Annet_Dottie schreef:Dag allemaal,
Ik ben zondagavond naar een concert geweest, het was hier uiteraard best wel druk en nu heb ik sinds gisteravond wat keelpijn. Mijn vader zijn reactie was misschien komt dat ook door het harde mee zingen, vandaag is het er nog en hoest ik af en toe ook wat. Gisteravond heb ik direct een zelftest gedaan die was negatief, ik wou net weer één doen maar toen ik het staafje in het buisje zou doen zag ik dat er geen vloeistof in het buisje zit, lekker handig dus.. Ik heb het deze week best wel druk met belangrijke afspraken en vind het lastig om te zeggen ik cancel alles want ik heb keelpijn.
Nu ben ik er sowieso in het algemeen niet zo heel erg in thuis gelukkig nog geen corona gehad en mensen in mijn directe omgeving ook niet.
Maar ik vroeg me af, omdat je ook vaak hoort over incubatietijd, zou het kunnen dat ik nu klachten heb en wellicht wel corona heb maar negatief test omdat het nog te "vers" is? Of is dat zeer onwaarschijnlijk? Want ik wil me nu best elke dag even testen voor de zekerheid maar als ik beter die incubatietijd van 5 dagen kan afwachten dan doe ik dat..
Hopelijk stel ik geen domme vraag en weet iemand er meer over.
Toevoeging ; de test die ik net wou doen was de laatste zelftest die ik in huis had helaas dus ik kan me sowieso even niet nog een keer testen nu.
Waarschijnlijk heb ik dat ook gehad. Ik had in de week dat mijn zusje corona had ook klachten en een bijna niet zichtbaar tweede streepje op de zelftest. Dag erna PCR-test laten doen en daarvan was de uitslag negatief. Het tweede streepje had ik op een woensdag. De week daarna op vrijdag deed ik mijn standaard zelftest voor mijn werk en weer een tweede streepje maar een stuk duidelijker dan de tweede keer. Ik had geen klachten op dat moment. Weer een PCR-test laten doen en nogmaals negatief. Ik heb toen wel mijn werk afgebeld.
Week daarna corona uitbraak op werk iedereen besmet behalve ik. Zelftesten waren negatief en nog een PCR-test laten doen ook die was negatief.
Ik denk toch dat ik het in de week dat mijn zusje het had ook had. Ik had oorpijn , dichte neus , hoofdpijn en lichte verhoging en voelde mij gewoon niet lekker. Ik dacht dat oorpijn er niet bij hoorde , maar al mijn collega's hadden er ook last van.
Ik snap er dus ook niks van. Ik ben ook gestopt met de zelftesten. Vindt nu niks betrouwbaar meer