Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oomens schreef:Fly_high schreef:Waxine klinkt fancy
In Polen hebben paarden standaard van dit type namen btw, we hadden op stal o.a. Balk, Ladder, Onweer en Nachtmerrie staan
Heeft het Poolse equivalent van nachtmerrie ook het Poolse woord voor merrie in zich?
Fly_high schreef:Ik vind het overkill zelfs voor een paard hoor
Heb de logica achter al die paardennamen in de trant van Galahad Faerlalynn's Eternal Burning Flame Shaharaghan* of iets dergelijks nooit begrepen. Te lang om te gebruiken als sportnaam, want 't past niet eens op de startlijst en niemand die het goed kan uitspreken, en op stal roept iedereen zo'n paard toch Jay of andere Bo![]()
UO: als naam van je paard uit meer dan 1 woord bestaat dan is het minstens 1 woord teveel
*mocht iemand een paard hebben dat daadwerkelijk zo heet, ik betaal voorlopig je wijn!
Sheran schreef:Telpeva schreef:Woorden als vlinder (of storm, of lente, of...) vind ik sowieso woorden, en geen namen. Je noemt een kind toch ook geen koe, deurbel of weerbericht.
We hebben ooit voor de lol wel eens nagedacht over woorden die best namen zouden kunnen worden maar het nu nog niet zijn (voorzover we weten). Een greep:
- Lijn
- Lint
- Tas
- Wimper
- Mus
- Doek
- Noot
- Punt
- Venster
- Ree
Sheran schreef:Telpeva schreef:Woorden als vlinder (of storm, of lente, of...) vind ik sowieso woorden, en geen namen. Je noemt een kind toch ook geen koe, deurbel of weerbericht.
We hebben ooit voor de lol wel eens nagedacht over woorden die best namen zouden kunnen worden maar het nu nog niet zijn (voorzover we weten). Een greep:
- Lijn
- Lint
- Tas
- Wimper
- Mus
- Doek
- Noot
- Punt
- Venster
- Ree
Fly_high schreef:Ik kende nog wel paarden met ultra charmante namen zoals Beslaglegging, Toetsenbord of Lettertype, vuistregel is dat elk zelfstandig naamwoord per definitie een geschikte paardennaam is
Picopico schreef:Fly_high schreef:Ik kende nog wel paarden met ultra charmante namen zoals Beslaglegging, Toetsenbord of Lettertype, vuistregel is dat elk zelfstandig naamwoord per definitie een geschikte paardennaam is
Geweldig. Ben je op wedstrijd, komt eerst Givenchy Moondance's Aetherial Sparkling Glitterstorm in de ring en daarna jij met Beslaglegging![]()
Mkango schreef:Ach, mijn paard heeft de naam van een rundersoort.En er is ergens een fokmerrie die Two In The Pink heet. Paard heeft er geen last van, maar het geeft wel aan wat voor soort mensen die naam bedacht hebben.
Edit: om over de Tory-eigenaren van Brexitmeansbrexit nog maar te zwijgen.
Hilli schreef:Als Beslaglegging een merrie is, dan zou ik het veulen Pannenkoekenbroek noemen