Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:48

Ik vind het als collectant toch erg fijn/leuk om aardig behandeld te worden. Het kost mij elk jaar weer een vrije middag.Je hoeft geen €5 te geven maar elke euro is er een....

Je zult zelf maar baat hebben op een gegeven moment bij onderzoeken die je leven kunnen redden.

Ik smelt dan ook als ik zie dat ik vorige week een paar maal een tienerjongen echt hun best zie doen om wat geld te vinden in huis of zelfs in de auto gaan kijken voor wat kleingeld. Goed opgevoed denk ik dan :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:49

HC, ik heb je getemt om je woordkeuze, ik ga daar echt heel slecht op :n

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:51

Echwel schreef:
Huertecilla schreef:
Fijn voor jullie dat dat jullie weer even een aanleiding hadden om te kankeren +:)+

Volgende keer graag het woord mopperen gebruiken, ben gisteren neef verloren aan kanker dus dit komt verkeerd binnen

Kankeren heeft precies 0 te maken met de ziekte kanker. Het bestond al voor de ziekte.

Uitleg:Klik

Winged

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:53

St Maarten is hier de regel om een kaars buiten te zetten ofzo? Tenminste, bij mijn ouders in 't dorp. Woon zelf in een appartement en heb nooit lopers :+

Eigenlijk vind ik dat de gemeente moet zeggen 'geen st maarten, doe het maar virtueel'

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:56

Winged schreef:
St Maarten is hier de regel om een kaars buiten te zetten ofzo? Tenminste, bij mijn ouders in 't dorp. Woon zelf in een appartement en heb nooit lopers :+

Eigenlijk vind ik dat de gemeente moet zeggen 'geen st maarten, doe het maar virtueel'

Bij mn moeder moet je de buitenlamp of ganglamp aanzetten. Als die aanstaat mag je aanbellen, anders niet.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:02

De mensen uit mijn buurt komen van te voren altijd vragen of we mee willen doen. Ze stippelen zo de route uit van te voren. Nu hebben ze vorige week dus kenbaar gemaakt dat ze het een jaartje overslaan.

Op zich zou het wel veilig kunnen. Het gaat om jonge kinderen en ze hoeven niet dicht bij te komen. Ik denk dat het in het geval van mijn buurtbewoners meer ging om de ouders. Ze gingen altijd met beide ouders en dan meerdere gezinnen tegelijk... Ja, dat mag dus niet meer nu. En blijkbaar was dat reden om het nu maar helemaal niet te doen. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:04

Ik zie ze nooit. Is maar goed ook anders moet ik zelf die mini reepjes opeten :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:38

Mijn moeder zat dus in het donker met Halloween. Niet wetend er geen kinderen langs mochten komen :')

Hier bij ons op de weg is het niet. Is buiten gebied. Ook niet vaak een collecte maar die krijgt wel altijd. Ze weet ook dat het altijd ff duurt voor ik bij het hek ben.
Kleine moeite om wat te geven. Wie goed doet die goed ontmoet denk ik altijd maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:42

Popstra schreef:
Mijn moeder zat dus in het donker met Halloween. Niet wetend er geen kinderen langs mochten komen :')

Hier bij ons op de weg is het niet. Is buiten gebied. Ook niet vaak een collecte maar die krijgt wel altijd. Ze weet ook dat het altijd ff duurt voor ik bij het hek ben.
Kleine moeite om wat te geven. Wie goed doet die goed ontmoet denk ik altijd maar.

Dat is altijd lekker makkelijk om te zeggen. Het wil niet zeggen dat je ergens niet om geeft als je niet geeft aan een collecte. Misschien kunnen ze zelf het geld.goed gebruiken, doneren ze op een andere manier en soms geven mensen niet aan ieder goed doel dat aan de deur komt.

