Rare mensen op marktplaats deel 5!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:20

Ik had eerst contact et haar om kwart over 1 en om kwart voor 2 zette ze het hier in dit topic.

Maar maakt ook verder niks uit meer. Ik ben eerlijk dus ik zet mezelf niet bekijks. Zij krijgt een vervangend riempje deze week.
Laatst bijgewerkt door Samblabla op 17-12-13 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:20

chelle_dora schreef:
Omdat dit misschien op het moment zelf nog niet zo was, nog geen reactie was oid?
Zoals je zelf zegt
"Wat leuk om dit even in dit topic te zien inplaats van eerst heel even alleen te pb'en met me."

Misschien was er geen reactie en wilde ze graag de mening van anderen voor oplossingen die misschien voor beide partijen uitkwamen. Je zet nu alleen jezelf te kijk, want zij heeft keurig netjes niks vermeld. Niet eens dat het om een bokker ging.

Hier sluit ik me bij aan :j Er staat toch niets slechts in, Upendo vraagt alleen wat anderen zouden doen en in haar laatste bericht staat ook: 'als... dan...'. Je wordt niet publiekelijk aan de schandpaal genageld ofzo. Nouja, ik hoop voor beiden dat het goed wordt opgelost :)

Samblabla

Re: Rare mensen op marktplaats deel 5!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:22

Dat zeg ik ook niet maar waarom als er al contact was ook hier vragen?
Ik ben geen oplichter dus ze krijgt een nieuw riempje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:23

Niemand zegt ook dat je een oplichter bent? En misschien dat ze toch nog de meningen van anderen erover wilde hebben. Je zet jezelf zo te kijk neer en dat is nergens voor nodig. Je rekent het haar af dat zij het in het topic zet, maar zelf word je ook boos op haar; in het topic.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:24

Ik heb je naam nergens genoemd samblabla.

Ik vroeg alleen hoe anderen dit op zouden lossen omdat ik het een rare situatie vond. Op de foto in de advertentie staat er wel een sperriem bij, ik pak hem uit en er zit geen sperriem bij. Het is niet dat je dat niet ziet als je hem inpakt neem ik aan.

Ik heb je gevraagd of je dan een andere sperriem had. Ik ben niet uit op een ruzie, ik vraag alleen wat anderen gedaan zouden hebben.

Vind het jammer dat je dan meteen denkt dat ik je zie als oplichter en ook zo reageert.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:25

@ Samblabla, ze vraagt alleen hier wat wij met de situatie zouden doen. Dit is een topic waar we onze aparte aankoopervaringen delen. Niet heel raar in mijn ogen, ook al had ze al contact ze kan toch ook gewoon vragen wat wij zouden doen?

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:26

Maakt ook verder niks uit. ;)
Is al goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:27

Overigens, zeker als op de foto wel de sperriem stond, lijkt het mij logisch dat er best een rare wending aan het verhaal zit en dat ze het mede daarom even vraagt wat een ander zou doen. Vind het zelf ook een stug verhaal dat je bij een hoofdstel de sperriem vergeet als deze wel op de foto staat maar goed :+

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:29

Die foto was toen ik hem nieuw gekocht had voor op bokt, dus nog helemaal intact. Ik heb hem daarna eraf gehaald en in me kastje gehangen en toen mijn kastje opgeruimd en toen was die weg. Evt kun je daar ook bewijs van hebben. :p

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:51

kiki1976 schreef:
Jinte schreef:

Ik ben de betreffende bokker (lees altijd mee in dit topic) dus zal het even verklaren, heb de Tyrcanol ook al een PB gestuurd.
Ik heb helaas verkeerd gelezen, te snel, waardoor ik dacht dat ze de gewone singel ipv de longeersingel wou. Helaas heb ik gisteravond de longeersingel meegegeven aan iemand die spullen inzamelt voor stichting Paard in Nood in Spanje. Ik maak het teveel betaalde geld z.s.m. over aan de bokker, en heb mijn oprechte excuses aangeboden, vind dit nl. een vervelende situatie voor haar.

