[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 22:36

c_alsemgeest schreef:
fjordjes schreef:
Op zo'n gruwelijke wijze heb ik helaas mijn hond thuis aangetroffen een aantal jaren geleden, komt dan meteen weer boven.

Oh wat erg... was dat toen ook door een aanval van een ander dier?

Nee dat niet, ze was geopereerd aan de baarmoeder en die wond was opengesprongen. Hele huis zat onder...

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:44

fjordjes schreef:
Nee dat niet, ze was geopereerd aan de baarmoeder en die wond was opengesprongen. Hele huis zat onder...

och hemel wat een drama moest dat zijn geweest. ;(

c_alsemgeest

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 16:12

Heftig hoor, ja ook met zulke dingen kunnen er bizare dingen gebeuren.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 18:53

DuoPenotti schreef:
ik heb nog nooit in de stad gewoond en het zijn wel zeker probleem wolven. Alles wat dicht bij de mens en tamme dieren durft te komen zijn dat.
Ze zijn niet 100 jaar geleden uitgeroeid omdat het zo'n fijne lieve hondjes zijn.
En ze doden ook niet alleen maar voor de honger, want dan was er nu 1 dood geweest en op.

Hier wil ik even op reageren.. Ik ben zelf van mening dat in NL geen plek is voor de wolf, laat ik dat voorop stellen..

Echter de overkill is voor een roofdier normaal.. Wanneer hij de kans heeft, zal hij dit ook altijd doen.. Een roofdier gaat spaarzaam om met zijn energie, dus als hij meerdere makkelijke prooien neer kan leggen in 1x,dsn hoeft hij dagenlang niet te jagen, kan hij terug naar die plek om te eten en hoeft hij geen energie te verspillen..

Dit is niet als commentaar oid, maar een uitleg waarom ze dit doen.. :)

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:39

Maar waarom zie je in een natuurfilm de roedel maar 1 dier pakken?
Alleen wat ze nodig hebben om te overleven?

Wat ik geleerd heb is dat een wolf een rode waas krijgt als dieren blijven rennen. Dan alles dood maken wat ze kunnen. Niet alleen voor nu en later. Maar puur gedood door adrenaline.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 19:56

DuoPenotti schreef:

Wat ik geleerd heb is dat een wolf een rode waas krijgt als dieren blijven rennen. Dan alles dood maken wat ze kunnen. Niet alleen voor nu en later. Maar puur gedood door adrenaline.

In de meeste natuurfilms vangen ze wild en geen schapen in de wei, daar zal het in zitten. Die wilde prooidieren laten zich niet zo makkelijk vangen.

Er zijn dieren die doden voor de lol, dat is onderzocht. Volgens mij ging dat om orka's ofzo. Bij wolven en andere roofdieren zal instinct meespelen. Katten doden ook muizen en vogels, zonder dat ze ze altijd opeten of überhaupt van plan zijn op te eten.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 00:25

Orka's, katten, vossen en hermelijnen doden inderdaad voor de "lol".

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 07:00

En mensen ook…

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:22

Sanet schreef:
En mensen ook…

Wij hebben geen aangeboren jachtinstinct waarmee we met onze staart kwispelen, onze ogen groter worden en we plat op onze buik gaan liggen als we een muis of vogel zien bewegen. Bedankt voor je aanvulling, maar ik heb het over echte roofdieren die dit instinctief doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:32

Mensen zijn nog altijd top-predators :)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:35

Ailill schreef:

Klopt. Alleen het ging over voorbeelden van roofdieren die instinctief meer doden dan nodig om te overleven. Daar vallen mensen niet onder. Mensen doden wel, maar hebben andere motieven (wraak, economisch etc.). Er zijn mensen die voor de lol doden, maar over het algemeen noemen we die psychopaten :-)

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:38

En wat denk je van bijv. de vleesindustrie? Door toedoen van de mensen sterven er daardoor heel wat andere diersoorten in grote aantallen.

Je maakt mij niet wijs dat al die ‘moorden’ noodzakelijk zijn.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 16:42

Ailill schreef:
En wat denk je van bijv. de vleesindustrie? Door toedoen van de mensen sterven er daardoor heel wat andere diersoorten in grote aantallen.

Je maakt mij niet wijs dat al die ‘moorden’ noodzakelijk zijn.

Ik schreef al "economisch" als motivatie om te doden.

