Maargoed. Er was een buitenlandse busschauffeur die prima de bus rond kon sturen maar geen woord Nederlands kon. Allemaal onzekere mensen die wisten niet bij welke bushalte ze moesten gaan staan voor welke richting (kan naar mijn idee wat simpeler worden opgelost met bij de desbetreffende plek de bestemming groot op een bord). Een oude vrouw die de bus niet in kan komen, en die zich afvraagt of dit de goede bus was (in dit geval naar Ede-Wageningen); gaf de busschauffeur geen antwoord op. Dus ze bleef buiten staan. Ik wenk die vrouw dat dit de goede bus is, ze komt niet goed in de bus dus ik help haar ook nog een handje. Vervolgens, volgende passagier die aan komt lopen "is dit de bus naar Ede-Wageningen"? Weer geen duidelijk antwoord. Enige wat de busschauffeur zegt is; vol, vol. Waardoor de man dus weer terug wilde lopen. Ik kijk naar achter, en zie letterlijk nog lege plekken. Dus ik zeg tegen die meneer: nee hoor kom maar er is nog plek. Volgende passagier, busschauffeur zegt weer "vol", en ik herhaal dus weer mijn punt dat die persoon er nog prima bij kan. En zo ging het nog even verder. Voelde me een bemoeial, maar dan wel een goede bemoeial i.i.g.

Beetje banketstaaf dat een heel aantal mensen bijna op de volgende bus moest wachten (waarvan je nog maar moest afwachten of die daadwerkelijk zou komen), omdat er zogenaamd niemand meer mee kon, en de busschauffeur niet eens de moeite nam om te kijken (vanaf buiten kun je dat niet goed zien). Dat heeft niets met een taalbarrière te maken denk ik dan. Komt er opeens toch een man (die officieel daar rondliep om te helpen blijkbaar) langs en die zei ja mensen kijken ook niet verder dan hun neus lang is hè. Toen heb ik er toch wel even wat van gezegd dat het de busschauffeur zelf was die mensen tegen hield.
In mijn geval op de terugweg; moest ik mijn koffer in de laadruimte van de bus leggen. Ik stond netjes in de rij. Bleek dat ik er niet meer bij kon. Nog snel gezegd dat ik wel even mijn koffer terug wilde pakken anders was de bus er met mijn koffer voorbij gereden.