Welke "unpopular opinions" heb jij?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

denisesilver

Re: Welke "unpopular opinions" heb jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:01

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:13

Ik denk dat ik de naam zie waar je op doelt... Ik vraag me dan heel slecht altijd af of er geen partner in beeld is die de moeder komt uitleggen dat het een kind is en geen pop. -O-

Maar dat is misschien wat te kortzichtig, want in mijn geval kwam m'n kerel met idiote suggesties die hij lekker voor de toekomstige katten mag gebruiken (sorry schat, laf joe :') ).

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:41

denisesilver schreef:
Ik kom toevallig net deze tegen
https://fb.watch/hTNN8L1gEG/
Lees even die reacties. Ik kom net al de eerste apostrof tegen :')

Die had ik inddd ook in het bijzondere babynamen topic gedeeld :+

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:43

[***] schreef:
Ik denk dat ik de naam zie waar je op doelt... Ik vraag me dan heel slecht altijd af of er geen partner in beeld is die de moeder komt uitleggen dat het een kind is en geen pop. -O-

Maar dat is misschien wat te kortzichtig, want in mijn geval kwam m'n kerel met idiote suggesties die hij lekker voor de toekomstige katten mag gebruiken (sorry schat, laf joe :') ).

Als we het over dezelfde hebben, ik ga er vanuit dat zij een BOM is. Edit: even gespiekt, ik ga uit van een niet bewuste zwangerschap :')

Haha, ja ik ben blij dat mijn zus zeggenschap had in de naam van haar kleine, want haar vent kan er ook wel van met zijn spellingwijzes :')

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-23 14:49

iirrssjjee schreef:
denisesilver schreef:
Ik kom toevallig net deze tegen
https://fb.watch/hTNN8L1gEG/
Lees even die reacties. Ik kom net al de eerste apostrof tegen :')

Die had ik inddd ook in het bijzondere babynamen topic gedeeld :+

Ik wist niet dat die er was! Nu moet ik dat topic opzoeken en doorspitten. :')

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 01:32

Mijn moeder werkte in het ziekenhuis en vertelde ooit het verhaal van een vader die zijn kind Placenta wilde noemen. :+ _O-

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 09:16

denisesilver schreef:
[***] schreef:

Als we het over dezelfde hebben, ik ga er vanuit dat zij een BOM is. Edit: even gespiekt, ik ga uit van een niet bewuste zwangerschap :')

Haha, ja ik ben blij dat mijn zus zeggenschap had in de naam van haar kleine, want haar vent kan er ook wel van met zijn spellingwijzes :')

Ik heb ook weleens in zo'n babytopic hier geroepen dat je erover na moet denken waar je je kind mee opzadelt; nou, dan krijg je de moeder-brigade over je heen!

Het is af en toe niet te geloven wat hormonen met mensen doet maar ook dat mag je niet zeggen want dan begrijp je er ook helemaal niks van.
Dan vraag ik me af wie hier wat niet begrepen heeft maar dat mag je ook al niet vragen.

}:)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:08

Misschien UO maar wat heeft een man zonder kinderen überhaupt te zoeken in een topic met zwangere vrouwen?

Gelukkig mogen mensen zelf hun koters noemen en mogen andere mensen dat lelijke namen vinden.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:22

Als je veel internationaal werkt verbaas je je over geen enkele naam meer.
Wat ik echt vreselijk onrespectvol vind is als collega‘s over een ander zeggen „die met die moeilijke achternaam“ (over indiers of pakistaners bijv.), of nog erger: er een grapje van maken als volwassen persoon die niet meer in de brugklas zit.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:31

Vind je dat onrespectvol dat iemand een naam moeilijk vindt?
Ik vind lange namen met lettercombinaties die wij in Nederland niet standaard maken ook lastig. Ik vind de persoon niet lastig, vervelend of stom erdoor, maar zijn naam wel. Maar dat heb ik ook met wat is het namen van Wales of Schotland? Daar zitten ook plaatsnamen bij, daar maak ik geen sjokola van.
Of namen waar iets staat, maar dan spreek je het volledig anders uit. Nguyen bijvoorbeeld, ik weet dat je het niet uitspreekt zoals de letters er staan, maar dat vind ik wel lastig. Dat valt voor mij in de categorie: ik heet Aafke, dat schrijf je zo: Wilma.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 10:34

Ik zeg niet dat het het gelijk maar moet weten. Je kunt het toch de eerste keer gewoon normaal vragen en daarna voor jezelf oefenen?
Ik zie best vaak dat mensen al jaren samenwerken en gewoon geen moeite doen. Dat vind ik echt heel onfatsoenlijk.
Op den duur zie je dat soort namen vanzelf weer terug komen en wordt het normaal. Nguyen is echt een heel veel voorkomemde trouwens.

Achternamen zijn ook niet altijd relevant op de werkvloer, ik weet ook niet iedereens achternaam uit mijn hoofd. Maar je iemand zelfs niet normaal met zijn/haar voornaam kunnen aanspreken vind ik raar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:00

Urbanus schreef:
Misschien UO maar wat heeft een man zonder kinderen überhaupt te zoeken in een topic met zwangere vrouwen?

Gelukkig mogen mensen zelf hun koters noemen en mogen andere mensen dat lelijke namen vinden.

