Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:01

Elles schreef:
Wat is toch het idee achter bellen via de luidspreker, terwijl je je telefoon met het scherm naar boven voor je gezicht houdt, als een ober met een piepklein dienblaadje met een piepklein drankje :?

Facetimen is het niet, blijkbaar. Maar de hele wereld krijgt dat gesprek dus wél mee. Ik vraag me daarbij dan ook af of de andere partij wel weet dat hij of zij op de luidspreker staat en echt loeihard door de hele bus/coupé/straat te horen is :=

Ik dacht eerst dat het met het voorkomen van make up vlekken op het scherm te maken had, maar ik zie het jongens en mannen ook doen :+

En het voorkomt dat je per ongeluk met je oor het 'mute'-knopje indrukt.. :D

Als ik voor mezelf spreek, als ik niet op een openbare plek ben, dan bel ik inderdaad vaak zoals jij omschrijft. Ik kan de beller goed verstaan en de beller kan mij goed verstaan. Mocht ik bijvoorbeeld op het werk bellen, of in de trein, dan bel ik wel met de telefoon tegen het oor.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:02

Ik heb soms vage ideeën. Ik heb mijn haar rood laten verven bij de kapper. Nu ben ik super benieuwd wat er gebeurt als ik er zilvershampoo in doe! :=

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:10

Wanneer is het eigenlijk het meest rustig bij de action (als hij gesloten is, telt niet :') )?

Ik moet een aantal spullen hebben en wil ook even rondneuzen, maar het is er normaal zo druk dat ik er vooral weer uit wil (en dat was al zo pre corona, al is het er niet beter op geworden). In Wageningen wist ik op het moment de rustige tijden omdat ik er dagelijks langs liep, maar die ben ik vergeten en nu moet ik er 15 minuten met de auto voor, dus zo ontdekken is geen optie meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:11

Flying_Angel schreef:
Ik heb soms vage ideeën. Ik heb mijn haar rood laten verven bij de kapper. Nu ben ik super benieuwd wat er gebeurt als ik er zilvershampoo in doe! :=
Waarschijnlijk wordt het dan gewoon een wat koelere tint - dat is namelijk wat zilvershampoo doet, het is niet alsof er bleek in zit of zo. :D

MarlindeRooz

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:16

Mijn tactiek voor rust in winkels is de dinsdagochtend. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:17

MarlindeRooz schreef:
Mijn tactiek voor rust in winkels is de dinsdagochtend. :=
Maandagochtend is vaak ook rustig. :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:19

Ja dan zijn winkels hier soms dicht. :D

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 10:36

Maar de action meestal niet :)
Gisterenochtend toevallig nog naar de action geweest. Helft van de winkels open de andere pas om 13.00
Heerlijk rustig overal.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 11:11

Ik ben vorige week maandagochtend om half negen naar de action geweest, heerlijk rustig inderdaad :j

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 12:36

Bij de Action bij mij in de buurt was het rustig rond 12u :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 13:04

Dank jullie allen. Er staat nu een mooi stapeltje opbergdozen op de achterbank. Het was hier inderdaad tussen 11.30-12.30 goed te doen. Het werd in de loop van de tijd wel drukker, maar niet te druk. Als het goed is heb ik hiermee eindelijk de juiste maat bedbakken te pakken (mijn bed heeft 27.5cm ruimte onder het laagste punt, maar bedbakken zijn vaak maar 15-18cm en gewone bakken juist 30-33cm). Deze bakken zouden 26cm hoog moeten zijn en dus moeten passen.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 14:39

Memories schreef:
Elles schreef:
Beter verstaanbaar voor de rest van de bus ja _O-

Dus als je de telefoon gebruiktzoals hij bedoeld is, ben je niet goed verstaanbaar? Dat is echt vrij waardeloos dan, voor een apparaat van tussen de 900 en 1200 euro, dat je er zo van onderaf in moet krijsen om fatsoenlijk te kunnen bellen :')

Ja, dit is ook de reden waarom ik zo bel. Alleen doe ik dat niet in het openbaar tenzij het iets heel dringends is :') Mensen aan de andere kant van de lijn kunnen mij gewoon echt niet goed horen als ik hem tegen m'n oor aan vasthoud.

