Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:56

Marcella schreef:
Totaal zinloos vuurwerk verbod. Politie heeft er de mankracht niet voor.

Ehm dat het niet zinloos is, heeft de vorige jaarwisseling toch wel bewezen?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:37

Dat ligt er nogal aan waar je woont. Hier geen enkel verschil met andere jaren, dus ook ambulance, brandweer en veel politie nodig. Al weken van te voren. Maar ze komen ook eerder niet voor vuurwerkmeldingen (terwijl hier jarenlang echt gevaarlijk was met verwonden van hulpverleners. Dan is wachten tot het uit de hand loopt echt niet handig)

Ja, over het geheel gezien was het echt nuttig. Ik ben sowieso voorstander van het verbod. Maar qua handhaving moet je wel aan de gang.

Anoniem

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:43

Hier was het echt doodstil en ook toen ik weer naar huis reed zoveel minder rommel op de weg :j

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:43

70% minder opnames is een flinke slok op een borrel.

Je pakt toch niet iedereen, dat is onmogelijk. Alleen alles wat niet verkocht gaat worden, wordt in ieder geval niet afgestoken. Dat er deels illigaal spul het land in komt, hou je toch niet tegen. 100% pakken is niet het doel.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:45

Ik vind wel dat ze het eerder hadden moeten aangeven. Nu hebben best veel mensen al ingekocht denk ik.
Maar ik ben er blij mee. Van mij mag sowieso consumentenvuurwerk worden afgeschaft.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 17:49

Wanneer handelaren meteen gaan bezorgen bij hun klanten nadat er een bericht van "ingewijden"van het kabinet komt ipv op de officiele berichten te wachten, tja. Dit is de manier van werken van de huidige politiek blijkbaar geworden, schandalig maar eerst word er gelekt, dan kijken ze welke reacties er zijn en dan komen ze met een officieel statement. Omgekeerde volgorde, eerst je burgemeesters en veiligheidsregios en de zorg vragen, wat vinden jullie. Dan hoeven ze niet de keutel in te trekken.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:07

Sakura789 schreef:
70% minder opnames is een flinke slok op een borrel.

Je pakt toch niet iedereen, dat is onmogelijk. Alleen alles wat niet verkocht gaat worden, wordt in ieder geval niet afgestoken. Dat er deels illigaal spul het land in komt, hou je toch niet tegen. 100% pakken is niet het doel.

Het gaat niet om 100 procent pakken. Maar tussen minder vuurwerk maar niet 0 en tussen geen enkel verschil met normale jaren, ook qua inzet van hulpdiensten, zit wel een behoorlijk verschil. Dan kan je in situatie 1 het zo laten, maar situatie 2 niet.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:19

Het ging toch om het ontzien van de ziekenhuizen? Dat is in ieder geval heel goed gelukt.

Wij hebben in ieder geval veel minder (over)last gehad dan de voorgaande jaren.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:42

Even een vraagje, wat komt er eigenlijk uit zo'n antigen test? Want test je daarmee ook niet positief als je twee keer het vaccin hebt gehad omdat je dan anti stoffen hebt? Of is dat weer anders

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:47

De antigeen-sneltest reageert niet op antistoffen maar op het virus zelf. Daarmee test je dus niet positief als je wel gevaccineerd bent maar niet besmet.

Bij een antistoffen-bloedtest worden wel de antistoffen gemeten, en die kunnen door je lichaam gemaakt zijn vanwege een besmetting of vanwege een vaccin. Je kunt aan de resultaten (voor zover ik weet) niet aflezen welke van de twee het is.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:50

Bedankt voor je uitleg!

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 18:50

Het kabinet wilde toch al langer een vuurwerk verbod? Dan komt corona ze heel goed uit.
Zelfde met het contante geld. Daar wilden de winkels ook vanaf.
Je kunt gewoon bijna nergens meer terecht voor je geldzaken

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:00

Shadow0 schreef:
De antigeen-sneltest reageert niet op antistoffen maar op het virus zelf. Daarmee test je dus niet positief als je wel gevaccineerd bent maar niet besmet.

