Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 15:59

Top Kimberley wat fijn!

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:01

Kimberley_ schreef:
Geen ergernis.. maar ik mag naar huis! Bloedwaarden lijken met de medicatie de goede kant op te gaan en hartbiopt geeft geen afstoting aan dus lekker naar huis.

Heerlijk! Echt, ik ben zo blij voor je. Tof

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:04

Ooooh goed nieuws *\o/* *\o/*

Froukje_J

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:09

Wat enorm fijn!!
En geniet van je vakantie!

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:50

Op naar huis, heerlijk Kimberley! :D

Ik heb een frustratie, en iedere keer dat ik denk ik schrijf/typ het uit
maar een of andere manier irriteer ik mij er steeds meer en meer aan... -O-

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:51

Heel heel fijn kimberley !!

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 16:52

Nyaleti schreef:
.

Omdat jullie altijd m'n gezeik lezen: ik heb een rijles gehad en m'n lijf leeft nog *\o/*
Hoe het morgen is geen idee. Maar heb nu bijna een uur kunnen rijden en 40min auto rijden zonder (te veel) pijn :D
Spierpijn krijgen we toch wel en de rest zien we morgen wel weer. Maar ben zo blij. Was bang dat ik na 20min er af moest door m'n heupen maar die doen nu ook nog geen zeer.

*\o/*
Heb je een beetje op kunnen laden?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:10

Wat een goed nieuws Kimbely! Heel fijn!

--
Bleh nog steeds gewoon een rot gevoel van gisteren. Had ook geen geduld op werk. Kwam ook helemaal gesloopt thuis en ben maar stiekem even een uurtje op bed gegaan.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:35

Ik wou weer eens TESO (een 10 jaar oude MMORPG/online videogame) spelen. Al een jaar niet gedaan. Dus nu moet ik 3 uur wachten en hopen dat het spel daarna werkt op mijn huidige laptop. Hij heeft namelijk geen videokaart, maar speelt bijvoorbeeld De Sims 4 wel prima. Daarbij draai ik op Linux dus zitten er wat extra dingetjes aan, dus daarom beetje onzeker tot het getest is. Oude Linux laptop werkte prima, maar die had wél een videokaart.

Als het niet werkt moet ik die oude laptop pakken en dan nogmaals 3 uur wachten. Kan natuurlijk meteen de oude pakken maar wil liever m'n nieuwe gebruiken als dat kan. En op beide tegelijk installeren trekt m'n internet niet.

Mijn ergenis is dat ik niet gewoon het spel kan opstarten en klaar, en dat ik nu dus lang moet wachten en daarbij zo min mogelijk internet moet gebruiken (telefoon kan op 5G gelukkig) anders duurt het nog langer waardoor ik me nu (halverwege, en 1,5 uur nadat ik begon) nogal tiegelijk verveel :') .

Oh, enne Kimberly: wat goed nieuws, fijn om te horen!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:41

Cambionn schreef:
Ik wou weer eens TESO (een 10 jaar oude MMORPG/online videogame) spelen. Al een jaar niet gedaan. Dus nu moet ik 3 uur wachten en hopen dat het spel daarna werkt op mijn huidige laptop. Hij heeft namelijk geen videokaart, maar speelt bijvoorbeeld De Sims 4 wel prima. Daarbij draai ik op Linux dus zitten er wat extra dingetjes aan, dus daarom beetje onzeker tot het getest is. Oude Linux laptop werkte prima, maar die had wél een videokaart.

Als het niet werkt moet ik een oude laptop pakken en dan nogmaals 3 uur wachten. Kan natuurlijk meteen de oude pakken maar wil liever m'n nieuwe gebruiken als dat kan. En op beide tegelijk installeren trekt m'n internet niet.

Mijn ergenis is dat ik niet gewoon het spel kan opstarten en klaar, en dat ik nu dus lang moet wachten en daarbij zo min mogelijk internet moet gebruiken (telefoon kan op 5G gelukkig) anders duurt het nog langer waardoor ik me nu (halverwege, en 1,5 uur nadat ik begon) nogal tiegelijk verveel :') .

Deze site heeft een tooltje waarmee je het spel naar wens kunt aanvinken, vervolgens download je een klein programmaatje die voor jou gaat kijken wat voor hardware er in je laptop zit. Dan zegt de site of je het spel kan draaien of niet.

https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Ik gebruik hem al jaren, scheelt ook miskopen wanneer je voor een nieuw spel wilt kijken.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 17:59

Daphne_, wat een naaistreek. Ik zou die koeienstal ook te vies vinden zoals je het verteld. Dan maar wat anders zoeken.

Kimberley, wat fijn!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:30

MyWishMax schreef:
Mijn huur gaat met ruim 30 euro per maand omhoog per juli :=

Hier ook. -O- ;(

En hoorde ook al dat huurtoeslag weinig tot niet omhoog gaat.

Bezwaar heeft hier geen nut trouwens en zie eigenlijk op tegen de renovatie.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 25-04-24 18:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:35

Afbeelding
Inhoud weg..
Pakje van de wehkamp :(

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:35

Telpeva schreef:
Cambionn schreef:

Als het niet werkt moet ik een oude laptop pakken en dan nogmaals 3 uur wachten. Kan natuurlijk meteen de oude pakken maar wil liever m'n nieuwe gebruiken als dat kan. En op beide tegelijk installeren trekt m'n internet niet.