Hier doen ze volgens mij niet aan Sint maarten. Heb ook geen snoep in huis :=

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:45

Winged schreef:

Is hier in het dorp zo.
Blijft wel een drama met kleine kinderen. Te meer omdat speelparkjes afgesloten zjn hetgeen totaal niet rijmt met scholen wel open. Zet er dan een verbod voor volwassenen/ouderen bij. Maar goed, zo is er altijd wel een slak om zout op te leggen.
Maar wát een tijd om nu kleine kinderen op te voeden. Voel helemaal mee met de ouders.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:47

Iedereen moet zelf weten of die wat wil geven natuurlijk. Ken ook niet in andermans portomonee kijken..

Ik doneer ook altijd mijn lege flessen geld aan een lokaal doel. Sint Cadeautjes voor mensen die dat niet kunnen betalen in ons dorp..dat soort dingen. Vind dat eigenlijk nog leuker dan voor een groot fonds die al subsidie krijgen. :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:51

Popstra schreef:
Iedereen moet zelf weten of die wat wil geven natuurlijk. Ken ook niet in andermans portomonee kijken..

Ik doneer ook altijd mijn lege flessen geld aan een lokaal doel. Sint Cadeautjes voor mensen die dat niet kunnen betalen in ons dorp..dat soort dingen. Vind dat eigenlijk nog leuker dan voor een groot fonds die al subsidie krijgen. :)

Dan vatte ik het fout op ;) die flessen doe ik ook en bijvoorbeeld oud papier. Kost mij niks, want kan het zelf goed gebruiken, maar die kleinere doelen hebben er veel aan idd.

Maar ik heb dit jaar volgens mij nog niemand aan de deur gehad. Stiekem wel fijn,maar wel moeilijk voor die kleine lokale doelen.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:55

Vraag me af naar aanleiding van de kritiek op het woord kankeren of je straks ook coronavloekwoorden krijgt. Zoals wat een Coronazooi! Of vuile Coronalijer!
Oh ja, gewoon grappig en nieuwsgierig bedoeld. Zal nu wel weer van iedereen horen dat het niet gepast is omdat er net iemand aan Corona overleden is. Maar dat is en blijft erg hoe dan ook.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 13:56

Electra63 schreef:
Ja maar berglief is wel heel belangrijk om te noemen ;)

Weet niet waarom, maar zie dan meteen een geit voor me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:07

Bloodymary schreef:
Vraag me af naar aanleiding van de kritiek op het woord kankeren of je straks ook coronavloekwoorden krijgt. Zoals wat een Coronazooi! Of vuile Coronalijer!
Oh ja, gewoon grappig en nieuwsgierig bedoeld. Zal nu wel weer van iedereen horen dat het niet gepast is omdat er net iemand aan Corona overleden is. Maar dat is en blijft erg hoe dan ook.

Los van de ethische bezwaren (ik schrijf het er maar braaf bij) vind ik corona niet lekker bekken. Teveel lettergrepen en te weinig harde medeklinkers waar je lekker je ongenoegen in kwijt kunt.
Ik hou het bij tyfus. Komt als ziekte hier niet vaak meer voor en in dat opzicht dus volkomen salonfähig. En komt wel lekker je strot uit als je je verbaal uit wilt leven.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:07

Bloodymary schreef:

Er is altijd nog Corona bier voor een verfrissende balans.
In de VS is overigens de omzet van Corona bier ingestort vanwegen de associatie. Maar goed, 70 miljoen amerikanen hebben ook op Trump gestemd dus wat kan je daarvan verwachten?!

Wat bier betreft kan ik nu niet aan trappist komen. VolDamm is het enige wat is aan locaal verkrijgbaar te drinken vindt dus geen Corona bier helaas; dát is met citroen! alleen vol-zomer.
Laatst bijgewerkt door Huertecilla op 10-11-20 14:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:18

Huertecilla schreef:
Maar wát een tijd om nu kleine kinderen op te voeden. Voel helemaal mee met de ouders.

Ik geloof dat mijn beide zussen nog best veel geluk hebben. Ja, de kinderen zitten hier en daar met thuis onderwijs, maar beiden hebben wel de luxe van een eigen boerderij. En dus de ruimte om de kinderen regelmatig naar buiten te schoppen (nu zijn het gelukkig ook buitenkinderen).

Lijkt me een drama als je op 4 hoog zit en je geen kant op kan.

