Ik kwam dit tegen: https://m.hbvl.be/cnt/dmf20200401_04910 ... voorwerpen zou heel goed nieuws zijn! Onderzoek uit Duitsland over virus op voorwerpen.
Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
SusanH schreef:En toch is de kans dat Trump herkozen wordt heel heel groot. Erg eng allemaal.
elnienjo schreef:Wat valt er aan te vieren?
Vorig jaar was het hele jaar ook al in het teken van die 75 jaar en zijn er diverse shows geweest met legervoertuigen n.a.v. die bevrijding. Een jaar is wel lang genoeg geweest en hoe ironisch ook zitten we nu wereldwijd opgesloten in ons kot.
Misschien als er eenmaal een vaccin is een nieuwe feestdag in het leven roepen om wereld lockdown te herdenken, opdat we een pandemie nooit meer zo uit de hand laten lopen.
pien_2010 schreef:Ik ben nu vooral heel erg boos. Manlief was paar weken geleden in la Souterraine voor de boodschappen. Iedereen hield zich geweldig aan de 1,5 - 2 meter afstand en men moest buiten wachten want een bepaald aantal mocht maar naar binnen.
![]()
![]()
![]()
Dus ik ging niets vermoedend vandaag naar de intermarche in Magnac Laval en 1/5 was zeer strikt met mondkapjes of handschoentjes of beiden, hield afstand en deden vlug de boodschappen. Maar 75% gedroeg zich vreselijk, tegen mij aanlopen, samenscholing zonder afstand te houden, het was zeer druk in de winkel, niets werd ontsmet door het personeel, ik heb daar dingen gezien zo idioot. Ik ben echt zwaar geschokt. Wat heb je dan aan een lock down? Vorige week is nog een koppel overleden in Magnac aan de corona.
Ik moest ook nog naar de farmacie, had van te voren gebeld zodat alles klaar zou liggen en daar vroeg ik wat zij van de intermarche vonden. De man ging helemaal los van boosheid, want er is eigenlijk te weinig veranderd daar. Zo bizar. Ik ben echt zo vreselijk boos en vooral verdrietig.
Ligt onze vriend voor zijn leven te vechten in NL wordt hier met zo'n oude populatie dit soort ongekende risico's genomen. Dus hier thuis alles ontsmet tot en met klinken, kranen, auto, boodschappen tassen, kleren gewassen, mezelf goed gedoucht en onwijs vaak mijn handen gewassen voor, tijdens en na het boodschappen uitpakken en hopelijk hebben mijn handschoentjes me beschermd want winkelwagentjes zijn zo berucht en in die winkel werd totaal niet ergens naar gekeken.
Zou fijn zijn als al dat ontsmetten en wassen van spullen voor niets zou zijn. Dat wacht ik nog eventjes af. Dan zouden handschoentjes voldoen met winkelen met eventueel een mondkapje. Zou ook fijn zijn voor als het seizoen weer open gaat de we het huis gaan schoonmaken bij wisselingen.
SusanH schreef:Ik kwam dit tegen: https://m.hbvl.be/cnt/dmf20200401_04910 ... voorwerpen zou heel goed nieuws zijn! Onderzoek uit Duitsland over virus op voorwerpen.
MoniqueT schreef:SusanH schreef:Ik kwam dit tegen: https://m.hbvl.be/cnt/dmf20200401_04910 ... voorwerpen zou heel goed nieuws zijn! Onderzoek uit Duitsland over virus op voorwerpen.
Die had ik vanmorgen ook al geplaatst in dit topic. Blijkbaar hebben veel mensen er overheen gelezen. Ik vind het een heel belangrijk onderzoek!
veerledec schreef:Dat onderzoek ging zes weken duren SandravdB. En ik denk ook dat de scholen eerder opengaan dan overige zaken. In ieder geval speciaal en basisonderwijs (en opvang).
Het gaat erom dat kinderen een ander afweermechanisme hebben en daardoor niet alleen minder vatbaar, maar mogelijk ook minder (lang) besmettelijk. Maar dat onderzoek is vrij laat gestart en zou dus zes weken duren, dus dat werd geloof ik krap voor begin mei.
Scum schreef:Ook als je kijkt naar landen met een totale lockdown. Italie en Spanje. Nog steeds zoveel doden per dag. En de lockdown duurt daar al meer dan 2 weken. Dus wie besmet nou nog wie daar?
SusanH schreef:SinneJ de incubatietijd is natuurlijk wel lang. Dus kan goed zijn dat ze het al onder de leden hadden voor ze in quarantaine gingen.
En die lock down is al wel bewezen dat niet iedereen zich daar even goed aan houdt. Bovendien kan het aantal doden natuurlijk nog heel lang op lopen na een lock down, omdat de incubatietijd al 2 weken is. Voor je ziek wordt duurt dus even. Mensen die ineens heel hard achteruit gaan zijn vaak al meer dan een week ziek. Dus ja ook na een lock down kunnen er nog veel doden vallen.
Scum schreef:Ook als je kijkt naar landen met een totale lockdown. Italie en Spanje. Nog steeds zoveel doden per dag. En de lockdown duurt daar al meer dan 2 weken. Dus wie besmet nou nog wie daar?
Gebeurt dat dan toch in een supermarkt? Of zijn er zoveel mensen die zich ongezien niet aan de regels houden? Of is het virus toch al besmettelijk voordat er symptomen zijn? Of wellicht nog veel langer nadat de patient zelf denkt dat hij genezen is? Volgens mij weten ze daar allemaal nog niet zoveel vanaf.
SusanH schreef:Maar zoals gezegd, de incubatietijd is heel variabel. Als ze 2 weken binnen zaten en daarna symptomen kregen kunnen ze dus heel goed besmet zijn in de periode dat ze nog wel buiten kwamen.