Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 12:22

Vayo schreef:
Dan had je hier moeten komen carnavallen *\o/* :+ Van mijn neven en nichten al 5 positief. In het café waar wij waren hoorden we dat er zeker 20 die wij kennen positief waren. Maar niemand meer dan wat snotterige en keelpijn.

Been there, done that; máánden terug, voor omicron al O:) Met omicron de pogingen geboosterd _O-

Het punt is dat niet alleen veel mensen weinig tot geen last van Covid hebben, er is ook een groep die het niet meetbaar oppikt, blijkbaar ik ook.

Al die positieven is imo heel positief. Nu, of dat nu door vaccinaties/milder omicron/natuurlijke weerstand is of wat, is covid voor ons als bevolking niet zorgwekkend meer. Regelmatige herbesmetting houdt de weerstand hoog en beschermt ons tegen defacto verplichte herfst-enting met combi prik. Doe je sociale plicht; bescherm ons tegen vaccinplicht en ga *\%/* *\%/* zeg ik!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 18:55

De carnavalspiek komt eraan zag ik! Flinke stijging in de besmettingen.

Fitzroy

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:21

Ik ken er ook al een aantal die het opgelopen hebben tijdens carnaval.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:23

Wintersport lijkt ook een aandeel te hebben.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:30

en boodschappen doen, op de koffie gaan of ... de manege bezoeken, zal ook mensen blijven besmetten :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:08

Ik hou me er werkelijk niet meer mee bezig...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 22:53

purny schreef:
Ik hou me er werkelijk niet meer mee bezig...

+:)+ _/-\o_

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:02

Ach, met besmettingen van Carnaval zijn we weer terug waar het allemaal begon toch :D .
Zo ongeveer dan haha.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:27

Cursus gehad vandaag en iedereen een hand gegeven <3 zo raar dat zoiets simpels zo fijn weer voelt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 23:36

Ik had vandaag onder andere voor mij op werk aan afscheidsfeestje. En na de uitbraak op werk voelt zoiets weer echt even als vanouds gezellig zonder te denken besmet ik nu iemand?

Nou ja het andere nieuws neemt de stemming wel even over maar ook een hoop gelachen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:05

Dag allemaal,

Ik ben zondagavond naar een concert geweest, het was hier uiteraard best wel druk en nu heb ik sinds gisteravond wat keelpijn. Mijn vader zijn reactie was misschien komt dat ook door het harde mee zingen, vandaag is het er nog en hoest ik af en toe ook wat. Gisteravond heb ik direct een zelftest gedaan die was negatief, ik wou net weer één doen maar toen ik het staafje in het buisje zou doen zag ik dat er geen vloeistof in het buisje zit, lekker handig dus.. Ik heb het deze week best wel druk met belangrijke afspraken en vind het lastig om te zeggen ik cancel alles want ik heb keelpijn.
Nu ben ik er sowieso in het algemeen niet zo heel erg in thuis gelukkig nog geen corona gehad en mensen in mijn directe omgeving ook niet.
Maar ik vroeg me af, omdat je ook vaak hoort over incubatietijd, zou het kunnen dat ik nu klachten heb en wellicht wel corona heb maar negatief test omdat het nog te "vers" is? Of is dat zeer onwaarschijnlijk? Want ik wil me nu best elke dag even testen voor de zekerheid maar als ik beter die incubatietijd van 5 dagen kan afwachten dan doe ik dat..

Hopelijk stel ik geen domme vraag en weet iemand er meer over.

Toevoeging ; de test die ik net wou doen was de laatste zelftest die ik in huis had helaas dus ik kan me sowieso even niet nog een keer testen nu.

+ Ik heb verder totaal geen andere klachten ben gewoon m'n normale zelf vandaag een stuk gewandeld en alles gaat verder prima.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:11

Annet_Dottie schreef:
Dag allemaal,

Ik ben zondagavond naar een concert geweest, het was hier uiteraard best wel druk en nu heb ik sinds gisteravond wat keelpijn. Mijn vader zijn reactie was misschien komt dat ook door het harde mee zingen, vandaag is het er nog en hoest ik af en toe ook wat. Gisteravond heb ik direct een zelftest gedaan die was negatief, ik wou net weer één doen maar toen ik het staafje in het buisje zou doen zag ik dat er geen vloeistof in het buisje zit, lekker handig dus.. Ik heb het deze week best wel druk met belangrijke afspraken en vind het lastig om te zeggen ik cancel alles want ik heb keelpijn.
Nu ben ik er sowieso in het algemeen niet zo heel erg in thuis gelukkig nog geen corona gehad en mensen in mijn directe omgeving ook niet.
Maar ik vroeg me af, omdat je ook vaak hoort over incubatietijd, zou het kunnen dat ik nu klachten heb en wellicht wel corona heb maar negatief test omdat het nog te "vers" is? Of is dat zeer onwaarschijnlijk? Want ik wil me nu best elke dag even testen voor de zekerheid maar als ik beter die incubatietijd van 5 dagen kan afwachten dan doe ik dat..

