Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Abiola

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 21:43

En omdat ze geen wapen op hun kop willen, maar daar stappen jullie steeds zo lekker makkelijk overheen.

HELder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:01

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:05

Wij hebben toch echt nog ouderwets geldkistje voor de hoefsmid, hooi en heel veel andere dingen :+
Ik heb het gevoel uit betrouwbare bronnen dat het basisonderwijs toch gaat sluiten snel. Jammer dat ik dan de linken niet kan geven. Zou ook heel verstandig zijn

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:05

Abiola schreef:
En omdat ze geen wapen op hun kop willen, maar daar stappen jullie steeds zo lekker makkelijk overheen.

Inderdaad !
Zelfs kleine winkels en op de markt hebben ze soms liever pin.

Ik heb allebei, in mijn portemonnee :D

Echwel

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:07

Ik doe werkelijk alles met mijn telefoon
Ook pinnen enz
Hoef nergens meer een apparaat aan te raken enz

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:07

Coby schreef:
Wij hebben toch echt nog ouderwets geldkistje voor de hoefsmid, hooi en heel veel andere dingen :+
Ik heb het gevoel uit betrouwbare bronnen dat het basisonderwijs toch gaat sluiten snel. Jammer dat ik dan de linken niet kan geven. Zou ook heel verstandig zijn

Mijn hoefsmid stuurt gewoon een factuur via de email, dezelfde dag nog :D
Die kan ik niet contant betalen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:09

Coby schreef:

Dat zou een heel verstandige keuze zijn.

Want waarom zou je dingen sluiten en verbieden die amper voor besmettingen zorgen en de grootste bron die er is open laten.

Ik zou overigens alle scholen dichtknallen. Tot aan de uni. Vanmorgen was het ook een zee van studenten in de trein en op de stations hutje mutje. Groot deel te hoesten en doen zonder mondkapje. Ga daar maar wat aan doen :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:14

purny schreef:
@verootjoo:

Bij de bakker stond er toendertijd een bak met handschoentjes. Moest je betalen kon je alleen met een latex handschoentje je betaling doen als je eens je pin in moest toetsen

Wow denk aan de hoeveelheid vervuiling wat dat geeft.
De grootste crisis ooit, vlak voor de coronacrisis, was de klimaattransitie. Dat moeten we óók niet vergeten.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:23

De scholen dicht zou ik echt vreselijk zitten, mogen de kinderen thuis zitten die niet eens ingeënt mogen worden om te zorgen dat de volwassenen die niets willen gewoon hun ding kunnen doen… Hou dan de Zwitserse ervaring aan met een niet invasieve test. Dit zou voor mij dus een reden zijn om te gaan demonstreren, echt belachelijk als dat doorgezet zou worden. Onderwijs is ook gewoon een recht voor kinderen.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:23

Flink de pleuris uitgebroken in Rotterdam, politiewagens in brandgestoken. Politie met getrokken wapens, ME die terugtrekt met getrokken wapens. Het zijn de gebruikelijke lui die staan te rellen.

Gaat weer lekker daar, vanwege de g2 maatregel.
Laatst bijgewerkt door robert45 op 19-11-21 22:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:27

Er zijn echt mensen die niet goed digitaal kunnen, ik vind dat een aantal daar heel makkelijk overheen stappen… niet alle cash is zwart geld hoor .. Jeezem …

En rellen, dat worden er vanzelf meer :j ik zou er als agent / me-er echt geen zin meer in hebben …overigens staat op nu.nl dat het rellen tegen 2G zijn.. weten ze zelf wel waarom ze er staan?
Laatst bijgewerkt door Cer op 19-11-21 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:28

Nu wil dat volk vast graag mondkapjes dragen.
Denk eerlijk gezegd dat de rellen de toon gaan zetten voor wat in de rest van Nederland zal volgen.

Je zult toch maar daar wonen of je bedrijf daar hebben.
Alles wordt vernield en geplunderd.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:29

HELder schreef:
@bigone: Mijn bron is het nieuws hier oo de radio en televisie. Het gaat al de hele dag over niets anders. Maar hier ook nog een krantenbericht: https://www.oe24.at/coronavirus/lockdow ... /499571382

Heftig vind ik het.
Vooral de manier waarop ze aanzetten tot haat: „het spijt ons heel erg voor de gevaccineerden dat dit nodig is door mensen die niet loyaal zijn“.
Zelfs al is het zo, dit uitspreken zet aan tot geweld ben ik bang.

