Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Tazzey

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:43

Wat een mooie post Eva!! Ik zou zo ontzettend graag eens naar NY gaan maar helaas kan het gewoon niet door mijn rugklachten. Ik hoop dat het ooit verbeterd en anders zal ik er altijd over blijven dromen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:47

Leuke post, Eva! Ik vertrek over 2 weken voor de 4de keer naar NYC, maar in de winter ben ik er nog nooit geweest. Staat wel hoog op mijn lijstje :D

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 10:50

Ik krijg een foutmelding als ik wil reageren Yasmine, dus dan maar even hier: suuuuuuperspannend :):) :):)

Gaaf Eva! Die sale is zóó de moeite waard! Parade vond ik leuk, maar ben niet zo'n parademens. Terwijl iedereen buiten stond, hadden wij de lege shops voor onszelf :))

Movie Challenge 2015

miszeva

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 15:06

Leuk Yasmine al voor de 4de keer! Het is echt een aanrader om een keer in de winter te gaan!

happypaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:50

Wat is iedereen weer goed bezig.

Superleuk Yasmine! Ik ben heel benieuwd! (krijgen we een sneak-preview als de cover af is?)

Oeh, New York! Vroeger leek het me helemaal niks, maar stiekem wil ik toch wel eens door de straten van Gossip Girl lopen. En van talloze andere series en films. Wie weet, ooit...

En een leuke tag, Yv! Ik krijg meteen weer zin om allemaal films te gaan kijken. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 16:51

Ik word zo vrolijk van jullie blogs he <3

Biscuitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:10

Precies dat!

Bloggen staat bij mij op een laag pitje (eigenlijk staat het putje uit)... Super jammer maar school en mijn pony gaan toch wel voor...

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 17:15

happypaardje schreef:
Superleuk Yasmine! Ik ben heel benieuwd! (krijgen we een sneak-preview als de cover af is?)

Jaaaa, sowieso! Als hij klaar is, upload ik hem meteen :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:54

Ik zit erover na te denken om een domeinnaam te doen, alleen kan dit ook zonder dat je ergens je adresgegevens hoeft achter te laten? Vind ik persoonlijk nogal...neh...past niet in mijn straatje :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 20:55

Ik denk het niet, gezien het feit dat je voor een domeinnaam gewoon moet betalen en je dus ook een rekening krijgt. Ik heb nog nooit een rekening thuisgestuurd gekregen (gaat via automatische incasso) maar mocht jij niet betalen dan moeten ze je natuurlijk wel kunnen traceren vanaf meer dan een e-mail adres.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:00

Emmaa_ schreef:
Ik denk het niet, gezien het feit dat je voor een domeinnaam gewoon moet betalen en je dus ook een rekening krijgt. Ik heb nog nooit een rekening thuisgestuurd gekregen (gaat via automatische incasso) maar mocht jij niet betalen dan moeten ze je natuurlijk wel kunnen traceren vanaf meer dan een e-mail adres.

Uiteraard, maar daar bestaat internetbankieren toch voor? :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:04

Ja, maar als jij een wanbetaler bent moeten ze een incassobureau op je dak kunnen sturen en dat kan niet als ze geen adresgegevens van je hebben.

Een domeinnaam + hostingpakket kopen is geen eenmalige aankoop, dit komt elk jaar terug.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:06

Ja, dat snap ik absoluut. Maar je betaalt overal vooraf voor zover ik zie, dus als jij niet voor een nieuw jaar betaald of verlengd oid, dan gaat je domein gewoon weg, of denk ik nu te simpel? :+

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 21:39

Nee, een hostingpakket is als een telefoonabonnement en loopt in principe gewoon door. Je krijgt dus iedere maand/jaar (afhankelijk van hoe je de betaling kiest) gewoon een factuur.

Daarnaast zijn er ook best veel hostings waar je alleen met credit card kan betalen, en dan is een adres ingeven vaak noodzakelijk opdat ze zouden kunnen controleren of je kaart niet gefraudeerd is en door iemand anders wordt gebruikt. Dan is het adres van de eigenaar van de kaart invullen vaak een extra stok achter de deur.

