Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:47

Ik heb babykleding opgegeven. Nieuwe kleding met etiketjes er nog aan voor €1 per stuk en nog krijg je het niet verkocht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:49

DeMolenhoek schreef:
Ik heb babykleding opgegeven. Nieuwe kleding met etiketjes er nog aan voor €1 per stuk en nog krijg je het niet verkocht.

Ik verkoop sowieso geen kleding meer via Marktplaats. Alles gaat naar de kringloop, heb ik het idee dat ik er nog iets goeds mee doe ook. I.p.v. die ene euro ervoor krijgen en daar nog veel gedoe en werk van hebben.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 10:20

Kleding verkopen heb ik lang geleden ook opgegeven. Gratis weg geven via fb hoeken doe ik ook niet meer nadat ik het later te koop aangeboden zag.

Ik spaar het nu op voor mijn collega, die vrijwilliger is op een manege voor mindervaliden.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:08

Suzanne F. schreef:
DeMolenhoek schreef:

Ik verkoop sowieso geen kleding meer via Marktplaats. Alles gaat naar de kringloop, heb ik het idee dat ik er nog iets goeds mee doe ook. I.p.v. die ene euro ervoor krijgen en daar nog veel gedoe en werk van hebben.

Dit doe ik inderdaad ook. Bij ons in de straat is zo'n inzamelpunt dus dat is ook gewoon makkelijk dichtbij :-)

Ik heb overigens wel babykleding gekocht via marktplaats, maar dan gelijk een pakket met van alles erin. Met rompers vond ik dat wel handig. Ik heb twee gemiddeld kleine babies gehad dus die pasten zelfs nog in 44 en 50. Maar heel veel babies passen daar vanaf de geboorte niet in, dus die zijn vaak amper gebruikt geweest.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:13

Weg geven zie ik het idd na dag er op staan voor geld vind ik zo jammer. Wil er best iemand gelukkig mee maken maar niet op die manier

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:20

Ik heb laatst mijn hele garderobe moeten vernieuwen, doordat ik ben afgevallen was alles te groot geworden. Op marktplaats kreeg ik het niet verkocht, weggeven wilde ik wel, maar alleen als het goed terechtkomt en niet na een uur alweer op marktplaats staat. Ik heb alles meegegeven aan een buurvrouw, zij heeft een pleegdochter uit het buitenland. Het meisje heeft geen cent te makken en is zo blij met de kleding. Alles wat haar niet paste is naar de kringloop gegaan. Ik kreeg al foto's met een hele blije meid in mijn oude jurkjes. Zo leuk, dat geeft ook echt een goed gevoel! <3

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 11:51

vanmiddag komt erbij mij al.iemand kijken voor mijn zadel. ik ben benieuwd of ze komen op dagen. :')

Anoeska27

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 12:08

Lay_D schreef:
Kleding verkopen heb ik lang geleden ook opgegeven. Gratis weg geven via fb hoeken doe ik ook niet meer nadat ik het later te koop aangeboden zag.

Wij hebben een ontzettend strenge beheerder op de weggeefhoek. Hij verwijderd leden zodra hij ziet dat er iets verkocht wordt wat via de hoek is weggegeven. Dus via de hoek durf ik het nog wel aan. Het nadeel is alleen dat wij buitenaf wonen en er dan alsnog niemand voor komt. Dus ik gooi het meestal af bij een oud collega die kleding inzamelt voor tienermoeders.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 15:46

Ashleytjuhh schreef:
vanmiddag komt erbij mij al.iemand kijken voor mijn zadel. ik ben benieuwd of ze komen op dagen. :')

nou zadel is net opgehaald binnen 10 minuten voor de vraagprijs. waren netjes optijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 20:52

Romy1234 schreef:
Tallie1979 schreef:
Denk dat mensen momenteel op vakantie zijn of gaan.

Ik heb dit echt al maanden, ik wil ook wel zo een lange vakantie :P

Ow, ja, dan gaat die vlieger niet op! :')

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 21:26

Wat voor soort type producten heb je er dan op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 08:57

DatBenIkNou schreef:
Romy1234 schreef:
Ik kom gewoon echt niet van mijn spullen af, zelfs geeneens vragen over de prijs of iets, gewoon 0 reactie.
Ligt an sich niet in de weg maar wil er toch we graag vanaf.

Is je prijs en advertentie dan wel aantrekkelijk genoeg?
Tijd geleden had ik dat bij een pensionstalling die z'n stallen niet vol krijgt. Terwijl er in onze regio veel stallen met wachtlijsten zijn, dus dan die je toch iets niet helemaal goed? Toen ik na bezichtiging melde dat ik geen interesse had gezien de verhouding stalgeld en het gebodene, werd dat niet bepaald gewaardeerd. Advertentie staat er na bijna jaar nog altijd op.

Ik vergelijk eigenlijk altijd wel met dezelfde soort items die aangeboden worden en pas daar ongeveer mijn prijs op aan.
Maar heb het al op verschillende manieren geprobeerd, bieden en met richtprijs, vermeld er ook altijd bij dat ze altijd vrij zijn een tegenbod te doen maar dan hoor je niks meer.
Maar ik krijg momenteel gewoon geen enkele reactie, geen vraag, niks.
Mensen lijken het bieden ook niet te snappen, als je aangeeft bieden dan vragen ze alsnog naar de prijs, en als je een richtprijs aangeeft geen reactie, als ik zelf ergens op reageer doe ik een tegenbod maar zelfs dat doen mensen niet, heb echt geen fantasieprijzen.

