Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janine1990

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 21:57

Super ervaring hier!

Een paar weken geleden per ongeluk kortingskaartjes voor de efteling gekocht (zusje ging heen, mams had nog van die dingen van de AH, dus ik heb die meteen omgezet in kaarten en niet nagedacht). Zat ik met 3 kaarten twv 32 euro per stuk :')
Dus ik ze op mijn persoonlijke FB gezet, geen succes. M'n zusje ze op marktplaats gezet...
Die kreeg suuuuperveel reactie, veel bedelreacties, of mensen ze gratis (!!!!!!) mochten hebben want ze hadden het financieel zo zwaar en wilden zo graag een keer heen, blablabla.

Maandag kreeg ik een appje dat er donderdag iemand de kaarten wilde komen ophalen. Dus ik de kaarten naar m'n zusje gebracht, allebei nog een beetje in de veronderstelling dat er toch niemand kwam.
Of dat als er iemand kwam dat ze alsnog wilden afdingen enzo.

Maar nee, deze mevrouw kwam gewoon langs, betaalde zonder vragen de volle pond en ging weer met kaarten :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 07:27

Ik heb een auto gekocht :D

Mijn 4x4 had deze week bij de apk weer een fikse opmerking, best normaal voor een wagen van 20 jaar oud waar best mee geragd wordt door veld, modder, trailer erachter etc. Ik twijfelde eerst om het nog te herstellen en dan na de zomer naar een andere uit te kijken.
Kwamen echter via tweedehands dezelfde auto tegen, 6 jaar jonger, amper kilometers en heel gunstige prijs. Werd via een garage verkocht die normaal niks met 4x4 te doen heeft.
Gebeld of ik dit weekend kon komen kijken, maar was first come first served. Dus me gisteren in allerlei bochten gewrongen en erheen, enkele rit van 1u15.
Bleek echt nog hele nette auto te zijn, testrit ging erg fijn. Vorige eigenaar deed vooral woonwerk mee.
Papieren leken in orde dus gelijk beslist :D
Garage gaat er nu de verplichte apk mee doen en dan kan ik 'm ophalen.

Was jonge kerel die de verkoop deed en die was ook absoluut niet onaangenaam om tegen aan te kijken O:) maar ik merkte wel dat ze normaal echt niet in dat segment auto's zitten :))
Heb er 1 jaar garantie bijgekregen ook.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 14:02

Nou, gratis kastje en een bank voor een nette prijs op MP gegooid. Zowel bank als kastje gister allebei afgehaald op de afgesproken tijd. Snel geregeld, iedereen blij. Ik weer ruimte in m'n huis :+

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 15:22

Hier ook weer eens een fijne ervaring, gitaarset verkocht.
Waren keurig netjes op tijd en hadden een reëel bod gedaan. Altijd fijn zo iets.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:00

Nou ik heb net een iPhone te koop gezet. Binnen 1 minuut was 't raak met een account 1 dag actief en willen afspreken op een station
Nou daar begin ik niet aan.

Toen natuurlijk drammen en vragen waarom niet dus toen maar geblokkeerd. Zo geen zin in die dammers. Altijd bepaalde types ook

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:12

Ik heb weer van dezelfde persoon een bod voor de springschoenen.
Wederom aangegeven dat ze voor 6 euro de springschoenen mag overnemen.
Wederom wilde ze brievenbuspakket :')
Dus ik mijn best gedaan om die dingen zo plat mogelijk te krijgen, met tape aan de gang gegaan enzo. Uiteindelijk door de brievenbus thuis gedaan en het paste. Dus ik stuur berichtje terug dat ik het als brievenbuspakket kan opsturen. Kost 3,90 euro.

Maar toen wilde ze ineens maar 7 euro in totaal ervoor uitgeven dus hoefde ze niet meer. :+

Zit ik hier met m'n pakket ingepakt en wel.. -O- Kan daar echt pissig om worden. Ben bijna een uur bezig geweest om het ingepakt te krijgen.

Sowieso dat gemeut om 1 of 2 euro vind ik af en toe zo ontzettend Hollands.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:34

Pff daar zou ik ook pissig om worden...

Ik ben gisteren voor niks naar een DHL punt gegaan. Eerste op loop afstand was dicht ( opeens niet meer open op koopavond en ook op zaterdag gesloten, kortom die kan ik sowieso voortaan afschrijven als ophaalpunt)

Met de auto naar een andere gereden...

Blijkt dat ik eerst via de website een verzendbewijs moet printen en betalen. Dat kon niet bij het DHL punt. Hoe ingewikkeld wil je het maken?