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:28

Nayomie schreef:
Ik zit erover na te denken om een domeinnaam te doen, alleen kan dit ook zonder dat je ergens je adresgegevens hoeft achter te laten? Vind ik persoonlijk nogal...neh...past niet in mijn straatje :o

Dan denk ik dat je moet afwegen tussen een gratis blog (Wordpress of Blogger) of een persoonlijke domeinnaam kopen: wat is belangrijker voor je?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-15 22:33

Ik wil sowieso eerst een beetje publiek opbouwen, kan altijd over een jaar besluiten om dan toch een domein te nemen :j Daarnaast heb ik nog wat twijfels over mijn blognaam. Ik ga eerst sowieso door met wordpress maar was even benieuwd of dit ook zonder adresgegevens kan. Maar zoals ik al vermoedde is dit geen optie. Dank iedereen :D

Poeh ik wilde voor morgen een leuke post plaatsen...wil die geen foto's uploaden. Zonder die foto's heb ik geen post dus dan maar niks morgen :)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:19

Hallo, ik lees erg graag blogs en nou leek het mij een leuk idee om een blog bij te houden over hoe het is voor een meisje uit een boeren dorp is om naar een stad (Utrecht) te gaan verhuizen. Nu ga ik Nederlands (docentenopleiding) studeren dus leek het mij sowieso passen bij mijn studie. :j

Zijn jullie gewoon random begonnen met worldpress? Hoe komen jullie aan lezers?

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 00:36

Welkom Marlinderooz. Ik ben mijn blog begonnen als online trainingsdagboek toen ik een wild veulen kreeg. Mijn eerste lezers waren mijn paardenvriendinnen en mijn moeder. Door goede 'tags' te kiezen en mijn blog zo in te stellen dat hij in zoekmachines te vinden is, kreeg ik wat lezers van buitenaf.
Vijf jaar later schrijf ik meer algemeen (trainingstips en over paarden) en ik ben van Nederlands overgestapt naar de Engelse taal, waardoor mijn lezerspubliek enorm is veranderd. Toen ik begon had ik alleen Nederlandse lezers, nu vanover de hele wereld, zelfs uit landen die ik even moet opzoeken op de kaart. Ik promoot mijn blog ook op FB en Twitter.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 08:44

Leuk, Marlinde! Welkom!

Ik heb vooral publiek opgebouwd door actief te zijn in bloggroepen op Facebook (er bestaan groepen waar je je nieuwe posts mag plaatsen) en door de artikels op mijn eigen Facebook te posten. Ook wel door te reageren op andere, soortgelijke blogs, maar dat doe ik eigenlijk niet zoveel meer. Eigenlijk vooral omdat er niet veel blogs zijn die over hetzelfde schrijven als ik :))

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 12:20

Nayomie schreef:

Ik heb een .com en daarbij is het verplicht je volledige adres gegevens beschikbaar te maken. Ik heb ze opgegeven bij het aanvragen en later zelf verwijderd. Toen kreeg ik een telefoontje van het bedrijf waar ik alles regel dat ik mijn adresgegeven moest invullen omdat anders mijn domeinnaam niet kon worden aangehouden. Bij de .nl was dat probleem er niet.

Welkom MarlindeRooz! Ik heb mijn blog direct goed ingesteld qua SEO en dan gaat het vanzelf.

Vandaag heb ik Orly Thrill Seeker op mijn blog staan. Een heerlijke in your face neon gele lak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-15 14:00

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 07:21

Vandaag is het weekend en dan moet je ff wat leuks doen. Lachen is goed voor de gezondheid:
10 Funny Horse Cartoons

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 09:52

Hilarisch Sandra, ik heb er 1 van je gedeeld op mijn Facebook pagina.

Ik schrijf vandaag over een Diadermine nachtcrème. Die kreeg ik om te testen, ondanks dat ik een stuk jonger ben dan de doelgroep bevalt hij me eigenlijk wel. :D

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 10:08

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-15 11:56

Leuk Nayomie! De kat probeert je iets duidelijk te maken :D _O-