Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:44

@Monique ik zag hem op FB al voorbij komen, ik vind hem wel geinig.
Bij het verzorgingshuis van m'n oma hebben ze skype. Heb net even met haar zitten skypen op haar 93 jarige leeftijd...

Oh en mijn handen was ik ook na buiten bezoek, boodschappenkarren of mandjes maak ik zelf schoon

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:44

Bloem en gist is hier ook moeilijk te krijgen. Ik had laatst geluk met een pakje gist en een pak bloem (niet om in te slaan, ik hou gewoon echt heel erg van bakken) maar verder heb ik altijd misgegrepen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:48

friezenfan2 schreef:
Er is vast iemand hier die weet waarom alle bloem uitverkocht is?
Is dat ook omdat mensen zien dat andere mensen het kopen en dus daarom het ook kopen net als met toilet papier?

Ik denk dat alle ouders massaal rekenles geven in de keuken... :D

Maar denk serieus dat veel mensen voor de lol zijn gaan bakken hoor.

pien_2010

Marie_Anne schreef:
pien_2010 schreef:
Ik ben nu vooral heel erg boos 8)7 . Manlief was paar weken geleden in la Souterraine voor de boodschappen. Iedereen hield zich geweldig aan de 1,5 - 2 meter afstand en men moest buiten wachten want een bepaald aantal mocht maar naar binnen. -O- -O- +:)+

Dus ik ging niets vermoedend vandaag naar de intermarche in Magnac Laval en 1/5 was zeer strikt met mondkapjes of handschoentjes of beiden, hield afstand en deden vlug de boodschappen. Maar 75% gedroeg zich vreselijk :oo , tegen mij aanlopen, samenscholing zonder afstand te houden, het was zeer druk in de winkel, niets werd ontsmet door het personeel, ik heb daar dingen gezien zo idioot. Ik ben echt zwaar geschokt. Wat heb je dan aan een lock down? Vorige week is nog een koppel overleden in Magnac aan de corona.
Ik moest ook nog naar de farmacie, had van te voren gebeld zodat alles klaar zou liggen en daar vroeg ik wat zij van de intermarche vonden. De man ging helemaal los van boosheid, want er is eigenlijk te weinig veranderd daar. Zo bizar. Ik ben echt zo vreselijk boos en vooral verdrietig.
Ligt onze vriend voor zijn leven te vechten in NL wordt hier met zo'n oude populatie dit soort ongekende risico's genomen. Dus hier thuis alles ontsmet tot en met klinken, kranen, auto, boodschappen tassen, kleren gewassen, mezelf goed gedoucht en onwijs vaak mijn handen gewassen voor, tijdens en na het boodschappen uitpakken en hopelijk hebben mijn handschoentjes me beschermd want winkelwagentjes zijn zo berucht en in die winkel werd totaal niet ergens naar gekeken |( .

Zou fijn zijn als al dat ontsmetten en wassen van spullen voor niets zou zijn. Dat wacht ik nog eventjes af. Dan zouden handschoentjes voldoen met winkelen met eventueel een mondkapje. Zou ook fijn zijn voor als het seizoen weer open gaat de we het huis gaan schoonmaken bij wisselingen.

Kun je die supermarkt daar dan niet melden bij de gemeente zodat er wordt ingegrepen? Of doen ze dat niet?
Wat gek allemaal, lijkt me afschuwelijk inderdaad, als je zelf zo voorzichtig bent.

Dat ga ik niet doen. Ik ben hier natuurlijk wel de buitenlander en ook al ben ik enorm geaccepteerd en ook geïntegreerd, zijn de mensen ongelooflijk aardig voor mij, ik ga echt niet zomaar kritiek geven, want hoe je het ook went of keert, ik ben wel een echte Nederlander in mijn hele doen en laten en dat is denk ik af en toe al moeilijk genoeg voor de mensen hier.
We hebben besloten, om voortaan in La Souterraine de boodschappen te gaan doen, waar de regels wel worden opgevolgd.

Het misgrijpen met het brood is ook afhankelijk van hoe laat je komt. Mijn zoon die werkt en vaak later op de dag pas zijn boodschappen kan doen, heeft er al heel vaak naast gegrepen. Ik geloof dat ze nu voor hem brood bewaren.

Hier is ook meel uitverkocht en andere diepvriesproducten. Zelf koop ik al een hele tijd meel op een boerderij hier vlak bij, want ik bak meestal mijn eigen brood (mengeling van volkoren, gewone bloem en rogge en dan met psyllium :9 ).

