Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 15:47

Ik zeg nergens bang voor de besmettingen te zijn, feit is wel dat je door veel besmettingen meer kans op mutaties hebt. En dat hoeft niet erg te zijn mits ze niet vervelender dan de huidige zijn. En Delta is veel besmettelijker dus wel logisch dat het nu hard gaat en dat moet wel ingedamd worden. Niet iedereen heeft zijn tweede vaccin gehad en dat is met deze variant blijkbaar behoorlijk belandt het oog op verspreiden.
En ondanks dat veel jongeren besmet raken, ziekenhuis toch tien patiënten meer dan gisteren. Lichte toename maar wel realiteit en dit gaat de komende weken zeker stijgen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:07

bigone schreef:
Ik zeg nergens bang voor de besmettingen te zijn, feit is wel dat je door veel besmettingen meer kans op mutaties hebt. En dat hoeft niet erg te zijn mits ze niet vervelender dan de huidige zijn. En Delta is veel besmettelijker dus wel logisch dat het nu hard gaat en dat moet wel ingedamd worden. Niet iedereen heeft zijn tweede vaccin gehad en dat is met deze variant blijkbaar behoorlijk belandt het oog op verspreiden.
En ondanks dat veel jongeren besmet raken, ziekenhuis toch tien patiënten meer dan gisteren. Lichte toename maar wel realiteit en dit gaat de komende weken zeker stijgen.

precies

Gewoon lekker doen of het niet bestaat, want dat lijk ik zo ongeveer te lezen in sommige berichten, dat is niet de oplossing.
En ik heb geen behoefte aan dadelijk wel weer strengere maatregelen omdat sommige ineens overal schijt aan hebben.

pmarena

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:09

Het lijkt ook wel een beetje een "ik heb mijn 2 prikken dus ik ben er wel klaar mee" mentaliteit.

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:11

bigone schreef:

Gelukkig is de IC bezetting wel gedaald vandaag.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:12

Hannanas schreef:
Bizar dat een negatief geluid over de maatregelen loslaten gelijk verbonden wordt met angst.

Denk ook aan alle bij-effecten van besmettingen. Ik zou graag willen dat vanaf nu de horeca en cultuur duurzaam open kan blijven met op en af maatregelen meer of minder. Maar wel open. Geld kunnen verdienen.

En dat alle zorg weer gaat draaien en kan blijven draaien. Dat als er kanker wordt vastgesteld je snel geholpen kan worden. Dat je niet nog 6 of meer weken moet wachten tot die tumor eruit gehaald kan worden en je grote kans hebt te laat te zijn. Alle doden verder die niet op tijd geholpen zijn. En alle andere niet-spoed maar wel noodzakelijke behandelingen.

Met het stijgen van besmettingen en daardoor ziekenhuisopnames knapt de hele boel weer opnieuw.

Het is zaak om te blijven waar we nu zijn. En het is nog koffiedik kijken of met de vaccinaties de ziekenhuisopnames dermate laag blijven dat de zorg volledig kan blijven draaien.

Wel jammer dat mijn post van 19 juni waarheid lijkt te worden.

Ik vind al dat “dansen met Jansen” en alle maatregelen lossen nog steeds zo ongelofelijk oliedom he!!! Het had toch veel beter gekund. Slimmer. Preventiever. Dit was 26 juni met de versoepelingen toch al te voorspellen. Sjonge. Hadden ze maar beter gedaan.

Zodat horeca, cultuur, festivals op aangepaste schaal wel gewoon door (hadden) kunnen gaan.

Ik zie de bui alweer hangen dat er nu een panische ingreep gedaan wordt, en dit de nekslag gaat betekenen voor de evenementen branche. Ongelofelijk frustrerend.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:49

Lau_ schreef:
bigone schreef:

Gelukkig is de IC bezetting wel gedaald vandaag.

Met vier en veertien opgenomen op de verpleegafdeling, daar kom je echt niet zomaar.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 16:52

pmarena schreef:
Het lijkt ook wel een beetje een "ik heb mijn 2 prikken dus ik ben er wel klaar mee" mentaliteit.

Dan was het geen probleem, ik heb beide prikken gehad, anderhalve week geleden de tweede maar wanneer iedereen twee prikken had gehad dan ga maar los wat mij betreft. Er moeten nog een paar miljoen tweede prikken gezet worden en die mensen zijn niet beschermd tegen de Delta variant, ze worden er dus wel net zo besmettelijk door als mensen die geen prik hebben gehad. Misschien goed voor de natuurlijke immuniteit maar niet voor de cijfers en ongetwijfeld zullen er ziekenhuisopnames uit voortvloeien, dat zie je in Engeland ook.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:07

bigone schreef:
pmarena schreef:

Dan was het geen probleem, ik heb beide prikken gehad, anderhalve week geleden de tweede maar wanneer iedereen twee prikken had gehad dan ga maar los wat mij betreft. Er moeten nog een paar miljoen tweede prikken gezet worden en die mensen zijn niet beschermd tegen de Delta variant, ze worden er dus wel net zo besmettelijk door als mensen die geen prik hebben gehad. Misschien goed voor de natuurlijke immuniteit maar niet voor de cijfers en ongetwijfeld zullen er ziekenhuisopnames uit voortvloeien, dat zie je in Engeland ook.

Volgens mij ga je wat kort door de bocht met je uitspraken, of ik moet een stukje info gemist hebben?

