[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Calixae

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:11

MarlindeRooz schreef:
Iemand nog een tip voor een rustig en mooi bos om te wandelen rondom Overijssel / noord Gelderland. Had net zo zin in veel rustige wandelingen aanstaande week. Maar nu zijn die blagen allemaal vrij. :roll:

Nee geen idee helaas... Maar kom wel tot de realisatie dat de bossen nu weer helemaal vol raken met ouders en kinderen op de ruiterpaden. Kom er voor mijn rust :')

HopeMyDay

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:15

Sinds ik een groot zwart paard heb, heb ik spontaan veel minder last van kinderen die "paardje willen aaien". Met mijn IJslander was dat toch echt wel een drama, zeker omdat hij kinderen ook echt niet leuk vond.

Ik zie veel mensen in het bos eigenlijk altijd als een mooie training. Mountainbikers, gillende kinderen, wilde oma's die achter een boom gaan staan, honden etc. Wordt 'ie groot van :')

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:19

HopeMyDay schreef:
Sinds ik een groot zwart paard heb, heb ik spontaan veel minder last van kinderen die "paardje willen aaien". Met mijn IJslander was dat toch echt wel een drama, zeker omdat hij kinderen ook echt niet leuk vond.

Ik zie veel mensen in het bos eigenlijk altijd als een mooie training. Mountainbikers, gillende kinderen, wilde oma's die achter een boom gaan staan, honden etc. Wordt 'ie groot van :')

Wilde oma's := ?

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:21

Dat verhaal wil ik ook wel horen :=

HopeMyDay

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:23

Ja laatst kwam ik met mijn jonkie (groot zwart paard van 5 jaar oud + kar) een familie tegen die verstoppertje aan het spelen was. Die oma was fanatiek joh _O- die sprong achter een boom vandaan en belandde vlak voor mijn paard op het pad. Gelukkig is het paard braaf en stopte direct maar dat was wel bijna 1 oma minder :')

Edit: paard is een koersdraver en we reden in draf op het moment dat oma tevoorschijn kwam.
Laatst bijgewerkt door HopeMyDay op 18-12-21 23:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-21 23:42

Suïcide granny 8-)
Die was dat gespuis zo kotsbeu dat ze een noodsprong nam :))

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 07:54

Haha, ik vind het ook altijd bijzonder dat men zich probeert te verstoppen voor een paard. Altijd zo ver mogelijk de bosjes in. Als je dan zegt "kom maar hoor, hij is niet bang voor mensen" zijn ze altijd zo verbaasd. Eh Greta, zie je wat er op zijn rug zit? :+

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 09:51

Die van mij vindt het ook echt doodeng wanneer mensen zich in bosjes 'verstoppen' :') Maak gewoon voldoende plaats en loop rustig verder. Maar ik denk eigenlijk dat die mensen paarden gewoon heel eng vinden of zo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 12:29

Captain schreef:
Haha, ik vind het ook altijd bijzonder dat men zich probeert te verstoppen voor een paard. Altijd zo ver mogelijk de bosjes in. Als je dan zegt "kom maar hoor, hij is niet bang voor mensen" zijn ze altijd zo verbaasd. Eh Greta, zie je wat er op zijn rug zit? :+

_O-

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 17:10

MarlindeRooz schreef:
Iemand nog een tip voor een rustig en mooi bos om te wandelen rondom Overijssel / noord Gelderland. Had net zo zin in veel rustige wandelingen aanstaande week. Maar nu zijn die blagen allemaal vrij. :roll:

Alles >5km van een parkeerplaats af eigenlijk. Valt altijd zo op, dat de kleine rondjes dichtbij een startpunt druk zijn en als je daar eenmaal weg bent kun je (ook in het drukke Nl) prima rust vinden.
Lange route zoeken dus, en al helemaal op druilerige dagen +:)+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:08

Volgens mij zijn ouders na 1 dag lockdown hun gespuis al zat. Liepen vanavond een rondje en kwamen een gezin tegen met kinderwagen, 2 rondrennende blagen en zwarte hond. Allemaal zonder licht op een stikdonkere weg in het buitengebied.

Ik schrok me 2x de pleuris van die hond die voor m'n voeten opdook. Koters vooruit rennend totaaaal niet zichtbaar voor naderende auto's. Man man man .. heb iets te hardop tegen mezelf gezegd dat dit wel dé manier is om van je kinderen af te komen, maar het voor de hond zielig is :roll:

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:24

Mensen in het algemeen hoir, ik kan de laatste tijd elke keer dat ik met mijn hond fiets nog net uitwijken omdat er wandelaars zijn die op het slechtst verlichte stuk van een al slecht verlicht fietspad gaan lopen in donkere kleding zonder ook maar enige vorm van reflectie of verlichting. 8)7
Dan ben ik bijna een kerstboom qua reflectie en verlichting **\O/** maar ik ben iig redelijk tot goed zichtbaar. :+

Queijo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:27

Hier ook, erger me altijd dood. Wat denken die mensen? Dat een automobilist röntgen-ogen heeft? _-:(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 22:35

Ik zeg vaak hardop: wil je dood ofzo bij passeren :=

Ik snap dat soort mensen (wandelend, fietsend) écht niet.. je bent gewoon absoluut niet zichtbaar. Hier altijd m'n lampjes mee (hardloopsetje met rood achterop en wit voorop), zijn ook ideaal met uitmesten qua hoeveelheid licht. Als ik ze vergeten ben dan altijd zaklamp van mn telefoon aan.

Hoe moeilijk kan het zijn? Maar dat is net zoiets als fietsers die hun arm niet uit kunnen steken. Of auto's die niet knipperen waar ze heen willen. Gister ook zo'n pipo voor ons.. m'n vriend heeft 4x met z'n lampen geknipperd en bij rotonde 5 kon ie opeens wel richting aangeven _O-

Maddy_Paola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-21 23:35

Vanavond een pannenkoek die met alarmlichten aan op de snelweg reed...
Das dan weer andere uiterste 8)7

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-21 00:24

Bij gevaarlijk gedrag van koters zeg ik altijd heel liefjes, ach doe nou niet joh, straks moeten papa en mama weer een nieuwe maken. :+

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 09:31

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:25

Nietsmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:30

Nasty... :x

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:31

Bah goor, vind het van mensen ook goorder dan bij dieren. :=

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 10:34

MarlindeRooz schreef:
Bah goor, vind het van mensen ook goorder dan bij dieren. :=

Vooral omdat je als vrouw zijnde denkt: AUW. Nee, bedankt!

Ik heb veel bevallingen bij veel verschillende soorten dieren gezien, maar dat was inderdaad echt niet zo goor als dit. Juist mooi!

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:07

Ik voelde vooral het plaatje van het inscheuren. Bah. Heb de filmpjes niet bekeken. Thanks but no thanks :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 11:18

Blij dat ik de link niet heb aangeklikt :')

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:14

Ik ga niet kijken :))

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-21 12:16

Dieuwke_ schreef:
Ik ga niet kijken :))

Ik vind de comments ook wel genoeg!