Toevoeging ; de test die ik net wou doen was de laatste zelftest die ik in huis had helaas dus ik kan me sowieso even niet nog een keer testen nu.

Waarschijnlijk heb ik dat ook gehad. Ik had in de week dat mijn zusje corona had ook klachten en een bijna niet zichtbaar tweede streepje op de zelftest. Dag erna PCR-test laten doen en daarvan was de uitslag negatief. Het tweede streepje had ik op een woensdag. De week daarna op vrijdag deed ik mijn standaard zelftest voor mijn werk en weer een tweede streepje maar een stuk duidelijker dan de tweede keer. Ik had geen klachten op dat moment. Weer een PCR-test laten doen en nogmaals negatief. Ik heb toen wel mijn werk afgebeld.

Week daarna corona uitbraak op werk iedereen besmet behalve ik. Zelftesten waren negatief en nog een PCR-test laten doen ook die was negatief.

Ik denk toch dat ik het in de week dat mijn zusje het had ook had. Ik had oorpijn , dichte neus , hoofdpijn en lichte verhoging en voelde mij gewoon niet lekker. Ik dacht dat oorpijn er niet bij hoorde , maar al mijn collega's hadden er ook last van.

Ik snap er dus ook niks van. Ik ben ook gestopt met de zelftesten. Vindt nu niks betrouwbaar meer :')

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:18

Nog even goed coronanieuws

De plaatselijke omroep hier gaat stoppen met het dagelijks delen van de coronacijfers. Dit wordt nu één keer in de week gedaan in plaats van elke dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:20

Zebrastreep schreef:
Annet_Dottie schreef:
Dag allemaal,

Waarschijnlijk heb ik dat ook gehad. Ik had in de week dat mijn zusje corona had ook klachten en een bijna niet zichtbaar tweede streepje op de zelftest. Dag erna PCR-test laten doen en daarvan was de uitslag negatief. Het tweede streepje had ik op een woensdag. De week daarna op vrijdag deed ik mijn standaard zelftest voor mijn werk en weer een tweede streepje maar een stuk duidelijker dan de tweede keer. Ik had geen klachten op dat moment. Weer een PCR-test laten doen en nogmaals negatief. Ik heb toen wel mijn werk afgebeld.

Week daarna corona uitbraak op werk iedereen besmet behalve ik. Zelftesten waren negatief en nog een PCR-test laten doen ook die was negatief.

Ik denk toch dat ik het in de week dat mijn zusje het had ook had. Ik had oorpijn , dichte neus , hoofdpijn en lichte verhoging en voelde mij gewoon niet lekker. Ik dacht dat oorpijn er niet bij hoorde , maar al mijn collega's hadden er ook last van.

Ik snap er dus ook niks van. Ik ben ook gestopt met de zelftesten. Vindt nu niks betrouwbaar meer :')

Oh jeetje wat een gedoe! Lekker vaag ook zeg.. Ja ik weet het ook niet, voor zover ik het weet zijn zelftesten wel betrouwbaar ook gezien ze zelfs bij de testen voor toegang locaties worden gebruikt.. Maarja ik heb dus geen idee of het ook direct te vinden is als je net klachten hebt.. Normaal maakt het me niet zoveel uit dan blijf ik uit voorzorg wel binnen maar heb dus net deze week het behoorlijk druk en morgen best wel een belangrijke afspraak die ik als het even kan niet wil verzetten.. Morgenochtend maar even nieuwe zelftesten zien te fixen en dan toch maar hopen dat die me iets van duidelijkheid geven.. Mezelf kennende kan de keelpijn ook morgenochtend ineens verdwenen zijn natuurlijk maar dan nog test ik wel even voor die afspraak..

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:25

Op mijn werk kwam bij de zelftesten vrijwel direct een rode streep bij de mensen die het hadden. Dus daar was het zeker betrouwbaar genoeg.

