannanas schreef:Bizar dat een negatief geluid over de maatregelen loslaten gelijk verbonden wordt met angst.
Denk ook aan alle bij-effecten van besmettingen. Ik zou graag willen dat vanaf nu de horeca en cultuur duurzaam open kan blijven met op en af maatregelen meer of minder. Maar wel open. Geld kunnen verdienen.
En dat alle zorg weer gaat draaien en kan blijven draaien. Dat als er kanker wordt vastgesteld je snel geholpen kan worden. Dat je niet nog 6 of meer weken moet wachten tot die tumor eruit gehaald kan worden en je grote kans hebt te laat te zijn. Alle doden verder die niet op tijd geholpen zijn. En alle andere niet-spoed maar wel noodzakelijke behandelingen.
Met het stijgen van besmettingen en daardoor ziekenhuisopnames knapt de hele boel weer opnieuw.
Het is zaak om te blijven waar we nu zijn. En het is nog koffiedik kijken of met de vaccinaties de ziekenhuisopnames dermate laag blijven dat de zorg volledig kan blijven draaien.
Lau_ schreef:bigone schreef:Ik zeg nergens bang voor de besmettingen te zijn, feit is wel dat je door veel besmettingen meer kans op mutaties hebt. En dat hoeft niet erg te zijn mits ze niet vervelender dan de huidige zijn. En Delta is veel besmettelijker dus wel logisch dat het nu hard gaat en dat moet wel ingedamd worden. Niet iedereen heeft zijn tweede vaccin gehad en dat is met deze variant blijkbaar behoorlijk belandt het oog op verspreiden.
Gelukkig is de IC bezetting wel gedaald vandaag.
pmarena schreef:Het lijkt ook wel een beetje een "ik heb mijn 2 prikken dus ik ben er wel klaar mee" mentaliteit.
bigone schreef:pmarena schreef:Het lijkt ook wel een beetje een "ik heb mijn 2 prikken dus ik ben er wel klaar mee" mentaliteit.
Dan was het geen probleem, ik heb beide prikken gehad, anderhalve week geleden de tweede maar wanneer iedereen twee prikken had gehad dan ga maar los wat mij betreft. Er moeten nog een paar miljoen tweede prikken gezet worden en die mensen zijn niet beschermd tegen de Delta variant, ze worden er dus wel net zo besmettelijk door als mensen die geen prik hebben gehad. Misschien goed voor de natuurlijke immuniteit maar niet voor de cijfers en ongetwijfeld zullen er ziekenhuisopnames uit voortvloeien, dat zie je in Engeland ook.
Sheran schreef:Wat betreft delta wel een heel stuk minder, ik dacht maar 30%. Ik kan het terugzoeken maar zit officieel in een vergadering
Sheran schreef:Wat betreft delta wel een heel stuk minder, ik dacht maar 30%. Ik kan het terugzoeken maar zit officieel in een vergadering
Sheran schreef:Zeker, accuraatheid is heel erg belangrijk bij dit onderwerp.
Weet iemand trouwens waar je (online) nog betrouwbare FFP2-maskers kunt kopen? Dus via een betrouwbaar adres?
Lau_ schreef:Ik ben een beetje in de war maar wellicht heb ik het niet goed begrepen.. Moeten wij als gevaccineerde nou beperkt blijven omdat opa en oma zich niet willen laten vaccineren ?
Sizzle schreef:LG masker zijn een beetje een vreemde eend.
Die maskers zijn gedeclareerd als klasse 1 (bescherming van een ander) maar schijnen tevens het verkorte covid nood-traject doorlopen te hebben. Daarmee zouden ze kwa bescherming vergelijkbaar moeten zijn met FFP2 maar de noodtoelating is alleen geldig tijdens de pandemie en eigenlijk alleen voor medisch personeel.
Hun markt zit echter in het dagelijks gebruik. Het is niet allemaal lekker doorzichtig.