https://fb.watch/hTNN8L1gEG/
Lees even die reacties. Ik kom net al de eerste apostrof tegen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
denisesilver schreef:Ik kom toevallig net deze tegen
[***] schreef:Ik denk dat ik de naam zie waar je op doelt... Ik vraag me dan heel slecht altijd af of er geen partner in beeld is die de moeder komt uitleggen dat het een kind is en geen pop.
Maar dat is misschien wat te kortzichtig, want in mijn geval kwam m'n kerel met idiote suggesties die hij lekker voor de toekomstige katten mag gebruiken (sorry schat, laf joe).
iirrssjjee schreef:denisesilver schreef:Ik kom toevallig net deze tegen
Die had ik inddd ook in het bijzondere babynamen topic gedeeld
denisesilver schreef:[***] schreef:Ik denk dat ik de naam zie waar je op doelt... Ik vraag me dan heel slecht altijd af of er geen partner in beeld is die de moeder komt uitleggen dat het een kind is en geen pop.
Maar dat is misschien wat te kortzichtig, want in mijn geval kwam m'n kerel met idiote suggesties die hij lekker voor de toekomstige katten mag gebruiken (sorry schat, laf joe).
Als we het over dezelfde hebben, ik ga er vanuit dat zij een BOM is. Edit: even gespiekt, ik ga uit van een niet bewuste zwangerschap![]()
Haha, ja ik ben blij dat mijn zus zeggenschap had in de naam van haar kleine, want haar vent kan er ook wel van met zijn spellingwijzes
Sanet schreef:Dat valt alleen in die categorie als je niet kunt bedenken dat a. de orthografie van elke taal anders is en b. het Latijnse alfabet niet altijd toereikend is voor het transcriberen van talen met een ander schrift.Vind je dat onrespectvol dat iemand een naam moeilijk vindt?
Ik vind lange namen met lettercombinaties die wij in Nederland niet standaard maken ook lastig. Ik vind de persoon niet lastig, vervelend of stom erdoor, maar zijn naam wel. Maar dat heb ik ook met wat is het namen van Wales of Schotland? Daar zitten ook plaatsnamen bij, daar maak ik geen sjokola van.
Of namen waar iets staat, maar dan spreek je het volledig anders uit. Nguyen bijvoorbeeld, ik weet dat je het niet uitspreekt zoals de letters er staan, maar dat vind ik wel lastig. Dat valt voor mij in de categorie: ik heet Aafke, dat schrijf je zo: Wilma.
Sizzle schreef:Zo mee eens.Ik zeg niet dat het het gelijk maar moet weten. Je kunt het toch de eerste keer gewoon normaal vragen en daarna voor jezelf oefenen?
Ik zie best vaak dat mensen al jaren samenwerken en gewoon geen moeite doen. Dat vind ik echt heel onfatsoenlijk.
Op den duur zie je dat soort namen vanzelf weer terug komen en wordt het normaal. Nguyen is echt een heel veel voorkomemde trouwens.
Achternamen zijn ook niet altijd relevant op de werkvloer, ik weet ook niet iedereens achternaam uit mijn hoofd. Maar je iemand zelfs niet normaal met zijn/haar voornaam kunnen aanspreken vind ik raar.
Shenavallie schreef:Telpeva schreef:Woorden als vlinder (of storm, of lente, of...) vind ik sowieso woorden, en geen namen. Je noemt een kind toch ook geen koe, deurbel of weerbericht.
Maar je mag het naar mijn idee wel Gulden noemen, want Mark en Frank zijn ook in gebruik.
rien10 schreef:Waren dat niet vaak ook gewoon bijnamen? Ik had een oudtante, die noemden we altijd tante Zus, maar haar echte naam was Marie. Alleen was zij de enige zus in een gezin met 8 kinderen of zo, dus zodoende.Groen, Broer en Zus waren ook veel voorkomende namen zo'n honderd jaar geleden.
Mijn grootvader heette Rijk. (Voluit Rijkent).