Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:39

Testen is schijnveiligheid in een disco.
Dat is misschien leuk bij buitenevenementen of een stadion waar ee contacten beperkt zijn. Er is altijd wel iemand vals negatief en in een disco hoef je daar maar 1 van te hebben.
Bij het Jansen vaccin is het ook nog te bezien of het ook echt besmetting tegen gaat. Het voordeel is: die data hebben ze nu zeer binnenkort :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 14:22

Huertecilla schreef:
Citaat:
De reisorganisatie voor jongeren Summer Bash gaat iedereen die met het bureau in Spanje op vakantie is, laten repatriëren. Dat heeft het bedrijf aangekondigd. Uit een massale testing op woensdag kwamen 15 positieve coronagevallen op 271 jongeren, maar de organisatie ziet bij steeds meer groepjes symptomen opduiken.

Over hysterische paniekreflex gesproken 8)7

Beetje verder kijken. Als ze niets doen en de besmettingen lopen verder zitten ze nog meer in de problemen. Bv. nog extra besmettingen in de groep zelf of daarbuiten.
Want hoe ga je de quarantaine opvolgen van degenen die besmet zijn? Ze kunnen moeilijk een bewaker voor elke deur zetten.
En misschien is er ook wel druk van/afspraken met de verblijfplaats.
Tenslotte wil zo'n organisatie nog langer bestaan als vandaag.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:34

[quote="Sclimpre"]

Best Sclimpe; de UK loopt in deze een beetje voor met de Delta variant en het is helder dat de toenemende besmettingen niet tot problemen in de gezondheidszorg leiden: Dát was HET criterium voor de beperkingen. Laten we dat niet vergeten ja :)*
Kortom: lekker laten gaan; geeft alleen maar sneller natuurlijke weerstand. De rest is angstpsychose; hysterische paniekreflex.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:37

Sizzle schreef:
Bij het Jansen vaccin is het ook nog te bezien of het ook echt besmetting tegen gaat.

Dat is volstrekt irrelevant. Het voordeel van evt meer besmetting is meer natuurlijke weerstand. Voeg daarbij de geringer ernst van de Delta variant en vingers gekruisd dat ik het oppik op het feest vanavond *D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:41

Huertecilla schreef:
Sizzle schreef:
Bij het Jansen vaccin is het ook nog te bezien of het ook echt besmetting tegen gaat.

Dat is volstrekt irrelevant. Het voordeel van evt meer besmetting is meer natuurlijke weerstand. Voeg daarbij de geringer ernst van de Delta variant en vingers gekruisd dat ik het oppik op het feest vanavond *D

Ik denk dat je veel moeite moet doen, Janssen beschermd volgens de laatste onderzoeken uitstekend tegen Delta.
Moet je toch iedere vrouw daar zoenen anders denk ik dat het niet lukt }>

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:43

Huertecilla schreef:
Best Sclimpe; de UK loopt in deze een beetje voor met de Delta variant en het is helder dat de toenemende besmettingen niet tot problemen in de gezondheidszorg leiden: Dát was HET criterium voor de beperkingen. Laten we dat niet vergeten ja :)*
Kortom: lekker laten gaan; geeft alleen maar sneller natuurlijke weerstand. De rest is angstpsychose; hysterische paniekreflex.

Of de besmettingen al dan niet tot problemen in de gezondheidszorg zullen leiden is af te wachten. Over een par weken zullen we het weten.
Het gaat hier om een bedrijf. Die kunnen niet zomaar alle voorzorgen laten gaan. Als er iets misgaat komen ze zowel juridisch als qua reputatie in zwaar weer. Dus lijkt het mij dat de bedrijfsleider de juiste beslissing neemt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:47

bigone schreef:

Ok :P

Was ook het plan voor morgen 8-)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 15:49

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Ok :P

Was ook het plan voor morgen 8-)

:D :D Waarom verrast me dat nu niet. _/-\o_

Electra63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 16:35

Misschien is de wens de vader van de gedachte :D

Lau_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:35

Ik moet zeggen dat ik de hele Corona crisis opzich best positief heb ervaren maar vandaag zit ik er toch echt even door heen. Nu met wss weer nieuwe maatregelen. Wanneer stopt dit? -O-

het virus gaat nooit meer weg gaan we dan altijd zo leven..