Verder is corona nog altijd een prima biertje. Of het daadwerkelijk met 20 jaar in de zin 'krijg toch de corona' gebruikt gaat worden. (krijg toch covid?). Geen idee. Liever niet eigenlijk, we lopen al zoveel te vloeken en te tieren met z'n allen. Mag best wat minder.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:18

Popstra schreef:
Relaxed schreef:
Ik ga weer lekker bij mijn ouders eten ivm st maarten, geen zin in dat gejengel aan de deur :+

Mogen kinderen nu dan wel weer langs de deuren?
Met Halloween was het namelikk verboden in veel gemeentes ivm corona

Geen idee, hoe het in Assen is

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:19

Bo_Y schreef:
Geen idee, hoe het in Assen is

Geen besluit over, veel scholen hebben geen lampion gemaakt. Een aantal ouders hebben zelf thuis geknutseld. :7

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:21

safina schreef:
Bloodymary schreef:

Los van de ethische bezwaren (ik schrijf het er maar braaf bij) vind ik corona niet lekker bekken. Teveel lettergrepen en te weinig harde medeklinkers waar je lekker je ongenoegen in kwijt kunt.
Ik hou het bij tyfus. Komt als ziekte hier niet vaak meer voor en in dat opzicht dus volkomen salonfähig. En komt wel lekker je strot uit als je je verbaal uit wilt leven.

Ja dat klopt wel. Het woord op zich klinkt eigenlijk te lief.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 14:32

Ik heb geen moeite met het woord kankeren, staat gewoon in het woordenboek. Daarop temmen, vind ik niet juïst.
En mijn moeder en schoonmoeder zijn allebei jong aan kanker overleden. Dus ik begrijp wel de gevoeligheid, maar het is een gewoon woord.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 15:09

EU rondt onderhandelingen over Pfizer-vaccin af
De Europese Commissie heeft definitief besloten tot aanschaf van het coronavaccin van Pfizer. Duitse media meldden op basis van bronnen in Brussel vanochtend als eerste dat de deal rond is. Morgen neemt de Europese Commissie het officiële besluit over de aankoop, zegt een Commissiewoordvoerder tegen persbureau Reuters.

De timing is toeval, zegt hij. Gisteren meldde Pfizer dat uit voorlopig onderzoek blijkt dat het vaccin in ruim 90 procent van de gevallen effectief is. Commissievoorzitter Von der Leyen zei toen al dat ze snel een deal zou sluiten met de farmaceut. De Commissie sprak al in september met de farmaceut af om 200 miljoen doses af te nemen, met een optie voor nog eens 100 miljoen.

nos.nl

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:22

purny schreef:
EU rondt onderhandelingen over Pfizer-vaccin af
De Europese Commissie heeft definitief besloten tot aanschaf van het coronavaccin van Pfizer. Duitse media meldden op basis van bronnen in Brussel vanochtend als eerste dat de deal rond is. Morgen neemt de Europese Commissie het officiële besluit over de aankoop, zegt een Commissiewoordvoerder tegen persbureau Reuters.

De timing is toeval, zegt hij. Gisteren meldde Pfizer dat uit voorlopig onderzoek blijkt dat het vaccin in ruim 90 procent van de gevallen effectief is. Commissievoorzitter Von der Leyen zei toen al dat ze snel een deal zou sluiten met de farmaceut. De Commissie sprak al in september met de farmaceut af om 200 miljoen doses af te nemen, met een optie voor nog eens 100 miljoen.

nos.nl

Klinkt goed!

Net op het nieuws, dat de musea volgende week waarschijnlijk weer open gaan.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:29

Sint Maarten, geen idee of ze dat hier doen. Neem aan dat je moet laten zien dat je mee doet als huiszijde met zulke dingen? Wij hebben ze iig nog nooit gehad en ik hoop ook niet dat ze hier komen haha

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 16:32

Hoezo 'waarschijnlijk'? Er is toch gesteld dat de regels voor deze 2 weken automatisch aflopen en weer teruggaan naar de situatie van daarvoor?