Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:02

MarlindeRooz schreef:
Volgens de regels mag je gewoon een booster halen als je negatief test, en als ik me morgen beter voel (en dus niet ziek ben) ga ik ook gewoon. Ik ga niet ziek / met een positieve test daar heen.

Maar je kan er zelf wel vanuit gaan dat het corona is. Toen mijn ouders het hadden en ik pas na 10 dagen een keer ziek werd , wist ik het ondanks de negatieve zelftest zeker dit is corona.

Die zelftesten zijn ook niet echt betrouwbaar. Ik had 2 negatieve zelftesten toen ik corona had , en 3x een positieve zelftest gehad terwijl ik geen corona had. 1x ook met een hele overduidelijke streep. Maar ik had de testen in een te koude ruimte liggen waardoor ze een beetje ontsporen.

Je moet het zelf weten hoor , maar ik zou er nog even mee wachten. Ook omdat je daarna voorlopig wel genoeg antistoffen hebt. Ik teer er volgens mij nog steeds op van mijn besmetting afgelopen maart. Ik kom regelmatig in contact maar ( afkloppen want elke keer als ik dat zeg breekt het weer ergens uit) blijf er steeds tussendoor gaan.

Nu ben ik wel tot de conclusie gekomen dat ik 24/7 en echt dagenlang bij mensen in huis moet zitten om het te krijgen.

MarlindeRooz

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #9

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:06

Nou mijn keel-zelftest is hartstikke positief.

Ga direct mijn vriend een kus geven dat mag ik al dagen niet. _O-

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:07

Volgens mij kun je bij deze variant ook beter een keelswap nemen dan een neusswap. Hoor het van meerdere mensen. :+

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:10

Hier sinds zaterdagmiddag ziek, ik test ook elke keer negatief tot nu toe maar ik ben vorige week in contact geweest met iemand met corona dus ik ga er wel van uit dat ik het heb. Mijn reuk doet ook raar (is dat eigenlijk een goede Nederlandse zin? Geen idee...lol) van sommige dingen komt de geur nu veel harder binnen zeg maar, ik kan mij niet voorstellen dat ik nu geen corona heb terwijl de tests zeggen van niet. Ook heel vermoeid steeds, ik val soms in slaap overdag en dan ben ik uren weg.

Ergernis: corona en alles eromheen

Oh dan ga ik nu ook even een keel test doen _O- wie weet

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:11

nicole_floor schreef:
Volgens mij kun je bij deze variant ook beter een keelswap nemen dan een neusswap. Hoor het van meerdere mensen. :+

Maar je gaat er zo van kokhalzen. _O-

Daar gaat mijn leuke weekend vol feestjes en leuke dingen. -O-

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:13

fotolijstje schreef:
Ik twijfel vaker om hier wat te posten en dat komt omdat ik niet wil dat ik té vaak post of om aandacht vraag maar ik moet het gewoon eventjes kwijt want ik erger me enorm aan op dit moment.
Het gaat echt slecht, heel slecht en dit geeft niet want min of meer hoort dit erbij. Alleen het stomme is gewoon dat ik geen enkel berichtje krijg van mijn vrienden of alles oké is. Ze zijn het niet verplicht maar toch. Ik stuur ook nog steeds berichtjes met ''hoe gaat het?'' en dat soort dingen want ik wil niet dat ze zich alleen voelen.
Maar waarom als het aan mij ligt krijg ik nooit een bericht, nooit wordt er aan mij gedacht. En het knaagt echt aan mij op dit moment.