Deze site heeft een tooltje waarmee je het spel naar wens kunt aanvinken, vervolgens download je een klein programmaatje die voor jou gaat kijken wat voor hardware er in je laptop zit. Dan zegt de site of je het spel kan draaien of niet.

https://www.systemrequirementslab.com/cyri

Ik gebruik hem al jaren, scheelt ook miskopen wanneer je voor een nieuw spel wilt kijken.
In theorie werkt dat, maar niet in dit geval. Maar die tooltjes checken puur de specs tegen die van je laptop. Dat zit wel goed. Hoewel er eigenlijk een videokaart wordt gevraagd en ik theoretisch niet voldoe, is die zo oud en slecht dat ik geen issues verwacht op mijn huidige proccesor (die dus ook grafisch werk doet bij gebrek aan een dedicated videokaart). Ook gaan die er niet vanuit dat jij een OS gebruikt die eigenlijk niet ondersteund wordt (het spel is voor Windows, maar ik draai hem op Linux) dus dan zijn ze sowieso al veel minder betrouwbaar. Gamen op Linux werkt prima, maar is wat complexer dan Windows of Mac.

Na jaren in de IT check ik de specs ook liever zelf, want vaak kan er wel meer dan zo'n tooltje zegt of zijn er wat mitsen en maren (bijv. bij het gebruik van mods). Die tooltjes zijn vooral bedoeld voor mensen die niet in de hardware specs zitten om het makkelijk te maken zodat men niet hoeft te zoeken hoe hun hardware ligt tegen die benoemd in de requirements. En daarvoor zijn ze prima overigens! Heel handig juist!

De vraag is nu echter meer of de Linux compatiliteitslaag die de DirectX parsed naar Vulkan in combibatie met de grafische Linux drivers voor de integrated GPU van mijn proccessor niet flipt. En dat checked kan zo'n tool niet. Dat is zo specifiek, dat is echt gewoon testen :+ .

Gelukkig is hij net klaar, dus ik ga testen :D .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:50

Enne? Doet die het? Ik duim voor je, nog een keer 3 uur wachten is ellende wanneer je gewoon wilt gamen

xSagan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 18:58

Marcella schreef:
MyWishMax schreef:

Hier ook. -O- ;(

Hier ook omhoog en naar gekeken inderdaad en dat bezwaar haast geen zin heeft. Is ook mijn Ergenis.

Komen jullie niet eventueel in aanmerking voor huurverlaging? Dan zou ik die nog in achterhoofd houden.

Cambionn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:00

Telpeva schreef:
Enne? Doet die het? Ik duim voor je, nog een keer 3 uur wachten is ellende wanneer je gewoon wilt gamen
Hij doet het, maar niet zo soepel als ik zou willen. Moet dus toch op de andere laptop vrees ik :') .

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:05

xSagan schreef:
Komen jullie niet eventueel in aanmerking voor huurverlaging? Dan zou ik die nog in achterhoofd houden.

Nope vorig jaar ook nog geprobeerd. :n

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:20

Aangeraakt door een viezerik in de metro. Ik ben oké nu maar ik vind het zo achterlijk van die man.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:25

Wij kijken momenteel een serie terug genaamd Rutger en de Nationalisten...
En ik blijf gewoon van de bank afvallen van verbazing.

Een Nederlander met Hongaarse roots die met droge ogen beweert dat buitenlanders terug naar het land van herkomst moet (volgens zijn eigen woorden, zou hij dan ook terug moeten)

Een meisje van Iraakse afkomst die hetzelfde beweert want Nederland is vol.

Een man de beweert dat Auswitch geen gaskamers had en dat de Nazi's nooit van plan waren de Joden uit te roeien.
Zyklon B is een desinfectie middel voor kleding. Ja, ze bedoelde het vast goed toen ze de joden met dat gas lieten douchen. Was echt vanuit de goedheid van hun hart.

Een ex militair die verbaasd is dat hij op de terreurbestrijding staat en terwijl hij zijn verbazing uit, in dezelfde adem benoemd dat de overheid gelijk staat aan een misdadige organisatie en dat een bestorming een positief effect zal hebben op de samenleving en dat hij dat toe zou juichen.

Waar zijn die mensen in godsnaam naar school gegaan?
Ik snap dit echt niet en het blijft mij verbazen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:37

Molly1230 schreef:
Aangeraakt door een viezerik in de metro. Ik ben oké nu maar ik vind het zo achterlijk van die man.

Aahhh neeee das echt niet fijn!!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:37

Molly1230 schreef:

Ach wat vervelend!
Heb je aangifte gedaan?

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 19:46

M_D_H schreef:
Molly1230 schreef:

Ach wat vervelend!
Heb je aangifte gedaan?

hagelslag schreef:
Molly1230 schreef:

Aahhh neeee das echt niet fijn!!

Geen aangifte gedaan. Ik ga denk ik wel een mailtje sturen naar het metrobedrijf.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 20:33

Marcella schreef:
MyWishMax schreef:

Hier ook. -O- ;(

Hier ook de huur €30 omhoog maar de huurtoeslag €19 dus het is €11 wat ik er van ga merken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-24 21:14

De huurtoeslag stijgt gewoon mee, maar niet extra, nee. Dus hangt af van en inkomen, de huur zelf en de servicekosten waardoor het voor allemaal net anders stijgt. Niet evenveel als de huur idd, dat is nooit zo geweest hier.

Maar goed, 1 juli is ook het minimumloon weer geïndexeerd, dus alles wat daarmee te maken heeft stijgt ietsjes. Maar mijn wegenbelasting is van 43 naar 50 euro gegaan voor dezelfde auto en met alle andere stijgingen ga ik er weer op achteruit.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 25-04-24 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt