Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Penotti

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:00

Wij gaan elk jaar naar een dierentuin, maar dat doen we dit jaar ook niet.
Je weet van te voren dat andere, zeker kinderen, geen 1,5 meter aanhouden.
En ik ben buiten echt niet meteen bang,maar om de echte drukte op te zoeken ook geen zin in.
Dan vind ik lekker thuis de bbq aan prima :)

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:00

Het is wellicht een illusie dat er een vaccin komt dit jaar nog maar echt, het moet gewoon echt. Gisteren in Tilburg twee kroegen gesloten omdat er geen afstand was of teveel mensen binnen. Supermarkt afstand zie ik al maanden niet meer. Mensen zijn het gewoon helemaal beu en dan heb je ook nog steeds meer mensen die er niet in geloven en die elkaar opfokken. Het moet gewoon. Ik hoop echt zo erg erop.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:06

Wij zijn zondag naar sprookjeswonderland geweest :) netjes in tijdsvakken. Overal lekker rustig, weinig rijen en netjes alle zaken aangegeven. Op 200 plekken handreiniger beschikbaar. Erg fijn :)

Gaia Zoo was drukken vorige week, véél Duitsers die ook zonder mondmaskers geen afstand houden :( weinig plekken om je handen te reinigen. Wel looproutes, maar niet altijd even praktisch (enorme omloopacties voor toiletten) Terras werd wel goed schoongehouden door een fanatieke medewerker :)

Kinderen die weinig afstand houden ben ik absoluut niet bang voor :) volwassenen vind ik vervelender.

Mijn schoonvader weigert al sinds maart meer dan 1 persoon buiten zijn eigen huishouden per keer te zien. Dus komt ook niet op verjaardagen waar alleen die personen komen die hij anders individueel ziet :+

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:40

Echwel schreef:
Dat dus, normaal gaan we ieder jaar Efteling, met de kinderen, dit jaar omgezet naar Texel in september.

Ik denk niet dat we kaartjes hadden gekocht maar we hadden de kaartjes al. Ze laten liggen vinden we voor de Efteling echt te duur.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:48

sureido schreef:
Het is wellicht een illusie dat er een vaccin komt dit jaar nog maar echt, het moet gewoon echt. Gisteren in Tilburg twee kroegen gesloten omdat er geen afstand was of teveel mensen binnen. Supermarkt afstand zie ik al maanden niet meer. Mensen zijn het gewoon helemaal beu en dan heb je ook nog steeds meer mensen die er niet in geloven en die elkaar opfokken. Het moet gewoon. Ik hoop echt zo erg erop.

Er is nog veel te weinig bekend om er vanuit te gaan dat een vaccin straks HET middel is tegen corona en bijbehorende maatregelen. Tot die tijd zullen mensen zelf ook verantwoordelijkheid moeten nemen. Dat dat niet gemakkelijk is, weten we inmiddels allemaal wel. Toch hoop ik ook dat een vaccin gaat werken...

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:26

Hier een update uit Hillegom waar ik Woon;
In Hillegom is een kinderdagverblijf Svhillegom gesloten vanwege uitbraak corona. En het dorp ernaast Nieuw vennep heeft huisartsen praktijk de pionier een uitbraak , de assistenten en de huisarts bleken besmet te zijn. Ook een bezoeker van een plaatselijke kapper is positief getest. Het gaat hier echt niet goed

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:29

Citaat:
Het aantal vastgestelde besmettingen met het coronavirus is afgelopen week bijna verdubbeld ten opzichte van vorige week. Dat meldt het RIVM in de wekelijkse cijfers. Vorige week werden er 534 nieuwe besmettingen in een week tijd gemeld, afgelopen week waren dat er 987.

https://www.rtlnieuws.nl/nieuws/nederla ... rspreiding

Forse stijging

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:31

Als het zo doorgaat, zijn er voor de herfst alweer strengere maatregelen nodig ben ik bang voor.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:33

Die flinke cluster uitbraak bij dat cafe tikt wel lekker aan natuurlijk. Testcapaciteit is met een x percentage gestegen. Van het weekend hoorde ik op het nieuws dat er 2 keer zoveel vraag was om getest te worden. Dus zal wel op gaan lopen komende tijd

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:36

Ann schreef:
Als het zo doorgaat, zijn er voor de herfst alweer strengere maatregelen nodig ben ik bang voor.

Als het alleen met testen zo blijft hoop ik van niet. Als de ziekenhuisopnames en met name de ic opnames omhoog schieten zullen we wel weer strenger moeten worden

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:36

Ik hoop echt dat ze gewoon iets strenger gaan controleren op feestjes etc. Toen de maatregelen werden versoepelt (kappers open, horeca open, van zoveel mogelijk thuis naar vermijd drukte) bleven de cijfers ook nog steeds gewoon dalen dus hoop echt dat het niet nodig is om dat soort dingen weer terug te draaien.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:40

ik vind die toename wel echt zorgelijk. 163 nieuwe besmettingen vandaag. Ben benieuwd of we het hierop stabiel houden of het weer toeneemt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:51

Maar hoeveel is er getest dan?

Ik kreeg nu een brief, dat Ik me ivm beroep waar ik veel contact heb met verschillende mensen, elke 2 weken mag komen testen ( in Luxemburg).

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:57

...
Laatst bijgewerkt door Ann op 03-02-25 14:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 14:59

https://www.parool.nl/nederland/aantal- ... ~b7c37b40/
Citaat:
Het aantal coronatestaanvragen in Nederland is de laatste paar dagen 62 procent gegroeid. De groei is een reactie op het bericht van vorig week dat slechts een op de acht mensen (12 procent) met Covid-19-achtige ziektesymptomen zich tot dan toe had laten testen, zegt Mariken Leurs, hoofd van de Corona Gedragsunit van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM). “Mensen met verkoudheidsklachten die het nieuws meegekregen, worden erdoor gemotiveerd toch een afspraak bij de GGD te maken. Het toont het belang van communicatie.”