Mensen zijn geen slechte vrienden omdat ze niet aan onuitgesproken verwachtingen kunnen voldoen.
We verlangen in deze maatschappij soms te veel van mensen. Ze moeten een goede vriend zijn, aanwezig op exact dat moment dat je ze nodig hebt. Afwezig op het moment dat je even rust wilt hebben. Op het juiste moment een bericht sturen met de juiste tekst en de juiste smileys. Maar ook weten wanneer een bericht ongepast is en ze je iets beter in persoon komen vertellen. En dat allemaal moeten ze maar gewoon aanvoelen, want echt communiceren, dat vinden we heel moeilijk.
We zijn allemaal maar gewoon mensen die ons best proberen te doen. Kost een vriendschap je meer energie dan dat het je geeft, ga ieder dan je eigen weg, maar probeer mensen rondom je niet krampachtig in een bepaald verwachtingspatroon te duwen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:21

MarlindeRooz schreef:
nicole_floor schreef:

Maar je gaat er zo van kokhalzen. _O-

Moet je meer oefenen. <<)

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:21

Mijn keel houdt gewoon niet zo van dunne stokjes. <<)

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:22

Ik snap wat jullie bedoelen met de verwachtingen :)
Het is gewoon stom.
Gisteren ben ik echt uit mijn vel gegaan door een bui/episode en heb ik vertelt hoe ik me echt voelde tegen hen. En het enige berichtje wat ik kreeg was alleen "Kan ik wat voor je doen?"
Ik doe zoveel moeite en dan ben ik alleen dat berichtje waard voor mijn gevoel. Het is echt heel bitter.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:24

Dat is toch een heel lief en attent berichtje?

Je kan zeggen: "ja je kan wat voor me doen. Vaker contact met mij opnemen om te vragen hoe het gaat. Daar haal ik veel positieve energie uit en daardoor kan ik beter praten over hoe ik mij voel".

Dat is ene stuk constructiever dan zo boos worden.

Ik heb ook een vriendin waarbij ik bewust niet te vaak vraag hoe het gaat, daar heb ik zo mijn redenen voor. Iets met zelfbehoud en zelf genoeg op mijn bordje hebben.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:24

Je kan ook omdenken: blij zijn dat je mensen in je leven hebt die vragen wat ze voor je kunnen doen wanneer jij het moeilijk hebt.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:30

Oh, dat vind ik juist een super lief bericht.

Voor mij zou dat zo ongeveer de beste tekst zijn die er is, als ik er doorheen zit.

Gewoon echt een open vraag, en ruimte laten om een eigen antwoord te geven.
En tegelijkertijd geeft dat bericht dus aan dat iemand ook daadwerkelijk wat wil doen voor je.

Ik snap eigenlijk niet dat je daar boos om kunt zijn?
Ik zou het juist als héél waardevol ervaren.

Ik vraag me nu ook oprecht af wat je dan wèl verwacht van je vrienden, en of die verwachtingen reëel zijn.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:32

Mijn op maat gemaakte oordoppen de geluiden die gedempt horen te worden niet dempt, behalve mijn wekker- die hoor ik dan weer niet. _-:( Ik hoop dat ik die dingen nog terug kan sturen, zoveel geld aan niks gespendeerd, waxen oordoppen dempen gewoon alles.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:38

DezeNaam schreef:
Mijn op maat gemaakte oordoppen de geluiden die gedempt horen te worden niet dempt, behalve mijn wekker- die hoor ik dan weer niet. _-:( Ik hoop dat ik die dingen nog terug kan sturen, zoveel geld aan niks gespendeerd, waxen oordoppen dempen gewoon alles.

Probeer de flare dopjes eens.
Redelijk betaalbaar, en doen ook redelijk hun werk.

Dempen, zonder dat je helemaal niets meer hoort.

Ik merk het verschil vooral als ik ze na een paar uur weer uit doe.
Dan denk ik echt 'wat een pokkeherrie hier' :')

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:39

MarlindeRooz schreef:

Wel van een dik stokje :=

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:42

Femke_Tweety schreef:

Voor mij zou dat zo ongeveer de beste tekst zijn die er is, als ik er doorheen zit.

En tegelijkertijd geeft dat bericht dus aan dat iemand ook daadwerkelijk wat wil doen voor je.

Ik vraag me nu ook oprecht af wat je dan wèl verwacht van je vrienden, en of die verwachtingen reëel zijn.