Bij een antistoffen-bloedtest worden wel de antistoffen gemeten, en die kunnen door je lichaam gemaakt zijn vanwege een besmetting of vanwege een vaccin. Je kunt aan de resultaten (voor zover ik weet) niet aflezen welke van de twee het is.

Laatst zei iemand hier wel dat je een andere antistoffen test moest doen na vaccinatie dan na besmetting? Dus er is wel iets van een onderscheid?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:00

Shadow0 schreef:
Je kunt aan de resultaten (voor zover ik weet) niet aflezen welke van de twee het is.

Ja zeker wel.
Daar zijn verschillende testen voor beschikbaar, 1 test voor de Spike (vaccin) en 1 tegen Nucleocapside (doorgemaakte ziekte).

Waarschijnlijk zijn er ook wel snel tests die beide tegelijkertijd testen en dan weet je het inderdaad niet.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:18

purny schreef:
Het kabinet wilde toch al langer een vuurwerk verbod? Dan komt corona ze heel goed uit.

Winkels en horeca mag toch zelf weten of ze contant geld aan willen nemen? Wij willen dat ook niet meer na een aantal overvallen. Sommige mensen vinden dat vervelend, maar 99% vindt het wel prima, en voor ons is het prettiger. Daar heeft het kabinet verder geen rol in gespeeld :9

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:24

Abiola schreef:
purny schreef:

Winkels en horeca mag toch zelf weten of ze contant geld aan willen nemen? Wij willen dat ook niet meer na een aantal overvallen. Sommige mensen vinden dat vervelend, maar 99% vindt het wel prima, en voor ons is het prettiger. Daar heeft het kabinet verder geen rol in gespeeld :9

Vorig jaar waren er een hoop winkels die geen contant geld accepteerden.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:25

Dat is ook veel hygiënischer!

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:28

Nou toen ik nog een bijbaantje had in de kringloop kreeg ik soms geld in mijn handen gedrukt wat er zo smerig uitzag en dan ook vaak uit handen die al een tijdje niet meer gewassen waren zeg maar.

Maar althans hier kan ik gewoon nog op bijna alle plekken met contant geld betalen hoor , gisteren nog gedaan.

Ik vindt pinnen makkelijker , omdat ik zo ook snel even geld over kan maken en of geld van mijn spaarrekening kan halen of erbij kan zetten. Stel je voor dat je met heel wat spaargeld over straat loopt , geen fijn idee dan toch liever met een pasje.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:36

Veel winkels geven aan dat pinnen de voorkeur heeft,maar ook vorig jaar kon ik gewoon net contant geld betalen. Soms kan het niet anders.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:46

Op slechte dagen trek ik het niet eens om een kringloop te bezoeken. Dus ik heb nog steeds trauma’s aan al het vieze contante geld in de horeca. :r

Zou het top vinden als dat afgeschaft werd. :=

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:49

Maar contant geld blijft een wettelijk betaal middel. En als ik bij jou enkel kan pinnen ga ik wel naar een ander...

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:52

Popstra schreef:
Maar contant geld blijft een wettelijk betaal middel. En als ik bij jou enkel kan pinnen ga ik wel naar een ander...

Prima toch. Wettelijk gezien mag je gewoon contant geld weigeren.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:55

MarlindeRooz schreef:
Popstra schreef:

Prima toch. Wettelijk gezien mag je gewoon contant geld weigeren.

Slechte zaak wat mij betreft, als dat klopt.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:55

MarlindeRooz schreef:
Op slechte dagen trek ik het niet eens om een kringloop te bezoeken. Dus ik heb nog steeds trauma’s aan al het vieze contante geld in de horeca. :r

Zou het top vinden als dat afgeschaft werd. :=

:') :')

Niet dat alleen het geld vies was trouwens... Over het algemeen zijn mensen ook vaak best wel vies.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 19:56