[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Urbanus

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:51

"Sorry maar ik heb geen interesse in de babyshower".
"Kunnen we het over iets anders hebben?"

Ik heb vriendschappen waar mijn kinderen volledig buiten staan en dat is prima.

- Alles goed met de kinderen?
- Ja alles goed

En daar blijft het bij.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:51

Ik doe gewoon sociaal. Dat ik kinderen niet leuk vind wil niet zeggen dat ik daar bot op moet reageren, Ben ook wel op kraam visite geweest hoor, helemaal geen probleem. Kind op schoot, prima maar daarna vind ik het altijd erg leuk om weer richting huis te gaan.
Dinnetjes van mij hebben ook kinderen, echt 2 hele leuke kinderen, daar kan ik alleen maar met plezier naar kijken.

Ik hoef me daar niet van af te zonderen, ik vind het prima dat mensen ze willen en hebben. Laat ze er van genieten en prima zodra ik de deur achter me dicht trek vind ik het heerlijk.

Collega is nu ook zwanger, daar kletsen we ook over, prima toch. Ik ga echt wel op kraam visite omdat ik dat leuk vind voor haar en op dat moment zet ik mijn eigen niet kinderen willen mening even opzij. Zij is er blij mee wie ben ik om dat de kop in te drukken of me daar tegen verzetten en ervan walgen.
Welnee..... leven en laten leven.

Babyshower heb ik ook niets mee.
Laatst bijgewerkt door Mando op 27-11-19 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:52

Babyshowers snap ik sowieso niet, daar ben ik ook nog nooit geweest. Vind het een soort bedelactie overgelogen uit de US.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:54

Sizzle schreef:
Je kunt gewoon vriendelijk doch duidelijk zijn dat je geen oppas bent en niet van kinderfeestjes houdt.

Opsandig geen cadeautje willen geven vind ik dan weer wat puberaal. Verjaardagen en kerstcadeaus slaan immers ook nergens op. Soms is iets gewoon sociaal aangepast. Dat hoeft echter niet voor 50 Euro. Een leuke romper vind je ook voor 2 euro.

Ja, dat is het plan. Sowieso is oppas zijn geen issue, ik woon te ver weg, verjaardagen sla ik sowieso al over. Al ben ik dan wel bang voor de reacties, mensen hebben toch een bepaald verwachtingspatroon en daar niet in passen ervaar ik soms als lastig.

Aan andere cadeau's doe ik ook niet, trouwens. Maar dat was ook niet echt het punt, dit wel:

Ja sorry, de voortplantingsperikelen van iemand die ik nauwelijks ken interesseren me gewoon echt niet. En ik denk eerlijk gezegd dat ik straks, als mijn zusjes zich gaan voortplanten, datzelfde gevoel heb.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:56

Mando schreef:
Ik doe gewoon sociaal. Dat ik kinderen niet leuk vind wil niet zeggen dat ik daar bot op moet reageren, Ben ook wel op kraam visite geweest hoor, helemaal geen probleem. Kind op schoot, prima maar daarna vind ik het altijd erg leuk om weer richting huis te gaan.
Dinnetjes van mij hebben ook kinderen, echt 2 hele leuke kinderen, daar kan ik alleen maar met plezier naar kijken.

Ik hoef me daar niet van af te zonderen, ik vind het prima dat mensen ze willen en hebben. Laat ze er van genieten en prima zodra ik de deur achter me dicht trek vind ik het heerlijk.

Collega is nu ook zwanger, daar kletsen we ook over, prima toch. Ik ga echt wel op kraam visite omdat ik dat leuk vind voor haar en op dat moment zet ik mijn eigen niet kinderen willen mening even opzij. Zij is er blij mee wie ben ik om dat de kop in te drukken of me daar tegen verzetten en ervan walgen.

Ik kan heus wel blij zijn voor iemand en dan ook best even ergens over kletsen, geef ook altijd mijn felicitaties. Geen probleem. Maar ik merk nu al dat het heel veel over baby's gaat en dan zijn het niet eens eigen baby's maar die van een ander.

En dat vind ik wel lastig.