Ik had het niet , maar hoefde ook niet in quarantaine maar ben zoveel mogelijk bij huis gebleven. Ik heb afspraken wel afgezegd , ben daardoor financieel wel heel wat misgelopen maar dat is even niet anders. Een tweede sollicitatiegesprek heb ik online gehad. Het was even puzzelen met afspraken maar uiteindelijk is alles netjes opgelost.

Je bent geen zorgmedewerker toevallig? Bij een prio-test heb je aardig snel de uitslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:51

Ja precies, ik wacht denk ik eerst wel even af hoe ik me morgenochtend voel en dan voor de zekerheid sowieso nog even een zelftest doen.

Nee ik zit thuis heb geen werk. Normaal ook niet zo bizar veel te doen maar uitgerekend deze week wel best veel afspraken.

rover_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 08:25

Hopelijk valt het mee. Doe je de zelftest wel eerst in je keel en daarna in je neus? Kennis had keel niet gedaan en dacht dat ze negatief was, bleek later hartstikke positief…

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 09:30

Annet_Dottie schreef:
Dag allemaal,

+ Ik heb verder totaal geen andere klachten ben gewoon m'n normale zelf vandaag een stuk gewandeld en alles gaat verder prima.

Ik zeg toch; doe even een PCR.

Zelf 2 weken terug ervaren na een verjaardag. Een iemand kreeg dag erna klachten en testte positief. Ik en anderen toen allemaal zelftest gedaan - negatief. Dag hierna kreeg ik last van m’n keel, alsnog negatieve zelftest maar toch PCR ingepland en bleek wel positief. Andere persoon zonder klachten negatief met wederom nog eens zelftest, maar doordat er nu twee positief op PCR waren tóch ook ingepland. En tadaa nog een positief zonder klachten.

Doe het gewoon. Keelpijn ís een klacht ook al heb je verder nog niks. Bij mij begon het daar ook mee.
Voordat je het verspreid en iemand goed ziek maakt..

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:06

Dreamy schreef:

Inderdaad weer terug bij ´AF´.... :roll:

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:39

„WHO: Angst en depressie nemen toe door pandemie
Het eerste Corona-jaar 2020 heeft volgens een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) wereldwijd geleid tot 25 procent meer angststoornissen en depressies dan voorheen. De beschikbare informatie is waarschijnlijk slechts het topje van de ijsberg, zei WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus. "Dit is een waarschuwing voor alle landen om meer aandacht te besteden aan geestelijke gezondheid," kondigde hij aan in Genève.“

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:40

Het viel mij gister op dat het op tv ook een complete omschakeling is.
Over covid niks meer.
In plaats van Van Ranst en Van Gucht hebben we nu dagelijks kolonel Housen en Robin Ramaeckers.
Het had beter bij die 2 eerste gebleven :\

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:43

Sizzle schreef:
„WHO: Angst en depressie nemen toe door pandemie
Het eerste Corona-jaar 2020 heeft volgens een studie van de Wereldgezondheidsorganisatie (WHO) wereldwijd geleid tot 25 procent meer angststoornissen en depressies dan voorheen. De beschikbare informatie is waarschijnlijk slechts het topje van de ijsberg, zei WHO-chef Tedros Adhanom Ghebreyesus. "Dit is een waarschuwing voor alle landen om meer aandacht te besteden aan geestelijke gezondheid," kondigde hij aan in Genève.“

Met de oorlog er nu achteraan, gaan de wachtlijsten vast naar 2 jaar ipv 1 jaar.
Geestelijke gezondheidszorg blijft hier in BE in elk geval heel erg achtergesteld... een halve eeuw ofzo :+

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:45

Huertecilla schreef:
Dreamy schreef:

Inderdaad weer terug bij ´AF´.... :roll:

Ik hoor anders wel verhalen van mensen die er toch goed ziek van zijn.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 10:47

Heb net nog een keer gekeken naar onze cijfers. Gisteren 7000 en nog wadde nieuwe besmettingen.
Valt alles mee toch.
Ik hoor er in mijn omgeving ook niks meer van.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 11:04

Hier ook positief en veel vrienden, familieleden en bekenden ook. Niet gek na 5 dagen carnavallen, maar ik heb er geen spijt van. Voor sommige inderdaad flinke griepklachten, maar ook veel mensen met alleen verkoudheidsklachten. Hier wat koorts en niet fit, maar niet verschrikkelijk ziek. De meeste mensen komen er prima doorheen zonder medische hulp.
Van mij mogen ze gaan stoppen met al dat testen, omdat het een milde variant is. Ziek is ziek en dan ziek je uit. Dat moet voldoende zijn vind ik.