Zo, net in Den Haag ging het echt even los. Er was een flits + klap, toen begon het onwijs te waaien en echt keihard te hagelen. Het is nu nog steeds wel heel donker buiten, maar na 5 minuten was de bui weer klaar.
Hagelen, hmmm .. niet fijn! Hier is het inmiddels weer zonnig, met wel wolken en een windje. Hoop dat ik vanmiddag terug niet weer zoveel wind opzij heb als gisteren.
Hier ook onweer. Totaal niet verwacht! Paard staat buiten. Ach, ze went er maar aan. Als ik op mijn werk zit, kan ik ook niet even heen en weer om haar binnen te halen. Het is overigens lang niet zo heftig als gisteren, dus dat scheelt ook.
Hier in Musselkanaal hele grote hagelstenen en daarna nu een behoorlijk zware onweersbui met heel veel regen. Net waar ik op zat te wachten dus (niet)...
Het gaat hier ff tekeer! Compleet met regen, hagel, onweer en wind.
quartel
Geplaatst: 06-05-15 17:15
Bui 1 met onweer en hagel terwijl ik mijn mannetje uit de stapmolen probeer te redden. Bui 2 uiteraard toen ik net zonder jas van de winkel naar de auto liep
Pittige buien met veel regen, hagel en harde wind. Ik was aan het werk dus heb geen onweer gehoord. Het waait hier wel gigantisch hard en de lucht is inmiddels ook grijs. Ik kom het huis in ieder geval nu niet meer uit. Hoorde dat er twee mensen omgekomen zijn bij een onweersklap.
tine10
Geplaatst: 06-05-15 19:10
We waren vandaag in Ermelo bixiedag 2015. 's Morgens goed weer. Maar s middags helaas een enorme bui vlak voor we de ring in moesten. Regen, flinke hagel en onweer. Pony had er even geen zin meer in. Ik was compleet doorweekt. Zoonlief ook, maar voor hem had ik extra kleding mee. Voor mezelf helaas niet. Daarna hadden we een uur pauze. Vlak voor we weer in de ring moesten verschijnen kwam er weer een pikzwarte lucht aan. Toen maar besloten pony uit te spannen en naar huis te gaan. Het moet wel leuk blijven. Erg jammer natuurlijk voor zoonlief
Hier regende het vanmorgen aan één stuk duur, momenteel laat het zonnetje zich af en toe zien. Wel staat er een matige wind, waardoor het nog wel wat fris aanvoelt!
Anoniem
Geplaatst: 07-05-15 11:32
Pff, volgende week 25 graden, en wie zit er weer in de examenzaal....
Wat een weer gisteren en eergisteren! Paarden hebben gewoon buiten gestaan eergisteren met het onweer en gisteren met regen en hagel. Heb wel in de avond een deken op gedaan, ze had het koud.
Nu is het bewolkt met zon en wolken en is het best fris.
Volgende week 25 graden. beter! Maar wie is er dan aan het werk? Zo erg is het toch allemaal niet, komt genoeg mooi weer aan nog.
Heerlijk die voorspelling voor volgende week. Ik ben vrij. Wil mijn examen makende dochter geestelijk bijstaan en klaar zitten met thee en lekkers als ze thuiskomt.
Hier zeer afwisselende luchten variërend van donkergrijs tot mooi blauw