Ik begrijp jullie wel hoor maar dat het alleen word gezegd als ik er zelf wat van zeg ligt niet goed bij mij.
Daarnaast was dit het enige berichtje dat ik kreeg. Ik zei daarna nog dat ik aan het dissociëren was en dat werd genegeerd en kreeg doodleuk een tiktok daarna.
Ik ben trouwens ook niet boos hoor maar ik kijk er gewoon anders naar.
Wat ik verwacht of tenminste wou was gewoon een berichtje dat hij er voor me zal zijn of iets in die richting snap je? Dat het goed komt etc dat soort dingen. Of een berichtje om af te spreken of iets te doen. Dat is toch reëel?

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:43

fotolijstje schreef:
Femke_Tweety schreef:

Ik begrijp jullie wel hoor maar dat het alleen word gezegd als ik er zelf wat van zeg ligt niet goed bij mij.
Daarnaast was dit het enige berichtje dat ik kreeg. Ik zei daarna nog dat ik aan het dissociëren was en dat werd genegeerd en kreeg doodleuk een tiktok daarna.
Wat ik verwacht of tenminste wou was gewoon een berichtje dat hij er voor me zal zijn of iets in die richting snap je? Dat het goed komt etc dat soort dingen. Of een berichtje om af te spreken of iets te doen. Dat is toch reëel?

Nee.

Je verwacht te veel.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:45

MarlindeRooz schreef:

30 tegelijk erin roeren. _O-

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:53

Gadver haha.

Maar ik heb het overleefd en het was het waard, de uitslag was heel postief. _O-

Ik erger me aan excel, wat een rotprogramma is dat. Loopt constant vast.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:55

MarlindeRooz schreef:
Gadver haha.

Maar ik heb het overleefd en het was het waard, de uitslag was heel postief. _O-

Ik erger me aan excel, wat een rotprogramma is dat. Loopt constant vast.

:') :D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 11:58

@fotolijstje

Je kunt niet de verwachting hebben van je vrienden dat ze psycholoog zijn en weten hoe ze iets op moeten lossen.

Voorbeeld mijn beste vriendin doet mij heel erg denken aan jou. Het enige wat ik kan doen nu momenteel is een luisterend oor bieden , en er zijn wanneer nodig maar ze is geen prater en geeft niks aan als het gaat om pijn. Ik kan dus tot een bepaalde hoogte steun bieden , maar niet het probleem weghalen geestelijk of lichamelijk. Dit zeg ik ook wel tegen haar dat ik helaas sommige dingen niet weet hoe ik dat op moet lossen en daarbij een professional betrokken moet zijn. Ik kan wel beloven ik ga je helpen om het te verminderen maar dat gaat mij ( helaas hoe graag ik het ook zou willen) niet lukken. Tevens moet ze zelf ook zover zijn om aan de slag te gaan met zichzelf. Ik benoem het wel eens , maar het is nog steeds aan haar om er iets mee te gaan doen. Ik kan iemand niet dwingen , maar alleen hopelijk in de goede richting sturen.

Wat ik er ook mee wil zeggen , je moet met jezelf aan de slag. Eigenlijk kun je het vergelijken met het trainen van een paard. 9 van de 10 keer ligt het ook vaak aan jezelf. En dat is rot en niet leuk om te horen.

Je zit nu ook te hoog in je emotie om over dit soort dingen nu te discussiëren , waardoor je goed bedoelde adviezen en of meningen nu niet goed kunt verwerken en het alleen maar gaan verergeren. Sociale media is op dat soort momenten eigenlijk niet de juiste plek om te zijn. Bij mij werkte het ook averechts dan dat het werkelijk waar maar iets hielp.

