Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:19

Ja maar berglief is wel heel belangrijk om te noemen ;)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:30

Ja ik snapte dat ook steeds niet...

Wel zelf leuk naar een horeca gelegenheid gaan om andere mensen te zien, en dan vitten op 'ons' die al weken niet naar horeca mogen, max 1 persoon op visite en nog zo wat dingen..
wat was het, mazen in de wet zoeken? Ja als je naar horeca mag en mensen mag spreken op afstand en misschien mensen op visite mag, , dan hoef je die mazen niet te zoeken, dat snap ik ook nog wel :+

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:38

Cer schreef:
Ja ik snapte dat ook steeds niet...

Wel zelf leuk naar een horeca gelegenheid gaan om andere mensen te zien, en dan vitten op 'ons' die al weken niet naar horeca mogen, max 1 persoon op visite en nog zo wat dingen..
wat was het, mazen in de wet zoeken? Ja als je naar horeca mag en mensen mag spreken op afstand en misschien mensen op visite mag, , dan hoef je die mazen niet te zoeken, dat snap ik ook nog wel :+

Het is toch max 2 personen en dan 1 groep per dag? En buiten met Max 2 tegelijk?

Ik vind dat best lastig. Heb hulp thuis en dan mag officieel mijn moeder niet meer langskomen die dag, maar die komt ook helpen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:41

Echwel schreef:
En steeds tegen ons zeggen dat we zeurpieten zijn en covid verspreiden, dus we moeten binnen blijven

Regels gelden voor iedereen... behalve jezelf toch? :D

Ik ben blij met de cijfers hier in Drenthe. Nog even een weekje zo door en dan is het weer fijn hier :D

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:44

Winged schreef:
Echwel schreef:
En steeds tegen ons zeggen dat we zeurpieten zijn en covid verspreiden, dus we moeten binnen blijven

Ik ben blij met de cijfers hier in Drenthe. Nog even een weekje zo door en dan is het weer fijn hier :D

Nee behalve op een Spaanse berg :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:51

Nou HC houdt zich volgens mij wel aan de regels, alleen de regels zijn daar anders dan hier...

Ja inderdaad, 1 groep van max 2 mensen mag je binnen hebben.

Ik weet eigenlijk niet wat de huidige regels zijn voor mensen met een LAT-relatie.. of dat nu onder knuffelpartner, sexpartner of visite-met-1,5-meter afstand valt... er is wel eens wat over gezegd geloof ik..

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:51

Winged schreef:
Echwel schreef:

Ik wil eigenlijk heel graag naar amsterdam voor een paar dingetjes. Ik ben blij dat Amsterdam niet meer zo'n haard is. Ga nu nog niet naar Amsterdam

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:52

Cer schreef:
Nou HC houdt zich volgens mij wel aan de regels, alleen de regels zijn daar anders dan hier...

Ik weet eigenlijk niet wat de huidige regels zijn voor mensen met een LAT-relatie.. of dat nu onder knuffelpartner, sexpartner of visite-met-1,5-meter afstand valt... er is wel eens wat over gezegd geloof ik..

Volgens mij mocht je met 1 persoon boem boem doen... Maar ik vind daten ook moeilijk in deze periode

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:56

Cer schreef:

Wij hebben het simpel gedaan, we beschouwen ons als een huishouden met twee adressen. :+ Anders zou ik het ook niet weten wat te doen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:01

Nou ja het is meer dat wanneer we in hetzelfde huis zijn, hebben we officieel al 1 iemand op bezoek, nl de partner..
Mag mn zus dan wel of niet met haar man komen?

(ik denk daar niet echt super over na trouwens hoor, maar ik vroeg het me af, omdat ik dacht dat er voorheen wel wat over gezegd was ooit een keer)

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:03

Collectanten lopen hier nog gewoon hoor, heb er al een aantal aan de deur gehad en ben zelf ook alweer gevraagd om collecte te lopen.
Mijn moeder heeft ons als kind geleerd " je kunt maar beter iets geven dan er zelf ooit om verlegen te zitten" dus ik geef altijd aan iedere collectant en dat leer ik mijn kinderen ook.