Zoals verwacht leiden meer uitgevoerde tests tot meer bevestigde besmettingen. Zondag waren dat er 144, zaterdag 127. Het gemiddelde aantal vastgestelde besmettingen per dag in de week van 8 tot 14 juli was 76. De leeftijd van de positieve coronagevallen ligt de laatste weken vaak tussen 20-40 jaar. Dat is fors lager dan in april, toen het gemiddelde boven de 60 jaar lag.

Nieuwsbericht van gister.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 15:55

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:04

xxxJulia schreef:
Ik hoop echt dat ze gewoon iets strenger gaan controleren op feestjes etc. Toen de maatregelen werden versoepelt (kappers open, horeca open, van zoveel mogelijk thuis naar vermijd drukte) bleven de cijfers ook nog steeds gewoon dalen dus hoop echt dat het niet nodig is om dat soort dingen weer terug te draaien.

Ze weten heel goed op welke plekken het virus wordt overgedragen. Dat achterhalen ze vrij nauwkeurig met bron en contactonderzoek. Tot nog toe niet op feestjes. Voornaamste plaatsen van overdracht: thuissituatie, op het werk, in een verpleeghuis, via overige familie. https://www.rivm.nl/documenten/wekelijk ... -nederland

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:06

Getup schreef:
Ik kreeg nu een brief, dat Ik me ivm beroep waar ik veel contact heb met verschillende mensen, elke 2 weken mag komen testen ( in Luxemburg).

Dit kwam hier in belgie al een paar weken geleden in het nieuws inderdaad, maar hoeveel testen wij in ons land per dag doen, is dus een grote onbekende :')
Volksgezondheid schijnt nog altijd angst te hebben dat er in het najaar niet genoeg testen gaan zijn. :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:08

Willl65 schreef:
Hier een update uit Hillegom waar ik Woon;
In Hillegom is een kinderdagverblijf Svhillegom gesloten vanwege uitbraak corona. En het dorp ernaast Nieuw vennep heeft huisartsen praktijk de pionier een uitbraak , de assistenten en de huisarts bleken besmet te zijn. Ook een bezoeker van een plaatselijke kapper is positief getest. Het gaat hier echt niet goed

Als ik zie en hoor hoe hier één van de huisartsenpraktijken te werk gaat, zou het mij niet verbazen dat het één van de volgende weken hier ook prijs is B-)

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:17

safina schreef:
xxxJulia schreef:

Ze weten heel goed op welke plekken het virus wordt overgedragen. Dat achterhalen ze vrij nauwkeurig met bron en contactonderzoek. Tot nog toe niet op feestjes. Voornaamste plaatsen van overdracht: thuissituatie, op het werk, in een verpleeghuis, via overige familie. https://www.rivm.nl/documenten/wekelijk ... -nederland

Ah ja op die manier, maar ik dacht dat het sinds deze week ook wat meer door feestjes en horeca is verspreid onder jongeren (bron: https://nos.nl/artikel/2341393-versprei ... pcall.html).

Als het niet door feestjes/horeca wordt verspreid, lijkt het me wel echt lastig om nu in te grijpen. Want dan moet je echt naar de 'strenge' maatregelen terug van maart/april.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:18

De besmettingen vinden meestal in privé sferen plaats zoals begrafenissen en trouwerijen. Dus nee dan hoef je niet naar maart terug, en ook niet naar juni. Want daar ligt het gewoon niet aan.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:21

Wij hebben vakantie. Genieten nu het kan. Maar ga wel weer extra opletten op afstand houden. Ik vind het wel spannend dat het weer oploopt. Ik wil echt geen lock down meer. Is ook niet te doen volgens mij. Dat trekt de economie nooit. Maar wat ik hier zie, vooral de jeugd van 18 jaar en iets ouder houdt echt geen afstand. En de regels zijn overal anders. Hier in de supermarkt moesten man en ik beiden kar mee. Maar stond helemaal niet goed aangegeven. In mijn eigen woonplaats mag je als stel gewoon de winkel in, zelfs als gezin weer. Met maar 1 kar. We werden op niet mis te verstane wijze erop gewezen. Ga dus niet meer naar de appie hier. Was echt niet normaal, zo klant onvriendelijk. Staat voor de deur een bord winkelwagen verplicht. Zet er dan op 1 winkelwagen per persoon verplicht.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:23

Nu worden vooral jonge mensen positief getest , wanneer ze geluk hebben zijn hun ouders en grootouders niet besmet, zo ja dan zie je in twee a drie weken ook de ziekenhuis opnames weer stijgen.

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:25

De besmettingen lopen ook op in populaire vakantiebestemmingen. Het is helaas niet alleen in thuissituaties of speciale gelegenheden, waardoor het gemakkelijker in de hand kan worden gehouden.

xxxJulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 16:27

sureido schreef:
De besmettingen vinden meestal in privé sferen plaats zoals begrafenissen en trouwerijen. Dus nee dan hoef je niet naar maart terug, en ook niet naar juni. Want daar ligt het gewoon niet aan.

Misschien kom ik nu heel dom over hoor, maar wat zou dan bijvoorbeeld een oplossing kunnen zijn als het nu uit de hand loopt met de stijgingen? Want ik zie zoveel mensen (wel op FB, moet ik misschien ook niet meer op kijken) roepen dat we weer terug gaan naar een lockdown als het zo doorgaat.