Wat doen de moeders in een kind vrij topic? :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:01

Sanet schreef:
Vind je dat onrespectvol dat iemand een naam moeilijk vindt?
Ik vind lange namen met lettercombinaties die wij in Nederland niet standaard maken ook lastig. Ik vind de persoon niet lastig, vervelend of stom erdoor, maar zijn naam wel. Maar dat heb ik ook met wat is het namen van Wales of Schotland? Daar zitten ook plaatsnamen bij, daar maak ik geen sjokola van.
Of namen waar iets staat, maar dan spreek je het volledig anders uit. Nguyen bijvoorbeeld, ik weet dat je het niet uitspreekt zoals de letters er staan, maar dat vind ik wel lastig. Dat valt voor mij in de categorie: ik heet Aafke, dat schrijf je zo: Wilma.
Dat valt alleen in die categorie als je niet kunt bedenken dat a. de orthografie van elke taal anders is en b. het Latijnse alfabet niet altijd toereikend is voor het transcriberen van talen met een ander schrift. :+ Plaatsnamen als 'Gorinchem,' 'Leicester' en 'Streatham' vallen in die categorie; Nguyen, Mukhadram en Caerdydd niet.

Een naam moeilijk vinden is niet respectloos, maar aan iemand refereren als 'die ene met die moeilijke naam' omdat je zelf te bedonderd bent om te leren hoe je het uitspreekt, wel.

Sizzle schreef:
Ik zeg niet dat het het gelijk maar moet weten. Je kunt het toch de eerste keer gewoon normaal vragen en daarna voor jezelf oefenen?
Ik zie best vaak dat mensen al jaren samenwerken en gewoon geen moeite doen. Dat vind ik echt heel onfatsoenlijk.
Op den duur zie je dat soort namen vanzelf weer terug komen en wordt het normaal. Nguyen is echt een heel veel voorkomemde trouwens.

Achternamen zijn ook niet altijd relevant op de werkvloer, ik weet ook niet iedereens achternaam uit mijn hoofd. Maar je iemand zelfs niet normaal met zijn/haar voornaam kunnen aanspreken vind ik raar.
Zo mee eens. := Ik had dat bij m'n laatste baan: er is een stoeterij in Duitsland die Ohlerweiherhof heet. Ik heb dat echt even geoefend om dat makkelijk van m'n tong te laten rollen - nota bene de mijn werkgever, de directeur, noemde het steevast 'Ohlewuhwuh'. Nu was dat mens sowieso niet helemaal normaal en had ze ook totaal geen respect voor wie dan ook (niet voor personeel, niet voor klanten, niet voor andere mensen in de industrie), maar ik dacht: je zult maar met klanten staan te praten en het enige wat je eruit kunt krijgen bij die naam is 'ohlewuhwuh.' Lekker professioneel. +:)+

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:11

Eens, ik vind het eigenlijk gewoon 'normaal' om iemands naam uit te spreken, of in ieder geval het te proberen.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:27

Oh sorry, ik had het niet gelezen als de naam van iemand waarmee je nauw samenwerkt maar als een klant waar je af en toe komt (internationaal). En dat je daar geen studie van maakt, dat snap ik wel. Je collega op een fatsoenlijke manier kunnen aanspreken wel. Toch minimaal of de voornaam of de achternaam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:42

Zelfs bij mensen die je af en toe ziet/spreekt vind ik het niet meer dan normaal om te oefenen of in elk geval te proberen hun naam fatsoenlijk uit te spreken. :=

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 11:43

Ik heb ook een lastige voornaam (vooral internationaal) maar ik gebruik als het kan de internationale variant in het buitenland, zodat ze mijn naam tenminste kunnen uitspreken en onthouden. Ik zeg altijd: het is zo maar je kunt me zo noemen, want het is dezelfde naam.
Bij leerlingen doe ik uiteraard ook mijn best. Heb maar 1x een leerling gehad met een vervelende attitude erover (ik probeer het 10x maar het accent was net niet goed) en toen zei ik: 'ik noem je nu even zo.' Niet heel handig natuurlijk, hij was heel kwaad. Volgende dag heb de hele geschiedenis van zijn naam opgezocht en toen maakte ik het weer een beetje goed.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 12:39

Telpeva schreef:
Woorden als vlinder (of storm, of lente, of...) vind ik sowieso woorden, en geen namen. Je noemt een kind toch ook geen koe, deurbel of weerbericht.

Maar je mag het naar mijn idee wel Gulden noemen, want Mark en Frank zijn ook in gebruik. :+

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:08

Shenavallie schreef:
Telpeva schreef:
Woorden als vlinder (of storm, of lente, of...) vind ik sowieso woorden, en geen namen. Je noemt een kind toch ook geen koe, deurbel of weerbericht.

Maar je mag het naar mijn idee wel Gulden noemen, want Mark en Frank zijn ook in gebruik. :+

Ik kende vroeger een man die Cent heette :)

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:14

Ja, maar die was Vin kwijtgeraakt.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:19

Groen, Broer en Zus waren ook veel voorkomende namen zo'n honderd jaar geleden.
Mijn grootvader heette Rijk. (Voluit Rijkent).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:20

rien10 schreef:
Groen, Broer en Zus waren ook veel voorkomende namen zo'n honderd jaar geleden.
Mijn grootvader heette Rijk. (Voluit Rijkent).
Waren dat niet vaak ook gewoon bijnamen? Ik had een oudtante, die noemden we altijd tante Zus, maar haar echte naam was Marie. Alleen was zij de enige zus in een gezin met 8 kinderen of zo, dus zodoende.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:24

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:42

Hier in Limburg hoor je Zus nog wel als voornaam, dorpsgenoot heette zo.

Snadrem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-23 13:49

UO: als er een disclaimer bij een naam moet over hoe je hem moet uitspreken, is het sowieso een stomme naam.