Morgen Sint Maarten, maar even nadenken hoe we dat het beste kunnen doen. Die vraag kreeg ik net van mijn ouders ook al toen ik daar de boodschappen incl Sint Maarten snoep voor de deur afzette.
Denk een schaal bij de deur waaruit ze zelf het snoep kunnen pakken en een lichtje ter indicatie dat je meedoet.

Mijn zwager is polyamour en woont samen met zijn twee partners. Nooit over nagedacht dat het voor hen ook wel lastig kan zijn met de regels :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:04

Nou ze kunnen beter bij elkaar wonen denk... :j dan mogen ze nog twee mensen op visite hebben..
Als ze allemaal alleen wonen en ze zouden een keer met zn allen willen zijn, dan mag er geen visite meer bij..
Wat allemaal niet erg is hoor, voor een bepaalde periode.. maar het is wel grappig om je te realiseren dat er meer smaken zijn dan de meest voor de hand liggende.. :P

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:05

Sint maarten o ja dat is morgen. Ik weet niet of ze het hier vieren of niet. Echt veel jonge kinderen zijn er ook niet. Ik kan het wel covid vriendelijk doen. Plastik boterham zakjes met een paar roze gele spekjes erin op een bankje leggen waar ze het zelf af kunnen halen.

Cer ik vermoed dat je volgens de officiele regels inderdaad maar een persoon mag ontvangen naast jullie twee. Als je keihard de regels aanneemt. Maar ja is dat nog realistisch? Ik zou het wel aandurven nog een stel uit te nodigen op afstand uiteraard. :j Maar weet dus ook niet of ik daarmee een boete zou riskeren. -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 10-11-20 12:07, in het totaal 1 keer bewerkt

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:06

Is in Spanje de horeca nog open dan?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:06

Cer schreef:
Nou ja het is meer dat wanneer we in hetzelfde huis zijn, hebben we officieel al 1 iemand op bezoek, nl de partner..
Mag mn zus dan wel of niet met haar man komen?

(ik denk daar niet echt super over na trouwens hoor, maar ik vroeg het me af, omdat ik dacht dat er voorheen wel wat over gezegd was ooit een keer)

Ik zou in dat geval gewoon zinnig nadenken met elkaar en idd wat Karuna zegt jezelf als 1 huishouden met 2 woonadressen tellen. Je ligt toch naast elkaar in bed, dus rondom die besmetting zou ik jezelf niet als 2 huishoudens meer tellen...

Een vriendin van mij die getrouwd is woont in een woongroep. Op papier zijn zij ook 2 huishoudens met ieder een eigen kamer, in de praktijk wonen ze samen in 2 kamers naast elkaar, 1 woonkamer en 1 slaapkamer. Daar krijgt de GGD ook kortsluiting van (en wel meer partijen, buiten corona :') )

Hier is Sint Maarten altijd een optocht door het dorp, iedereen zet lichtjes buiten en de kinderen lopen met lampionnetjes, sommige mensen staan buiten met snoep voor de kinderen die lopen. Dit jaar is alles afgeblazen en kon je een lampionnetje buiten hangen. De vereniging die het organiseert is langs alle lampionnetjes gelopen en heeft alle deelnemers een zakje snoep gegeven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:07

Ik ga weer lekker bij mijn ouders eten ivm st maarten, geen zin in dat gejengel aan de deur :+

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:17

karuna schreef:
Maar ja is dat nog realistisch? Ik zou het wel aandurven nog een stel uit te nodigen op afstand uiteraard. :j Maar weet dus ook niet of ik daarmee een boete zou riskeren. -O-

Ik denk dat ze daar echt helemaal niet moeilijk over doen hoor...
Ik vroeg het me ook gewoon hardop af.. niet om een regel te omzeilen of wat dan ook, maar gewoon 'hoe zou dat strikt moeten'..

