Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:35

hahahatsjoe schreef:
Had er ook weer eentje. Bloempotje uit de sixties gekocht, moest 7,25 verzendkosten betalen. Nou prima. Komt het hier, is het via DHL verzonden. Dus ik vraag ernaar. Zegt die vent doodleuk ja ik heb ook mijn kosten. Juist, inpakken in oude kranten en een oude doos uit de supermarkt. Heb m 4 sterren gegeven. Kijk je maakt wel vaker mee dat mensen alleen via PostNL willen versturen, dus ik zag er niets raars in, maar dit soort dingen maakt me woest.

Ik geloof wel dat als het met DHL naar je huis verzonden wordt dat het €6,25 kost, dus hij steekt "maar" een euro in zijn zak, maar desondanks vind ik 4 sterren echt nog teveel, dit is voor mij ook oplichting.
Daarom ben ik ook zo fan van betaalverzoek via marktplaats met PostNL verzendlabel ook via marktplaats. Dan is er geen enkele mogelijkheid tot dit soort fratsen.

Ik heb onlangs met DHL iets verzonden op verzoek van de koper, maar dan wordt ook precies dat bedrag meegerekend, ondanks dat het mij een bende meer moeite kost. Het ging om een item van €40 ex. verzenden, dan maakt mij die extra moeite ook iets minder uit dan als het om iets van €5 gaat of zo.

Century

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 09:53

Tja, aan de andere kant ging je akkoord met de verzendkosten en heb je niet gevraagd naar de verzendpartij. Daar zie ik toch wat nuance in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:15

Onlangs is er een gelijkaardige discussie geweest en toen was het gros van de meningen: Als je geen specifieke verzender hebt afgesproken maakt het niet uit met wat het wordt geleverd, zelfs al zetten ze het zelf af.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:22

Dat lag iets genuanceerder.

Dat was over een prijs inclusief verzendkosten.

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:23

Moestuin schreef:
Onlangs is er een gelijkaardige discussie geweest en toen was het gros van de meningen: Als je geen specifieke verzender hebt afgesproken maakt het niet uit met wat het wordt geleverd, zelfs al zetten ze het zelf af.

Als je een totaal bedrag afspreekt inclusief verzenden en geen specifiek bedrijf waarmee het verzonden wordt, heb je een punt, maar als je specifiek €7.25 verzendkosten rekent, dan is het niet meer dan logisch dat men ervanuit gaat dat het met PostNL pakketpost verzonden wordt, omdat dat het precieze bedrag is wat het kost als je aan de PostNL balie staat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:42

Moestuin schreef:
Ik zal even persoonlijk weergeven waarom ik het hier niet wil: Bpost zet het pakje neer op een waterdichte plek als ik niet thuis ben. DHL/DPD dropt het voor de deur in het zicht waar iedereen het zo kan meenemen. PostNL rijd door en brengt het naar een pakketpunt. De brievenbus is niet waterdicht dus kans op schade (moet een nieuwe komen maar hebben wij eerst een vergunning voor nodig) Dus nee, ik word echt niet gelukkig met: Als het er is dan maakt het toch niet uit met wat? Jawel. Ik wil Bpost die het netjes weg zet. En dat is hier gewoon ook de standaard manier om te verzenden. Als er dan €5.95 wordt gevraagd dan wordt daar gewoon Bpost mee bedoelt en dan moeten ze het niet goedkoper ergens anders mee verzenden.

En nee, extra geld voor de lus die je rijd om het af te zetten als je in hetzelfde dorp bent vind ik belachelijk. Wie goed doet, goed ontmoet denk ik. Als er voor zoiets al geld wordt geteld, dan denk ik: Wat kan de wereld toch zo veel mooier zijn als mensen niet voor alles geld willen hebben… Als mensen nog eens iets willen doen voor anderen zonder daar iets voor terug te verwachten.

Daphara: Dat was ook mijn mening toen maar nee. Of dat nu het specifieke bedrag was van de meest voorkomende verzendoptie of niet, als er geen Bpost was afgesproken maakt het niet uit.

Anyway, het gaat over een gelijkaardig iets en deze discussie terug lezen kan misschien interessant zijn. Mij heeft het toen nieuwe inzichten gegeven en ik spreek nu specifiek een verzenddienst af :j Altijd interessant om andere meningen er over te zien.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 10:50

Ik zelf ( als verkoper) zeg wel waarmee ik verstuur. DHL of PostNL en geef aan dat DHL qua kosten goedkoper is.