Vandaag de website bekeken, mezelf aangemeld en geprobeerd voor het tarief dat ik eerder zag een verzendbewijs te krijgen.

Nou niet gelukt alleen vele malen duurder... dus heb de koper vertelt dat het niet zou lukken en het geld teruggestuurd.

Vind zoiets echt zwaar frustrerend.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:45

oh das allebei zeer frustrerend.
Zo heb ik al een paar keer een bitje verstuurd op aandringen van een koper voor €3,90 online betaald. En tot 2x toe een boete gehad -:(-

Shaggy, ook erg frustrerend!
Zo heb ik ook nog een paar ingepakte (lees ingetape-te) teugels liggen. Die haakte ook op het laatste moment af, >;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:47

Oei daar zou ik ook niet zo blij mee zijn shaggy...

Via DHL doe ik niet, is me echt veel te veel gedoe voor die paar centen die het scheelt. :n Als je via PostNL online frankeert en naar een PostNL servicepunt in de buurt van de koper stuurt (als je het adres vd koper invoert komt het dichtstbijzijnde punt automatisch in beeld) dan kost het €5,95 om een pakket te versturen. Volgens mij is DHL niet veel goedkoper.

Ik had er ook weer een hoor. Een vliegendeken te koop, een mevrouw wilde een kopie van de aankoopbon, meer foto's van binnen en buitenzijde op alle kanten (er staan gewoon duidelijke foto's in de advertentie). Nou sorry hoor maar voor die twee tientjes ga ik niet eens de moeite doen om te kijken of ik ergens nog de bon van dat ding heb dat ik vorig jaar heb gekocht. Er zit niet eens meer garantie op.... Gelukkig tegelijkertijd een bod gehad, iemand die niet moeilijk deed, direct overmaakte en er heel blij mee is :D

Ook een andere mevrouw voor een hoofdstel. Doet er drie dagen over voor het geld overgemaakt is, maar ik krijg wel een heleboel berichtjes "jaa ik heb dezelfde bank dus het geld staat nu op je rekening, dus je moet hem vandaag op de post doen want ik ben hem zo hard nodig"... Euh ja, sorry hoor maar ik ben ook gewoon aan het werk. Ik verstuur hem vanavond zodat je hem morgen hebt, zeur niet zo... Als je hem zo snel moet hebben dan had je ook wat eerder kunnen betalen.... :roll:

Gelukkig ben ik bijna door mijn spullen heen :') Tot twee weken geleden had ik echt fijne, vlotte verkopen. Nu alleen maar gezeik...

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:51

Jawel, DHL is goedkoper, want moest naar België :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 21:53

Nee precies, via DHL scheelt het 1 euro volgens mij maar dan kun je wel weer naar een DHL pickup point rijden anders ben je net zo veel kwijt als je het thuis bezorgd wilt hebben.

Heb inmiddels ook 2 of 3 ingepakte dingen nu thuis liggen van afhakende kopers. :+

Dat gedoe om 1 of 2 euro gaat er gewoon echt niet in bij mij.. Ik vind het bijna lachwekkend.

En als ze het per se vanavond in huis willen hebben moeten ze het niet op marktplaats kopen toch? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:00

Oh naar Belgie scheelt het inderdaad wel wat meer, dan loont het de moeite misschien nog.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:23

Ik vraag ook altijd of het naar een DHL punt gestuurd kan worden.
Ik woon namelijk in Duitsland (hemelsbreed nog geen km van NL) en van heel veel verkopers hoor ik niks meer als ik zeg dat ik in DL woon.
Het DHL punt zit vlak bij mijn werk (in NL) dus ideaal voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 22:37

Ik kom gewoon echt niet van mijn spullen af, zelfs geeneens vragen over de prijs of iets, gewoon 0 reactie.
Ligt an sich niet in de weg maar wil er toch we graag vanaf.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:40

Romy1234 schreef:
Ik kom gewoon echt niet van mijn spullen af, zelfs geeneens vragen over de prijs of iets, gewoon 0 reactie.

Je bent helaas niet de enige

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-19 23:57

Denk dat mensen momenteel op vakantie zijn of gaan.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:31

xJitskee schreef:
Oei daar zou ik ook niet zo blij mee zijn shaggy...

Via DHL doe ik niet, is me echt veel te veel gedoe voor die paar centen die het scheelt. :n Als je via PostNL online frankeert en naar een PostNL servicepunt in de buurt van de koper stuurt (als je het adres vd koper invoert komt het dichtstbijzijnde punt automatisch in beeld) dan kost het €5,95 om een pakket te versturen. Volgens mij is DHL niet veel goedkoper.

