Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:28

MarlindeRooz schreef:
Ik zit op de rand van m’n kunnen. Werk, ongeluk, scriptie, studie dingen… zegt de schoonmaakster ook nog eens af voor morgen. Ik trek extra schoonmaken ook niet en m’n vriend wil het niet. ;(

(Hoef geen commentaar jou dat lekker voor je)

Kusje van Mier.

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:29

xPabloBokt schreef:
Telpeva schreef:
Heb je al eens bij een Dr Martens winkel allerlei modellen gepast, de 1460 zit bijvoorbeeld al anders als de Pascal, de look is wel hetzelfde. Uit mijn hoofd is de Pascal smaller als het standaard type, misschien dat ze ook zoiets hebben voor bredere voeten of dat ze je kunnen adviseren? Je hebt o.a. in Rotterdam centrum (Lijnbaan) een specifieke dr martens winkel zitten waar ze veel modellen hebben staan

Hier waren dr Martens ook altijd mijn go to, maar ik kan geen veters meer strikken. Ik loop nu met mustangs in de winter, dat is nog te doen maar de sketchers die ik als zomerschoenen heb gekocht uit ellende daar kan ik niet aan wennen. Geef mij stoerdere schoenen ajb

Ik heb ook inlegzolen en ik draag gewoon de Pascal, maar ik ken de voeten van een ander natuurlijk niet. Maar klopt idd wel wat je zegt, de originals zijn iets breder. Maar die zijn een stuk stugger qua leer en moeten dus ook veel langer ingelopen worden.

@Telpeva je hebt ook Docs zonder veters!! Je hebt sowieso de Chelsea boots maar je hebt ook met veters en een rits aan de zijkant. Misschien zijn dat opties voor je?

Hopelijk gaan ze in mijn Pascals ook passen! Fingers crossed

Berdien

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:42

Sterkte Marlinde :(:) Kunnen jullie het even opschuiven? Of desnoods het hoognodige laten doen?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 19:45

Nee ze (schoonmaakster) kan pas 15 mei komen.

Heb nu met m’n vriend afgesproken dat hij 2x het huis stofzuigt tot die tijd maar meer zit er niet in.

Ik mis m’n studio van 27m2. Met alleen m’n eigen troep.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:09

First world problem, ondertiteling van Videolnad klopt van geen kanten.

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:12

Geen gehoor van iemand.
Collega van andere organisatie die onze afspraak was vergeten, die we warempel gisteren gemaakt hebben. Dus was voor Jan met de korte achternaam naar locatie gekomen.
Moet de keuken opruimen nadat het me al veel kruim gekost had om te gaan koken. Meh ik ben moe.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:14

MarlindeRooz schreef:
Nee ze (schoonmaakster) kan pas 15 mei komen.

Heb nu met m’n vriend afgesproken dat hij 2x het huis stofzuigt tot die tijd maar meer zit er niet in.

Ik mis m’n studio van 27m2. Met alleen m’n eigen troep.

:knuffel:

Colaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 20:27

Verheugd op mijn loon en vakantiegeld van mijn oude werk, waar ik sinds begin april uit dienst ben. Kijk ik op de raboapp is het nog niet eens de helft van mijn salaris wat ik verdiende ;(

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 20:47

Telpeva schreef:
@Pablo: echt?! Ik heb laatst nog zitten kijken daarvoor (model met veters en rits) maar ik kon zoiets niet vinden, weet je nog waar je die gezien hebt of hoe die heten? Ik ben wel lastig, ik wil namelijk geen plateauzool :o :+ de Chelsea boots staan nog op mijn to-do lijst om een keer te gaan passen in de winkel, maar ik heb liever veters + rits.

Volgende ergernis, schoenen die je na een seizoen weg kan gooien. Echt ik vind dat zo zonde van het geld, mijn mustangs daar heb ik vanaf de herfst op gelopen en de bovenlaag van het nepleer dat laat al los, het ziet er niet uit. Ik wil echt weer docs.

