Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

elinedeau95

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:31

Grrrr de verkoper die niet reageerde reageerde ineens. Helemaal mooi dus afspraak gemaakt om het gisteren op te gaan halen. Krijg ik een uur voor de afgesproken tijd een appje: sorry heb het aan iemand anders verkocht. Nou dat vind ik zo onbeschoft als je met iemand een afspraak maakt om iets op te gaan halen.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 09:56

Dat is echt ontzettend onbeschoft ja :=

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 10:54

Coconut schreef:
Dat is echt ontzettend onbeschoft ja :=

De reden is nog veel erger. De andere wilde 5 euro meer betalen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 11:56

Coconut schreef:
Juist ja.....

Iemand komt niet opdagen en heeft mij een 1 ster beoordeling met "afspraken nakomen"...

Enorm triest dat beoordelingssysteem

Ik loop ook enorm tegen dat beoordelingssysteem aan. Afgelopen dagen veel conversaties gehad omdat ik meerdere spullen zocht en verkocht. Maar zo had ik een kerel die vroeg ik om meer foto's van een bed. Na 18.00 zouden ze erbij staan in de advertentie. Rond 20.00 heb ik gestuurd dat hij ook mocht mailen want ze stonden er niet bij.
Toen stonden ze er ineens bij en hij gaf dat aan. Dus ik geef netjes aan dat ik even met mijn man moet overleggen (die avond nacht dienst heeft)
Die spreek ik niet eerder als de volgende middag.
Begon ie al te berichten dus ik laat later netjes weten dat mijn man 't niet ziet zitten en we er vanaf zien.
Krijg ik een beoordeling dat ik sneller moet reageren
Uh....jij was zelf toch ook niet zo vlot met je foto's na 18?? En dan zo een beoordeling. Wat een eikel.

Gelukkig 1 vrouw die wel een mooi bed had en ik eerder zou komen ophalen maar m'n schoonmoeder kwa te sterven dus werd een paar dagen later maar ze was super geduldig en ik was haar heel dankbaar en dus 5 sterren gegeven.

bonnie1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 14:31

Plaats hier eigenlijk nooit wat maar word nu toch wel een beetje chagrijnig. Heb er een gratis maxicosi op staan voor iemand die het goed kan gebruiken. Krijg ik een reactie van iemand die duidelijk handelt. Dus ik geef aan het niet aan hun te doen maar aan iemand die het nodig heeft. Krijg ik als reactie, plssssss. Ik, nee hij, wij hebben het ook nodig voor geld..... *Zucht*

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:03

Ik zit met een dilemma.. Ik heb zo'n 3 weken geleden een hoofdstelletje verkocht. Niet voor de hoofdsprijs. Netjes gevet en gecheckt of hij nog goed was en de gebreken (afgebroken riempje) in de advertentie gezet.
Nu krijg ik, 3 weken nadat het hoofdstel ontvangen is, een bericht dat het hoofdstel stuk is: de teugel was gebroken en de neusriem ook bijna (?).

Wat moet ik hiermee? Er staat ook verder niet echt een wens bij, alleen maar dat ze geschrokken is.
Ik heb het hoofdstel ongeveer een maand geleden ook een paar keer gebruikt, toen functioneerde hij prima..

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 15:05

upendo schreef:
Ik zit met een dilemma.. Ik heb zo'n 3 weken geleden een hoofdstelletje verkocht. Niet voor de hoofdsprijs. Netjes gevet en gecheckt of hij nog goed was en de gebreken (afgebroken riempje) in de advertentie gezet.
Nu krijg ik, 3 weken nadat het hoofdstel ontvangen is, een bericht dat het hoofdstel stuk is: de teugel was gebroken en de neusriem ook bijna (?).

Wat moet ik hiermee? Er staat ook verder niet echt een wens bij, alleen maar dat ze geschrokken is.
Ik heb het hoofdstel ongeveer een maand geleden ook een paar keer gebruikt, toen functioneerde hij prima..

Niks, vervelend voor haar maar toen je m opstuurde was er niks aan de hand.

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 17:25

upendo schreef:

Helemaal niks, je bent geen winkel .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:08

upendo schreef:

Niks, want wie wilt niet zeggen dat het kapot is gegaan door eigen toedoen oid?

