Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:33

MoniqueT schreef:
Ik lees zojuist dat de centrale regering in Spanje geen landelijke maatregelen (mondkapjes, avondklok) wil invoeren en ook zegt dat er vooral stevig gevaccineerd moet worden. Er lijkt een kentering te komen in de denkwijze, zoals ook Jaap van Dissel al zegt dat die kleurcodes veel te star zijn en nu geen leidraad meer zouden moeten vormen.

Phew :)*

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:36

Tiggs schreef:
MoniqueT schreef:
Tja, grenzen dicht ... voor sommige mensen is dat ook heel erg.

De Lambda-variant is óók in Nederland al aangetroffen.

6 Gymnasium is weliswaar wat jaartjes terug voor mij, maar waar zijn de tussenliggende letters gebleven?

Ik vind grenzen dicht persoonlijk inderdaad erger, houd wat mij betreft juist die kroegen en clubs dicht. Ik ga niet weer een jaar mijn familie niet zien omdat anderen per se willen feesten.

Helemaal met je eens. Ze houden me over twee weken met geen tien paarden meer tegen.

Eh …. Atheneum gedaan, dus sowieso niet zo thuis in die letters!

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:37

DuoPenotti schreef:
Vayo
Iedereen heeft 1,5 jaar beperkingen gehad.
De jeugd echt niet meer dan andere.
iedereen heeft leuke dingen moeten laten. Thuis moeten werken enz.

Ik had dit in mijn studententijd echt wel veel erger gevonden dan nu als burger...

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:38

Vayo schreef:
SusanH schreef:
Ik ga weer even een pauze nemen. Ik merk dat ik een iets andere kant op denk dan de meesten hier en dat het meelezen en reageren me hier erg veel energie kost. Energie die ik liever op andere zaken richt.

Ik ook. Ik ben weer teveel bezig met corona. Ik voel soms irritatie merk ik nu. Ik vind dat er soms iets teveel paniek wordt gezaaid en dat zorgt dan toch voor onrust.

Ik ga ook pauze nemen en even niet meer bezig zijn met en denken aan corona. Gewoon even normaal leven.

+:)+ dames.

Ik ben ondertussen van bubbel veranderd. Morgenochtend weer en ´s avonds een privéfeest met Britten.

Ga de planning voor het weekeinde proberen te veranderen. Wil graag weer eens naar een bepaalde club en met de huidige bestuurlijke knie-reflexen zou die na het weekeinde zomaar weer voor een paar weken dicht kunnen gaan.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:42

Zebrastreep schreef:
Jongeren opgesloten :+ Volgens mij had iedereen er last van , en niet alleen de jongeren.

Lees éven terug; dat sloeg op LOGISCHERWIJS nu meer besmettingen omdat ze nu los gaan :)*

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:49

Ja hoor weer een hysterische bestuurlijke knie-reflex; op de Balearen per zaterdag na 22.00 uur alcohol verkoop in de horeca verboden.
Arme horeca en het maakt níets uit, sterker nog; leidt alleen maar tot minder zicht erop.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 23:39

Vayo schreef:
Als je leest wat ik schrijf dan zie je dat ik zeg ´ook´. Tevens zeg ik nergens dat zij het het zwaarst hebben gehad. Want dat is niet afhankelijk van leeftijd. Er zijn zeker wel jongeren die het heel zwaar hebben gehad. In iedere leeftijdsgroep zitten mensen die het hebben ervaren als niet zwaar en mensen die het hebben ervaren als enorm zwaar.
Het gaat mij erom dat jij nu heel negatief doet over jongeren in het algemeen, terwijl heel veel jongeren zich aan veel regels houden. Heb het dan alsjeblieft gewoon over de examenreizen naar het buitenland en de mensen die de rotzooi achterlaten en niet over jongeren in het algemeen.

Ik heb het helemaal niet over de jeugd in het algemeen? Hoe kom je er bij? Lees mijn posts wat beter en dan zie je dat ik die nuance meerdere malen maak.

