Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:00

Ik heb vaak "zwarte" tenen... best een eng gezicht. Ik voel dan ook niets in mn tenen, van internet word ik niet veel wijzer.. kent iemand dit?

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:01

Klinkt alsof je doorbloeding niet goed is. De huisarts kan je hier verder mee helpen. Ik persoonlijk zou er niet mee rond willen blijven lopen, de mogelijke risico's zijn mij te groot/ eng!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:16

Shanna schreef:
Klinkt alsof je doorbloeding niet goed is. De huisarts kan je hier verder mee helpen. Ik persoonlijk zou er niet mee rond willen blijven lopen, de mogelijke risico's zijn mij te groot/ eng!

Ja ik wilde morgen ook gaan bellen. Las hier op bokt ook iets over vitamine B12 te kort. Zij had ook wel eens zwarte tenen. Maar misschien hadden meer mensen het hier, die iets hadden dat het misschien kon zijn..

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:17

SavannahNx schreef:
Ik heb vaak "zwarte" tenen... best een eng gezicht. Ik voel dan ook niets in mn tenen, van internet word ik niet veel wijzer.. kent iemand dit?

Zeker mee naar een dokter gaan. Klinkt als een slechte doorbloeding. De risico's wil je inderdaad niet meemaken.
Op sigaretten pakjes staan tegenwoordig foto's, waarvan 1 van een voet met oa. een zwarte teen en de ander is geamputeerd (of afgestorven?) en de tekst erbij is "roken verslechterd uw doorbloeding"

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-17 23:58

Hypotheekvraagje: ik huur nu een woning van 440 euro exc per maand. Wanneer ik dit dus om ga rekenen kom ik bij een looptijd van een hypotheek a 30 jaar uit op 158.400 euro. Ga ik met m'n jaarsalaris naar de Hypotheker toe kan ik maar een klein rot hypotheekje nemen van 35000 euro. Best irritant en voor mij een raadsel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:02

purny schreef:
Hypotheekvraagje: ik huur nu een woning van 440 euro exc per maand. Wanneer ik dit dus om ga rekenen kom ik bij een looptijd van een hypotheek a 30 jaar uit op 158.400 euro. Ga ik met m'n jaarsalaris naar de Hypotheker toe kan ik maar een klein rot hypotheekje nemen van 35000 euro. Best irritant en voor mij een raadsel

Dat heeft met een hele hoop andere zaken te maken dan met je salaris alleen. Een looptijd van 30 jaar is best een groot risico voor een hypotheekverstrekker, zij willen zo veel mogelijk garantie dat jij ook echt 30 jaar lang die hypotheek elke maand kan afbetalen. Daar kijken ze onder andere naar het werk dat je doet, hoe lang je contract daar nog loopt, hoe veel uitzicht je hebt op een nieuwe baan in korte tijd als je dit werk wel kwijt raakt en ga zo nog maar door. Het is ergens heel banketstaaf maar eigenlijk is het gewoon een hele langlopende lening en die geven zij natuurlijk alleen af als ze zo zeker mogelijk weten dat jij dat uiteindelijk ook weer terugbetaalt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:04

Emma weet alles :D

purny

Ik voldoe aan alle eisen. Vaste aanstelling alles. Het is gewoon frustrerend en raar

SavannahNx

xSCWx schreef:
SavannahNx schreef:

Zeker mee naar een dokter gaan. Klinkt als een slechte doorbloeding. De risico's wil je inderdaad niet meemaken.
Op sigaretten pakjes staan tegenwoordig foto's, waarvan 1 van een voet met oa. een zwarte teen en de ander is geamputeerd (of afgestorven?) en de tekst erbij is "roken verslechterd uw doorbloeding"

Kan inderdaad misschien van het roken afkomen.. ik ga het even navragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:11

purny schreef:
Ik voldoe aan alle eisen. Vaste aanstelling alles. Het is gewoon frustrerend en raar

Maar als ik het me goed kan herinneren werk jij bij de AH en krijg je daarnaast een uitkering toch? Met een baan in de AH krijg je (jammer genoeg) niet zomaar een hypotheek voor een flink bedrag.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:15

Emmaa_ schreef:
purny schreef:

Maar als ik het me goed kan herinneren werk jij bij de AH en krijg je daarnaast een uitkering toch? Met een baan in de AH krijg je (jammer genoeg) niet zomaar een hypotheek voor een flink bedrag.

Wajong word meegeteld en je mag daarmee naar een hypotheekverstrekker gaan. Omdat de Wajong blijvend is.
Volgens mij zijn er wel speciale hypotheken voor wajongers. Ga in ieder geval m'n zoektocht voortzetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 00:16

Misschien is het dan handig om inderdaad een keer wat verder te zoeken naar een hypotheekverstrekker die daar wat meer mee bezig is.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 01:48

Ik vrees dat het heel pittig zal zijn. Het is ook gewoon een laag inkomen.