Laurora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:57

Ik hou gemiddeld ook niet van kinderen. Er zitten een paar individuen bij die wel fun zijn (neefje, buurmeisje etc) maar meestal ga ik ze ook uit de weg (wat moeilijk is want om een of andere reden vinden kinderen mij juist het einde :') )
Als ouders het over hun kinderen hebben, hoef je heus niet enthousiast mee te gaan kirren. Maar eventueel commentaar ventileer ik alleen naar mijn moeder en/of vriend, die het snappen en accepteren. Babyshowers en kraamvisite heb ik ook een gruwelijke hekel aan, ik heb echt geen zin om leuk te gaan doen bij de zoveelste wurm die er net zo uit ziet en hetzelfde geluid en afval produceert als alle vorige. Maar dan bedenk ik dat het toch een soort sociale plicht is, en dan ga ik gewoon "eventjes" heen en hou me een beetje afzijdig. (soms moet je jezelf een beetje wegcijferen om de lieve vrede te bewaren. Echte goede vrienden kun je meestal wel laten weten dat je er geen behoefte aan hebt)
Mensen (en dan met name moeders) proberen me vaak in het hoofd te praten dat kinderen echt geweldig zijn, en dat je alleen gelukkig kunt worden met kinderen (sorry, mag ik een teiltje?)
Ik zeg dan altijd dat ik echt niet snap dat ze geen paard willen, en dat je alleen maar gelukkig kunt worden als je een paard hebt, en je er zooo veel voor terug krijgt. Dan binden ze vaak wel in :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:57

Ik zou het nogal raar vinden als je zussen ineens alleen nog maar over weeen kunnen praten.
Als kind is me altijd bijgebracht dat misschien niet de hele wereld continue een spreekbeurt over mijn hobby wil horen.
Iets vertellen waar je opgewonden of blij/verdrietig over bent: Prima!
Er eindeloos over doorzaniken: no way :n

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:59

Sizzle schreef:
Ik zou het nogal raar vinden als je zussen ineens alleen nog maar over weeen kunnen praten.
Als kind is me altijd bijgebracht dat misschien niet de hele wereld continue een spreekbeurt over mijn hobby wil horen.
Iets vertellen waar je opgewonden of blij/verdrietig over bent: Prima!
Er eindeloos over doorzaniken: no way :n

Het zou mijn niks verbazen, tegen de tijd dat het zo ver is :=. Maar goed, dat is afwachten.

Laurora schreef:
Ik hou gemiddeld ook niet van kinderen. Er zitten een paar individuen bij die wel fun zijn (neefje, buurmeisje etc) maar meestal ga ik ze ook uit de weg (wat moeilijk is want om een of andere reden vinden kinderen mij juist het einde :') )
Als ouders het over hun kinderen hebben, hoef je heus niet enthousiast mee te gaan kirren. Maar eventueel commentaar ventileer ik alleen naar mijn moeder en/of vriend, die het snappen en accepteren. Babyshowers en kraamvisite heb ik ook een gruwelijke hekel aan, ik heb echt geen zin om leuk te gaan doen bij de zoveelste wurm die er net zo uit ziet en hetzelfde geluid en afval produceert als alle vorige. Maar dan bedenk ik dat het toch een soort sociale plicht is, en dan ga ik gewoon "eventjes" heen en hou me een beetje afzijdig. (soms moet je jezelf een beetje wegcijferen om de lieve vrede te bewaren. Echte goede vrienden kun je meestal wel laten weten dat je er geen behoefte aan hebt)
Mensen (en dan met name moeders) proberen me vaak in het hoofd te praten dat kinderen echt geweldig zijn, en dat je alleen gelukkig kunt worden met kinderen (sorry, mag ik een teiltje?)
Ik zeg dan altijd dat ik echt niet snap dat ze geen paard willen, en dat je alleen maar gelukkig kunt worden als je een paard hebt, en je er zooo veel voor terug krijgt. Dan binden ze vaak wel in :D

Ik moest even hard lachen om je laatste zin _O-.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:59

_San87_ schreef:
Mando schreef:

Ik kan heus wel blij zijn voor iemand en dan ook best even ergens over kletsen, geef ook altijd mijn felicitaties. Geen probleem. Maar ik merk nu al dat het heel veel over baby's gaat en dan zijn het niet eens eigen baby's maar die van een ander.

