purny schreef:Ik hoor anders wel verhalen van mensen die er toch goed ziek van zijn.
Precies, ook jongere mensen. Verschilt zo erg. Maar je wilt het iig niet op je geweten hebben lijkt me

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Pandora2 schreef:Heb net nog een keer gekeken naar onze cijfers. Gisteren 7000 en nog wadde nieuwe besmettingen.
Valt alles mee toch.
Ik hoor er in mijn omgeving ook niks meer van.
Sakura789 schreef:Waar lees je weer de angst?
Citaat:Voor het covid tijdperk ging ik ook niet op bezoek bij mijn (dood)zieke vader als ik een flinke snotneus of buikloop had. Het is toch niet gek om kwetsbaren te beschermen bij wat er ook maar rond gaat?
Gewoon een paar dagen thuis en contacten beperken.
BloemBloem schreef:Even een vraag, want ik twijfel zo enorm, de reden dat ik mij heb laten vaccineren
is puur alleen "vrijheid" in hoever je dat vrijheid kan noemen, maar dat is een andere discussie.
Januari zou ik mijn booster gaan halen, echter kreeg ik corona, dus is het
3 maanden uitgesteld.
Vanaf april mag ik deze halen, maar, is dit nu echt nodig? De enige reden waarom ik nog een vaccinatie zou halen is omdat ik geen gedonder wil met reizen. Van de zomer gaan weer naar Spanje, maar ik heb ook even geen flauw idee wat daar nu de regels zijn.....
Huertecilla schreef:Jij wil er overheen lezen, het als beschermen zien. Ook goed.
BloemBloem schreef:Even een vraag, want ik twijfel zo enorm, de reden dat ik mij heb laten vaccineren
is puur alleen "vrijheid" in hoever je dat vrijheid kan noemen, maar dat is een andere discussie.
Januari zou ik mijn booster gaan halen, echter kreeg ik corona, dus is het
3 maanden uitgesteld.
Vanaf april mag ik deze halen, maar, is dit nu echt nodig? De enige reden waarom ik nog een vaccinatie zou halen is omdat ik geen gedonder wil met reizen. Van de zomer gaan weer naar Spanje, maar ik heb ook even geen flauw idee wat daar nu de regels zijn.....
Dreamy schreef:Annet_Dottie schreef:Dag allemaal,
Ik ben zondagavond naar een concert geweest, het was hier uiteraard best wel druk en nu heb ik sinds gisteravond wat keelpijn. Mijn vader zijn reactie was misschien komt dat ook door het harde mee zingen, vandaag is het er nog en hoest ik af en toe ook wat. Gisteravond heb ik direct een zelftest gedaan die was negatief, ik wou net weer één doen maar toen ik het staafje in het buisje zou doen zag ik dat er geen vloeistof in het buisje zit, lekker handig dus.. Ik heb het deze week best wel druk met belangrijke afspraken en vind het lastig om te zeggen ik cancel alles want ik heb keelpijn.
Nu ben ik er sowieso in het algemeen niet zo heel erg in thuis gelukkig nog geen corona gehad en mensen in mijn directe omgeving ook niet.
Maar ik vroeg me af, omdat je ook vaak hoort over incubatietijd, zou het kunnen dat ik nu klachten heb en wellicht wel corona heb maar negatief test omdat het nog te "vers" is? Of is dat zeer onwaarschijnlijk? Want ik wil me nu best elke dag even testen voor de zekerheid maar als ik beter die incubatietijd van 5 dagen kan afwachten dan doe ik dat..
Hopelijk stel ik geen domme vraag en weet iemand er meer over.
Toevoeging ; de test die ik net wou doen was de laatste zelftest die ik in huis had helaas dus ik kan me sowieso even niet nog een keer testen nu.
+ Ik heb verder totaal geen andere klachten ben gewoon m'n normale zelf vandaag een stuk gewandeld en alles gaat verder prima.
Ik zeg toch; doe even een PCR.
Zelf 2 weken terug ervaren na een verjaardag. Een iemand kreeg dag erna klachten en testte positief. Ik en anderen toen allemaal zelftest gedaan - negatief. Dag hierna kreeg ik last van m’n keel, alsnog negatieve zelftest maar toch PCR ingepland en bleek wel positief. Andere persoon zonder klachten negatief met wederom nog eens zelftest, maar doordat er nu twee positief op PCR waren tóch ook ingepland. En tadaa nog een positief zonder klachten.
Doe het gewoon. Keelpijn ís een klacht ook al heb je verder nog niks. Bij mij begon het daar ook mee.
Voordat je het verspreid en iemand goed ziek maakt..
Suzanne F. schreef:Hier ook een grote carnavalsgolf. Maar ja was te verwachten toch? Allemaal ingecalculeerd. Behalve door de werkgevers dan die het niet kunnen verbieden.
Een fervent carnavalster van mijn werk is bewust niet wezen carnavallen omdat ze voor haar werk een paar dagen later naar het buitenland moest. Heel verstandig denk ik.
Josien_ schreef:Ja ik neem aan dat de meeste mensen het wel ingecalculeerd hadden toch?
Anders is dat wel een beetje naïef.
Heel verstandig ook om niet te gaan als je daarna belangrijke afspraken hebt.