Want ik heb nergens iemand zien zeggen dat mensen die (nog) geen 2 prikken gehad hebben, niet beschermd zouden zijn. Ik las toch echt duidelijk alleen dat ze minder beschermd zouden zijn. En dan ook nog niet wat dat in zou houden qua ernst van ziektebeeld en besmettelijkheid.

Maar dat terzijde. Ik doelde op de "gooi alles nu maar open want we zijn gevaccineerd" mensen die net doen alsof we al helemaal boven Jan zijn. Die lijken toch steeds even te vergeten dat het nog stikt van de mensen die hun prikken nog helemaal niet binnen hebben, laat staan de 2 weken "inwerktijd" erna.

Het komt een beetje over van "ik heb ze binnen dus ik wil van die regels af".

Ik vind het zonde dat ze niet wat langer even pas op de plaats gemaakt hebben om iedereen zijn bescherming te gunnen. (heb dat ook al eerder gezegd)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:13

Wat betreft delta wel een heel stuk minder, ik dacht maar 30%. Ik kan het terugzoeken maar zit officieel in een vergadering :')

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:21

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:29

Pfizer start volgende maand met de klinische onderzoeksfase voor delta.
Blijkbaar hebben ze ook al een boostervaccin dat bijna verkoop klaar is.
Die zien markt/geld :))

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:32

Sheran schreef:
Wat betreft delta wel een heel stuk minder, ik dacht maar 30%. Ik kan het terugzoeken maar zit officieel in een vergadering :')

Ja een kleiner percentage beschermd, zoals het er nu uitziet. Dat is heel iets anders dan "niet beschermd". Ik denk dat het zinvol is om wel de zaken correct te benoemen. Ook in het kader van paniek zaaien ;)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 17:57

Zeker, accuraatheid is heel erg belangrijk bij dit onderwerp :).

Weet iemand trouwens waar je (online) nog betrouwbare FFP2-maskers kunt kopen? Dus via een betrouwbaar adres?

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 18:55

Sheran: ik heb er een van Livinguard. Weet even niet of het FFP-2 is, maar ik vind het wel een heel fijn masker.

https://livinguard.com/#

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:05

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:06

Ik vind dat Rutte er een moeilijk verhaal van heeft :') meestal was Rutte de makkelijke kant en de Jong de moeilijke kant van het verhaal :=

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:20

Niet goed begrepen/emotiepost sorry.
Laatst bijgewerkt door Lau_ op 09-07-21 19:40, in het totaal 1 keer bewerkt

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:21

Lau_ schreef:
Ik ben een beetje in de war maar wellicht heb ik het niet goed begrepen.. Moeten wij als gevaccineerde nou beperkt blijven omdat opa en oma zich niet willen laten vaccineren ?

Fijn dat jij gevaccineerd bent maar de meeste mensen onder de 40 zijn dat nog niet :)
En ook daar boven is nog lang niet iedereen volledig gevaccineerd.
Geen kwestie van niet willen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:22

Dat is helemaal niet gezegd? We moeten beperkt blijven omdat het meerendeel nog nog volledig gevaccineerd is en daarom de besmettingen nu enorm oplopen. En dat de meeste mensen nog niet volledig gevaccineerd zijn is ook logisch. De meesten hebben nu hun 1e prik gehad maar de 2e nog niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:24

LG masker zijn een beetje een vreemde eend.
Die maskers zijn gedeclareerd als klasse 1 (bescherming van een ander) maar schijnen tevens het verkorte covid nood-traject doorlopen te hebben. Daarmee zouden ze kwa bescherming vergelijkbaar moeten zijn met FFP2 maar de noodtoelating is alleen geldig tijdens de pandemie en eigenlijk alleen voor medisch personeel.
Hun markt zit echter in het dagelijks gebruik. Het is niet allemaal lekker doorzichtig.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 09-07-21 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:25

Lau_ schreef:
Ik ben een beetje in de war maar wellicht heb ik het niet goed begrepen.. Moeten wij als gevaccineerde nou beperkt blijven omdat opa en oma zich niet willen laten vaccineren ?

Hoe kom je daar nou weer bij :?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:34

Hoe zit dat met testen voor toegang als je horeca hebt aangeklikt? Worden die afspraken dan geannuleerd.
Hier staat zondag voor m’n vriend een afspraak voor een bruiloft

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:36

Moet je om journalist te worden een lange opleiding volgen?

Het ligt toch niet aan alleen De Jonge dat we versoepelt hadden 3 weken terug?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:44

Hoe zit het met bruiloften nu?? Ik heb 28 juli een bruiloft waar ik getuige ben.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-21 19:53

Sizzle schreef:
LG masker zijn een beetje een vreemde eend.
Die maskers zijn gedeclareerd als klasse 1 (bescherming van een ander) maar schijnen tevens het verkorte covid nood-traject doorlopen te hebben. Daarmee zouden ze kwa bescherming vergelijkbaar moeten zijn met FFP2 maar de noodtoelating is alleen geldig tijdens de pandemie en eigenlijk alleen voor medisch personeel.
Hun markt zit echter in het dagelijks gebruik. Het is niet allemaal lekker doorzichtig.

Ja klopt. Maar ik vind ze fijn in het dagelijks gebruik en voel me ook beter beschermd dan met zo'n chirurgisch masker.