Vanochtend waren de eieren zo goed als uitverkocht en wat ik dan zo jammer vindt is dat nieuwe bio eieren van een vrouw die hier vlak bij woont(dorp verderop), totaal niet gekocht worden. De schappen lagen bom vol. Misschien vinden de mensen het te duur, maar dan denk ik, allez , 12 eieren voor 1 euro misschien duurder en je helpt wel onze "buuf " (buurvrouw). Dus ook al kopen wij hier bij de eigen buurvrouw verse kippeneieren, ik heb wel 2 dozen gekocht om haar te steunen. Ik vond dit zo sneu en ook wel onbegrijpelijk. Dus lekker ommeletjes bakken :j
Laatst bijgewerkt door pien_2010 op 14-04-20 13:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

MoniqueT schreef:
Mag dit?

[ [url=m/UFGe8k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd naar tegenreacties van wetenschappers op dat Duitse onderzoek ...

Geniale timing, vannacht (of was het nu gisternacht) 108 jaar geleden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 13:52

@monique ik kan hard om het plaatje lachen.

@elnienjo, geen idee eigenlijk of hij daarvoor in aanmerking komt.
Leeftijd is ook nadeel. 77,5.

We hebben indruk dat het ziekenhuis heel goed en vaak overleg heeft over dit covid gebeuren en strohalmen, beste manieren verzorgen behandelen.
Niks dan lof.

Door de maskers en brillen, blijft de mens in de arts en verpleegkundige zichtbaar.

Wilskracht en moed is denk ik nu beste kuur.

Hun woning heeft destijds de naam Fortis me fecit gekregen.
De boodschap meegegeven dat ie zich daar aan vast moest houden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:04

MoniqueT schreef:
Hier in Spanje is ook amper aan bloem te komen, volgens mij is iedereen thuisbakker geworden. Ik kon via een Europa-winkel online nog gezeefde bloem vinden en mijn boodschappenvriend bracht in plaats van bloem een pak speltmeel mee ;-)

Wel had de Europawinkel nog 9 pakken volkorenbroodmix van Koopmans. Ook lekker!

Hier in de plaatselijke supermarkt dus echt alle varianten bloem/meel uitverkocht, ook die super-de-luxe varianten met spelt etc die normaal iedereen links laat liggen vanwege de prijs, en zelfs de kant en klaar mixen met meel erin :')
Kan er al bijna 3 weken niet aan komen terwijl ik nu juist zin heb om lekker te bakken. En dat terwijl de rest van de supermarkt echt niet leeg gehamsterd is, liggen gewoon nog broden aan het eind van de dag, volle diepvriezen, volle schappen toilet papier. Alleen bloem en eieren zijn nog problematisch.

Maakte wel wat raars mee in de drogist :o Mandje meenemen was verplicht, nou prima. Sta ik bij de kassa op gepaste afstand te wachten om af te rekenen, komt er een vrouw binnen die met 2 krukken loopt. En dus niet fatsoenlijk een mandje mee kon nemen. Mevrouw probeerde uit te leggen dat het niet ging met die krukken en dat ze misschien een andere oplossing konden bedenken maar werd volledig de grond in geboord door de kassadame. Dat de regels voor iedereen gelden en dat het gewoon MOET en dat mevrouw maar moet verzinnen hoe ze dat mandje vasthoud en anders per direct de winkel uit word gezet. Werd een hele woordenwisseling en mevrouw droop uiteindelijk af met de tranen in de ogen en ik vond het zo sneu. Durfde er ook niks van te zeggen helaas. Ben met een heel naar gevoel de winkel uitgegaan, stond er echt even perplex van :o

Tancreda4

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:18

Ach wat sneu zeg... Ik had mijn mond niet kunnen houden in zo'n geval... Ik was met dr mee gelopen (op afstand) om dr spulletjes te halen. En als dat niet had gemogen had ik ook mijn spul achter gelaten. Zo sneu dat zulke mensen waar het al lastiger is zo worden afgekat. Alsof zo iemand voor de lol met krukken loopt..... Vind het alles behalve klantvriendelijk

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:24

Nou ja zeg. Ik heb 2 jaar terug ook een tijd met 2 krukken gelopen, en later 1 kruk. Maar ook met 1 kruk is een mandje of winkelwagentje een uitdaging hoor.

pien_2010

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:36

Wouw Memories wat een bizar verhaal. Heel sneu dit en echt niet OK!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:39

Memories , schandalig. Ik had heel demonstratief aan haar gevraagd wat ze wilde halen en het voor haar gepakt en afgerekend, wat een gruwelijk starre medewerkster .

