Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

poetser

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:33

zonnebloem18 schreef:
Ik ben jaloers, het regent hier wel wat maar verder niet. Een beetje onweer zou ik wel kunnen waarderen de hagelstenen mogen achterwege blijven.

Hier nadert een bui, je mag gratis hebben ;( Het is even te veel aan het worden. Ben al doodsbang voor onweer, en deze bui is vrij groot. Ik trek dit niet, maar vind het zo stom om op mijn 28ste mijn moeder nog uit bed te moeten halen :D

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:33

Poeh...wa een verhalen. Hier hebben we mooi geluk gehad. Bij ons is de bui ten oosten van ons langs gegaan.
Gisteren ten westen.

Denk dat de Domtoren gewoon in de weg staat :+
Laatst bijgewerkt door NatasjavE op 23-06-16 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:36

NatasjavE schreef:
Poeh...wa een verhalen. Hier hebben we mooi geluk gehad. Bij is ten oosten van ons langs gegaan.
Gisteren ten westen.

Denk dat de Domtoren gewoon in de weg staat :+

Mazzellaars zijn we! Hier is het nu rustig! Tijd om te slapen :) hopelijk morgen wat minder benauwd/klam!

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:36

Keek 5 min geleden op buienradar was het voorlopig alleen blauwe wolkjes, nu kijk ik zit er weer een grote rode vlek die onze kant op komt in 10 minuten.. Het mag wel eens gedaan zijn want kan er niet door slapen

Nienketje17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:40

Ik ben zeer benieuwd wat wij zaterdag aan gaan treffen als we terug zijn van vakantie. Zie veel onheilspellende foto's en filmpjes uit dorpen naast ons voorbij komen :?

Anoniem

Re: Stormchasen in Nederland, met een schuin oog naar Amerika!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:44

Wat een apart idee dat ik hier vandaag heerlijk warm weer heb gehad.. oke, wel benauwd..

En dat er in andere delen van NL heftig weer is! Hopelijk geen slachtoffers van het weer.

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:44

poetser schreef:
zonnebloem18 schreef:
Ik ben jaloers, het regent hier wel wat maar verder niet. Een beetje onweer zou ik wel kunnen waarderen de hagelstenen mogen achterwege blijven.

Hier nadert een bui, je mag gratis hebben ;( Het is even te veel aan het worden. Ben al doodsbang voor onweer, en deze bui is vrij groot. Ik trek dit niet, maar vind het zo stom om op mijn 28ste mijn moeder nog uit bed te moeten halen :D

Ik ben 29, en wanneer het onweert zit mijn moeder meestal te facetimen met mij. Dus niets geks aan. Angst is angst. Sterkte.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-16 23:57

Weer opnieuw een fikse bui die hierop afkomt.... Wanneer houd het nu eens op :( kan hier echt niet mee slapen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:09

Ik had van 19.00 tot 20.00 agility op de hondenclub in Valkenswaard en bloedheet weer.
Om 20.30 barste er een noodweer los, hagelstenen, behoorlijke grote en in een mum van tijd ging het zo hard te keer dat je nog geen 4 meter voor je uit kon kijken.
Na de bui trok er een mist aan waterdamp op van het veld tot 1.5 m hoog.
Overal blad afval.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Terug thuis, onder Weert, begon een nieuwe bui die nog steeds bezig is, zwarte lucht en veel onweer.

Catnip

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:14

Joaltijd schreef:
Wat een apart idee dat ik hier vandaag heerlijk warm weer heb gehad.. oke, wel benauwd..

En dat er in andere delen van NL heftig weer is! Hopelijk geen slachtoffers van het weer.

Ik heb vandaag nog in bikini zitten zweten in de zon. Nu zou ik in m'n schuilkelder kruipen als ik er één had. Wij wonen gelukkig niet op het gelijksvloers, maar mijn moeder (zelfde regio) appte dat de benedenverdieping van haar huis en haar kelder onder water stonden. Die benedenverdieping heeft in de 24 jaar dat het huis er staat nog nooit onder water gestaan.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:40

Mondy schreef:
Ok toegegeven... De 1e bui was paniek...
Nu zit t er tegenaan maarrr heb toch durven te filmen !!

[ [url=m/0NU13r.png]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/gK13mq.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JU4FzW.png]Afbeelding[/url] ]

Wat een beest...
[ [url=m/CRr9QY.jpg]Afbeelding[/url] ]
Wauw goed van je zeg zeker als je bang bent *\o/*
[ [url=m/OhWhnP.jpg]Afbeelding[/url] ]

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:49

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
De eerste is een brandende lantaarnpaal alleen ietsies overbelicht door de bliksem
Afbeelding
Afbeelding

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 00:54

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:26

Ik lees normaal mee, maar hier bij ons in de straat in Someren is het echt te keer gegaan, mijn vriends auto en mijn auto beide Total loss, dakpannen eraf en 4 ramen kapot boven. Nog nooit zo extreem meegemaakt. Volgens mij zaten wij op de rand van de storm, hemelsbreed 2 km verderop hadden ze geen hagel. Gelukkig maar want daar staat mijn pony op stal :)
Laatst bijgewerkt door Anneert op 24-06-16 01:41, in het totaal 1 keer bewerkt

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:30

Anneert sterkte :(:)

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:40

Zo dan maare je vriend wat heeft hij dan? Kijk zo is het niet leuk meer, onweer ok mooie luchten ok maar dit....

Anneert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:43

Sorry voor de onduidelijkheid, het ging in de auto's. Heb nog van niemand gehoord dat we gewonden zijn gelukkig. Wij stonden op t punt nog een rondje bos te doen met de hond, maar moesten nog dd wachten op de Broodbakmachine, anders liepen we er middenin

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 01:53

nenahdm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 02:18

Net terug van het stormchasen. Beste chase ooit. Vreselijke gave dingen gezien.. van supercel tot supercel en in het begin een gigantische shelf. Foto's volgen uiteraard

LoveGlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 03:49

Lig ik rustig te slapen, maakt de hagel me wakker. Niet eens zozeer de onweer. Het leek echt net of het glas van de dakraam elk moment kapot kon gaan, zo hard ging het.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 04:25

Jeetje wat een schade en drek! :oo

Vanuit de AArena wel diverse buien gehoord op het dak en op de terugweg nog een kleine lichtshow gezien.
Nu helaas klaarwakker... Stikbenauwd met mijn keelontsteking maar de ramen kunnen niet los omdat het bij dit hotel schijnbaar normaal is om géén rekening te houden met je medemens. -O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 05:34

Hier ook klaarwakker door weer ren flinke bui helaas ....

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 05:43

Vannacht twee keer enorme klap, sloeg heel dichtbij ergens in.. ik heb er 'gelukkig' maar eentje gehoord... -O-

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 05:55

Afbeelding

Heb een slechte nacht gehad. .. wat een hoop onweersbuien zijn er hier over gekomen.

Sterkte voor de mensen met schade :(:)

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-16 05:57

Zo ik heb geen oog dicht gedaan vannacht. Heeft bijna constant door geonweerd. Nu nog.... ook vannacht flinke knallen, denk dat het wel een keer of 6-7 hier in de nabije omgeving is ingeslagen. Zelfs de hond vond het niet leuk terwijl ze het normaal niet zo'n ramp vind. Auto van mijn vriend heeft hagel schade die van mij weet ik nog niet.