Trouwens nu wel eindelijk mijn rijlaarzen verkocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 10:16

Ik werk enkel nog met vaste prijs. Bieden staat ook uitgeschakeld. Ik heb mooie, nette prijzen en het artikel is dat gewoon waard. Moet eigenlijk zeggen dat voor alsnog alles verkocht is geraakt.

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:21

Of je dat nou wel of niet uitschakelt, geboden wordt er sowieso. Zet er altijd een vraagprijs bij die een stuk hoger is, maar dan is er een indicatie. Anders krijg ik er sowieso alleen maar boden van €5 op dingen van € 50.
Op moment is er wel interesse in bepaalde items die ik te koop heb, maar valt nou wel erg op dat het op de verzendkosten blijft hangen. Echt, iets te koop met aanschafprijs rond de € 300, vraag er helft voor, wordt € 100 geboden waarmee ik wel akkoord wil gaan excl verzendkosten, maar nee groot probleem, verzendkosten moeten incl dat bedrag zijn. Pfff, wordt daar zo moe van. Over het algemeen zijn mijn spullen vaak te mooi en netjes nog dan wat je merendeel aangeboden ziet worden, krijg heel vaak verraste reacties van kopers dat het nog zo goed als nieuw is. Is het dan nog zo onredelijk van mij dat ik er nog iets voor terug wil? Spullen die ik verkoop zijn veelal overbodig geworden of miskopen.
Laatst bijgewerkt door Syberdepiep op 15-07-19 12:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 12:22

Vaste prijs maakt ook niet uit bij mij helaas, ook al geprobeerd

IMAY1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 13:44

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:39

Mensen denken soms echt dat spullen brood eten he. :')

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 14:55

Tallie1979 schreef:
Mensen denken soms echt dat spullen brood eten he. :')

Ja echt.. :')

Heb een dure deken te koop staan, waarbij iemand de helft van de prijs bood. Dus een berichtje teruggedaan met een tegenbod, ze vroeg naar mijn uiterste prijs dus ik een bedrag genoemd, ging ze daar ook nog een onder zitten inclusief verzendkosten.

Maar teruggestuurd dat de verkoop geen haast heeft en het spul in het najaar binnen no-time weg is. Doeg. :')

Syberdepiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:15

Upendo, dan heb jij vast dezelfde koper, ging bij mij ook om een dure deken, verder in prima staat maar mag niets kosten. Herken beetje de gang van zaken :roll: Hou mn hoop ook op komend winterseizoen, dat is meer de tijd.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:23

Ik heb nu ook zo’n geval. Iets wat nieuw is, nieuw 60 euro heeft gekost en nu voor 35 excl verzenden te koop staat.

En dan 35 incl bieden. En in discussie gaan.

Joh, koop jij het lekker ergens anders voor de volle mep! Toedeloe!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 15:58

Had ik ook, set van drie dure (waarvan 1 gloednieuwe, rest een half seizoen gebruikt) bucas dekens. Krijg je van die mensen die €45 gaan bieden.... :roll: Nou ik laat het lekker liggen en zet het in het najaar wel weer op marktplaats.

Die heb ik ook tallie, had een stuk servies te koop staan. Is nog helemaal nieuw inclusief alle kaartjes en dergelijke. Vaste prijs €20, ik werd zo gek van de berichten dat ik in de advertentie heb staan dat het een vaste prijs is en dat op lagere biedingen niet wordt gereageerd. Krijg ik een bericht: " Hoi, voor €20 inclusief wil ik het wel overnemen!" En daarna een berichtje: "gaat u akkoord?" Uhhh nou nee, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken :+

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:36

Waar ik mij echt aan kan irriteren is dat ik nu weer een pony te koop heb staan. Complete verhaal erbij met eigen fok, moeder aanwezig leeftijd, stokmaat, karakter, wat ze kent eigenlijk alles wat je maar kunt verzinnen. En dan krijg je een berichtje kun je meer vertellen? Uhm nee geen idee wat ik verder kan vertellen. Dus dan stuur je netjes terug wat zou je graag willen weten en dan blijft het stil. Blijkbaar hebben ze zelf ook geen idee wat er verder te vertellen is. in het verleden ook 2 keer een pony verkocht. Het blijft de favoriete vraag :(

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 22:39

Heb een deken te koop. Krijg de vraag is hij er nog? Dus ik antwoord, ja hij is nog te koop.
Stil... >;)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-19 23:37

misschien gaat diegene nu ie er nog is het wrl nogmaals bespreken of moet diegene erover nadenken nu ze zeker weet dat ie er nog is.... waarom verwachten we tegenwoordig op alles gelijk reactie ? vraag ik me oprecht af.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-19 01:16

Trui schreef:
misschien gaat diegene nu ie er nog is het wrl nogmaals bespreken of moet diegene erover nadenken nu ze zeker weet dat ie er nog is.... waarom verwachten we tegenwoordig op alles gelijk reactie ? vraag ik me oprecht af.

Ondat het wel zo sociaal is om dat in ieder geval te laten weten als je weet dat mensen kunnen zien dat je hun reactie gelezen hebt.

Ik stuur altijd in ieder geval dat ik er over na ga denken/opmeten/whatever. :)

Ik heb al ZO vaak gehad dat mensen dan iets écht over zouden nemen, ik andere bieders af zeg en vervolgens... Niks. En als ik dan drie keer heb gevraagd of ze het nog willen komt er een banketstaaf, is er geen geld, ligt broer/tante/oma in het ziekenhuis en komt het allemaal niet uit.. Had allemaal voorkomen kunnen worden door gewoon éven te sturen 'Joh ik heb pas eind van de maand geld, als het er dan nog is, lucky me' ofzo.

*rantmodus uit*