[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 19:18

Mars schreef:
Over mamabrigade gesproken, buurtkind Deeeehmijèèèn heeft blijkbaar een hoverboard gekregen van Sint. Na een bijna-schedelfractuur is hij er zo te horen klaar mee en nu zijn er een stuk of 3 moekes op Crocs/Uggs aan het proberen ermee door de straat te rijden :') Heerlijk vermaak voor de zaterdagmiddag wel.

Maar dit soort speelgoed nodigt uit tot natuurlijke selectie, wat best positief is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 19:22

Vraag is of het natuurlijke selectie is of postnatale abortus omdat moeke het zat is :+

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 22:45

Hoi allemaal!

Sorry dat ik jullie topic zomaar kom binnen vallen, maar ik zou graag m'n hart even bij jullie willen luchten!
Om me heen zit ik namelijk in een enorme babyboom... iedereen is zwanger of net bevallen lijkt het wel. En overal gaat het dus ook alleen maar over baby's en hoe leuk het allemaal wel niet is. Zelf wil ik om heel veel redenen geen kinderen, maar het voelt daardoor alsof ik het er met niemand echt over kan hebben... Dan krijg ik alleen te horen dat dat vast nog wel komt :n

Zelf moet ik zeggen dat ik het best lastig vindt, omdat ik zelf vroeger ook altijd wel een toekomst met kinderen voor me heb gezien. Soms voel ik me dan ook schuldig dat ik niet 'gewoon normaal' ook moeder wil worden. En om te accepteren dat ik het niet wil, kost me eerlijk gezegd best moeite. Terwijl ik mezelf absoluut niet met een kind zie en vooral denk dat ik daar heel ongelukkig van zal worden (ook al krijg je er zoveel voor terug O:))

Nouja het is misschien een beetje vaag verhaal geworden, maar ik kwam dit topic tegen en dacht hier zijn misschien wél mensen die me begrijpen :)...

Dammie

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 23:22

:wave: begrip hier.
Welkom.
Er zijn heel veel niet normale :) mensen die geen kinderen willen, je bent niet alleen.
Daarnaast, als je om wat voor redenen dan ook bewust kiest voor kinderloosheid , dan is dat alleen maar verstandig.

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:54

Kinderen... Je kunt beter kippen houden.

Afbeelding

Ik ga vanmiddag naar een baby borrel van een collega, gelukkig met nog een heel stel collega's. Zal best gezellig worden. En anders ga ik wel auto's kijken. Ofzo. Het is namelijk in een auto showroom :P

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 13:55

Begrip genoeg.

Ook die periode met allemaal zwangeren gehad paar vrienden hebben 3 kids.. Als ik gun leven zie draait het ook heel veel om de kinderen. Ik kies er bewust niet voor. Grootste reden ik heb niks met zwanger en baby's peuters. Vanaf jaar of 7 gaat nog.

Geweldig on hier altijd mee te lezen . Kijken daar en tegen naar sommige links sla ik over.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:24

Kippenkinders zijn leuk <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:25

Kippenkinders zijn het leukste **\O/**

Afbeelding

Prairy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:28

Ik hou van die fluffy kippenbillen :D

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 14:31

Afbeelding
Chicken-train :D

mellanion84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 10:09

aaaaw wat een liefies!!
pft ik heb mijn moederinstinct wel weer uit mogen leven op mijn oudere kat met chronische niesziekte de afgelopen dagen, medicatie erin, niet willen eten, bergen kots moeten ruimen door de medicijnen en zelf rot slapen omdat je je zorgen maakt. Nope ik mis er niks aan hoor om geen kinderen te hebben.

Gelukkig is ze weer aan het opknappen, hoe blij kan je zijn als je kat wat heeft gegeten en een nacht niet heeft overgegeven :P

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 11:07

Kipjes, zo leuk! Ik ben gek op van die wollige met zo’n toef op het koppie <3

Mellanion: wat rot voor de kat en voor jou, super dat ze weer opknapt intussen.

En ik bedenk me vaak hetzelfde als ik ziek ben of migraine heb: heerlijk dat er geen krijsend worm in huis is om voor te moeten zorgen terwijl je zelf hondsberoerd bent :=

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 12:07

Sorry voor de dubbelpost maar ik zag dit voorbij komen:

Afbeelding

Inderdaad heel raar dat men deze kwetsbare groepen wil stimuleren tot gebruik van anticonceptie... Kunnen niet of amper voor zichzelf zorgen maar een kind op de wereld zetten moet gewoon kunnen natuurlijk. Wordt vanzelf groot door de lucht en de liefde :=

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:07

En ondertussen moet ik naar de psycholoog omdat ik ze níet wil....

Alpha89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:11

Om te kotsen. Net als het programma 'niets liever dan een kind'.
En Sanso; idd! Omgekeerde wereld toch! :?

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:15

Dag soort programma's is puur kijkers trekken.

Privacy voor die mensen is dan ook nog eens compleet weg...ipv met een therapeut verzorger of hulpteam kijkt half Nederland mee met harde meningen op het internet er nog even bij.