Als koper vraag ik via welke dienst het verzonden word, of ik bied inclusief verzendkosten. Dan mag de verkoper zelf bepalen via welke dienst die wil opsturen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:31

upendo schreef:
Dat lag iets genuanceerder.

Dat was over een prijs inclusief verzendkosten.

Al betaal jij mij 7,95 en ik gooi het bij jou af. Ik verzend dan zelf en maak zelf de kosten.

Ik vind dat er dan specifieker naar gevraagd moet worden.

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:40

Dat heb ik gedaan...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 13:45

hahahatsjoe schreef:
Dat heb ik gedaan...

Dan is het imo dus een vorm van oplichting.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:16

Poh voor die ene euro serieus? Je bent verder tevreden met het product het is goed aangekomen dus ga door.

Netjes? Ach dat ze van de euro gelukkig worden.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 15:31

Nee. Als ik voor post.nl betaal ga ik er ook vanuit dat daarmee verzonden wordt. Dat jou ik dan bij via de app wanneer ik het kan verwachten.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:40

Ik zou daar serieus niet over nadenken. Als mensen zo graag een extra euro in hun zak willen steken zullen ze hem wel nodig hebben.

Bij webwinkels heb ik ook echt geen idee of er wat bij gegooid wordt of dat het precies klopt.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:42

Bij een webwinkel geven ze ook aan waarmee ze verzenden. Krijg je een track en trace ed.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 17:54

Toch heb ik laatst bij een webwinkel die via dhl verzend 6,95 betaald terwijl het 5,75 euro is en ik denk zelfs dat webshops wel prijsafspraken hebben en nog minder dan 5,75 euro betalen

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-22 18:41

@alja: daar heb je gelijk in
Per stuk € 4,99 tot 23 kg
of per pallet van 1000 kg € 37,95

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 13:28

Ik heb vandaag echt heel veel mazzel gehad.

Ik was op zoek naar een eettafel voor in het kantoor van mijn man.
Maandag werd er een advertentie met een mooie eettafel van Riviera Maison geplaatst voor maar 100 euro.
Even opgezocht en dezelfde tafel wordt nieuw in de winkel nog verkocht voor 1700 euro.
Berichtje gestuurd maar geen reactie, eind van de dag was mijn bericht nog niet gelezen maar werd de prijs opeens verlaagd naar 50 euro. Voor mijn gevoel klopte dat niet, de prijs was te mooi om waar te zijn, de adverteerder logt in. om de prijs te veranderen maar leest mijn berichtje niet. Toch voor de zekerheid dinsdag weer een berichtje gestuurd en weer geen reactie. Omdat ik niets hoorde en het allemaal wel vreemd vond, besloot ik om de tafel maar uit mijn hoofd te zetten. Tot ik gistermiddag opeens zag dat de prijs verlaagd was naar 25 euro. Toch maar weer een berichtje gestuurd met de vraag wanneer ik de tafel kon komen ophalen. gisteravond een berichtje of ik haar vandaag wilde bellen. Ik heb mijn man om 9 uur laten bellen en om 11 uur zijn we de tafel gaan ophalen voor maar 25 euro. De tafel is helemaal perfect en we zijn er heel blij mee.

Wat bleek, de adverteerder dacht dat ze gebeld zou worden. Ze vond het zo vreemd dat ze geen reacties op de tafel kreeg, dat ze hem daarom steeds maar in prijs verlaagde. Tot ze gister opeens de chat ontdekte en zag dat ze meer dan 30 reacties had. Ze heeft toen iedereen een berichtje gestuurd om haar vandaag te bellen. En mijn man was om 9 uur de eerste die belde.

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 14:08

Alja schreef:
Toch heb ik laatst bij een webwinkel die via dhl verzend 6,95 betaald terwijl het 5,75 euro is en ik denk zelfs dat webshops wel prijsafspraken hebben en nog minder dan 5,75 euro betalen

Dat klopt wel, webshops kunnen lagere prijzen krijgen via bijvoorbeeld my-parcel maar dat gaat wel op basis van hoeveel pakketten ze per maand of jaar versturen. Ik heb ook een webshopje en verstuur via myparcel maar krijg geen korting omdat ik te weinig pakketten verstuur.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 15:37

petra8 schreef:
Ik heb vandaag echt heel veel mazzel gehad.

