Kimmie25501 schreef:Nee helaas niet, leeftijd ligt tussen 18 en 25, omdat daar mijn marge lag, maar exact weet ik het ook niet
Super dat je hem gevonden hebt! Veel plezier met daten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Kimmie25501 schreef:Nee helaas niet, leeftijd ligt tussen 18 en 25, omdat daar mijn marge lag, maar exact weet ik het ook niet
Schemerdier schreef:Hebben jullie soms last van het idee dat de ander rijker is?
Ik zal mezelf wat beter uitleggen![]()
Ik ben aan het praten met iemand (net een date gepland voor deze vrijdag) en ik heb het gevoel dat hij een stuk rijker is/van rijkere afkomst is dan ik, maar dat hij dat niet doorheeft.
We hebben beiden rechten gestudeerd, maar ik ben niet de 'typische' rechtenstudent met advocaten als ouders en Lacoste polo's (hoezo cliche).
Volgens mij is dat wel zijn levenssfeer. (Hij is een stukje ouder, advocaat, net een huis/appartement gekocht,... Ik hoop af te studeren deze zomer)
Het is logisch dat hij al 'verder' staat in het leven, want ouder. Maar hij vroeg bijvoorbeeld of ik het gekocht had toen ik mijn appartement vermeldde. Hoe zou ik dat moeten doen als student![]()
Maar misschien zoek ik beren op de weg waar er geen zijn. En ik zal het alvast wel merken als we elkaar in het echt zien zeker?
Ik weet niet of jullie een beetje begrijpen wat ik bedoel?
Imaginaerum schreef:Ik zou ook gewoon gaan daten en jezelf zijn, ookal komt hij van rijkere huize dan jij. Ik zou dat zoveel mogelijk negeren als ik jou was, dus bijvoorbeeld niet maar gelijk de duurste champagne bestellen omdat hij die centen toch wel kan missen.
Persoonlijk laat ik sowieso niet de ander betalen op een (eerste) date, ik ben te eigenwijs en kan financieel goed m'n broek ophouden.En ik vind het ook gewoon erg lastig om iets in de materiële zin aan te nemen van een ander. Ik ben niet bepaald opgegroeid in weelde en door m'n enorm gierige ex voel ik me nog meer opgelaten over geldkwesties tussen man en vrouw.
Ik doe het nu financieel best goed, maar mijn vriend nog significant beter. Ik vind het alsnog lastig om dingen van hem aan te nemen, maar mijn vriend is heel gul en die staat er juist op dat hij bepaalde dingen (best veel eigenlijk, nu ik er zo over nadenk) voor me betaalt.(
)
Imaginaerum schreef:Oh, hij strooit zeker niet hoor! Beetje ongelukkig verwoord misschien.
Veel plezier gewenst in ieder geval! Als je nu toch met een confrère gaat daten, kun je mooi over wetsartikelen discussiëren als casual gespreksonderwerpen mochten doodlopen.
Schemerdier schreef:Imaginaerum schreef:Ik zou ook gewoon gaan daten en jezelf zijn, ookal komt hij van rijkere huize dan jij. Ik zou dat zoveel mogelijk negeren als ik jou was, dus bijvoorbeeld niet maar gelijk de duurste champagne bestellen omdat hij die centen toch wel kan missen.
Persoonlijk laat ik sowieso niet de ander betalen op een (eerste) date, ik ben te eigenwijs en kan financieel goed m'n broek ophouden.En ik vind het ook gewoon erg lastig om iets in de materiële zin aan te nemen van een ander. Ik ben niet bepaald opgegroeid in weelde en door m'n enorm gierige ex voel ik me nog meer opgelaten over geldkwesties tussen man en vrouw.
Ik doe het nu financieel best goed, maar mijn vriend nog significant beter. Ik vind het alsnog lastig om dingen van hem aan te nemen, maar mijn vriend is heel gul en die staat er juist op dat hij bepaalde dingen (best veel eigenlijk, nu ik er zo over nadenk) voor me betaalt.(
)
Strooien met geld zou voor mij ook echt een afknapper zijn.
Hopelijk doet hij niet zijn Lacoste-polo aan. Of wacht, ik heb het op dat andere merk, met die polospeler op