Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 06:42

Nou precies dat inderdaad upendo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:17

Met de vraag "is het er nog" verwacht ik toch oprecht interesse. Niet dat je dan nog een keer moet gaan opmeten of overleggen. Ik doe dat soort dingen op voorhand, bekijk wat ik nog specifiek wil weten en neem dan contact op om te kijken of het wat kan worden.

Maar niet gaan vragen of iets er nog is, dan pas gaan meten en dan niks meer laten horen. Ga iemand anders zijn tijd verspillen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:31

Trui schreef:
misschien gaat diegene nu ie er nog is het wrl nogmaals bespreken of moet diegene erover nadenken nu ze zeker weet dat ie er nog is.... waarom verwachten we tegenwoordig op alles gelijk reactie ? vraag ik me oprecht af.

9 van de 10 keer hoor je sowieso niks meer of je krijgt een reactie even overleggen, heb tig mensen die na een half jaar of langer overleggen er nog niet over uit zijn (dus niks meer van zich laten horen)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 07:43

Varekaj schreef:
Met de vraag "is het er nog" verwacht ik toch oprecht interesse. Niet dat je dan nog een keer moet gaan opmeten of overleggen. Ik doe dat soort dingen op voorhand, bekijk wat ik nog specifiek wil weten en neem dan contact op om te kijken of het wat kan worden.

Maar niet gaan vragen of iets er nog is, dan pas gaan meten en dan niks meer laten horen. Ga iemand anders zijn tijd verspillen.

Ik normaal gesproken ook, maar soms is de informatie in de advertentie niet volledig of was er geen prijs bekend.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:35

Omdat ik net over de belgische grens woon kijk ik op mp eigenlijk alleen naar spullen die ik kan ophalen omdat anders de verzendkosten zo oplopen. In Belgie kun je dingen naar een postpunt laten verzenden en daar ophalen. Is dat in NL ook zo? Dan zou ik dingen naar een postpunt bij de grens kunnen laten sturen en daar ophalen. Ik weet dat bedrijven als Bol.com dat doen maar kunnen particulieren dan ook?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 11:50

Ja, dat kunnen particulieren ook :) PostNL biedt het aan, kost dan €5,95 als je online frankeert.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 12:53

Helaas de iphone niet de aan de bekende kunnen verkopen, op FB ook niet veel animo, dus dan toch maar MP?? Nu eens bedenken wat echt een strakke advertentie is waar niet zoveel gezeik op af komt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 13:53

petra8 schreef:
Omdat ik net over de belgische grens woon kijk ik op mp eigenlijk alleen naar spullen die ik kan ophalen omdat anders de verzendkosten zo oplopen. In Belgie kun je dingen naar een postpunt laten verzenden en daar ophalen. Is dat in NL ook zo? Dan zou ik dingen naar een postpunt bij de grens kunnen laten sturen en daar ophalen. Ik weet dat bedrijven als Bol.com dat doen maar kunnen particulieren dan ook?

Via dhl kan dat ook
Kost 5 euro

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:06

Ojajoh schreef:
Helaas de iphone niet de aan de bekende kunnen verkopen, op FB ook niet veel animo, dus dan toch maar MP?? Nu eens bedenken wat echt een strakke advertentie is waar niet zoveel gezeik op af komt

Wat een drama is het verkopen van een iPhone op Marktplaats. Ik heb mijn iPhone er vanochtend opgezet en binnen vijf minuten, vijf personen die willen dat ik hem naar Engeland verstuur. Joeee, dacht het niet :=

Flynnieman

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:47

petra8 schreef:

Normaal kan dat gewoon met postnl, ook als particulier. Staat volgens mij ergens op hun website? Heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt maar wel eens opgezocht omdat ik ook net over de grens in België woon ;)

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 14:56

upendo schreef:
Trui schreef:
misschien gaat diegene nu ie er nog is het wrl nogmaals bespreken of moet diegene erover nadenken nu ze zeker weet dat ie er nog is.... waarom verwachten we tegenwoordig op alles gelijk reactie ? vraag ik me oprecht af.

Ondat het wel zo sociaal is om dat in ieder geval te laten weten als je weet dat mensen kunnen zien dat je hun reactie gelezen hebt.

Ik stuur altijd in ieder geval dat ik er over na ga denken/opmeten/whatever. :)

Ik heb al ZO vaak gehad dat mensen dan iets écht over zouden nemen, ik andere bieders af zeg en vervolgens... Niks. En als ik dan drie keer heb gevraagd of ze het nog willen komt er een banketstaaf, is er geen geld, ligt broer/tante/oma in het ziekenhuis en komt het allemaal niet uit.. Had allemaal voorkomen kunnen worden door gewoon éven te sturen 'Joh ik heb pas eind van de maand geld, als het er dan nog is, lucky me' ofzo.

*rantmodus uit*

Dat dus! :')

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 17:05

xJitskee schreef:
Had ik ook, set van drie dure (waarvan 1 gloednieuwe, rest een half seizoen gebruikt) bucas dekens. Krijg je van die mensen die €45 gaan bieden.... :roll: Nou ik laat het lekker liggen en zet het in het najaar wel weer op marktplaats.