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:13

Heb ik ook eens gehad met een menteugel.
Hier helemaal nagekeken en foto's van gemaakt, teugel was goed.
Krijg ik na ontvangst een woedend bericht dat de teugel kapot is en niet goed is.
Sommige mensen proberen zo hun geld terug te krijgen en het artikel toch te hebben.
Nou daar trap ik dus niet in.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:34

justdiesel schreef:
Krijg ik na ontvangst een woedend bericht dat de teugel kapot is en niet goed is.
Sommige mensen proberen zo hun geld terug te krijgen en het artikel toch te hebben.

Ik zou dan de fotos gestuurd hebben, die jij dan gemaakt hebt toen alles nog heel was. Haha :+

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 18:45

Ik heb er hier een die waarschijnlijk niet op komt dagen _-:(

Edit: en ik had gelijk. Zo jammer dit.

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 19:33

Banyu schreef:
justdiesel schreef:

Ik zou dan de fotos gestuurd hebben, die jij dan gemaakt hebt toen alles nog heel was. Haha :+

Had ik ook gedaan :+

IHN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:25

het jan ook gewoon kapot zijn gegan.. heb het ook weleens gehad met eigen teugel.. niks aan te zien, toch brekt ie met 1 ophoudinkje finaal doormidden... bii nieuw mag zpiets niet gebeuren.. bij gebruikt kan dat dus wel en vind ik verantwoording van koper die ervoir kiest een gebruikt produkt te kopen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 20:51

Ik zou er niks mee doen. Het is al drie weken geleden en je bent geen winkel. Ze kiezen zelf voor tweedehands, met bijbehorende prijs, maar dan wel zonder garantie. Je kan ook niet controleren wat ze er mee hebben gedaan...

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:53

Dat is het risico van tweedehands. Het kan nog heel lang meegaan, of kort. Is kwestie van geluk hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 07:56

Gisteren bericht van tweedehands: naast mijn klacht over die rare paypalldame zijn er nog gevolgd van anderen, en na onderzoek bleek het inderdaad om een oplichter te gaan. Dus netjes bericht gehad dat hun beoordeling op ons als verkoper is weggehaald (ze gaf iedereen die er niet in trapte 1 ster) en het account is geblokkeerd.

Heb nu ook een acavallo gelpad online staan. Slechts 2x gebruikt, netjes proper gemaakt en in de originele doos gestopt. Was nieuw egrens in de €60 dus ik vraag er 30 voor. Krijg ik een berichtje "voor 10 incl. stuur je hem maar op naar...."

Heb er niet eens op gereageerd.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 09:37

Dat is fijn Varekaj!
Snap nooit dat mensen het nog proberen met zulke biedingen :+

Heb mijn eerste vier sterren recensie :+
Geen idee waarom, maarja het zal wel :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:02

Ik heb ondervonden dat bij het beoordelen met de sterren, je geen commentaar kan achterlaten waarom je die sterren geeft. Dus stel dat ik ooit weer zoiets tegenkom en ik krijg 1 ster, dan weet je niet waarom.
Vroeger kon je zelf een comment schrijven en vaak zag je dan bij verdachte praktijken zoiets snel terug in de recenties als "geeft vals adres op, wil uitsluitend paypall, onbeschoft persoon..." etc.

ja voor €10 incl. gaat ie niet weg :)) Het is wel een redelijk wegend pakketje dat sowieso boven de 2kg uitkomt volgens mij. Dat krijg je voor die prijs niet verzonden zonder zelf bij te leggen gok ik.

Lieszje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-19 13:07

Misschien heb ik vier sterren gekregen omdat ik alleen met de kleine stukken geholpen heb met tillen :')
Maarja iets met een tennisarm :+

Ja dat vond ik ook wel beter hoor.
Vaak slaan mindere recensies ook nergens op.

Haha dan helemaal, dan zijn andere alternatieven goedkoper :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:18

Werkt bij jullie ook de teller niet die aangeeft hoeveel mensen je advertentie bekeken hebben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:22

Nou, hier wat verkocht. Geld zou bijgeschreven zijn maar nog niets gezien. Moet ook opgestuurd worden naar een afhaalpunt en geen adres. Ben benieuwd of ik nog wat zie.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:25

Anoniem schreef:
Werkt bij jullie ook de teller niet die aangeeft hoeveel mensen je advertentie bekeken hebben?

Klopt alles staat op nul

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 08:54

Yep, zal een storing zijn :)

Trui

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 12:05

hier ook