Die tiktok kan ook zijn dat de persoon ook niet zo goed weet wat hij ermee aan moet. Je zit met jezelf in de knoop , dat is iets wat vrienden niet op kunnen lossen. Mensen gaan je leven lang je wel eens negeren en daar moet je toch echt zelf mee om leren gaan. Het hoort bij het leven , maar het is ongezond als je je er zo over opwindt en nog niet mee om kunt gaan. Dit gaat vanzelf wel gebeuren , maar kan gewoon lang duren.

Ik denk vooral dat het nu verstandig is om lekker rust te pakken en sociale media even af te sluiten. En daarbij flink huilen mag altijd om je emotie kwijt te kunnen. Rust pakken is zo belangrijk in deze hectische tijd waarin je altijd maar aan moet staan. En zodra je leert om je telefoon maar ook mensen los te laten zal je zien dat mensen juist meer naar je toe gaan trekken.

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:00

fotolijstje schreef:
Femke_Tweety schreef:

Dit is alleen reëel als je dit hebt uitgesproken naar degene van wie je dit wil horen. Ieder heeft zo diens eigen voorkeuren en dingen om er voor een ander te zijn. Wellicht is diens “love/friendship” language wel om leuke tiktoks te sturen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:03

Sherivey schreef:
MyWishMax schreef:
Maar dat is niet eerlijk tegen jezelf. Natuurlijk is dat vreselijk en heb je geluk dat jij daar niks mee te maken hebt, maar het zou wat zijn als je je nooit rot mocht voelen omdat er altijd iemand wat ergers heeft. Dan kan er maar 1 iemand op de wereld zoch rot voelen, de rest heeft altijd wel iemand die het erger heeft.

En soms lucht het ook op om even verdrietig te zijn, zelfmedelijden te hebben of zoiets. :D realistisch blijven, maar zeker niet doorslaan naar de andere kant en nooit meer wat mogen voelen van jezelf.

(Ik heb gisteren met een vriendin ook vreselijk lopen klagen, enorme rot dag en dat klagen slaat nergens op want zijn echt stomme dingen, maar lucht wel op haha)

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn.
Dat iemand anders het erger heeft dan jij, wil niet zeggen dat je gevoelens er niet mogen zijn.

Denk dat heel veel mensen overigens zo denken en er daarom vaak ook niet aan de bel getrokken wordt. "Want die en die hebben het erger, dus ik mag me niet aanstellen"

Jullie hebben natuurlijk gelijk. Anderen zeg ik precies hetzelfde, maar mezelf dat ook voorhouden is lastig :').

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:04

Hoeft niet per se Fotolijstje, het kan wel maar hoeft niet. Het tiktokje kan ook lief bedoeld zijn om je even aan het lachen te krijgen, al is het maar voor even. Het negeren kan ook zijn omdat een ander het niet begrijpt, of niet weet hoe te reageren op een manier die helpend is. Niet iedereen communiceert op dezelfde manier :)
Als zijn vraag nog open staat (de kan ik wat voor je doen) zou ik daar gebruik van maken door te zeggen: kunnen we even erover kletsen, of kunnen we even ergens afspreken of samen iets gaan doen. Daarmee kan je hem laten weten wat voor jou helpend is wanneer je in zo'n situatie zit, want dat is ook niet voor iedereen hetzelfde.

Random voorbeeld, als ik mij mentaal niet goed voel, dan wil ik juist totaal niet afspreken met mensen of uberhaubt praten, mijn emoties gaan dan van keihard janken, panieken, tot boos afreageren en dat doe ik liever alleen. Zo veel mensen, zo veel wensen! Er is imo geen standaard aanpak, een ander kan niet raden wat voor jou de meest prettige manier is.

-

Weer negatief getest :') blijkbaar toch een gewone griep of flinke verkoudheid. Ennn terug mijn nest in, bleh

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-22 12:09

Maar ik verwacht niet dat ze het oplossen.
Ik wil gewoon weten dat ze er zijn voor me maar dat ik voel dat totaal niet op dit moment -O-
Als ik het niks doe, dan bloedt de vriendschap dood en ik heb daar ook geen zin in.