Persoonlijk vind ik als jij die fout gemaakt heeft, je Tyrcanol de gewone singel terug moet laten sturen, en het aankoop bedrag+ de gemaakte terug stuur kosten terug moet storten.
Ik bedoel ik zou er persoonlijk niet blij mee zijn als dat de verkoper een fout maakt (wat natuurlijk niet expres gaat) het bedrag zou gaan verrekenen.
Ik bedoel ik koop een longeersingel en geen gewone singel.

(Maar misschien praat ik voor mijn beurt en kan de de gewone singel wel gebruiken)

Ik bedoel ook dat ik het bedrag wat ze voor de singel betaald heeft terug stort. Als ze hem terug wilt sturen is dat ook prima en betaal ik ook die kosten.[/quote]
Oke ik las het anders in je post, maar vind het super netjes van je als je het zo oplost!

Samblabla,
Rustig aan joh, denk aan je hart :+
Upendo bedoelde het helemaal niet negatief zoals jij het wellicht opvatte. We vragen hier wel vaker advies hoor. En eigenlijk noemt hier niemand namen, al zijn er altijd wel personen die een pb willen....
Maar zolang alles netjes opgelost word worden er geen namen doorgegeven hoor.

Hier weer een paar bieders gehad waar ik akkoord mee ben gegaan, ben benieuwd of er een reactie terug komt.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:54

Tjakkaa! Fiets ook verkocht! Wel voor 15 euro minder dan ik eigenlijk wilde hebben, maar hij staat hier echt in de weg in mijn kleine halletje. Zal blij zijn als ie opgehaald wordt! (hij is al wel betaald :-) )

Samblabla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:54

@ kiki, is inmiddels opgelost. :D

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 16:58

GamblersCup schreef:
Tjakkaa! Fiets ook verkocht! Wel voor 15 euro minder dan ik eigenlijk wilde hebben, maar hij staat hier echt in de weg in mijn kleine halletje. Zal blij zijn als ie opgehaald wordt! (hij is al wel betaald :-) )

Mooi ruimt weer lekker op :)
Samblabla schreef:
@ kiki, is inmiddels opgelost. :D

Super!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:47

Mooi, toch snel goed opgelost met die sperriem :)

Ik heb daarstraks mijn verzameling My Little Ponies op MP en Bokt gegooid, er staat nl inmiddels écht te veel speelgoed van vroeger in mijn huis opgestapeld :+ Zijn nog de originele uit de eerste serie, dus hoopte dat ik ze wel kwijt kom.

Binnen een uur 5 mails :wow: Waarvan 4 zo te zien vanuit mannen (papa's? :P ) :))

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:49

Vientje schreef:
Mooi, toch snel goed opgelost met die sperriem :)

Ik heb daarstraks mijn verzameling My Little Ponies op MP en Bokt gegooid, er staat nl inmiddels écht te veel speelgoed van vroeger in mijn huis opgestapeld :+ Zijn nog de originele uit de eerste serie, dus hoopte dat ik ze wel kwijt kom.

Binnen een uur 5 mails :wow: Waarvan 4 zo te zien vanuit mannen (papa's? :P ) :))

Of Bronies? :+

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 17:54

Wahaha :+

Het voelt wel een beetje als je ziel verkopen trouwens, je oude geliefde speelgoed wegdoen op MP. Ik ga maar ruimte maken voor dozenopslag van mijn barbiepaardenverzameling, die gaat écht niet weg :P