Ik ben ook benieuwd hoe ze het gaan omzetten met eventuele gevangenisstraf waar ze het over hebben, zelfs al is 99,5% ingeent dan kun je die 0,5% zelfs met de beste wil niet kwijt in bestaande gevangenissen.

Met kinderen kan het ook wel eens tot ellende komen. Er zullen namelijk ook ouders zijn die zelf allang gevaccineerd zijn maar hun basisschool kind nog niet gelijk 3 spuiten binnen 8 maanden willen laten prikken, wellicht ook omdat het kind al besmet geweest is.
Gaan ze die uit de ouderlijke macht ontzetten?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:29

robert45 schreef:
Flink de pleuris uitgebroken in Rotterdam, politiewagens in brandgestoken. Politie met getrokken wapens, ME die terugtrekt met getrokken wapens. Het zijn de gebruikelijke lui die staan te rellen.

Gaat weer lekker daar, alleen omdat er geen vuurwerk afgestoken mag worden.

Politie heeft een waarschuwingsschot gelost en zich nu teruggetrokken....

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:30

HELder schreef:
@bigone: Mijn bron is het nieuws hier oo de radio en televisie. Het gaat al de hele dag over niets anders. Maar hier ook nog een krantenbericht: https://www.oe24.at/coronavirus/lockdow ... /499571382

Dank, gelezen en het moet nog goedgekeurd worden en er staat niets nog over kinderen van vijf jaar of ouder. Wat ik wel kan waarderen aan de Oostenrijkse regering, ze zeggen precies waar het op staat. Namelijk dat er een vaccinatie plicht komt omdat er gewoon te weinig gevaccineerden zijn, ook door bepaalde politieke krachten die er alles aan doen om het beleid te ondermijnen. En ergens is die eerlijkheid gewoon goed want nu al aangeven dat er per februari een vaccinatie plicht komt kan er ook voor zorgen dat er toch nu veel mensen die prik halen. Waardoor het misschien niet meer nodig is. Onderstaand stukje even gekopieerd want dit speelt natuurlijk niet alleen in Oostenrijk:

Es sei allen bewusst, dass man den Geimpften "Enormes" abverlangt, sagte der Bundeskanzler. Diese müssten nun die Einschränkungen auf sich nehmen, "weil sich zu viel unsolidarisch gezeigt haben". Zur Impfpflicht merkte er an, dass man hier den Realitäten ins Auge sehen müsse. "Wir haben zu viele politische Kräfte in diesem Land, die vehement dagegen ankämpfen", dies sei ein "Attentat auf unser Gesundheitssystem". Die Konsequenzen seien überfüllte Intensivstationen und enormes menschliches Leid.
Laatst bijgewerkt door BigOne op 19-11-21 22:31, in het totaal 1 keer bewerkt

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:30

Blauwe verf er op die 3 maanden blijft zitten.
En allemaal een boete van 10.000 euro. Ja ook aftrek van loon/uitkeringen. Maak er maar een politie staat van. Vragen ze om.
Elk die zich normaal gedraagt merkt het toch niet.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:31

Ik neem aan dat daar ook heel veel mensen tussen lopen die geen idee hebben waarvoor ze daar staan , maar puur komen om te rellen.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:32

Miran schreef:
De scholen dicht zou ik echt vreselijk zitten, mogen de kinderen thuis zitten die niet eens ingeënt mogen worden om te zorgen dat de volwassenen die niets willen gewoon hun ding kunnen doen… Hou dan de Zwitserse ervaring aan met een niet invasieve test. Dit zou voor mij dus een reden zijn om te gaan demonstreren, echt belachelijk als dat doorgezet zou worden. Onderwijs is ook gewoon een recht voor kinderen.

Klopt helemaal. Maar als ervaringsdeskundige door uitval van collega’s werkdagen draaien van 8 tot drie zonder pauze, zonder toiletmoment gaat zijn tol eisen. Al of niet met Corona opgelopen te hebben. De koek raakt wat op zeg maar.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:34

Ik vind een vaccinatie-plicht sowieso, maar al helemáál voor kinderen nog wel een stap te ver hoor, daar moet je echt donders voorzichtig mee zijn vind ik.... kijk als het toch een oepsje blijkt te zijn dan zal het mijn tijd wel duren, ik heb er bewust voor gekozen en een goed afgewogen besluit genomen.

Maar van die guppies vanaf 5 jaar.... die zijn nog volop in ontwikkeling joh, daar moet je niet teveel aan sleutelen :(:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:35

pmarena schreef:
robert45 schreef:

Gaat weer lekker daar, alleen omdat er geen vuurwerk afgestoken mag worden.

