Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
friezenfan2 schreef:Er is vast iemand hier die weet waarom alle bloem uitverkocht is?
Is dat ook omdat mensen zien dat andere mensen het kopen en dus daarom het ook kopen net als met toilet papier?
Marie_Anne schreef:pien_2010 schreef:Ik ben nu vooral heel erg boos. Manlief was paar weken geleden in la Souterraine voor de boodschappen. Iedereen hield zich geweldig aan de 1,5 - 2 meter afstand en men moest buiten wachten want een bepaald aantal mocht maar naar binnen.
![]()
![]()
![]()
Dus ik ging niets vermoedend vandaag naar de intermarche in Magnac Laval en 1/5 was zeer strikt met mondkapjes of handschoentjes of beiden, hield afstand en deden vlug de boodschappen. Maar 75% gedroeg zich vreselijk, tegen mij aanlopen, samenscholing zonder afstand te houden, het was zeer druk in de winkel, niets werd ontsmet door het personeel, ik heb daar dingen gezien zo idioot. Ik ben echt zwaar geschokt. Wat heb je dan aan een lock down? Vorige week is nog een koppel overleden in Magnac aan de corona.
Ik moest ook nog naar de farmacie, had van te voren gebeld zodat alles klaar zou liggen en daar vroeg ik wat zij van de intermarche vonden. De man ging helemaal los van boosheid, want er is eigenlijk te weinig veranderd daar. Zo bizar. Ik ben echt zo vreselijk boos en vooral verdrietig.
Ligt onze vriend voor zijn leven te vechten in NL wordt hier met zo'n oude populatie dit soort ongekende risico's genomen. Dus hier thuis alles ontsmet tot en met klinken, kranen, auto, boodschappen tassen, kleren gewassen, mezelf goed gedoucht en onwijs vaak mijn handen gewassen voor, tijdens en na het boodschappen uitpakken en hopelijk hebben mijn handschoentjes me beschermd want winkelwagentjes zijn zo berucht en in die winkel werd totaal niet ergens naar gekeken.
Zou fijn zijn als al dat ontsmetten en wassen van spullen voor niets zou zijn. Dat wacht ik nog eventjes af. Dan zouden handschoentjes voldoen met winkelen met eventueel een mondkapje. Zou ook fijn zijn voor als het seizoen weer open gaat de we het huis gaan schoonmaken bij wisselingen.
Kun je die supermarkt daar dan niet melden bij de gemeente zodat er wordt ingegrepen? Of doen ze dat niet?
Wat gek allemaal, lijkt me afschuwelijk inderdaad, als je zelf zo voorzichtig bent.
MoniqueT schreef:Hier in Spanje is ook amper aan bloem te komen, volgens mij is iedereen thuisbakker geworden. Ik kon via een Europa-winkel online nog gezeefde bloem vinden en mijn boodschappenvriend bracht in plaats van bloem een pak speltmeel mee
Wel had de Europawinkel nog 9 pakken volkorenbroodmix van Koopmans. Ook lekker!
MoniqueT schreef:Mag dit?
[ [url=m/UFGe8k.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik ben benieuwd naar tegenreacties van wetenschappers op dat Duitse onderzoek ...
_Penotti schreef:Wow, ik ben geen verlegen persoon, dus daar had er 1 echt de wind van voren gekregen. Jammer dat er niemand was die dat durfde. Schandalige medewerker.!
Tancreda4 schreef:_Penotti schreef:Wow, ik ben geen verlegen persoon, dus daar had er 1 echt de wind van voren gekregen. Jammer dat er niemand was die dat durfde. Schandalige medewerker.!
Nou vind ik ook eigenlijk wel heel erg, Dat niemand er wat van zei blijkbaar!! Weet natuurlijk niet hoe druk het was, maar merk dat ik van die beschreven situatie echt een beetje boos word.
Memories schreef:MoniqueT schreef:Hier in Spanje is ook amper aan bloem te komen, volgens mij is iedereen thuisbakker geworden. Ik kon via een Europa-winkel online nog gezeefde bloem vinden en mijn boodschappenvriend bracht in plaats van bloem een pak speltmeel mee
Wel had de Europawinkel nog 9 pakken volkorenbroodmix van Koopmans. Ook lekker!
Hier in de plaatselijke supermarkt dus echt alle varianten bloem/meel uitverkocht, ook die super-de-luxe varianten met spelt etc die normaal iedereen links laat liggen vanwege de prijs, en zelfs de kant en klaar mixen met meel erin
Kan er al bijna 3 weken niet aan komen terwijl ik nu juist zin heb om lekker te bakken. En dat terwijl de rest van de supermarkt echt niet leeg gehamsterd is, liggen gewoon nog broden aan het eind van de dag, volle diepvriezen, volle schappen toilet papier. Alleen bloem en eieren zijn nog problematisch.
Maakte wel wat raars mee in de drogistMandje meenemen was verplicht, nou prima. Sta ik bij de kassa op gepaste afstand te wachten om af te rekenen, komt er een vrouw binnen die met 2 krukken loopt. En dus niet fatsoenlijk een mandje mee kon nemen. Mevrouw probeerde uit te leggen dat het niet ging met die krukken en dat ze misschien een andere oplossing konden bedenken maar werd volledig de grond in geboord door de kassadame. Dat de regels voor iedereen gelden en dat het gewoon MOET en dat mevrouw maar moet verzinnen hoe ze dat mandje vasthoud en anders per direct de winkel uit word gezet. Werd een hele woordenwisseling en mevrouw droop uiteindelijk af met de tranen in de ogen en ik vond het zo sneu. Durfde er ook niks van te zeggen helaas. Ben met een heel naar gevoel de winkel uitgegaan, stond er echt even perplex van
friezenfan2 schreef:Gek genoeg lag het hele brood schap vol vanochtend in de lidl. Alle soorten zelfs nog 1 maisbrood wat ze normaal nooit hebben als ik boodschappen doen.
SusanH schreef:Ze hadden ook netjes kunnen vragen wat heeft u nodig en dit voor haar bij de kassa kunnen zetten.
En wbt die oppervlakken het is gewoon zo lastig allemaal omdat wetenschappers elkaar ook geregeld tegen spreken. Hoe kun je dan als leek weten wat wel en niet waar is?
Pinacolada schreef:friezenfan2 schreef:Gek genoeg lag het hele brood schap vol vanochtend in de lidl. Alle soorten zelfs nog 1 maisbrood wat ze normaal nooit hebben als ik boodschappen doen.
S middags laat staan s avonds is er geen brood te krijgen.. en s avonds is de enige mogelijkheid om boodschappen te doen zonder de kinderen. Dat vind ik wel jammer, dat daar niet iets meer op ingespeeld kan worden.
tienus63 schreef:@monique ik kan hard om het plaatje lachen.
@elnienjo, geen idee eigenlijk of hij daarvoor in aanmerking komt.
Leeftijd is ook nadeel. 77,5.