Maar inderdaad krom dat je als je sterilisatie wil je na de psycholoog moet. En hier mensen ze juist willen helpen om Andere redenen bekijk het per persoon niet op een groep.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:20

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:25

“ Ik vind het belangrijk voor de ontwikkeling van kinderen dat zij zo snel mogelijk naar de opvang gaan en voorschoolse educatie krijgen. Dat is een investering in hun toekomst”

Koekkoek

Babys horen niet 3 dagen in de opvang

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 14:59

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 17:26

Ergens snap ik het wel. Het is een beetje idioot om eerst linksom geld te moeten betalen om dat rechtsom weer terug te vragen. Maar drie dagen is wel heel veel :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 18:11

Ik snap ook heel goed dat het anders moet, maar volgens mij is er al een enorm tekort aan personeel in de opvang, dus hoe wil je dit gaan regelen :+

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 05:37

Suor, heerlijk hoor geen kinderen.
Die periode heb ik ook gehad dat iedereen om me heen kinderen kreeg en ik ook wel eens getwijfeld heb.
Ik ben nu 53 en ik vind nog steeds dat ik een goede keus gemaakt heb.
Als ik mijn mannelijke collega zie met 2 jonge kinderen die helemaal gestresst op het werk komt omdat ze weer dwars lagen dan denk ik... Heerlijk in de ochtend rustig aan opstarten. Als ik moe ben me niet druk te hoeven maken dat ik nog voor iets moet klaar staan.
Alle vrijheid om te gaan en staan waar ik wil.

Ik zou zeggen laat je niet verleiden en wees vooral duidelijk als ze zeggen.. jij komt nog wel... uhhh nee want ik wil geen kinderen.

Ik ben heel blij met mijn kattenkinderen, kippenkinderen met hier ook fluffy kontjes en vooral mijn rust.

Afbeelding
Afbeelding

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:44

Ik moest net ff heel erg lachen om dit ding.
Zou het overkomen, als je zo op kraamvisite aankomt?? :D

Afbeelding

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:45

Suor schreef:
Hoi allemaal!

Sorry dat ik jullie topic zomaar kom binnen vallen, maar ik zou graag m'n hart even bij jullie willen luchten!
Om me heen zit ik namelijk in een enorme babyboom... iedereen is zwanger of net bevallen lijkt het wel. En overal gaat het dus ook alleen maar over baby's en hoe leuk het allemaal wel niet is. Zelf wil ik om heel veel redenen geen kinderen, maar het voelt daardoor alsof ik het er met niemand echt over kan hebben... Dan krijg ik alleen te horen dat dat vast nog wel komt :n

Zelf moet ik zeggen dat ik het best lastig vindt, omdat ik zelf vroeger ook altijd wel een toekomst met kinderen voor me heb gezien. Soms voel ik me dan ook schuldig dat ik niet 'gewoon normaal' ook moeder wil worden. En om te accepteren dat ik het niet wil, kost me eerlijk gezegd best moeite. Terwijl ik mezelf absoluut niet met een kind zie en vooral denk dat ik daar heel ongelukkig van zal worden (ook al krijg je er zoveel voor terug O:))

Nouja het is misschien een beetje vaag verhaal geworden, maar ik kwam dit topic tegen en dacht hier zijn misschien wél mensen die me begrijpen :)...

Ik quote jou even en kom daarmee dus ook brutaal (weer) binnenvallen.

Hier redelijk hetzelfde. Ik heb 3 zusjes en hoewel het nog niet aan de orde is, gaan zij binnen nu en 5 jaar denk ik ook aan kinderen beginnen. In mijn omgeving krijgt ook alles van mijn leeftijd kinderen, krijg ik nu al regelmatig geboortekaartjes doorgestuurd, en foto's van pasgeborenen.

Zelf wil ik ze niet. Mijn vriend vind een leven zonder kinderen ook prima. Dus wat dat betreft, top.

Waar ik wel bang voor ben, is dat ik straks leuk moet gaan doen omdat anderen kinderen krijgen, er wordt immers verwacht dat je kinderen leuk vindt. Ik heb niks met kinderen, ik heb niks met de babypraat en al helemaal niet met babyshowers en verplicht cadeau's geven omdat iemand de aarde nog wat meer bevolkt. Ik weet niet hoe ik daarmee om moet gaan. Mijn ouders accepteren prima dat ik geen kinderen wil, maar zijn wel in de veronderstelling dat ik kinderen verder best leuk vind. Geen idee hoe ze daarbij komen, ik heb nooit ook maar iets in die richting door laten schemeren, maar a la. En als ik dan wel zeg dat het me allemaal niet zo boeit, krijg ik een raar gezicht. Ja sorry, de voortplantingsperikelen van iemand die ik nauwelijks ken interesseren me gewoon echt niet. En ik denk eerlijk gezegd dat ik straks, als mijn zusjes zich gaan voortplanten, datzelfde gevoel heb :=.

Hoe gaan jullie daarmee om := ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 14:50

Je kunt gewoon vriendelijk doch duidelijk zijn dat je geen oppas bent en niet van kinderfeestjes houdt.

Opsandig geen cadeautje willen geven vind ik dan weer wat puberaal. Verjaardagen en kerstcadeaus slaan immers ook nergens op.
Nu doen wij daar in de familie ook niets mee, maar als ik bij iemand kom waarvan ik weet dat hij/zij daar prijs op steldt dan neem ik toch heus iets mee. Soms is iets gewoon sociaal aangepast. Dat hoeft echter niet voor 50 Euro. Een leuke romper vind je ook voor 2 euro.
Laatst bijgewerkt door Mungbean op 27-11-19 14:51, in het totaal 1 keer bewerkt