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:08

Sommige mensen...! Heb een pony te koop staan, goedkoop. Krijg ik een paar mailtjes met "normale" vragen. En opeens een mailtje van iemand die "normaal" begint, maar die persoon is inmiddels een heel kruisverhoor aan het houden, wat niets meer met de pony zelf te maken heeft. Toen ik bijvoorbeeld de reden gaf waarom hij verkocht wordt (stal is opgehouden, geen betaalbare goede stal op fietsafstand te vinden hier) kreeg ik de vraag "Welke stal is ermee opgehouden dan?". En toen ik zei dat de pony nu bij een vriendin privé aan huis staat maar de verkoop via mij loopt, kreeg ik de vraag "Waar is dat dan precies, geef eens de naam en het adres". Ik heb maar gereageerd dat er duidelijk alleen nieuwsgierigheid en geen daadwerkelijk interesse voor de pony bestaat, dus dat dit mijn laatste antwoord is. En dat nog meer vragen stellen door die persoon geen zin heeft.
Ik vraag me dan echt af wie dat is, iemand die héél nieuwsgierig naar de verkeerde dingen is in ieder geval.

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 18:58

Vreemde vragen idd GC! :? Ik zou daar ook achterdochtig van worden.

Ik zit nog steeds te wachten op het geld van mijn rembourszending. :=
Heb vorige week toch maar naar postnl gemaild, kreeg net een telefoontje dat ze er nog mee bezig zijn, maar in het systeem niks kunnen vinden, misschien dat het pakketje wel niet betaald is... uuh say whutt?! >;)

Hoe kan het nou niet betaald zijn?!
Maar komt er op neer dat ik gewoon moet wachten tot eea compleet uitgezocht is. -O-

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 22:36

Brrr, dat klinkt bijna als iemand die aan het vissen is waar de pony staat, om 'm dan 's nachts eens te komen ophalen :\

Goed kalote van die rembours zeg, bah. Ben je mooi klaar mee!

Mijn My Little Ponies zijn als het goed is al verkocht. Aan een opa die ze voor zijn kleindochter wil hebben, schattig toch :D Mien ponies een mooi tweede leven.

xFioon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-13 23:24

Oeh, misschien moet ik de mijne er ook nog even opzetten voor kerst!

Vientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:01

Zou ik doen, mijne zijn inmiddels al netjes betaald (vraagprijs!) en gaan dadelijk op de post :D Ondertussen stromen er nog steeds biedingen de mailbox in, maar die komen niet aan de vraagprijs. En al hadden ze dat wel gedaan, dan was het alsnog pech gehad want had ze al aan deze meneer beloofd.

Eindelijk weer eens een goede MP-ervaring :Y)

joyce_eddyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 11:16

Ik wordt ook helemaal gek van mensen die maar blijven mailen, wil je ruilen?? PFFT... NEEEE ik heb me paard verkocht..

2 weken later van dezelfde, Ja wil je niet ruilen tegen iets van mij?

jeetje mina!
Of mensen die toch zeer ver onder je vraagprijs bieden, terwijl de prijs toch echt VAST is.. en dit heel duidelijk in de advertenties staat,

Mensen die bieden en waarvan in akkoord ga en je nooit meer wat van weer hoort...

zoooo iritant,,

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:18

het loopt hier bar slecht.... En dan denk je dat je iets verkocht hebt :P gegevens van beide kanten uitgewisseld, niets meer :(
Stuur je een berichtje of ze nog interesse hebben. Niets. En vandaag wordt dan het bod verwijderd -O-

ElfiL92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:24

Ik heb de laatste week 2 goede ervaringen gehad met bokkers.
2 dekjes voor bij mijn Eskadron set. Samen tot een mooie prijs gekomen. Geld overgemaakt en snel verstuurd. Netjes aangekomen en de dekjes zagen er echt nog bijna nieuw uit.
Daarnaast nog een mooie Eskadron dralon aangeschaft. Ook prettig contact gehad en ook allemaal goed verlopen. Deken bijna nieuw en voor een mooi prijsje mogen overnemen. Ik ben dus helemaal gelukkig! :D

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-13 15:25

Van dat ruilen word ik ook gek van. Zet het er nu maar bij in dat ik niet ruil

Kreeg gisteren ineens een opmerking onder een advertentie: 5 euro

ehh ja 5 euro voor wat? er staan 4 artikelen in... 5 euro voor 1? ja prima. 5 euro voor alle 4? nee dat niet