Net zoals ik denk dat het dus niet uitmaakt of je 1 echtpaar of 2 echtparen, of 1 vriend of 2 vrienden, uitnodigt op basis van besmettingsgevaar.. wel eventueel op basis van drukte .. maar goed, dat moet je dan gewoon niet doen zeg maar, omdat het niet mag en anders is het einde zoek.. maar technisch gezien maakt het, denk ik, niet veel uit...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:18

karuna schreef:
Sint maarten o ja dat is morgen. Ik weet niet of ze het hier vieren of niet. Echt veel jonge kinderen zijn er ook niet. Ik kan het wel covid vriendelijk doen. Plastik boterham zakjes met een paar roze gele spekjes erin op een bankje leggen waar ze het zelf af kunnen halen.

Cer ik vermoed dat je volgens de officiele regels inderdaad maar een persoon mag ontvangen naast jullie twee. Als je keihard de regels aanneemt. Maar ja is dat nog realistisch? Ik zou het wel aandurven nog een stel uit te nodigen op afstand uiteraard. :j Maar weet dus ook niet of ik daarmee een boete zou riskeren. -O-

sowieso geen boete, binnenshuis mag is alles een advies en mag je geen boetes uitdelen

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:22

veerledec schreef:

Spanje is een groot land.
Ja en nee en beperkt en etc. dus en daarbij is ´horeca´ te ruim.
Híer in dít dorp is de bezetting max 50% MÍTS afstand, de bar gesloten, extra ventilatie, maskers ook aan tafel (alleen af voor hap/slok), open vanaf 07.00 en om 18.00 deuren zicht.
Een paar km verderop, provincie Granada, is ´horeca´ 24/7 gesloten op thuis laten bezorgen na.

Aan de kritikasters; jullie kunnen wel héél slecht lezen zeg :(:) Fijn voor jullie dat dat jullie weer even een aanleiding hadden om te kankeren +:)+

Helemaal top trouwens dat het in NL de goede kant op gaat.
Hopelijk met de feestdagen niet gelijk weer d andere kant op. Dit blijft nl nog máánden. Beter de beperkingen gewoon accepteren en beetje positief zijn mét een Plan B.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:24

Huertecilla schreef:
veerledec schreef:

Spanje is een groot land.
Ja en nee en beperkt en etc. dus en daarbij is ´horeca´ te ruim.
Híer in dít dorp is de bezetting max 50% MÍTS afstand, de bar gesloten, extra ventilatie, maskers ook aan tafel (alleen af voor hap/slok), open vanaf 07.00 en om 18.00 deuren zicht.
Een paar km verderop, provincie Granada, is ´horeca´ 24/7 gesloten op thuis laten bezorgen na.

Aan de kritikasters; jullie kunnen wel héél slecht lezen zeg :(:) Fijn voor jullie dat dat jullie weer even een aanleiding hadden om te kankeren +:)+

Helemaal top trouwens dat het in NL de goede kant op gaat.
Hopelijk met de feestdagen niet gelijk weer d andere kant op. Dit blijft nl nog máánden. Beter de beperkingen gewoon accepteren en beetje positief zijn mét een Plan B.

Iets minder mag ook wel hoor

Lolaliza

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:31

Lijkt me leuk met mondmasker aan tafel en telkens op en af voor een hap of slok :')

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:35

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:39

Huertecilla schreef:
Fijn voor jullie dat dat jullie weer even een aanleiding hadden om te kankeren +:)+

Och, nu is het net alsof je dat niet prettig vind?
Iedereen mag toch ergens iets van vinden :j

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:39

Relaxed schreef:
Ik ga weer lekker bij mijn ouders eten ivm st maarten, geen zin in dat gejengel aan de deur :+

Mogen kinderen nu dan wel weer langs de deuren?
Met Halloween was het namelikk verboden in veel gemeentes ivm corona

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 12:47

Huertecilla schreef:
Fijn voor jullie dat dat jullie weer even een aanleiding hadden om te kankeren +:)+

Volgende keer graag het woord mopperen gebruiken, ben gisteren neef verloren aan kanker dus dit komt verkeerd binnen