Shadow0 schreef:Ik vind trouwens dat de uitspraak 'dat zit in onze genen' wel ietsjes minder gebruikt mag worden. Het zit niet in onze genen, het zit in onze cultuur en economie, en aan die dingen kunnen we wat veranderen. Is er gevraagd aan de mensen waarom ze doorgewerkt hebben? Druk van werkgever, anders geen inkomsten, te weinig mensen voor het werk, andere redenen? Dat zijn namelijk hele concrete zaken die we anders kunnen invullen, en die nu nadrukkelijk buiten het gesprek vallen door te doen alsof het een individuele, natuurlijke neiging is om door te werken.
Heel veel mensen hebben het gevoel dat ziekmelden zwak is. Of in mijn geval, ik krijg niet betaald als ik ziek ben.
Ik heb trouwens meer informatie gekregen over mijn studie. Alle vakken (volg er 3 ipv 2, want ik doe een extra vak) zijn helemaal online. Misschien dat de toetsing nog op locatie gaat zijn. Maar ik baal er echt enorm van. 1x per week een werkcollege had al veel gescheeld. Dat betekent namelijk dat ik al 9 maanden niet op de universiteit ben geweest zometeen. Vind het heel vervelend en eenzaam om alleen te studeren. Woon ook niet in de buurt dus "eventjes" met klasgenoten samen studeren is ook niet echt haalbaar. Worden weer 10 lange weken alleen in huis zitten.
Baal hier echt enorm van. Dan zie ik alle volle terrassen en kroegen. Mensen die feestsen geven. En ik mag niet eens onderwijs volgen.