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 17:55

Ligt er natuurlijk aan wat die maatregelen gaan zijn.
Is dat om 23.00 de terrassen weer dicht gaan valt het nog wel mee. (wat Eindhoven al heeft besloten)
Oma zegt; vroeger ging het licht ook aan om 1.00 's nachts en was de kroeg dicht. Maar meestal was je wel wat eerder weg.
Je ging in die tijd niet thuis indrinken en was je ook eerder in het uitgaansgebied. Dus het aantal uren met je vrienden was wel gelijk zeg maar.
En dat was fijn. Lijkt me veel fijn er dan hoe het net voor corona ging met alles in de nacht.
Je lag nog op een redelijk tijd in je bed, niet de hele zondag naar de knoppen. Ook voor de politie eerder weer naar gewone nacht.
Eigenlijk zou het zo gek niet zijn als we daar weer naar terug gingen, zelfs zonder corona.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:07

Lau_ schreef:
Ik moet zeggen dat ik de hele Corona crisis opzich best positief heb ervaren maar vandaag zit ik er toch echt even door heen. Nu met wss weer nieuwe maatregelen. Wanneer stopt dit? -O-

het virus gaat nooit meer weg gaan we dan altijd zo leven..

Nou dit.. :n

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:10

Als ze nu eens ballen tonen, gaan ze achter de vaccinaties staan en kijken ze het nog even aan. Eerder waren vaccinaties heilig en onze enige uitweg uit deze crisis. Nu gaan we misschien weer dicht voordat er überhaupt enig teken is dat de ziekenhuizen weer vol gaan lopen. Echt bizar. Vertrouw op en sta achter de vaccins anders kun je wel bezig blijven.

En als vaccinaties niet voldoende blijken, wordt het tijd om ons erbij neer te leggen dat het is wat het is. Zo kun je niet nog een jaar volhouden. Mensen niet maar de economie ook niet.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:16

Zolang de ziekenhuis opnames niet noemenswaardig stijgen maak ik me niet druk om besmettingen.
Er word nu veel vaker getest nu er weer veel gereisd, uit gegaan en anders word....
Eigenlijk heel logisch dat het stijgt.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:18

Popstra schreef:
Zolang de ziekenhuis opnames niet noemenswaardig stijgen maak ik me niet druk om besmettingen.
Er word nu veel vaker getest nu er weer veel gereisd, uit gegaan en anders word....
Eigenlijk heel logisch dat het stijgt.

Klopt maar als ze de boel op basis van alleen besmettingen dicht gaan gooien, kunnen we weer vaarwel zeggen tegen vakanties en festivals.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:25

Idd en nl die obv deze cijfers wel rood wordt wat weer beperkingen geeft :n

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:34

ingedebruijn schreef:
Als ze nu eens ballen tonen, gaan ze achter de vaccinaties staan en kijken ze het nog even aan. Eerder waren vaccinaties heilig en onze enige uitweg uit deze crisis.

Dit is volgens mij nog steeds de lijn van de brekebenen in het kabinet.
Helder kan ik het niet vinden.

Citaat:
Nu gaan we misschien weer dicht voordat er überhaupt enig teken is dat de ziekenhuizen weer vol gaan lopen. Echt bizar.

We zijn te vroeg open gegaan.
De golf in september '20 was te danken aan het feit dat er op Schiphol etc etc niet getest werd - uit ieder buitenland kon je zó doorlopen - tijdens een pandemie.
Bizar.
' Het heilige vliegverkeer'...

Citaat:
En als vaccinaties niet voldoende blijken, wordt het tijd om ons erbij neer te leggen dat het is wat het is.

Covid-19 gaat niet meer weg.
Maar de vaccins werken gelukkig (in elk geval tot en met delta).
(Afwachten wat labda in petto heeft...)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:35

DuoPenotti schreef:
Is dat om 23.00 de terrassen weer dicht gaan valt het nog wel mee. (wat Eindhoven al heeft besloten)
Oma zegt; vroeger ging het licht ook aan om 1.00 's nachts en was de kroeg dicht. Maar meestal was je wel wat eerder weg.
Je ging in die tijd niet thuis indrinken en was je ook eerder in het uitgaansgebied. Dus het aantal uren met je vrienden was wel gelijk zeg maar.
En dat was fijn. Lijkt me veel fijn er dan hoe het net voor corona ging met alles in de nacht.
Je lag nog op een redelijk tijd in je bed, niet de hele zondag naar de knoppen. Ook voor de politie eerder weer naar gewone nacht.
Eigenlijk zou het zo gek niet zijn als we daar weer naar terug gingen, zelfs zonder corona.

Ik ben naar aanleiding van de berichtgeving vandaag hier even gaan meelezen maar ik weet niet of jij ooit op stratum geweest bent, maar daar staan echt 3 tafels voor een kroeg. Het gaat daar absoluut niet om het terrassen, en een straat verderop mag je gewoon tot hoelaat je wilt op het terras. Het is alleen maar om de stroming te verbeteren voor de deur van de kroeg, want die straat is natuurlijk erg smal en retedruk. Vele kroegen hadden al geen terras meer sinds het gewoon open is gegaan.. voorin nog wel enkele omdat daar een restaurant bij zit.

Verder kan ik alleen maar eens zijn met de laatste berichten.

