Suzanne F. schreef:Hier ook een grote carnavalsgolf. Maar ja was te verwachten toch? Allemaal ingecalculeerd. Behalve door de werkgevers dan die het niet kunnen verbieden.
Een fervent carnavalster van mijn werk is bewust niet wezen carnavallen omdat ze voor haar werk een paar dagen later naar het buitenland moest. Heel verstandig denk ik.
Het is heel dubbel. Normaal had je ook flink wat zieken na een carnaval. Als je het risico niet wilt lopen en een belangrijke afspraak hebt, dan is het idd niet verstandig. Maar om je sociaal leven nu stil te leggen voor je werk gaat mij te ver. Dan had ik thuis moeten blijven, terwijl al mijn vrienden volop carnaval stonden te vieren. Andersom toen mijn kinderen corona hadden en ik geen oppas in huis mocht halen, werd er ook doodleuk gezegd dat ik in zo’n geval gewoon moet komen werken. Ik heb me nu aan alle regels gehouden en ik kan er ook niks aan doen dat isolatie verplicht is. Ik ben netjes 3x gevaccineerd.
Ik ben 5 volle dagen gaan carnavallen. Ik keek er enorm naar uit en heb er echt van genoten. En de manier waarop het gevierd werd viel binnen de huidige regels.