Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Coby schreef:Wij hebben toch echt nog ouderwets geldkistje voor de hoefsmid, hooi en heel veel andere dingen![]()
Ik heb het gevoel uit betrouwbare bronnen dat het basisonderwijs toch gaat sluiten snel. Jammer dat ik dan de linken niet kan geven. Zou ook heel verstandig zijn
Coby schreef:Wij hebben toch echt nog ouderwets geldkistje voor de hoefsmid, hooi en heel veel andere dingen![]()
Ik heb het gevoel uit betrouwbare bronnen dat het basisonderwijs toch gaat sluiten snel. Jammer dat ik dan de linken niet kan geven. Zou ook heel verstandig zijn
purny schreef:@verootjoo:
Bij de bakker stond er toendertijd een bak met handschoentjes. Moest je betalen kon je alleen met een latex handschoentje je betaling doen als je eens je pin in moest toetsen
HELder schreef:@bigone: Mijn bron is het nieuws hier oo de radio en televisie. Het gaat al de hele dag over niets anders. Maar hier ook nog een krantenbericht: https://www.oe24.at/coronavirus/lockdow ... /499571382
robert45 schreef:Flink de pleuris uitgebroken in Rotterdam, politiewagens in brandgestoken. Politie met getrokken wapens, ME die terugtrekt met getrokken wapens. Het zijn de gebruikelijke lui die staan te rellen.
Gaat weer lekker daar, alleen omdat er geen vuurwerk afgestoken mag worden.
HELder schreef:@bigone: Mijn bron is het nieuws hier oo de radio en televisie. Het gaat al de hele dag over niets anders. Maar hier ook nog een krantenbericht: https://www.oe24.at/coronavirus/lockdow ... /499571382
Miran schreef:De scholen dicht zou ik echt vreselijk zitten, mogen de kinderen thuis zitten die niet eens ingeënt mogen worden om te zorgen dat de volwassenen die niets willen gewoon hun ding kunnen doen… Hou dan de Zwitserse ervaring aan met een niet invasieve test. Dit zou voor mij dus een reden zijn om te gaan demonstreren, echt belachelijk als dat doorgezet zou worden. Onderwijs is ook gewoon een recht voor kinderen.
pmarena schreef:robert45 schreef:Flink de pleuris uitgebroken in Rotterdam, politiewagens in brandgestoken. Politie met getrokken wapens, ME die terugtrekt met getrokken wapens. Het zijn de gebruikelijke lui die staan te rellen.
Gaat weer lekker daar, alleen omdat er geen vuurwerk afgestoken mag worden.
Politie heeft een waarschuwingsschot gelost en zich nu teruggetrokken....
Zebrastreep schreef:Ik neem aan dat daar ook heel veel mensen tussen lopen die geen idee hebben waarvoor ze daar staan , maar puur komen om te rellen.
Miran schreef:Coby, dat geloof ik zeker, maar ik zie niet in waarom de kinderen steeds maar weer de dupe moeten zijn. Mijn dochter is 5, en dan zou ze dus voor de 3e keer beperkt worden in dr sociale ontwikkeling, terwijl ze dat zo hard nodig heeft, juist voor deze leeftijd heb je zo weinig alternatief.Online les werkt nog niet, ze hebben geen contact via social media, wordt echt een klein wereldje voor ze als je zelf alsnog de contacten niet op zoekt. Plus dat thuiswerken met kinderen erbij gewoon echt niet werkt en meer mensen dus toch het kantoor gaan opzoeken.
En er zijn veel meer branches die op hun tandvlees lopen, overal is personeelstekort. En die moeten ook door, met het risico op besmettingen, om te zorgen dat iedereen zn dagelijkse leven kan leiden.
Miran schreef:Omdat er een deel van de bevolking niets wil en de rest daar de pineut van is? De kinderen gaan deels ook gewoon mee met de huidige beperkingen he, zo vogelvrij zijn ze echt niet. Moeten ook gewoon in quarantaine, testen ook mee, hun evenementen worden ook afgezegd last minute. Ik laat haar ook afstand houden van andere mensen. Hoeven alleen geen mondkapjes op. En als ik naar mijn dochter kijk, is dat al 40% van haar leven zo. En nu dus omdat een ander zich niet aan wil passen.