En nu ga ik weer onder de meeleessteen :+

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:36

Janneke2 schreef:
ingedebruijn schreef:
Als ze nu eens ballen tonen, gaan ze achter de vaccinaties staan en kijken ze het nog even aan. Eerder waren vaccinaties heilig en onze enige uitweg uit deze crisis.

Dit is volgens mij nog steeds de lijn van de brekebenen in het kabinet.
Helder kan ik het niet vinden.

Citaat:
Nu gaan we misschien weer dicht voordat er überhaupt enig teken is dat de ziekenhuizen weer vol gaan lopen. Echt bizar.

We zijn te vroeg open gegaan.
De golf in september '20 was te danken aan het feit dat er op Schiphol etc etc niet getest werd - uit ieder buitenland kon je zó doorlopen - tijdens een pandemie.
Bizar.
' Het heilige vliegverkeer'...

Citaat:
En als vaccinaties niet voldoende blijken, wordt het tijd om ons erbij neer te leggen dat het is wat het is.

Covid-19 gaat niet meer weg.
Maar de vaccins werken gelukkig (in elk geval tot en met delta).
(Afwachten wat labda in petto heeft...)

Waarom te vroeg open gegaan als de ziekenhuizen het prima aan kunnen? Met al het vaccineren over de wereld, kun je je niet meer blindstaren op besmettingen omdat deze lang zo slecht niet meer hoeven te zijn ten opzichte van vorig jaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 18:40

sureido schreef:
DuoPenotti schreef:

Ik ben naar aanleiding van de berichtgeving vandaag hier even gaan meelezen maar ik weet niet of jij ooit op stratum geweest bent, maar daar staan echt 3 tafels voor een kroeg. Het gaat daar absoluut niet om het terrassen, en een straat verderop mag je gewoon tot hoelaat je wilt op het terras. Het is alleen maar om de stroming te verbeteren voor de deur van de kroeg, want die straat is natuurlijk erg smal en retedruk. Vele kroegen hadden al geen terras meer sinds het gewoon open is gegaan.. voorin nog wel enkele omdat daar een restaurant bij zit.

Verder kan ik alleen maar eens zijn met de laatste berichten.

En nu ga ik weer onder de meeleessteen :+

ja ken ik...

Maar het gaat er om dat we nu al zeuren over de maatregelen terwijl we die nog niet kennen.
Ja stratum is smal, dus goed besluit.
Zoals ik al aangaf misschien gaat dat het besluit wel worden, waar geen ruimte is eerder dicht.

En ja misschien komt er bij, overal om 23.00 dicht, hoe erg is dat als je al vanaf 6 kunt zuipen?
Wat mis je dan nog?
Ja dat de jeugd van nu anders is gewend, maar dat is het dan ook....

Maar we weten niet wat nieuwe maatregelen inhouden, dus stop et doemdenken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:26

Nou DP, ik weet niet of je op jezelf doelt maar in mijn tijd gingen we ook pas tegen 12-en de stad in nadat we al een drankje hadden gedaan bij iemand thuis en tot 5 uur’s morgens door :+
Nog een broodje shoarma eten en dan kwam ik binnen als mijn vader al zijn bed uit was en de krant zat te lezen.
Dat is echt niet van nu.
Laatst bijgewerkt door Fitzroy op 08-07-21 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:27

Ja die vaccins lijken te werken, maar wacht dan even tot de mensen die willen de kans hebben gehad om gevaccineerd te worden en volledig te zijn. Dat was veel slimmer geweest en prettiger.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:31

Even voor alle duidelijkheid, dit komt door gedrag, niet door de maatregelen. Wanneer er niet zoveel gesjoemeld was met toegangsbewijzen( de verhalen duiken steeds meer op) dan had je de helft aan besmettingen gehad. Met een R waarde van minimaal 6 zijn tien besmettelijke mensen meteen goed voor 60 anderen die de volgende avond ook weer op pad gaan, 360 erbij en dan nog een stap avond hoppa . Het vervelende is dat, wanneer dit een week zo doorgaat en heel Nederland op rood gaat je de buitenlandse vakantie wel kunt vergeten. En dat is knap balen voor mensen die zich wel aan de regels hebben gehouden en uitkijken naar hun vakantie.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:34

Ik blijf erbij dat ik hier in de overheid echt ook een grote verantwoordelijke vind. Eerst perk je de vrijheid volledig in en daarna ga je er vanuit dat mensen bij volledig los gooien met die verantwoordelijkheid kunnen omgaan?
Totaal naïef en daar begrijp ik dus echt niks van.
Nou goed nog een weekje (stand-by) werken ivm derde tijdvak leerlingen van andere scholen en dan zien we het wel. Ik ben ingeval wel rustiger. Ik ben ruim 2 weken volledig gevaccineerd en dat geeft lucht

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 19:35

Ze hebben één dikke blunder gemaakt en dat is uitgaan meteen toestaan ipv twee weken wachten.