Ik was op zoek naar een eettafel voor in het kantoor van mijn man.
Maandag werd er een advertentie met een mooie eettafel van Riviera Maison geplaatst voor maar 100 euro.
Even opgezocht en dezelfde tafel wordt nieuw in de winkel nog verkocht voor 1700 euro.
Berichtje gestuurd maar geen reactie, eind van de dag was mijn bericht nog niet gelezen maar werd de prijs opeens verlaagd naar 50 euro. Voor mijn gevoel klopte dat niet, de prijs was te mooi om waar te zijn, de adverteerder logt in. om de prijs te veranderen maar leest mijn berichtje niet. Toch voor de zekerheid dinsdag weer een berichtje gestuurd en weer geen reactie. Omdat ik niets hoorde en het allemaal wel vreemd vond, besloot ik om de tafel maar uit mijn hoofd te zetten. Tot ik gistermiddag opeens zag dat de prijs verlaagd was naar 25 euro. Toch maar weer een berichtje gestuurd met de vraag wanneer ik de tafel kon komen ophalen. gisteravond een berichtje of ik haar vandaag wilde bellen. Ik heb mijn man om 9 uur laten bellen en om 11 uur zijn we de tafel gaan ophalen voor maar 25 euro. De tafel is helemaal perfect en we zijn er heel blij mee.

Wat bleek, de adverteerder dacht dat ze gebeld zou worden. Ze vond het zo vreemd dat ze geen reacties op de tafel kreeg, dat ze hem daarom steeds maar in prijs verlaagde. Tot ze gister opeens de chat ontdekte en zag dat ze meer dan 30 reacties had. Ze heeft toen iedereen een berichtje gestuurd om haar vandaag te bellen. En mijn man was om 9 uur de eerste die belde.

Wouw ,dat is even een gelukje hebben

Merlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 22:47

Na bijna een maand heb ik een 'koper' maar geblokkeerd.
Hij vroeg telkens kan ik morgen komen waarna het een week duurde vooraleer hij weer reageerde.Dit tot 4x toe.
Ik geef gelukkig nooit mijn adres tot er een dag EN uur is afgesproken.
Ik was het zo zat dat ik het adres van het sprookjesbos gestuurd had woensdag.Vraagt hij vandaag om mijn nummer zodat hij kan bellen als hij wil komen. 8)7

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-22 23:20

pjer schreef:
Alja schreef:

Dat klopt wel, webshops kunnen lagere prijzen krijgen via bijvoorbeeld my-parcel maar dat gaat wel op basis van hoeveel pakketten ze per maand of jaar versturen. Ik heb ook een webshopje en verstuur via myparcel maar krijg geen korting omdat ik te weinig pakketten verstuur.

Dit idd. Komt bij dat webshops over het algemeen wel kosten maken voor het inpakken e.d. Die verzenddozen zijn ook niet gratis :).

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 08:13

Ik schrok laatst van de verzendkosten naar België. Pakket met track and trace was 13 euro!

mirtedl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-22 09:40

Ja verzenden is echt duur..
Heb vorige week een mandala laten verzenden.. gekke afmetingen maar wel gewoon binnen NL; €13,50 :')

xelodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 18:41

Ik heb op marktplaats mijn auto te koop gezet en bijna direct had ik een reactie in het Engels.
Deze persoon wilde de auto zien maar geen bod doen. Ik heb gezegd dat ik het fijner zou vinden als hij eerst een bod zou doen en dan de auto zou komen bezichtigen. Nu heeft hij zijn bod niet via de normale weg gedaan maar via een PB (het bod is dus niet te zien voor andere mogelijke geïnteresseerden). Ook is zijn profiel nog maar 1 dag actief. Omdat het nu al anders lijkt te gaan dan gaan toch wel de alarmbellen rinkelen.. Aan de andere kant is het de eerste keer dat ik een auto verkoop.
Iemand ervaring hiermee? Wat is wijsheid?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-22 19:20

Handelaren bieden vaak pas ter plaatste, helemaal een auto die wellicht voor de export interessant is zou ik de taal niet zo gek vinden. Pas als ze een bod doen zonder te willen kijken en hem willen verschepen zou ik voorzichtig worden.

Overigens, spreek af bij een parkeerplaats van een supermarkt ofzo. De autohandel kan tricky zijn.