Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:23

black_kelpie schreef:
Ga nou gewoon eens weg met die pleuriswarmte %) Ik kan m'n grote teen niet bewegen of ik zweet me kapot en ik heb al een paar dagen knallende koppijn.

Is deze onweersbui met paasei regen, hagel en wind meer naar wens?

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:29

Niet echt een ergernis meer schrik, hier betrok het binnen 2 minuten, en niet zo blauwgrijs maar hartstikke oranje bruin, kei harde koude wind ineens.

Ik had de stallen al klaar en ben al de hele dag de radar in de gaten aan t houden maar nu heb ik moeten rennen om de paarden naar binnen te krijgen die inmiddels al op hol door de wei rende van paniek.

Nog nooit meegemaakt dit. Die wind, zo koud ineens echt bizar.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:31

DiscoDipp schreef:
Niet echt een ergernis meer schrik, hier betrok het binnen 2 minuten, en niet zo blauwgrijs maar hartstikke oranje bruin, kei harde koude wind ineens.

Ik had de stallen al klaar en ben al de hele dag de radar in de gaten aan t houden maar nu heb ik moeten rennen om de paarden naar binnen te krijgen die inmiddels al op hol door de wei rende van paniek.

Nog nooit meegemaakt dit. Die wind, zo koud ineens echt bizar.

Hier ook. Alsof t licht opeens uit ging, in een klap pikkedonker.

Captain

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd? #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:32

Ja, vind het wel lekker.. Eindelijk een degelijke hoeveelheid regen en vind onweer altijd zo gezellig! <3

DiscoDipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:34

Echt raar hoe dat ineens zo kan, ik zie idd binnen ook geen klap mee, zo donker is het buiten.

Wij hebben 4 bomen op kiepen staan van de buren waar we al jaren voor zeuren om die op te ruimen. Als die gaan, dan vallen ze recht op de geitenstal. Heb de deur open gelaten zodat ze weg kunnen in geval van nood maar ik hoop echt dat ze het houden..

LaPluche

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:40

Hier ook de lamp aan in huis

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:41

Hier is net in de bui 3 mm gevallen heerlijk.
De eerste regen in zeer lange tijd.
Om half 4 zou er ook nog wat komen, ik hoop het.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:48

Ik wilde regen, geen noodweer...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:51

Hier gaat de bui zo losbarsten ik hoor al onweer.

Hondje is zo bang voor onweer ik ben blij voor haar dat ik thuis ben vandaag.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 14:59

MyWishMax schreef:
Verschil in da's / klinieken. Onze vaste kliniek stuurt het verslag op als wij inladen, dus verslag is er eerder dan dat wij weer thuis zijn. Andere kliniek, die we voor spoed hebben, hebben we al 3 keer contact mee gezocht maar nog steeds geen verslag. Voor verzekering moet je binnen 2 maanden na incident declareren, we hebben dus nog 8 dagen. Maar al 3 keer contact opgenomen en het komt er steeds aan... Was wel 1 van de redenen dat we met normale zaken overgestapt zijn naar die ander. Daar ben je geen nummer en krijg je altijd een verslag op papier en digitaal zodat je thuis na kan lezen wat de diagnose is, de behandeling en welk schema je aan moet houden. Veel duidelijker dus. En als je daar belt omdat er iets onduidelijk heb je binnen paar dagen excuses dat het zo lang duurde en uitgebreide reactie op de vraag. Ipv continu contact opnemen en gewoon geen reactie krijgen of ze zijn vergeten hoe en wat

Herkenbaar deze frustratie.
Kan daar ook er slecht tegen.
Hopelijk reageert de kliniek nog binnen de 8 dagen die je nog hebt om te declareren.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:01

Tijdens een enorme onweersbui op mijn vakantieadres is mijn vogelbadje door een soort wildwaterrivier opgeslokt en weggedreven :D

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:11

Plaatselijke onweer bui in huis tussen de katten.