Die heb ik ook tallie, had een stuk servies te koop staan. Is nog helemaal nieuw inclusief alle kaartjes en dergelijke. Vaste prijs €20, ik werd zo gek van de berichten dat ik in de advertentie heb staan dat het een vaste prijs is en dat op lagere biedingen niet wordt gereageerd. Krijg ik een bericht: " Hoi, voor €20 inclusief wil ik het wel overnemen!" En daarna een berichtje: "gaat u akkoord?" Uhhh nou nee, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken :+

Ja die eerste ken ik idd.. Ik heb alles van bucas.. Maar soms vragen mensen ook wel de hoofdprijs, terwijl er al iets stuk is of stof gerafeld is, dan koop ik hem toch liever nieuw, aangezien paard lief toch minimaal 10/12 uur per dag buiten staat. En met regen moet hij wel echt waterdicht zijn. Maar heb laatst ook een multistable op de kop kunnen tikken voor 35 euro. Ben er heel blij mee..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 19:57

upendo schreef:
Varekaj schreef:

Ik normaal gesproken ook, maar soms is de informatie in de advertentie niet volledig of was er geen prijs bekend.

Ik kan je zeggen dat de advertentie volledig is. Maat, duidelijke foto’s, hoe dik de deken is en de prijs staat genoemd.

Tevens waar eventueel het op te halen is ( verschillende plaatsen kan dat ook nog)

Tja :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 21:33

ik heb op 1 dag een dekje, frontriem en zadel verkocht dus soms kunnen paardenspullen ook wel goed lopen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 22:34

Stuurt er iemand: Is dit artikel nog beschikbaar? Ik antwoord binnen de 5 minuten: Ja, dit is nog beschikbaar. Direct antwoord terug: Nee bedankt.

Euh wat?

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:00

nou misschien had ze wat anders ?

Gizeppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:09

Ik had er net ook eentje. Bood op hoofdstel. Wilt ze verzendkosten delen, kom ik op een veel lager bedrag uit dan wat ze bood. Heel bijzonder..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:14

Trui schreef:
nou misschien had ze wat anders ?

Lijkt mij sterk dat ze binnen de 5 minuten een caravan is gaan bezichtigen en heeft gekocht :D

Maar goed, alles kan hé.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-19 23:40

Gizeppie schreef:
Ik had er net ook eentje. Bood op hoofdstel. Wilt ze verzendkosten delen, kom ik op een veel lager bedrag uit dan wat ze bood. Heel bijzonder..

Snap sowieso nooit dat mensen te gierig zijn om gewoon zelf te verzendkosten betalen. Bij een webwinkel gaan ze toch ook niet de helft betalen? :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 00:50

Heb nu ook iemand. Ze heeft al 3 vragen gesteld en alle vragen zijn terug te vinden op de foto’s en in de advertentie. Maar ja... Lezen hé...

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 07:58

Dat is zo irritant op facebook, krijg nu al 3 keer bericht prive, is dit beschikbaar. Ik reageer netjes dat het er nog is, hoor ik niks meer, ook geen ow sorry verkeerd knopje oid

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:06

Bij veel webwinkels zijn de verzendkosten lager of gratis en je kan nog gratis retouren ook :+
Ik heb er nu een zadel op staan.

Eerst iemand die het alleen maar wil als ik het morgenavond breng, meekijk met de zadelpasser die komt en gelijk weer meeneem als het niks is. Nou heb ik morgenavond viertaloefening.... dus ik stel voor dat die avond niet past, maar dat ze het dan ofwel mag afhalen mits aanbetaling als waarborg en zaterdag terugbrengen indien niet passen, ofwel een andere dag.

Krijg je gelijk terug "nee ik wil het nu vrijdag maar aangezien u niet meewerkend bent hoeft het voor mij al niet meer. Zorg maar dat je er.nog vanaf raakt".
Whut >;)

Daarna een man, of het er nog is. Ik zat op werk dus wat later gereageerd dat het er nog is.
Vanochtend reactie: sneller reageren aub. Ik neem nog contact op.
Ik heb écht geen tijd daarvoor hoor als ik in de zorg de avondronde aan het doen ben....

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:26

Wat een aso's Varekaj.. waar halen mensen toch het lef vandaan?

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 08:58

gister bed gekocht voor de honden zon metalen denk ikea ding.. niet duur 35euro maar toch, nu blijkt de lattenbodem niet te passen pff arme honden vannacht op hun matras op de grond geslapen. ff zien wat de verkoper zegt heb dr niks aan is ook niet zo ff wat in te maken aan planken

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-19 12:46

Zou vandaag wat gaan ophalen, zou nog even laten weten hoe laat ivm vervoer regelen. Krijg ik gisteravond laat een bericht dat iemand anders toch hoger heeft geboden en dat hij het product verkoopt aan iemand anders.

Ik wens je er veel succes mee :+