Dan ben ik wel wat bot en zeg ik gewoon, ander onderwerp... bewust kinderloos he.... _O- meestal zie je ze dan even denken van .. o ja...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:00

Het is overigens niet dat ik kinderen haat, hoor. Absoluut niet.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:00

Femke_Tweety schreef:
Ik moest net ff heel erg lachen om dit ding.
Zou het overkomen, als je zo op kraamvisite aankomt?? :D

[ [url=m/pQtUqa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind deze absoluut geniaal :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:02

Mando schreef:
_San87_ schreef:

Dan ben ik wel wat bot en zeg ik gewoon, ander onderwerp... bewust kinderloos he.... _O- meestal zie je ze dan even denken van .. o ja...

Ja, dat moet ook gewoon kunnen idd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:05

Ik word ook wel een beetje obstinaat door de 'komt nog wel' commentaren die ik NOG STEEDS krijg wanneer ik zeg dat ik geen kinderen wil/kinderpraat niet mijn ding is :=.

Daar zit best wat frustratie.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:07

Dat is ook gewoon rete-irritant en asociaal. Daar mag je ook best wel geirriteerd op reageren vind ik.
Want zelfs al zou dat zou zijn (zoals mij overkwam), dan doet het er op dat moment nog steeds niet toe.

Daarna gaat het gewoon verder met gezijk dat 1 zo alleen is _-:(

Mensen moeten eens bedenken dat niet iedereen hetzelfde leven heeft.

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:09

MarcoBorsato schreef:
"Sorry maar ik heb geen interesse in de babyshower".
"Kunnen we het over iets anders hebben?"

Ik heb vriendschappen waar mijn kinderen volledig buiten staan en dat is prima.

- Alles goed met de kinderen?
- Ja alles goed

En daar blijft het bij.

Ja hoi! Voelt zich aangesproken *D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:12

Femke_Tweety schreef:
Ik moest net ff heel erg lachen om dit ding.
Zou het overkomen, als je zo op kraamvisite aankomt?? :D

[ [url=m/pQtUqa.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik stuurde hem door naar mijn vriend.. Die stuurde vervolgens een foto terug met een condoom en "This is an ultimate baby shield" :') _O_

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:12

Sizzle schreef:
Dat is ook gewoon rete-irritant en asociaal. Daar mag je ook best wel geirriteerd op reageren vind ik.
Want zelfs al zou dat zou zijn (zoals mij overkwam), dan doet het er op dat moment nog steeds niet toe.

Daarna gaat het gewoon verder met gezijk dat 1 zo alleen is _-:(

Mensen moeten eens bedenken dat niet iedereen hetzelfde leven heeft.

Mijn moeder zei t laatst nog. Ze sloeg daarna wel meteen haar hand voor haar mond :').

Ah ja, het bij 1 kind laten is ook niet goed idd. Maar als je er dan 4 hebt, ben je ook weer aso. Het is eigenlijk nooit goed :').

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:15

Werkende moeders is ook een schande, thuisblijvende moeders zijn dom bezig.
Mensen die geen kinderen hebben maar part-time werken zijn lui, mensen die voltijd werken genieten niet genoeg etc etc etc.
Er is altijd wat te zeuren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 15:18

Ja, zo is het. Ik moet dat gewoon lekker los laten.

Wie weet loopt er over 5 jaar wel een kleine San, je weet niet hoe t leven loopt. Maar zoals ik er nu in sta, nee, zowel lichamelijke als economische als milieutechnische bezwaren. Zou fijn zijn wanneer dat ook gerespecteerd wordt. Gelukkig merk ik daar wel wat verandering in in vergelijking met 10 jaar terug.

Ik was een tijd terug in gesprek met iemand die net bevallen was (ik kende haar verder niet) en ze vroeg of ik ook kinderen heb of wil. Toen ik nee zei en daarbij dat ik ze waarschijnlijk ook niet ga willen, snapte ze dat heel goed. Dat was ook wel eens leuk om te horen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:31

Mijn nicht keek me afgelopen weekend vragend aan toen ze zei dat ze nog geen achtervang geregeld had voor de kinderen.
Heb vriendelijk maar beslist aangegeven dat ik dat niet wil doen. :Y)
Snapte ze ook nog, sterker nog; ze heeft een vijf jaar lange burnout achter de rug door de stress, zorgen etc die de kinderen (1 van 8 en 2 van 6) meebrengen. %)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 18:40

Achtervang?

*5 jaar een burn-out* ‘maar je krijgt er zóveel voor terug’
Ja best :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 19:24

sanso schreef:
Achtervang?

*5 jaar een burn-out* ‘maar je krijgt er zóveel voor terug’
Ja best :')

Ik ga helemaal stuk om je insta :')