Ja zeker!

https://www.drmartens.com/nl/nl/1460-pa ... p/23863001

Deze heeft een rits aan de zijkant. En die rits aan de voorkant kun je er gewoon uit halen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 21:22

M'n hele voet open gekrabd omdat de tape van de fysio zo jeukt |(

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:29

Ik zit een programma te kijken. Het verschil tussen mannen en vrouwen in Nederland...

Lieten ze aan jonge vrouwen en jonge mannen hetzelfde filmpje zien.. Het 's nachts vanuit de kroeg door de stad naar huis lopen. Met de vraag: 'wat denk jij, mocht jij de persoon zijn die er loopt'.

Het verschil.. Ik schrik er eigenlijk van. Beide vrouwen waren constant de omgeving aan het scannen "daar staat een groepje mannen", "daar is het druk en onrustig, ik loop liever ergens anders langs", "oke, hier doe ik mijn oordopjes uit. Dan hoor ik het als iemand achter mij aankomt", "donkere straat, dus gewoon in tempo doorlopen", "ja, dat zijn woningen. Als er iets gebeurt, kan ik aankloppen".

De jonge mannen: "ha, kebab-tent! Die is inderdaad ook als enige open als je nog de kroeg uitstapt. Wel lekker!", "ah, die andere eettent is dicht. Toch jammer", "oeh. Das een voetbalcafe met wat mannen die even buiten staan. Gezellig zo'n cafe!".

Zelf scan ik mijn omgeving ook als ik over straat loop. Ik ben niet snel bang, maar ik let wel altijd op. Tis toch eigenlijk van de zotte dat veel vrouwen dat (in Nederland!) ervaren... En de mannen niet? Het is zo. Maar dit experiment liet wel echt heel duidelijk het verschil in beleving zien.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:33

Of vrienden die niet begrijpen dat je een foto maakt van de kentekenplaat van je taxichauffeur, maar die zijn ook nooit gevraagd of ze met cash willen betalen of dat ze 'm even in de mond willen nemen.

Het is gewoon oneerlijk en ongelijk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-23 22:40

Al een week niet op kantoor geweest en nu is mijn badge spoorloos. Stomme rotding is nergens te bekennen. En ik heb na een dikke week geen idee meer wat ik moet retracen om hem te vinden.

Zal hem wel bij het restaurant hebben laten liggen waar ik 14 april mee ben gaan helpen.

En mijn vriend die op zijn kantoor bezig is geweest met stickerverwijderaar en nu doodleuk beweert dat het niet meer te ruiken is. Ondertussen hangt heel die lucht over de overloop. Even vergeten dat ik een autistenneus heb zeker.

Fly_high

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 22:44

Kookaburra schreef:
Ik zit een programma te kijken. Het verschil tussen mannen en vrouwen in Nederland...

Lieten ze aan jonge vrouwen en jonge mannen hetzelfde filmpje zien.. Het 's nachts vanuit de kroeg door de stad naar huis lopen. Met de vraag: 'wat denk jij, mocht jij de persoon zijn die er loopt'.

Het verschil.. Ik schrik er eigenlijk van. Beide vrouwen waren constant de omgeving aan het scannen "daar staat een groepje mannen", "daar is het druk en onrustig, ik loop liever ergens anders langs", "oke, hier doe ik mijn oordopjes uit. Dan hoor ik het als iemand achter mij aankomt", "donkere straat, dus gewoon in tempo doorlopen", "ja, dat zijn woningen. Als er iets gebeurt, kan ik aankloppen".

De jonge mannen: "ha, kebab-tent! Die is inderdaad ook als enige open als je nog de kroeg uitstapt. Wel lekker!", "ah, die andere eettent is dicht. Toch jammer", "oeh. Das een voetbalcafe met wat mannen die even buiten staan. Gezellig zo'n cafe!".

Zelf scan ik mijn omgeving ook als ik over straat loop. Ik ben niet snel bang, maar ik let wel altijd op. Tis toch eigenlijk van de zotte dat veel vrouwen dat (in Nederland!) ervaren... En de mannen niet? Het is zo. Maar dit experiment liet wel echt heel duidelijk het verschil in beleving zien.

