Dingen die je je afvraagt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 16:32

GarBel schreef:
Waarom worden kattwn en honden als geboren vijanden gezien?

Omdat hun lichaamstaal afwijkt waardoor ze nog wel eens last hebben van miscommunicatie. En als huisdieren zitten ze nog wel eens bij elkaar, waardoor dat ook opvalt.
Gok ik.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:10

Marrie_L schreef:
GarBel schreef:
Waarom worden kattwn en honden als geboren vijanden gezien?

Omdat hun lichaamstaal afwijkt waardoor ze nog wel eens last hebben van miscommunicatie. En als huisdieren zitten ze nog wel eens bij elkaar, waardoor dat ook opvalt.
Gok ik.

Las ooit iets van als een kat zijn staart omhoog draagt betekend dit; ik ben vriendelijk. Terwijl de hond zijn staatt hoog draagt wanneer hij agressief is. Dit soort dingen dus indd miscommunicatie in de lichaamstaal.

Tivoli

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-17 17:12

Bevroren of gekoelde waren pakte mijn moeder vroeger in,in wat lagen krantenpapier.
Dat isoleert. :)

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:08

Gaat vannacht na 0000 mijn studie ov over naar de gewone prijs? Omdat het dan zaterdag is en vandaag nog vrij reizen heb op vrijdag.

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:19

savannah030x schreef:
Gaat vannacht na 0000 mijn studie ov over naar de gewone prijs? Omdat het dan zaterdag is en vandaag nog vrij reizen heb op vrijdag.

Bij de NS loopt een dag af, op de volgende ochtend om 04:00. Dus stel je hebt met je studentenOV doordeweeks vrij reizen, dan kun je tot zaterdag ochtend om 04:00 vrij reizen

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:30

Steeph schreef:
savannah030x schreef:

Bij de NS loopt een dag af, op de volgende ochtend om 04:00. Dus stel je hebt met je studentenOV doordeweeks vrij reizen, dan kun je tot zaterdag ochtend om 04:00 vrij reizen

Dankjewel! :)

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-17 18:39

savannah030x schreef:
Steeph schreef:

Dankjewel! :)

Geen probleem :)
Hier is het ook te vinden: http://www.studentenreisproduct.nl/deta ... t-korting/

Minoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 10:59

Hoe wordt naadloze kleding gemaakt? Bijv een naadloos hemd?

_Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 11:01

Kunnen honden in een midlife crisis zitten?

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:14

GarBel schreef:
Kunnen honden in een midlife crisis zitten?

Serieus?

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:19

Nee, kunnen ze niet. Net als dat ze bijvoorbeeld ook geen depressie kunnen hebben, omdat de richtlijnen daarvoor binnen het DSM (psychologiebijbel voor diagnostiek) nou eenmaal op mensen zijn gericht. Je spreekt dan van depressief-achtig gedrag. Of midlife crisis in de DSM is beschreven weet ik niet zeker, maar het is hetzelfde principe: enorm menselijk.

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 12:52

Aangezien ze niet vooruit kunnen denken lijkt me dat zeer onwaarschijnlijk.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 13:59

Welke inboedelverzekering kies je als je samenwoont in een particulier huurappartement én beide student bent?
Ik kan vaak alleen kiezen uit of samenwonend of student, en daar zit toch wel een groot verschil in premie in.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:02

Een hond heeft geen benul, zo denk ik, van 'wat wil ik met de 2e helft van mijn leven'.

Er is veel rottig dieronderzoek gedaan rond depressie, dus de stelling "dat een dier niet depressief kan zijn" neem ik niet voor mijn rekening. (Maar ik zweer dan ook niet bij de turfjes van de DSM.)

Een dier kan drommels goed merken 'dat het lijf ouder wordt', dat er pijn is die hij niet kan ontwijken (zoals in laboratoria...) en kan daar erg somber onder zijn.

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:10

Ook in die onderzoeken hebben ze het standaard over depressive-like behaviour. :) Jij neemt de turfjes misschien niet serieus en dat is prima, de medische wereld echter wel.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 14:12

ja maar een hond kan echt niet denken ''oliebol ik ben al 6 jaar en ik heb nog niks bereikt met mn leven'' (mid life crisis)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:09

Ik vraag me dan weer af waarom mensen honden zo graag als hele ingewikkelde wezens zien..

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:22

Ingewikkeld niet, maar ik denk dat we dieren over het algemeen erg onderschatten in hun kunnen. Lijken me hele interessante vragen die gesteld worden. Zo kunnen we onze dieren nog beter begrijpen als het onderzocht wordt.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:44

Word je gestraft als jij degene bent (en daar bewijs voor is) dat iemand door jou (pesterijen) zelfmoord pleegt?

No worries allemaal ik heb net A Girl Like Her gekeken vandaar mijn vraag :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 15:58

SavannahNx schreef:
Word je gestraft als jij degene bent (en daar bewijs voor is) dat iemand door jou (pesterijen) zelfmoord pleegt?

Je zou voor dood door schuld aangeklaagd kunnen worden, maar ik weet niet zeker hoe vaak dat ook echt gebeurt en hoe dat in z'n werk gaat.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:01

Macs schreef:
Ingewikkeld niet, maar ik denk dat we dieren over het algemeen erg onderschatten in hun kunnen. Lijken me hele interessante vragen die gesteld worden. Zo kunnen we onze dieren nog beter begrijpen als het onderzocht wordt.

Ik denk dat mensen onbewust hun eigen onzekerheden op die van anderen projecteren, ook op honden, en dat mensen het zo lastig vinden om naar zichzelf te kijken dat ze graag willen dat honden ook zulke problemen hebben omdat het niet raar is ofzo. Honden kunnen best dingen hebben zoals autisme en dergelijke waarbij je ziet dat het gedrag niet helemaal klopt maar dat hele emotionele is helemaal niet goed voor dieren, als je echt heel kritisch kijkt dan laten ze je precies zien wat wel en niet kan maar omdat mensen dat niet kunnen is er vaak wat met het dier aan de hand. Bill Burr heeft 2 hele goede video's op youtube staan daar over.
En verder probeer ik mensen en honden zo te zien:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:02

Ik denk aan de ene kant dat wij totaal geen idee hebben wat er speelt in de hoofden van dieren en dat we dus niet kunnen oordelen over wat zij voelen of denken, maar aan de andere kant heb ik het idee dat mensen snel menselijk gedrag op dieren projecteren omdat ze zich graag meer verbonden willen voelen met hun huisdier.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:04

Emmaa_ schreef:
SavannahNx schreef:

Je zou voor dood door schuld aangeklaagd kunnen worden, maar ik weet niet zeker hoe vaak dat ook echt gebeurt en hoe dat in z'n werk gaat.

Ja vroeg het me af. Want uiteindelijk maakt diegene zelf de keus om uit het leven te stappen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:07

SavannahNx schreef:
Emmaa_ schreef:

Ja vroeg het me af. Want uiteindelijk maakt diegene zelf de keus om uit het leven te stappen..

Voor zover ik weet kan het wel degelijk als dood door schuld bestempeld worden als er echt overduidelijk is dat er een (of een klein groepje) mensen schuldig is aan zeer ernstige pesterijen. Maar wat jij zegt maakt het wel lastig. Zal eens kijken of ik er wat jurisprudentie over kan vinden, ben nou wel benieuwd hoe dit zit

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-17 16:20

Leuk Emma! Ben ook benieuwd!