Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Cer schreef:Ja ik snapte dat ook steeds niet...
Wel zelf leuk naar een horeca gelegenheid gaan om andere mensen te zien, en dan vitten op 'ons' die al weken niet naar horeca mogen, max 1 persoon op visite en nog zo wat dingen..
wat was het, mazen in de wet zoeken? Ja als je naar horeca mag en mensen mag spreken op afstand en misschien mensen op visite mag, , dan hoef je die mazen niet te zoeken, dat snap ik ook nog wel
Winged schreef:Echwel schreef:En steeds tegen ons zeggen dat we zeurpieten zijn en covid verspreiden, dus we moeten binnen blijven
Regels gelden voor iedereen... behalve jezelf toch?
Ik ben blij met de cijfers hier in Drenthe. Nog even een weekje zo door en dan is het weer fijn hier
Winged schreef:Echwel schreef:En steeds tegen ons zeggen dat we zeurpieten zijn en covid verspreiden, dus we moeten binnen blijven
Regels gelden voor iedereen... behalve jezelf toch?
Ik ben blij met de cijfers hier in Drenthe. Nog even een weekje zo door en dan is het weer fijn hier
Cer schreef:Nou HC houdt zich volgens mij wel aan de regels, alleen de regels zijn daar anders dan hier...
Ja inderdaad, 1 groep van max 2 mensen mag je binnen hebben.
Ik weet eigenlijk niet wat de huidige regels zijn voor mensen met een LAT-relatie.. of dat nu onder knuffelpartner, sexpartner of visite-met-1,5-meter afstand valt... er is wel eens wat over gezegd geloof ik..
Cer schreef:Nou HC houdt zich volgens mij wel aan de regels, alleen de regels zijn daar anders dan hier...
Ja inderdaad, 1 groep van max 2 mensen mag je binnen hebben.
Ik weet eigenlijk niet wat de huidige regels zijn voor mensen met een LAT-relatie.. of dat nu onder knuffelpartner, sexpartner of visite-met-1,5-meter afstand valt... er is wel eens wat over gezegd geloof ik..
Cer schreef:Nou ja het is meer dat wanneer we in hetzelfde huis zijn, hebben we officieel al 1 iemand op bezoek, nl de partner..
Mag mn zus dan wel of niet met haar man komen?
(ik denk daar niet echt super over na trouwens hoor, maar ik vroeg het me af, omdat ik dacht dat er voorheen wel wat over gezegd was ooit een keer)
karuna schreef:Maar ja is dat nog realistisch? Ik zou het wel aandurven nog een stel uit te nodigen op afstand uiteraard.Maar weet dus ook niet of ik daarmee een boete zou riskeren.
karuna schreef:Sint maarten o ja dat is morgen. Ik weet niet of ze het hier vieren of niet. Echt veel jonge kinderen zijn er ook niet. Ik kan het wel covid vriendelijk doen. Plastik boterham zakjes met een paar roze gele spekjes erin op een bankje leggen waar ze het zelf af kunnen halen.
Cer ik vermoed dat je volgens de officiele regels inderdaad maar een persoon mag ontvangen naast jullie twee. Als je keihard de regels aanneemt. Maar ja is dat nog realistisch? Ik zou het wel aandurven nog een stel uit te nodigen op afstand uiteraard.Maar weet dus ook niet of ik daarmee een boete zou riskeren.
veerledec schreef:Is in Spanje de horeca nog open dan?
Huertecilla schreef:veerledec schreef:Is in Spanje de horeca nog open dan?
Spanje is een groot land.
Ja en nee en beperkt en etc. dus en daarbij is ´horeca´ te ruim.
Híer in dít dorp is de bezetting max 50% MÍTS afstand, de bar gesloten, extra ventilatie, maskers ook aan tafel (alleen af voor hap/slok), open vanaf 07.00 en om 18.00 deuren zicht.
Een paar km verderop, provincie Granada, is ´horeca´ 24/7 gesloten op thuis laten bezorgen na.
Aan de kritikasters; jullie kunnen wel héél slecht lezen zegFijn voor jullie dat dat jullie weer even een aanleiding hadden om te kankeren
Helemaal top trouwens dat het in NL de goede kant op gaat.
Hopelijk met de feestdagen niet gelijk weer d andere kant op. Dit blijft nl nog máánden. Beter de beperkingen gewoon accepteren en beetje positief zijn mét een Plan B.