Maar goed, terug op topic.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 18:45

Precies daarom vind ik het juist wel binnen het topic passen :+

Lets agree to disagree.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 19:22

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:50

https://www.watermethode.nl/

Website over de watermethode, een manier om overleden kindjes te bewaren tot het afscheid. Mooi en luguber tegelijk ofzo?

Avelienvd

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 20:58

Idd. Heel mooi. Maar ook wat luguber

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:47

MarcoBorsato schreef:

Website over de watermethode, een manier om overleden kindjes te bewaren tot het afscheid. Mooi en luguber tegelijk ofzo?

Wow ik vind het indrukwekkend en triest (verdrietig) om te zien. Ook die foto van die twee broers (denk ik) bij de baby van 13 weken. Hoe klein zo'n kindje dan nog is, dat is zo onvoorstelbaar. Ook bij 17 weken, dat ze dan het kindje begraven in een doosje.

Bijzonder om te zien. Ik heb natuurlijk de 16 weken echo's gezien, maar dan besef je toch niet hoe klein een kindje dan nog is, maar wel compleet.

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 21:59

beert schreef:
DuoPenotti schreef:

In de meeste natuurfilms vangen ze wild en geen schapen in de wei, daar zal het in zitten. Die wilde prooidieren laten zich niet zo makkelijk vangen.

Er zijn dieren die doden voor de lol, dat is onderzocht. Volgens mij ging dat om orka's ofzo. Bij wolven en andere roofdieren zal instinct meespelen. Katten doden ook muizen en vogels, zonder dat ze ze altijd opeten of überhaupt van plan zijn op te eten.

Daar zit 'm de kneep inderdaad.. Vee kan niet weg.. Wild wel.. En dan is het verspilling van energie om erachteraan te gaan.. En inderdaad zijn er "plezierkillers" om 't zo maar te noemen.. :))
Maar voor wolven is het niet natuurlijk om voor de fun te doden..

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:04

Avelienvd schreef:

Dit.. Ik vind het prachtig dat de mogelijkheid er is voor ouders om zo toch fysiek afscheid te kunnen nemen van hun kindje.. Maar toch.. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. Ik krijg er een zeer onprettig gevoel bij.. Ik weet niet hoe ik moet omschrijven wat ik hierbij voel..

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:18

nine1987 schreef:
Avelienvd schreef:

Dit.. Ik vind het prachtig dat de mogelijkheid er is voor ouders om zo toch fysiek afscheid te kunnen nemen van hun kindje.. Maar toch.. Ik weet niet wat ik ervan moet vinden.. Ik krijg er een zeer onprettig gevoel bij.. Ik weet niet hoe ik moet omschrijven wat ik hierbij voel..

Dit, ondanks dat ik geen kinderwens heb vind ik het een prachtig initiatief. Ik heb alle foto's bekeken en hoe 'ouder' de kindjes waren hoe moeilijker ik het vond om te zien.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:21

Die deense traditie.. Ik walg ervan.
Ben al jaren een volger van seashepherd... Wat doen die goed werk zeg.

Arme beesten!

Al vind ik hun argument wel iets hebben... Zij doen liever dit dan koeien opsluiten en slachten.

miezelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:29

Ja maar het aantal geslachtte dieren is compleet buiten proportie, de helft wordt gewoon weggegooid...

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:37

MarcoBorsato schreef:

Oooh, dit had ik beter niet kunnen bekijken.
Ben 31 weken zwanger, dus het hakt er wel even in.

Maar kan mij voorstellen dat dit voor ouders wel heel fijn is om zo afscheid te kunnen nemen.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-21 22:43

Jolliegirl schreef:
Al vind ik hun argument wel iets hebben... Zij doen liever dit dan koeien opsluiten en slachten.

Wel een beetje een drogreden. Het is niet alsof dat de enige opties in de wereld zijn.

beert schreef:
Ailill schreef:

Klopt. Alleen het ging over voorbeelden van roofdieren die instinctief meer doden dan nodig om te overleven. Daar vallen mensen niet onder. Mensen doden wel, maar hebben andere motieven (wraak, economisch etc.). Er zijn mensen die voor de lol doden, maar over het algemeen noemen we die psychopaten :-)

Meh, zo lang je je eigen soort niet voor de lol doodmaakt is het nog grotendeels geaccepteerd om te doden voor de lol. Van (sport)vissen tot hobbyjacht, het heeft geen/nauwelijks andere motivatie dan een plezier in het doden en de eventuele gevoelens van macht die daar bij horen.