Dit, maar ook dat ik vaak bijvoorbeeld ondertussen in mijn agenda moet kijken om een afspraak in te plannen.
En tsja, agenda staat in mijn telefoon :Y)
Maar op luidspreker alleen wanneer ik in mijn eentje ben, niet als er anderen mee kunnen luisteren :j

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 15:02

IsaCalixa schreef:
Britta31 schreef:
In de wasmachine doen.

Dat durf ik niet, de knuffel is namelijk heel oud..

Zou kunnen idd dat de vulling is aangetast.. Zal eerst toch eens proberen allerlei middeltjes te gebruiken. :) ik ga de knuffel ook niet meer in bed leggen, maar het huis moet niet naar schimmel ruiken als 'ie in de buurt ligt :')

Update.. uiteindelijk de knuffel heel lang laten weken in pure azijn (met water gemengd hielp niks), toen was de ergste geur weg maar stonk ie naar azijn. Dus heb hem toch in de wasmachine gedaan zonder centrifuge maar met wat kleding erbij; gevolg: nu is de knuffel fris maar stinken mijn kleren naar schimmel :') pff haha

Maar het doel is iig bereikt :+

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:04

Klok geërfd van opa & oma. Met dat rechter gaatje windt je hem op, weet iemand waar dat linker gaatje voor is?

Afbeelding

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:09

Als het goed is, is die andere voor het ‘slaan’ van de klok. Dus de ‘Doing’ elk half en heel uur! :)

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:09

Bij onze windklok was de ene voor de tijd bijhouden en de ander voor het aanslaan (per uur/half uur).

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:12

Slaat de klok anders niet?Als je het niet opwind.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:23

Ohh dat klinkt heel logisch. Ik ga hem opwinden en hopen dat ie dan slaat. Kan zo blij worden van dat geluid, echt jeugdsentiment voor mij.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:34

Waarom kan ik alles met mate doen... snoep, roken, drinken, koekjes, kruidnoten... alles. Alleen alles wat van aardappel is gemaakt (patat, chips, gebakken aardappel etc) daarmee heb ik geen rem.

Hoe kan dit? _O-

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:38

MarlindeRooz schreef:
Waarom kan ik alles met mate doen... snoep, roken, drinken, koekjes, kruidnoten... alles. Alleen alles wat van aardappel is gemaakt (patat, chips, gebakken aardappel etc) daarmee heb ik geen rem.

Hoe kan dit? _O-

Moet je niet doen met maten. Die vreten dan al je chips op. :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:38

Daarom slaat mijn klokje niet meer :o?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 20:40

Cowboy55 schreef:
MarlindeRooz schreef:

Hoe kan dit? _O-

Moet je niet doen met maten. Die vreten dan al je chips op. :D

Ik eet dus het liefst chips als ik alleen ben he. Zodat ik een hele zak kan atten. :n

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 21:41

Zo slecht om dit nu te lezen...
Ik heb zo'n zin in chips...

Anyway, heeft iemand tips om afkickverschijnselen aan te pakken?
Ben aanhet afkicken van mijn antidepressiva en de wereld draait al 3 dagen te snel

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:52

fleurtjeuh schreef:

Ben aanhet afkicken van mijn antidepressiva en de wereld draait al 3 dagen te snel

Beste tip is om dat heeeeeel langzaam af te bouwen en als je dat al doet is de beste tip om je een week ziek te melden en niks te doen. Hartstikke fijn, die antidepressiva, tot je er vanaf wilt. Sterkte

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-21 23:55

Independence schreef:
fleurtjeuh schreef:

Beste tip is om dat heeeeeel langzaam af te bouwen en als je dat al doet is de beste tip om je een week ziek te melden en niks te doen. Hartstikke fijn, die antidepressiva, tot je er vanaf wilt. Sterkte

Neem.contact.op.met.een.arts. Punt. Niet mee lopen kl*ten in je uppie.