Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:19

Smaakt risotto nou echt anders als je het samen met een halve liter water in een pan flikkert en kookt net zoals gewone rijst?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:21

Captain schreef:
Smaakt risotto nou echt anders als je het samen met een halve liter water in een pan flikkert en kookt net zoals gewone rijst?

Dat denk ik wel. Bouillon en witte wijn geven toch een andere smaak af dan water.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:22

oomens schreef:
Captain schreef:

Dat denk ik wel. Bouillon en witte wijn geven toch een andere smaak af dan water.

Eens, plus dat het even bakken van de rijst voor je de wijn toevoegt, ook extra smaak geeft.

Captain

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 17:28

Haha ik kook altijd alles met een bouillon blokje dus dat is standaard.. leuk experiment wel een keer.

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 19:30

Ik las ergens dat merries over het algemeen goedkoper zijn dan ruinen. Nu stond het op een site van een handelaar in Friezen, maar het stond er alsof dat heel breed geldt in de markt. Waar ligt dat dan aan, de grillerige hormoonhuishouding van een merrie ofzo?

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:09

marley93 schreef:
Ik las ergens dat merries over het algemeen goedkoper zijn dan ruinen. Nu stond het op een site van een handelaar in Friezen, maar het stond er alsof dat heel breed geldt in de markt. Waar ligt dat dan aan, de grillerige hormoonhuishouding van een merrie ofzo?

Mij werd altijd verteld dat merries duurder waren omdat je er mee kan fokken

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:10

marley93 schreef:

Ik zie juist dat merries vaak duurder zijn dan ruinen/hengsten.

In de Arabieren dan.
En ik dacht dus dat dit was omdat merries interessant zijn voor de fok. Met een ruin kun je dit niet en een hengst vraagt toch iets meer management en ervaring, wil je die paardwaardig kunnen houden :)

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:13

Dat dacht ik dus ook altijd inderdaad, juist omdat je ermee kan fokken. Misschien dat de woorden merrie en ruin per abuis zijn omgewisseld dan.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:31

Nikass schreef:
Heeft iemand wel eens online geshopt bij Floryday? Ervaringen?

Sorry, ik vraag het nog even opnieuw. Kent iemand dit?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 20:54

Nikass schreef:
Nikass schreef:

Sorry, ik vraag het nog even opnieuw. Kent iemand dit?

Ik ken alleen Floriday, maar dat is vast niet het platform dat je bedoelt.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:19

marley93 schreef:

Over het algemeen is er minder vraag naar merries dan naar ruinen. Ruinen staan toch bekend als over het algemeen minder kwalijk nemend en stabieler. En dat merries met hengstigheid lastig zijn, merriegedrag enz.
De meeste mensen zoeken een rij-/sportpaard en geen fokdier. Veel eigenaren met het paard in pension hebben ook geen mogelijkheid om te fokken. En die hebben dan liever een ruin. En meer vraag = duurder.

Niettegenstaande dat: een echte goede merrie zal ook flink aan de prijs zijn.

Nikass schreef:

Ik heb een jaar of 2 geleden ze eens door Google gehaald en de ervaringen waren om te huilen. Slechte pasvorm, goedkope polyester stof met een printje ipv een gebreide trui enz. Chinese meuk was mijn conclusie. Ik heb het niet aangedurfd iets te bestellen. Als je nu op Trustpilot kijkt zie je alleen maar lovende recensies (alle op uitnodiging :+ ). Hier staan wel minder goede commentaren:
https://www.ervaringen.nl/floryday.com

Ik zeg: niet doen. Maar hoor graag je ervaringen als je experiment aangaat.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 21:44

Dank je, het bevestigt mijn indruk van de site. Ik vroeg het hier omdat ik erg twijfelde. En nu ik jouw reactie lees denk ik hmm nee, ik durf het ook niet aan :o

Wat betreft de paarden: mijn ervaring is dat mensen liever een merrie willen. Maar ik denk dat ik het dan wel heb over de wat serieuzer sportpaarden. De hengstveulens worden verkocht, maar de merrietjes niet. Mensen fokken in de hoop op een merrie.
Ook bij puppies zijn teefjes populairder en eigenlijk bij vrijwel alle diersoorten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 08:20

Grappig, ik ken in mijn omgeving juist de nodige mensen die veel liever een ruin willen. Inderdaad door het hormonale van de merries; als je gaat kijken/proefrijden/keuren buiten de hengstigheid weet je niet wat je hebt als de merrie hengstig is en dat kan dan best tegenvallen. Ruin is in die zin minder risico, of zo wordt er in elk geval tegenaan gekeken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:01

Kun je in Bennekom buiten rijden? (Ik bedoel dus echt ruiterpaden in het bos)
Vanaf welke stal?

Lestrange01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 09:48

Amado7 schreef:
Ik ben met mijn werk vrijdag naar een trampoline park geweest. Daar wat flikflaks gedaan, ben nog jong _O-

Zaterdag leek het alsof er gewoon wat spierpijn was maar het is nu zo erg dat ik m'n arm niet eens meer kan optillen. Ook als ik er niks mee doe is er pijn aanwezig. Als ik Google en ik zie de plek dan is het de plek bij de slijmbeurs.

Zou het gewoon een verrekte spier kunnen zijn? Of kan het ook slijmbeursontsteking zijn zo snel? :') Heb zaterdag mudmasters, en daar moet ik heen haha _O- als het aan blijft houden of nog verder gaat ga ik natuurlijk een bezoekje fysio oid afleggen hoor, maar het is nou niet echt heel ernstig.

Als je hem niet meer op kan tillen (dus niet alleen door pijn, maar ook dat de beweging niet goed lukt) kan het ook rotator cuff blessure zijn

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 10:58

Thanks allemaal :) HA zegt een slijmbeursontsteking, kan inderdaad meer zijn! Maar ga nu maar gewoon proberen ibuprofen en een beetje rustig aan doen.

Kan hem wel bewegen alleen het doet gewoon heel veel zeer in mijn schouder.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:22

Ik heb vorige week een regenboogkristal gekocht voor bij het raam maar nu ben ik op zoek naar een soortgelijke hanger van de tree of life. Ik kan alleen enkel sieradenhangers vinden en niet echt iets zoals dit.
Weet iemand of deze überhaupt los verkocht worden?
Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:37

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:45

Flying_Angel schreef:

Die is wel echt heel groot.
Ik zoek iets soortgelijks als op de voorbeeldfoto: een hanger van 4 á 5 cm met boven en onder 1 gat.

Het stomme is, dat als ik zoek op 'Tree of life raamhanger' dan krijg ik van diverse webshops allerhande varianten met dezelfde metalen hanger ertussen maar ik vind hem nergens los.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 20:57

Waar zijn de quotes van de maand gebleven of heb ik niet goed gekeken?

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:03

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:04

Britta31 schreef:
Waar zijn de quotes van de maand gebleven of heb ik niet goed gekeken?

Nee, ik kon ze ook al niet vinden. -O-

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:07

Flying_Angel schreef:
Ooh! Sorry, dacht dat de jouwe ook groter was.

Deze dan?!
https://spiru.nl/product/kristallen-str ... sUQAvD_BwE

:D

Haha geeft niks hoor. Ik waardeer het dat je de moeite neemt om te zoeken.
Ik zoek dus puur de metalen hanger, het kristal, de andere steentjes en het draad heb ik al. Maar ik zou er zo graag zo'n hanger met de levensboom tussen willen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:25

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-21 21:27