Ik had er ook weer een hoor. Een vliegendeken te koop, een mevrouw wilde een kopie van de aankoopbon, meer foto's van binnen en buitenzijde op alle kanten (er staan gewoon duidelijke foto's in de advertentie). Nou sorry hoor maar voor die twee tientjes ga ik niet eens de moeite doen om te kijken of ik ergens nog de bon van dat ding heb dat ik vorig jaar heb gekocht. Er zit niet eens meer garantie op.... Gelukkig tegelijkertijd een bod gehad, iemand die niet moeilijk deed, direct overmaakte en er heel blij mee is :D

Ook een andere mevrouw voor een hoofdstel. Doet er drie dagen over voor het geld overgemaakt is, maar ik krijg wel een heleboel berichtjes "jaa ik heb dezelfde bank dus het geld staat nu op je rekening, dus je moet hem vandaag op de post doen want ik ben hem zo hard nodig"... Euh ja, sorry hoor maar ik ben ook gewoon aan het werk. Ik verstuur hem vanavond zodat je hem morgen hebt, zeur niet zo... Als je hem zo snel moet hebben dan had je ook wat eerder kunnen betalen.... :roll:

Gelukkig ben ik bijna door mijn spullen heen :') Tot twee weken geleden had ik echt fijne, vlotte verkopen. Nu alleen maar gezeik...

Pff wat kunnen mensen toch moeilijk doen.

Ik zeg meestal meteen wanneer ik van plan ben iets te versturen (mits betaald) en vaak is dat op woensdag, omdat ik dan vrij ben. Dus dan wachten ze maar. Al maakt niemand er een probleem van eigenlijk :-).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 07:33

Ik verstuur vaak dezelfde dag nog, of de volgende ochtend. Op mijn werk is een PostNL punt dus dan is het geen moeite, maar ik ga er echt niet extra voor rijden. :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:52

Tallie1979 schreef:
Denk dat mensen momenteel op vakantie zijn of gaan.

Ik heb dit echt al maanden, ik wil ook wel zo een lange vakantie :P

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 08:59

Romy1234 schreef:

Herkenbaar

Alleen die iPhone daar had ik een inbox vol met malafide personen.
Heb de advertentie verwijderd en ben op fb verder gegaan. Nu met een oud school genoot je in onderhandeling

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 10:51

Ja, dat is een 'nieuw' dingetje op MP volgens mij; zodra er apparatuur (telefoons, tablets, lenzen) geplaatst wordt, heb je binnen 5 min bericht van dat soort lui.
Had ik met mn lens ook. Direct je vraagprijs bieden en vervolgens of je het op kunt sturen - naar het buitenland, en dat ze alleen kunnen betalen door #vulmaarin
Ja dikke doei! :evaw:

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 16:19

Een kwartier voor iemand zou komen krijg ik een berichtje met 1 of ander smoesje dat ze er toch vanaf ziet en niet komt...
Pff...
Nouja heb haar gestuurd “ in elk geval bedankt voor je berichtje”

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-19 20:58

Ik heb een ibc vat te koop, iemand reageerde vorige week en wilde deze komen halen maar kon pas op zondag ( morgen) of ik het een week wilde reserveren. Ok, zolang ik geen andere reacties krijg prima dat je zondag komt. Nu spreken wij net een tijdstip af en zegt die, ja is voor mij niet zo ver ik woon in ***
Ik herkende die plaatsnaam niet dus gegoogled, is dat 1.5 uur rijden hier vandaan. Ik meld hem dat bleek dat die een andere woonplaats dacht en zich vergist had. Plaatsnaam lijkt ook totaal niet op elkaar, ja, beide een oo erin maar dat is ook alles

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 08:55

Romy1234 schreef:

Is je prijs en advertentie dan wel aantrekkelijk genoeg?
Tijd geleden had ik dat bij een pensionstalling die z'n stallen niet vol krijgt. Terwijl er in onze regio veel stallen met wachtlijsten zijn, dus dan die je toch iets niet helemaal goed? Toen ik na bezichtiging melde dat ik geen interesse had gezien de verhouding stalgeld en het gebodene, werd dat niet bepaald gewaardeerd. Advertentie staat er na bijna jaar nog altijd op.

LinsxDot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-19 09:43

Ik heb baby kleding te koop. Wat een drama is dat zeg. Geen hoofdprijs maar toch wil iedereen het gratis met zielig verhaal of helemaal geen reacties