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 08:38

Vayo schreef:
SusanH schreef:
Ik ga weer even een pauze nemen. Ik merk dat ik een iets andere kant op denk dan de meesten hier en dat het meelezen en reageren me hier erg veel energie kost. Energie die ik liever op andere zaken richt.

Ik ook. Ik ben weer teveel bezig met corona. Ik voel soms irritatie merk ik nu. Ik vind dat er soms iets teveel paniek wordt gezaaid en dat zorgt dan toch voor onrust.

Ik ga ook pauze nemen en even niet meer bezig zijn met en denken aan corona. Gewoon even normaal leven.

Jammer, ik vind jullie posts al tijden een fijne tegenhanger van het paniekzaaien. Maar ik snap het wel.

Om trouwens terug te komen op de opmerking dat je een screenshot kunt maken van een negatief geteste QR code: dit kan niet. Er fietst een mannetje onder door het scherm, op locatie wordt gecontroleerd of je scherm wel beweegt.

Ik val niet meer onder de jeugd, maar als ik naar mijn neefjes kijk dan denk ik wel dat zij het zwaarder hebben gehad dan wijzelf. Wij werken al sinds maart 2020 volledig thuis, dat is soms pittig. Maar zij proberen een volledige WO en HBO studie online te doen. Geen contact met vrienden, geen klassikale colleges, geen feestjes. Maargoed, dat is wat ik in mijn omgeving zie. En deze discussie is al 20 keer gevoerd.

MarlindeRooz

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:32

Maar... ik heb de eerste prik binnen! Om dat te vieren gaan we naar het openluchtmuseum. :D

Hopelijk word ik niet ziek vandaag. :=

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 09:40

Mooi Marlinde, veel plezier.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 10:50

Wel erg sneu voor die jongeren.
Wanneer gaat de overheid het eindelijk afleren om vanaf mei vol in te zetten op vakantiemogelijkheden ?
Zijn de mensen achteraf toch weer de klos.

Citaat:
De reisorganisatie voor jongeren Summer Bash gaat iedereen die met het bureau in Spanje op vakantie is, laten repatriëren. Dat heeft het bedrijf aangekondigd. Uit een massale testing op woensdag kwamen 15 positieve coronagevallen op 271 jongeren, maar de organisatie ziet bij steeds meer groepjes symptomen opduiken.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:03

Pandora2 schreef:
Wel erg sneu voor die jongeren.
Wanneer gaat de overheid het eindelijk afleren om vanaf mei vol in te zetten op vakantiemogelijkheden ?
Zijn de mensen achteraf toch weer de klos.

Citaat:
De reisorganisatie voor jongeren Summer Bash gaat iedereen die met het bureau in Spanje op vakantie is, laten repatriëren. Dat heeft het bedrijf aangekondigd. Uit een massale testing op woensdag kwamen 15 positieve coronagevallen op 271 jongeren, maar de organisatie ziet bij steeds meer groepjes symptomen opduiken.

Over hysterische paniekreflex gesproken 8)7

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:04

Nou dat dus. Ik haak nu ook echt af. Wat een negativiteit om niets. Laat mensen leven en zelf bepalen of ze risico nemen door op vakantie te gaan.

robert45

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:15

De reden dat al die vakantiegebieden openen is heel simpel. Ze zijn daar totaal afhankelijk van toerisme. Er moet links of rechtsom geld binnenkomen.

Als je dat gesloten wil houden tot corona ooit over is dan teken je ook gelijk het faillissement van die landen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:18

En hoe gaat terughalen naar een land met nog veel meer gevallen precies helpen :o?
Dat is ongeveer net zo‘n onzinnige actie als die op een spaans strand vorig jaar waar ze met grootse politie inzet en in volledige viruspakken een mevrouw op een surfplank uit het water gehaald hebben omdat ze blijkbaar illegaal (in haar uppie) aan het surfen was terwijl ze officieel nog in quarantaine moest zijn :')

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:22

Ze kunnen die Corona gevallen beter daar laten. :')

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:29

Sizzle schreef:
En hoe gaat terughalen naar een land met nog veel meer gevallen precies helpen :o?