Politie heeft een waarschuwingsschot gelost en zich nu teruggetrokken....

Ik kijk op Twitter .. het lijkt wel een oorlogsgebied daar… hebben ze nu hun zin :n
Wat vreselijk zeg dit ..

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:38

Coby, dat geloof ik zeker, maar ik zie niet in waarom de kinderen steeds maar weer de dupe moeten zijn. Mijn dochter is 5, en dan zou ze dus voor de 3e keer beperkt worden in dr sociale ontwikkeling, terwijl ze dat zo hard nodig heeft, juist voor deze leeftijd heb je zo weinig alternatief.Online les werkt nog niet, ze hebben geen contact via social media, wordt echt een klein wereldje voor ze als je zelf alsnog de contacten niet op zoekt. Plus dat thuiswerken met kinderen erbij gewoon echt niet werkt en meer mensen dus toch het kantoor gaan opzoeken.
En er zijn veel meer branches die op hun tandvlees lopen, overal is personeelstekort. En die moeten ook door, met het risico op besmettingen, om te zorgen dat iedereen zn dagelijkse leven kan leiden.

Sommige klassen heeft al 2/3 van de kinderen een besmetting gehad, waarom zou je die thuis willen houden?

Weet iemand waarom er niet een vorm van testen is? Waarom de middelbare scholen wel zelftesten uitdelen en de basisscholen niet?
Laatst bijgewerkt door Miran op 19-11-21 22:43, in het totaal 2 keer bewerkt

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:38

:\
Zebrastreep schreef:
Ik neem aan dat daar ook heel veel mensen tussen lopen die geen idee hebben waarvoor ze daar staan , maar puur komen om te rellen.

What if er nog heel veel medestanders thuis zitten te kijken en bereid zijn om mee te doen..

Wat dat betreft is DuoPenotti’s idee wel de kortste klap m.i. :=

Waar gaat het heen :\

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:43

Miran schreef:
Coby, dat geloof ik zeker, maar ik zie niet in waarom de kinderen steeds maar weer de dupe moeten zijn. Mijn dochter is 5, en dan zou ze dus voor de 3e keer beperkt worden in dr sociale ontwikkeling, terwijl ze dat zo hard nodig heeft, juist voor deze leeftijd heb je zo weinig alternatief.Online les werkt nog niet, ze hebben geen contact via social media, wordt echt een klein wereldje voor ze als je zelf alsnog de contacten niet op zoekt. Plus dat thuiswerken met kinderen erbij gewoon echt niet werkt en meer mensen dus toch het kantoor gaan opzoeken.
En er zijn veel meer branches die op hun tandvlees lopen, overal is personeelstekort. En die moeten ook door, met het risico op besmettingen, om te zorgen dat iedereen zn dagelijkse leven kan leiden.

Waarom zou de rest van de bevolking in maatregelen moeten leven die niet helpen zolang de kinderen vogelvrij zijn? Dat schiet compleet niet op en dan gaan we alsnog rechtstreeks op code zwart af.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:48

Omdat er een deel van de bevolking niets wil en de rest daar de pineut van is? De kinderen gaan deels ook gewoon mee met de huidige beperkingen he, zo vogelvrij zijn ze echt niet. Moeten ook gewoon in quarantaine, testen ook mee, hun evenementen worden ook afgezegd last minute. Ik laat haar ook afstand houden van andere mensen. Hoeven alleen geen mondkapjes op. En als ik naar mijn dochter kijk, is dat al 40% van haar leven zo. En nu dus omdat een ander zich niet aan wil passen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:57

Miran schreef:
Omdat er een deel van de bevolking niets wil en de rest daar de pineut van is? De kinderen gaan deels ook gewoon mee met de huidige beperkingen he, zo vogelvrij zijn ze echt niet. Moeten ook gewoon in quarantaine, testen ook mee, hun evenementen worden ook afgezegd last minute. Ik laat haar ook afstand houden van andere mensen. Hoeven alleen geen mondkapjes op. En als ik naar mijn dochter kijk, is dat al 40% van haar leven zo. En nu dus omdat een ander zich niet aan wil passen.

Maar als je de kinderen maar rond laat lopen gaat er niks veranderen. Dan moet je die ook maar enten of inderdaad paar keer per week gaan testen. Maar zolang we in deze crisis zitten zal je het samen moeten doen.