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:46

Wow, ik ben geen verlegen persoon, dus daar had er 1 echt de wind van voren gekregen. Jammer dat er niemand was die dat durfde. Schandalige medewerker.!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:54

MoniqueT schreef:
Mag dit?

[ [url=m/UFGe8k.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ben benieuwd naar tegenreacties van wetenschappers op dat Duitse onderzoek ...

:') Troemp :Y)

Macron gaat vanaf 11mei mondkapjes voor alle burgers bezorgen.
Dat voorbeeld mogen ze hier ook wel volgen.

Maar hij moet wel dringend zijn boetes aanpassen aan de belgische boetes voor overtredingen :=

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:57

Echt schandalig Memories! Alsof die vrouw voor haar lol met krukken loopt..

Dat van die oppervlakken vind ik ook wel interessant. Ik doe de was voor mijn oma die sinds vorige week in een verzorgingshuis zit en ondanks dat er strikte regels aan vastzitten (alles wat in of uit het huis gaat moet eerst 24u onaangeraakt blijven staan voordat het naar de bewoner gaat) en ik de kleren na het wassen met handschoentjes aan in een plastic tas doe ben ik als de dood dat het virus daar zou uitbreken..

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:57

jeetje.. pff. dan ben je indd niet slim bezig als kassa dame.
ik snap dat het moet voor de aantallen, maar dan zet je toch een mandje opzei en zeg je dat je die er weer bjidoet als ze klaar is. met die stokken kan ze iedereen wel op 1,5 meter houden haha.

hebben jullie de nieuwe cijfers gezien? ik wordt daar erg blij van. morgen nog even afwachten voor de correctie van het weekend

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 14:58

_Penotti schreef:
Wow, ik ben geen verlegen persoon, dus daar had er 1 echt de wind van voren gekregen. Jammer dat er niemand was die dat durfde. Schandalige medewerker.!

Nou vind ik ook eigenlijk wel heel erg, Dat niemand er wat van zei blijkbaar!! Weet natuurlijk niet hoe druk het was, maar merk dat ik van die beschreven situatie echt een beetje boos word.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:02

Tancreda4 schreef:
_Penotti schreef:

Nou vind ik ook eigenlijk wel heel erg, Dat niemand er wat van zei blijkbaar!! Weet natuurlijk niet hoe druk het was, maar merk dat ik van die beschreven situatie echt een beetje boos word.

Ja als er net een paar wat minder gebekte personen staan, of misschien wel zo de letterlijk de mond vol tanden, kan ik het me wel voorstellen. Is ook niet als aanval bedoeld voor de mensen die het niet durfde.
Maar ik ben zo iemand die er snel wat uitfloept en daarna pas denkt :D

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:07

Memories schreef:
MoniqueT schreef:
Hier in Spanje is ook amper aan bloem te komen, volgens mij is iedereen thuisbakker geworden. Ik kon via een Europa-winkel online nog gezeefde bloem vinden en mijn boodschappenvriend bracht in plaats van bloem een pak speltmeel mee ;-)

Wel had de Europawinkel nog 9 pakken volkorenbroodmix van Koopmans. Ook lekker!

Hier in de plaatselijke supermarkt dus echt alle varianten bloem/meel uitverkocht, ook die super-de-luxe varianten met spelt etc die normaal iedereen links laat liggen vanwege de prijs, en zelfs de kant en klaar mixen met meel erin :')
Kan er al bijna 3 weken niet aan komen terwijl ik nu juist zin heb om lekker te bakken. En dat terwijl de rest van de supermarkt echt niet leeg gehamsterd is, liggen gewoon nog broden aan het eind van de dag, volle diepvriezen, volle schappen toilet papier. Alleen bloem en eieren zijn nog problematisch.