Zoveelste keer blijk een man te zijn ;( gadver

------

Wil mijn boa ff op de bank knuffelen maar hij denkt er anders over :')

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:06

Urbanus schreef:
Of vrienden die niet begrijpen dat je een foto maakt van de kentekenplaat van je taxichauffeur, maar die zijn ook nooit gevraagd of ze met cash willen betalen of dat ze 'm even in de mond willen nemen.

En dan krijg je altijd het argument "maar niet alle mannen.."

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:18

Urbanus schreef:

-O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:23

Never mind :')
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 25-04-23 23:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:25

Fly_high schreef:
Kookaburra schreef:

Zoveelste keer blijk een man te zijn ;( gadver

------

Wil mijn boa ff op de bank knuffelen maar hij denkt er anders over :')

Ga jij op een vrouwenforum even lekker kletsen over het kietelen van je Boa. Precies wat ik bedoel!

fotolijstje schreef:
Urbanus schreef:

En dan krijg je altijd het argument "maar niet alle mannen.."

Nou ja, het zijn toch ook niet alle mannen?

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:28

Mensen die in een openbare setting maar door blijven gaan met hun inside jokes die maar ongeveer 3 mensen snappen en de rest op die manier buiten sluiten..
Joh als je elkaar zo leuk vind, maak dan een groepsgesprek aan op whatsapp ofzo :roll:

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:32

fleurtjeuh schreef:
Mensen die in een openbare setting maar door blijven gaan met hun inside jokes die maar ongeveer 3 mensen snappen en de rest op die manier buiten sluiten..
Joh als je elkaar zo leuk vind, maak dan een groepsgesprek aan op whatsapp ofzo :roll:

Live, laugh, livera :knuffel:

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:34

Nee dat weet iedereen wel mag ik hopen, dat is ook niet wat ik bedoelde.
Maar meer van dat als je het er over hebt dat altijd dat argument komt in plaats van het in zien van het probleem dat het wel té vaak gebeurd dat mensen/vrouwen juist daarom eventjes alle mannen over één kam moeten scheren in bepaalde situaties etc.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:36

Urbanus schreef:
fleurtjeuh schreef:

Live, laugh, livera :knuffel:

Best een goede winkel, haalde ik vroeger in Groningen nog wel eens wat

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-23 23:38

fotolijstje schreef:
Nee dat weet iedereen wel mag ik hopen, dat is ook niet wat ik bedoelde.
Maar meer van dat als je het er over hebt dat altijd dat argument komt in plaats van het in zien van het probleem dat het wel té vaak gebeurd dat mensen/vrouwen juist daarom eventjes alle mannen over één kam moeten scheren in bepaalde situaties etc.

Dat herken ik niet, maar ik zit hier in een behoorlijk feministische hoek.

fleurtjeuh schreef:
Best een goede winkel, haalde ik vroeger in Groningen nog wel eens wat

Leuk.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-23 13:05

Ik weet bij de laatste deelvraag van mijn theoretisch kader voor mijn onderzoek précies wat ik wil schrijven, ik weet dat het valide is wat ik wil schrijven, maar ik kan niet de juiste bronnen vinden om het te onderbouwen.

Sucks -O-

Loeky01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 13:25

xPabloBokt schreef:
Ik weet bij de laatste deelvraag van mijn theoretisch kader voor mijn onderzoek précies wat ik wil schrijven, ik weet dat het valide is wat ik wil schrijven, maar ik kan niet de juiste bronnen vinden om het te onderbouwen.

Sucks -O-

Via mijn hogeschool had ik destijds toegang tot Google Scholar, ik deed dan altijd in de zoekmachine daarvan intoetsen wat logisch leek en vaak kon ik wel een bron vinden. Als ik de site niet kon openen kon ik het boek/artikel intoetsen via intranet van de opleiding en dan kwam ik gratis bij de juiste artikelen. Misschien kan het jou ook verder helpen :(:)?

Ik ben een beetje aan het lamhannessen, heel irritant. En iets heeft mijn afvalzak aangevreten. Ik kan ze nergens binnen opslaan zonder dat ik last heb van de geur en deze gemeente doet niet aan afvalbakken. Heel irritant.