Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:01

Nu staan mijn advertenties online, wel op moment van plaatsing in catalogus gezet, maar dat is ondertussen ook alweer 12 u geleden. Mijn advertenties zijn dus meteen weggezakt, leuk hoor.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:03

Flying_Angel schreef:
Ik ben nu al op de 6e dag aan het wachten totdat iemand het pakket ophaalt, ze is ook niet online geweest…..

Ik stuur dan een berichtje dat het pakket terug gestuurd kan worden als ze het niet op tijd ophalen. Dat is tot nu toe een reminder geweest waarna ze het gelijk gingen ophalen.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:06

Artimes schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Echt heel irritant dit, geen idee hoe op te lossen ook, had gehoopt dat na een dag ik wel iets anders zou kunnen selecteren

Ik vind het ook echt heel gluiperig hoe het weergegeven wordt.
Je zou bijna klikken op "betalen" omdat je toch het balletje bij het lage verzendkostenbedrag in hebt gevuld :j En je denkt dat dat is wat je gekozen hebt.

Tot je oog toevallig valt op de te hoge totaalprijs en je ziet dat het stiekem anders is -O- -O-

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 09:43

Ik had laatst ook iemand die bij mij alleen DHL kon selecteren terwijl ik alles open had staan. Ik had toen DHL even uitgezet, waardoor ze ineens wel Homerr of MR kon selecteren :)

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 10:31

@pmarena ja klopt, tis dat ik de hoge totaal prijs zag en dacht ehhh hoe dan

@marjo thanks heb de verkoper gevraagd om te proberen hopelijk lukt het dan

Edit: helaas kan nog steeds alleen maar DHL kiezen terwijl verkoper DHL heeft uitgezet, wat enorm irritant

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 11:59

Wat gek, en ook dat die verzendkosten zo hoog zijn. ben ik ook niet gewend via Vinted.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:26

Artimes schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Echt heel irritant dit, geen idee hoe op te lossen ook, had gehoopt dat na een dag ik wel iets anders zou kunnen selecteren

Wat vaak helpt als je dit verschil in prijs ziet om op lijst te drukken ipv van het op plattegrond te laten staan. Bij mij komt dan vaak wel de goedkopere optie tevoorschijn.

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 12:34

cobiie schreef:
Artimes schreef:
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat vaak helpt als je dit verschil in prijs ziet om op lijst te drukken ipv van het op plattegrond te laten staan. Bij mij komt dan vaak wel de goedkopere optie tevoorschijn.

Bij mij helaas niet, heb het ook geprobeerd inderdaad

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 13:48

C_arola schreef:
Flying_Angel schreef:
Ik ben nu al op de 6e dag aan het wachten totdat iemand het pakket ophaalt, ze is ook niet online geweest…..

Ik stuur dan een berichtje dat het pakket terug gestuurd kan worden als ze het niet op tijd ophalen. Dat is tot nu toe een reminder geweest waarna ze het gelijk gingen ophalen.

Ja, ik heb een berichtje gestuurd, maar dat leest ze dus ook niet.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:22

Wat een gedoe als je twee items omwisselt. Ik heb er nu verlies op gemaakt, want ik moet nu de verzendkosten betalen (uiteraard) en dat is 2,69 ofzo en kopersbescherming. En het item was 3 euro..

Ik ben blij dat het andere pakketje kwijt is geraakt, want dan krijg ik tenminste alles terug. Althans, dat neem ik aan. Dat was 3,60 euro.

Volgens mij had ik beter kunnen zeggen tegen de koper van “hou maar” voor dit bedrag en dat Vinted alles terugbetaald aan haar.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:24

Wat balen Beert, en idd wat een gedoe. Hoe kan het zijn fout gegaan? Is dat met een digitaal label gegaan en per ongeluk verwisseld bij het afgifte punt?

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:29

Tancreda4 schreef:
Wat balen Beert, en idd wat een gedoe. Hoe kan het zijn fout gegaan? Is dat met een digitaal label gegaan en per ongeluk verwisseld bij het afgifte punt?

Zou kunnen hoor. Maar ik kan het ook zelf gedaan hebben, omdat het beide dezelfde grootte pakketjes waren met rare gebruikersnamen. Bij het inleverpunt hadden ze beide een verzendsticker van Homerr.

Ik plak veel liever thuis een label met adres erop, zodat je een pakketje een voor een kan afhandelen.

Maar goed, vooral een omslachtige les. Niet eens heel duur gelukkig. Ik had het pakketje 12 februari ingeleverd en hij is nu pas terug.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:40

Om dat te voorkomen doe ik sowieso altijd de QR code op het pakje plakken.
Eerst 1 pakje afhandelen. Daarna pas het volgende pakje. Niet tegelijk naast elkaar leggen. Zowel thuis als op het pakketpunt :=

Mri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:49

Ik ben ff vinted moe :×
Hele bubs kinderkleding erop gezet, wat te klein is voor mijn hoogste dochter.
Met hele kleine prijsjes (11 hemden voor 1.50, jurkjes voor 1/2/3 euro, develab sandalen voor 5 euro etc)

Heel pakket verkocht, 10 artikelen.
Ik had zelfs nog bundel korting aanstaan :×

En nou zeurt de koper over 1 "advertentie". De 11 hemden voor 1.50 (waar dus nog 20% bundelkorting af ging :× ) dat er op 2 hemden een vlek zit.