Maakte wel wat raars mee in de drogist :o Mandje meenemen was verplicht, nou prima. Sta ik bij de kassa op gepaste afstand te wachten om af te rekenen, komt er een vrouw binnen die met 2 krukken loopt. En dus niet fatsoenlijk een mandje mee kon nemen. Mevrouw probeerde uit te leggen dat het niet ging met die krukken en dat ze misschien een andere oplossing konden bedenken maar werd volledig de grond in geboord door de kassadame. Dat de regels voor iedereen gelden en dat het gewoon MOET en dat mevrouw maar moet verzinnen hoe ze dat mandje vasthoud en anders per direct de winkel uit word gezet. Werd een hele woordenwisseling en mevrouw droop uiteindelijk af met de tranen in de ogen en ik vond het zo sneu. Durfde er ook niks van te zeggen helaas. Ben met een heel naar gevoel de winkel uitgegaan, stond er echt even perplex van :o

Ik snap wel dat er een mandjes/karretjes beleid is wat echt nageleefd moet worden, maar dit is echt totaal niet normaal. Bij ons moeten klanten ook een mandje mee als ze de winkel in willen en had laatst ook een klant met kinderwagen die geen mandje mee wou nemen omdat ze het niet makkelijk vond met de kinderwagen. Daar hou ik wel voet bij stuk dat ze een mandje mee moet nemen want die kan ze makkelijk op de achtereind van de wagen kwijt of om haar arm. Maar bij deze mevrouw met krukken vind ik echt dat je het wel anders op kan lossen. Dan zou ik bv het mandje apart gehouden hebben bij de kassa zodat je weet dat er een persoon zonder mandje loopt. En zo voorkom je dus ook dat er dan teveel mensen je winkel in kunnen komen.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:09

Over die onheuse bejegening:
Heb zoiets eens meegemaakt in de horeca, op een feestdag. Zat een vrouw in een rolstoel in het café, bediening moest er omheen manouvreren. Zegt die serveerster: 'Wat moeten die invaliden hier ook op zo'n drukke dag'. Verschrikkelijk. Heb zelf ook niet ingegrepen, dat deden anderen gelukkig wel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:10

Wat sneu voor die mevrouw op krukken. Ik had ook voor haar de boodschapjes gedaan. Wie weet had ze wel heel dringend iets nodig bij de drogist. Wat zielig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:10

Ze hadden ook netjes kunnen vragen wat heeft u nodig en dit voor haar bij de kassa kunnen zetten.

En wbt die oppervlakken het is gewoon zo lastig allemaal omdat wetenschappers elkaar ook geregeld tegen spreken. Hoe kun je dan als leek weten wat wel en niet waar is?

Pinacolada

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:11

friezenfan2 schreef:
Gek genoeg lag het hele brood schap vol vanochtend in de lidl. Alle soorten zelfs nog 1 maisbrood wat ze normaal nooit hebben als ik boodschappen doen.

S middags laat staan s avonds is er geen brood te krijgen.. en s avonds is de enige mogelijkheid om boodschappen te doen zonder de kinderen. Dat vind ik wel jammer, dat daar niet iets meer op ingespeeld kan worden.

Pindabear

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:13

SusanH schreef:
Ze hadden ook netjes kunnen vragen wat heeft u nodig en dit voor haar bij de kassa kunnen zetten.

En wbt die oppervlakken het is gewoon zo lastig allemaal omdat wetenschappers elkaar ook geregeld tegen spreken. Hoe kun je dan als leek weten wat wel en niet waar is?

Ik ga er altijd maar vanuit dat je ook besmet kan raken via virus deeltjes op oppervlakken. Dan zit je altijd safe :)

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:16

Pinacolada schreef:
friezenfan2 schreef:
Gek genoeg lag het hele brood schap vol vanochtend in de lidl. Alle soorten zelfs nog 1 maisbrood wat ze normaal nooit hebben als ik boodschappen doen.

S middags laat staan s avonds is er geen brood te krijgen.. en s avonds is de enige mogelijkheid om boodschappen te doen zonder de kinderen. Dat vind ik wel jammer, dat daar niet iets meer op ingespeeld kan worden.

Voor het Corona virus was hier 's avonds ook amper brood of bananen te krijgen.
Maakt hier geen verschil.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-20 15:23

tienus63 schreef:
@monique ik kan hard om het plaatje lachen.

@elnienjo, geen idee eigenlijk of hij daarvoor in aanmerking komt.
Leeftijd is ook nadeel. 77,5.

Mag toch hopen dat dat geen criterium is voor nieuwe hoopgevende behandelopties.
Mijn moeder is 78,5 en een intubatie zal zij ook niet overleven en chloroquine waarschijnlijk ook geen optie wegens vaatproblemen. Maar mocht ze het toch oplopen (wat wij overigens zorgvuldig proberen te voorkomen) dan hoop ik dat de nieuwere behandelingen toch voorhanden zijn. Niet geschoten is altijd mis tenslotte.
Wens je veel sterkte en hopelijk komt ie er wel door!