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 08:37

Shanna schreef:
Welke huidcreme is geschikt voor een schilferige huid maar veroorzaakt ook niet gelijk puistjes?
Ik heb uiercreme geprobeerd, veroorzaakt wel puistjes. Ook dagcreme van de aldi (best getest), ook puistjes helaas. Bodylotion van diverse merken, ook puistjes.
Nu wil ik dus iets anders halen tegen mijn droge schilferige huid, maar ik wil er geen puisten van krijgen.. Welk smeerseltje is aan te raden?

Ik gebruik zelf de moisturizing lotion van forever living. En als die op is (en mijn money ook) gebruik ik de melkvet creme van de (duitse) aldi (maar die moet ik altijd tijdens acties inkopen, hebben ze niet standaard)

miss_lizje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:00

Ik heb wat besteld bij een webshop. Nu is het verkeerde product geleverd en willen ze mij laten opdraaien voor de extra verzendkosten. Ze willen dat ik het retour stuur en dan opnieuw bestel. Dit kost mij extra verzendkosten. Mag dit?

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 18:02

Zou in ieder geval beginnen met de voorwaarden na te lezen.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 20:53

Waar is loonheffing goed voor? Nu halen ze het van je brutoloon af en volgens jaar krijg je het met je inkomstenbelasting weer terug, Wat is dan het nut?

APCIII

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:02

Froukje schreef:
Waar is loonheffing goed voor? Nu halen ze het van je brutoloon af en volgens jaar krijg je het met je inkomstenbelasting weer terug, Wat is dan het nut?

Het nut is [denk ik :+ ] dat ze het geld dan alvast hebben, ipv moeten hopen dat je (lees: iemand waar het voor geldt) het het gaat betalen :+

Bamii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:21

c_alsemgeest schreef:
Maar kan nurture niet omslaan in nature wanneer het een grote overlevingstrigger heeft opgeleverd? Dus een daadwerkelijke verandering in de erfelijkheid van bepaald gedrag?
Persoonlijk denk ik niet na 1 vechtende generatie in de oorlog, daarvoor is het te kort, maar evolutie-gewijs zou dit wel kunnen na meerdere generaties. Zoals dieren die van nature bang zijn voor bepaalde spinnen met een kleur omdat ze "weten" dat ze giftig zijn. Zou een mens ook kunnen vastleggen dat bijvoorbeeld mensen van een bepaald ras gevaarlijk zijn. Al zal deze inprenting moeizamer zijn omdat wij kunnen relativeren wat dieren doorgaand niet kunnen.
Geen idee of het klopt... het is een ding die ik me af vraag :+

Niet in het geval van kleurige, giftige spinnen en rupsen. Die angst is echt nurture, een vogel probeert maar 1x een mooie felle rups op te eten, maar geeft dit niet door aan hun nakomelingen via genen.

Ik stem overigens ook voor red velvet :+

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:05

Iemand enig idee wat "S.V.O.U." is?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:41

Steeph schreef:

context?

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:43

c_alsemgeest schreef:
Steeph schreef:

context?

Heb geld bijgestort gekregen, maar geen idee waar het vandaan komt. SVOU is de naam waar het vandaan komt en de omschrijving is "declaratie [mijn naam] [hoop getallen]"

En op tegenrekening heb al gezocht in mijn bij en afgschriften maar niks kunnen vinden in het afgelopen jaar.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:45

Vaag :+

Ik zou je bank straks even bellen, die kunnen wel herleiden wie de rekening houder is.
Het enige waar je via google op komt is een of ander Tsjechisch bedrijf.

purny schreef:
Wajong word meegeteld en je mag daarmee naar een hypotheekverstrekker gaan. Omdat de Wajong blijvend is.
Volgens mij zijn er wel speciale hypotheken voor wajongers. Ga in ieder geval m'n zoektocht voortzetten.

Een wajong telt niet zo zwaar binnen je hypotheek als inkomsten via werk. Bijvoorbeeld voor 1500 salaris kan je meer lenen dan 1500 uitkering.
Maar er zijn inderdaad banken met samenwerkingsverbanden of ondersteuning vanuit regering/gemeenten waarbij het makkelijker kan. Daarvoor kan je het beste even langs een goede hypotheek adviseur.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:52

c_alsemgeest schreef:
Vaag :+

Ik zou je bank straks even bellen, die kunnen wel herleiden wie de rekening houder is.
Het enige waar je via google op komt is een of ander Tsjechisch bedrijf.

Jep, die vond ik dus ook :+
Naja, vooral vaag omdat mijn naam (en voorletter van mijn tweede naam) dus gewoon er correct bij staan. IBAN van de rekening begon wel gewoon met NL××RABO, ga denk ik vanavond het rekeningnummer gewoon even door Google gooien :o

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-17 07:56

APCIII schreef:
Froukje schreef:

Het nut is [denk ik :+ ] dat ze het geld dan alvast hebben, ipv moeten hopen dat je (lees: iemand waar het voor geldt) het het gaat betalen :+

En niet iedereen (zoals ik :+ ) krijgt loonheffing terug.