Dan denk ik echt: Jezus mens, zeur niet.
Ik heb haar de optie gegeven dat ze het op eigen kosten retour mag sturen naar mij en dat ze dan haar €1,20 terug gestort krijgt zodra de hemden retour zijn.
Wat zitten er zeikwijven tussen zeg!

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:52

Dispar_Vulgo schreef:
Hier vorige week grote bestelling van 9 items gekocht en netjes door verkoper maandag op de post gedaan. Volgens Homerr zou dat afgelopen donderdag of vrijdag geleverd worden. Uiteraard weer vertraagd. Zou vandaag geleverd worden. Maar inmiddels is dat Homerr punt al dicht. Nou maar hopen op morgen :+

Je verwacht het niet, maar dit pakket is met een week opnieuw uitgesteld :roll:
Verwachtte bezorgdatum is nu pas volgende week maandag t/m vrijdag.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:55

Vraagje. Ik krijg allemaal mensen uit Frankrijk die reageren op m’n advertentie. Is zoiets veilig?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 14:55

Ja zeker

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 15:19

Marjo schreef:
Ik had laatst ook iemand die bij mij alleen DHL kon selecteren terwijl ik alles open had staan. Ik had toen DHL even uitgezet, waardoor ze ineens wel Homerr of MR kon selecteren :)

Ooh, dat is een goede!

Nayan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 17:15

Ik heb al een poosje met enige regelmaat dat ik Homerr of Mondial niet kan selecteren (maar dat dan inderdaad wel de goedkoopste prijs bij verzenden staat voordat je op kopen klikt...). Vorige week had tot de volgende ochtend wachten ook geen zin dus uiteindelijk maar voor DPD gekozen. Ik vind Homerr er momenteel ook langer over doen dan ik gewend was de laatste tijd, ook vaak dat de datum meerdere keren vooruit geschoven wordt.

tengeltje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 20:20

Selina schreef:
Vraagje. Ik krijg allemaal mensen uit Frankrijk die reageren op m’n advertentie. Is zoiets veilig?

Ja hoor

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:51

pmarena schreef:
Eerst 1 pakje afhandelen. Daarna pas het volgende pakje. Niet tegelijk naast elkaar leggen. Zowel thuis als op het pakketpunt :=

Ah dat is ook slim in zo’n geval om de qr code op het pakketje zelf te plakken. Ik had met stift de naam erop gezet, maar je ziet alleen de gebruikersnaam dan en ik zie nu ook dat beide gebruikers met een A beginnen.

Maar goed, ik heb nu om één of andere reden van Vinted wel de betaling vrijgegeven gekregen, terwijl het (verkeerde) pakketje weer terug bij mij is en zij dus niks heeft. Ik hoop dan dat zij ook geld terug heeft gekregen. De bestelling staat bij mij als afgehandeld.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-25 22:55

Ik wilde iets kopen en liet het mijn vriend zien.
Wij keken beiden gelijktijdig naar dezelfde advertentie. En hij kon goedkopere vervoerders kiezen dan ik.
Echt heel raar.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 07:03

Ik maak vaak een foto van het digitale label om te laten scannen.
Op de foto zie je ook het product staan, dus die (of een verwijzing ernaar, bijv de kleur) schrijf ik klein op de verpakking als ik meerdere zelfde formaat pakjes moet inleveren.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 09:17

Ik zag gisteren een bericht van een aantal advertenties in concept. Ik zie hem niet meer. Hoe kan je berichten in concept zetten maar dan nog niet plaatsen? Wil even wat advertenties klaarzetten ipv gelijk erop zetten.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-25 09:34

beert schreef:
pmarena schreef:

Ah dat is ook slim in zo’n geval om de qr code op het pakketje zelf te plakken. Ik had met stift de naam erop gezet, maar je ziet alleen de gebruikersnaam dan en ik zie nu ook dat beide gebruikers met een A beginnen.

Maar goed, ik heb nu om één of andere reden van Vinted wel de betaling vrijgegeven gekregen, terwijl het (verkeerde) pakketje weer terug bij mij is en zij dus niks heeft. Ik hoop dan dat zij ook geld terug heeft gekregen. De bestelling staat bij mij als afgehandeld.

Ik print altijd de codes uit en als het meerdere pakketjes zijn, zet ik op het papier wat er mee moet.

En maak dan vervolgens foto van de inhoud en daarna het dichte pakketje met de QR code erop. Wat ik stuur zodra ik het afgeef op het pakketpunt.
Ik laat niks aan het toeval over. :D