Zonnetje dat weer door komt.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:23

astrea schreef:
MyWishMax schreef:
Verschil in da's / klinieken. Onze vaste kliniek stuurt het verslag op als wij inladen, dus verslag is er eerder dan dat wij weer thuis zijn. Andere kliniek, die we voor spoed hebben, hebben we al 3 keer contact mee gezocht maar nog steeds geen verslag. Voor verzekering moet je binnen 2 maanden na incident declareren, we hebben dus nog 8 dagen. Maar al 3 keer contact opgenomen en het komt er steeds aan... Was wel 1 van de redenen dat we met normale zaken overgestapt zijn naar die ander. Daar ben je geen nummer en krijg je altijd een verslag op papier en digitaal zodat je thuis na kan lezen wat de diagnose is, de behandeling en welk schema je aan moet houden. Veel duidelijker dus. En als je daar belt omdat er iets onduidelijk heb je binnen paar dagen excuses dat het zo lang duurde en uitgebreide reactie op de vraag. Ipv continu contact opnemen en gewoon geen reactie krijgen of ze zijn vergeten hoe en wat

Herkenbaar deze frustratie.
Kan daar ook er slecht tegen.
Hopelijk reageert de kliniek nog binnen de 8 dagen die je nog hebt om te declareren.

Verzekering is wel op de hoogte gelukkig, maar die kunnen ook weinig. Maar snap niet dat het zo moeilijk is? Niet erg klantvriendelijk ook. Het is ook niet dat er een uitgebreid verslag nodig is, maar we zijn er al wel anderhalve maand achteraan aan eht gaan :+

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:26

Captain schreef:
Ja, vind het wel lekker.. Eindelijk een degelijke hoeveelheid regen en vind onweer altijd zo gezellig! <3

Ik ook, ik ga dan het liefst in bed liggen met de gordijnen open en verder geen geluid. Zo chill <3

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:27

De regen an sich vind ik ook niet zo'n issue... De hoeveelheid en de wind erbij maakte het wat minder leuk. Alles nat, zelfs onder de overkapping :)).

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:29

Aaaargh dat geen 1 kliniek nu echt de oplossing heeft voor mijn paard. Serieus, het ging zo goed en nu weer zo ruk!

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:39

Even een domper gehad, het ging zo goed/lekker

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:40

Er stond een plasje in de bovenkant van m’n Dopper van de regen. Ellende. :roll:

Plop1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:49

Vandaag mijn implanon er uit laten halen maar het duurde iets langer voor ze hem te pakken had. %)

Kan er ook heel slecht tegen en om mezelf af te leiden heb ik de gynaecoloog maar verteld over de bevalling van het veulen vannacht. Wist ook niet waar ik het anders over moest hebben, gelukkig vond ze het best interessant. _O-

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:51

Valerie93 schreef:
Even een domper gehad, het ging zo goed/lekker

Dit is zo herkenbaar! Maar het ging zo goed dat ik al dacht waar blijft het mindere moment?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 15:53

_San87_ schreef:
black_kelpie schreef:
Ga nou gewoon eens weg met die pleuriswarmte %) Ik kan m'n grote teen niet bewegen of ik zweet me kapot en ik heb al een paar dagen knallende koppijn.

Is deze onweersbui met paasei regen, hagel en wind meer naar wens?

Ja!! *\o/* *\o/* :D

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:04

Eerste echte regenbui sinds we hier wonen en wij hebben lekkage. -O-

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:16

Niobe schreef:
Captain schreef:

Ik ook, ik ga dan het liefst in bed liggen met de gordijnen open en verder geen geluid. Zo chill <3

Ja echt dit <3

Hier donderde het even 5 minuten, daarna regen van 10 minuten ofzo. Nu weer vies warm -O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:34

MarlindeRooz schreef:
Eerste echte regenbui sinds we hier wonen en wij hebben lekkage. -O-

Ik zou niet verder klussen maar zoeken naar iets nieuws? De warmte, de lekkage, lijkt me zo niet fijn!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 17:38

Nog een van eerder deze week, moet er nu opeens weer aan denken. De aflevering van kassa, over het hebben van huisdieren, en dat dat volgens sommigen een soort recht zou zijn ofzo (ook met een kleine beurs moet je een dier kunnen hebben want bla bla bla <3 ). En het dier, zodra het geld gaat kosten dan maar afdanken en iemand anders (of dat nou een particulier, stichting of wat dan ook is) opzadelen met de extra zorg en financiele kosten omdat je het zelf om wat voor reden ook niet doet. Ik-snap-dat-niet.
In het voorbeeld ging het om een jonge kat waar wat mee moest gebeuren, inclusief castratie, totaalplaatje 700 euro: en dat was dus al te veel en reden om het dier weg te doen. Ik kan, maar ik geloof dat ik het vooral niet WIL begrijpen.

If you can't afford the vet, you can't afford the pet. Oeh ergernis.

Urbanus :')