:)* _O- _O-

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 11:43

Sizzle schreef:
Dat is ongeveer net zo‘n onzinnige actie als die op een spaans strand vorig jaar waar ze met grootse politie inzet en in volledige viruspakken een mevrouw op een surfplank uit het water gehaald hebben omdat ze blijkbaar illegaal (in haar uppie) aan het surfen was terwijl ze officieel nog in quarantaine moest zijn :')

Dat was niet ónzinnig; de zin was het geven van een signaal aande bevolking. Was europawijd UIT-GE-BREID in alle media. Niet echte euro-nieuws maar wel met mega manipulatiewaarde. De overheden oogsten nu nóg de angstvoordelen. Zie hier op deze draad.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 12:53

Ik vind het wel onzinnig. Typisch comedianten voer, heb nog net geen rsi van het met mijn hoofd schudden van ongeloof. Nog meer twijfel of we als mensheid nog een greintje verstand hebben.
Net als maskers verplichten boven dek van een schip en geen maskers onder dek (horeca) +:)+

Er was ook iemand groots gearresteerd die besmet en al bewust naar een feestje in een kroeg ging, dat is een ander kaliber.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:05

Algato

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:17

Begin echt beetje treurig te worden van de cijfers. Het stijgt overal in Europa, ene land wat harder dan in het andere land maar waar de maatregelen worden losgelaten stijgen ze. Logisch lijkt mij en is ook niks aan te doen. Zover ik kan zien zijn het overal ook vooral jongeren nu die positief testen. Gelukkig houden die er meestal niks aan over en verder denk ik gewoon doorprikken en tempo maken. Meer kunnen we niet doen. Dat Nederland en Spanje en er zullen er vast nog wel meer volgen op rood gaan vind ik waanzin. We zien in de UK dat ondanks de sterk oplopende besmettingen ( en na gisteravond zullen daar nog wel meer bijkomen) de ziekenhuizen leeg blijven en daar doen we het voor lijkt mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:26

Idd Algato, ik zou het echt verschrikkelijk vinden als de zomervakanties weer in het water vallen alleen omdat er onder de jeugd meer besmettingen zijn.. Terwijl die niet in de ziekenhuizen belanden.. :n
En de jeugd kan er ook nog niks aan doen, aangezien de overheid vond dat alles wel weer open mocht..

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:30

Dat het mag wil nog niet zeggen dat het verstandig is. Met ogen dicht een drukke weg oversteken mag ook maar is ook niet slim. Feit is dat er kennelijk ook best veel de nog geldende regels zijn overtreden. Fraude met qr code, negatieve test kopen, mensen binnenlaten zonder goede qr code enz. Dus helaas zou in dit geval de stappende feestende jeugd en de niet goed controlerende bedrijven het voor anderen en zichzelf hebben verpest.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:35

Eigenlijk is het ook wat de schuld van Hugo , normaal maak ik niet zo'n probleem ervan als daar een fout wordt gemaakt ( iedereen maak immers fouten)

Maar Hugo had om jongeren over te halen om te vaccineren gezegd , als je nu Jansen neemt mag je gelijk los. En daar is een grote fout geweest! Eigenlijk duurt het nog 2 weken voordat het vaccin werkt , maar het werd overgebracht als in het werkt direct.

Een fout was nu iedereen duur komt te staan....

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-21 13:38

Zelf nadenken is ook een belangrijk iets, er is genoeg gezegd het werkt pas na twee weken. Als je dan toch graag opgestapeld wilt stappen met best groot risico tjsa dan is het toch eigen schuld. Maar verpruts je het ook voor anderen.

Als een agent me zegt haal in als er een tegenligger aankomt gebruik ik ook mijn verstand en haal niet in. Een aanrijding maken en dan zeggen ja maar de agent zei dat ik moest inhalen. -O-