Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Lugea schreef:Ik ben het wel met mijn voorgangers eens dat ik denk dat je te veel van je vrienden verwacht. Hoe vaak zou je een berichtje van je vrienden willen ontvangen? En hebben jullie naast dat je hen informeert over de dingen die er bij jou spelen ook contact? Het kan ook dat een vriendschap op den duur gewoon niet meer werkt. Misschien zijn jouw vrienden wel met hele andere dingen bezig dan wat er bij jou speelt? Of zijn jullie wat uit elkaar gegroeid waardoor de behoefte aan contact vanuit je vrienden minder is dan jouw behoefte aan contact?
Mijn ergernis is dat ik weer zo ontzettend veel pijn heb dat ik echt even niet weet waar ik het zoeken moet. En dan tegelijkertijd een hoofd hebben dat de hele dag zegt “Ga eens wat doen!”
fotolijstje schreef:Ik zit op de wachtlijst ja (:
Maar ik denk dat je het verkeerde begrijpt. Ik hoef niet 24/7 aandacht. Ik wil gewoon soms een berichtje dat ze aan me denken of vragen hoe het gaat in plaats dat ik het steeds moet doen.
Dat zou voor mij al een verschil maken. Vooral omdat ik ze heb vertelt hoe onzichtbaar ik me voel.
Het is heel dubbel, ik verwacht misschien teveel inderdaad maar aan de andere kant als ik al niet een berichtje moet verwachten, wat dan wel?
Appeltje_1 schreef:Ik weet gewoon niet meer wat ik met mijn beste vriendin moet doen.
Ze heeft echt hulp nodig van een psycholoog of iig een professional, want op deze manier gaat het niet. En ik zeg het zo vaak maar ze luistert niet.
En de vriendschap is niet meer leuk. Ik wil haar echt niet laten vallen en haar ook niet volledig de schuld geven, maar het gaat zo lastig…
Ze heeft vrij heftige mentale problemen die haar leven echt heel erg slecht beïnvloeden. Ik zelf struggle ook met mentale problemen, maar ik kan er mee leven.
Zij niet, dat geeft ze zelf aan. En constant een berichtje krijgen van “Ik wil dood” “Sorry ik ben een k*t vriendin” etc. is echt niet leuk.
Maar als ik dat niet accepteer gaat ze het op andere manieren uiten.
Ik weet gewoon echt niet meer wat ik moet
Telpeva schreef:Ahhh getsie! Rot dat ze zich zo voelt maar ik vind het echt not done om anderen dan mee naar beneden het diepe in te sleuren
Met hulp kan ze handvaten krijgen, zoals blokkeren en stoppen van zulke gedachten, afleiden, medicatie die kan helpen voor de stemming, de neerwaartse spiraal doorbreken en weer opkrabbelen... Oh bleh wat zonde dat ze dit niet wil, een gemiste kans voor haarzelf maar ook naar voor haar omgeving als ik het zo hoor.
Jij ook sterkte ermee, lijkt mij heel zwaar
fotolijstje schreef:Lugea schreef:*knip*
Ten eerste veel sterkte met de pijn!!!![]()
Ik heb met mijn vrienden wel contact ja, ik vraag meestal hoe het is etc. Laatst nog bloemen gestuurd naar de moeder van eentje omdat die een ongeluk had gehad.
Ik hoef niet eens vaak een berichtje, 1 keer is al genoeg. Nu je het zo vraagt denk ik wel dat we uit elkaar zijn gegroeid. Of tenminste het contact dan want als we elkaar gewoon in het echt zien of we bellen dan is het altijd nog zo leuk en gezellig met elkaar. Weetje ik denk serieus dat ik te veel verwacht inderdaad en ik hoop dat ik het kan laten rusten op dit moment.
Telpeva schreef:Mijn koffiezetapparaat is weg voor reparatie.
Nu heb ik geen koffiezetapparaat maar alleen een waterkoker en instantkoffie. Huilen.