Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Je kunt gewoon vriendelijk doch duidelijk zijn dat je geen oppas bent en niet van kinderfeestjes houdt.
Opsandig geen cadeautje willen geven vind ik dan weer wat puberaal. Verjaardagen en kerstcadeaus slaan immers ook nergens op. Soms is iets gewoon sociaal aangepast. Dat hoeft echter niet voor 50 Euro. Een leuke romper vind je ook voor 2 euro.
Mando schreef:Ik doe gewoon sociaal. Dat ik kinderen niet leuk vind wil niet zeggen dat ik daar bot op moet reageren, Ben ook wel op kraam visite geweest hoor, helemaal geen probleem. Kind op schoot, prima maar daarna vind ik het altijd erg leuk om weer richting huis te gaan.
Dinnetjes van mij hebben ook kinderen, echt 2 hele leuke kinderen, daar kan ik alleen maar met plezier naar kijken.
Ik hoef me daar niet van af te zonderen, ik vind het prima dat mensen ze willen en hebben. Laat ze er van genieten en prima zodra ik de deur achter me dicht trek vind ik het heerlijk.
Collega is nu ook zwanger, daar kletsen we ook over, prima toch. Ik ga echt wel op kraam visite omdat ik dat leuk vind voor haar en op dat moment zet ik mijn eigen niet kinderen willen mening even opzij. Zij is er blij mee wie ben ik om dat de kop in te drukken of me daar tegen verzetten en ervan walgen.
Welnee..... leven en laten leven.
Babyshower heb ik ook niets mee.
Sizzle schreef:Ik zou het nogal raar vinden als je zussen ineens alleen nog maar over weeen kunnen praten.
Als kind is me altijd bijgebracht dat misschien niet de hele wereld continue een spreekbeurt over mijn hobby wil horen.
Iets vertellen waar je opgewonden of blij/verdrietig over bent: Prima!
Er eindeloos over doorzaniken: no way
Laurora schreef:Ik hou gemiddeld ook niet van kinderen. Er zitten een paar individuen bij die wel fun zijn (neefje, buurmeisje etc) maar meestal ga ik ze ook uit de weg (wat moeilijk is want om een of andere reden vinden kinderen mij juist het einde)
Als ouders het over hun kinderen hebben, hoef je heus niet enthousiast mee te gaan kirren. Maar eventueel commentaar ventileer ik alleen naar mijn moeder en/of vriend, die het snappen en accepteren. Babyshowers en kraamvisite heb ik ook een gruwelijke hekel aan, ik heb echt geen zin om leuk te gaan doen bij de zoveelste wurm die er net zo uit ziet en hetzelfde geluid en afval produceert als alle vorige. Maar dan bedenk ik dat het toch een soort sociale plicht is, en dan ga ik gewoon "eventjes" heen en hou me een beetje afzijdig. (soms moet je jezelf een beetje wegcijferen om de lieve vrede te bewaren. Echte goede vrienden kun je meestal wel laten weten dat je er geen behoefte aan hebt)
Mensen (en dan met name moeders) proberen me vaak in het hoofd te praten dat kinderen echt geweldig zijn, en dat je alleen gelukkig kunt worden met kinderen (sorry, mag ik een teiltje?)
Ik zeg dan altijd dat ik echt niet snap dat ze geen paard willen, en dat je alleen maar gelukkig kunt worden als je een paard hebt, en je er zooo veel voor terug krijgt. Dan binden ze vaak wel in
_San87_ schreef:Mando schreef:Ik doe gewoon sociaal. Dat ik kinderen niet leuk vind wil niet zeggen dat ik daar bot op moet reageren, Ben ook wel op kraam visite geweest hoor, helemaal geen probleem. Kind op schoot, prima maar daarna vind ik het altijd erg leuk om weer richting huis te gaan.
Dinnetjes van mij hebben ook kinderen, echt 2 hele leuke kinderen, daar kan ik alleen maar met plezier naar kijken.
Ik hoef me daar niet van af te zonderen, ik vind het prima dat mensen ze willen en hebben. Laat ze er van genieten en prima zodra ik de deur achter me dicht trek vind ik het heerlijk.
Collega is nu ook zwanger, daar kletsen we ook over, prima toch. Ik ga echt wel op kraam visite omdat ik dat leuk vind voor haar en op dat moment zet ik mijn eigen niet kinderen willen mening even opzij. Zij is er blij mee wie ben ik om dat de kop in te drukken of me daar tegen verzetten en ervan walgen.
Welnee..... leven en laten leven.
Babyshower heb ik ook niets mee.
Ik kan heus wel blij zijn voor iemand en dan ook best even ergens over kletsen, geef ook altijd mijn felicitaties. Geen probleem. Maar ik merk nu al dat het heel veel over baby's gaat en dan zijn het niet eens eigen baby's maar die van een ander.
En dat vind ik wel lastig.
Mando schreef:_San87_ schreef:
Ik kan heus wel blij zijn voor iemand en dan ook best even ergens over kletsen, geef ook altijd mijn felicitaties. Geen probleem. Maar ik merk nu al dat het heel veel over baby's gaat en dan zijn het niet eens eigen baby's maar die van een ander.
En dat vind ik wel lastig.
Dan ben ik wel wat bot en zeg ik gewoon, ander onderwerp... bewust kinderloos he....meestal zie je ze dan even denken van .. o ja...
Sizzle schreef:Dat is ook gewoon rete-irritant en asociaal. Daar mag je ook best wel geirriteerd op reageren vind ik.
Want zelfs al zou dat zou zijn (zoals mij overkwam), dan doet het er op dat moment nog steeds niet toe.
Daarna gaat het gewoon verder met gezijk dat 1 zo alleen is![]()
Mensen moeten eens bedenken dat niet iedereen hetzelfde leven heeft.