Kookaburra schreef:Ik zit een programma te kijken. Het verschil tussen mannen en vrouwen in Nederland...
Lieten ze aan jonge vrouwen en jonge mannen hetzelfde filmpje zien.. Het 's nachts vanuit de kroeg door de stad naar huis lopen. Met de vraag: 'wat denk jij, mocht jij de persoon zijn die er loopt'.
Het verschil.. Ik schrik er eigenlijk van. Beide vrouwen waren constant de omgeving aan het scannen "daar staat een groepje mannen", "daar is het druk en onrustig, ik loop liever ergens anders langs", "oke, hier doe ik mijn oordopjes uit. Dan hoor ik het als iemand achter mij aankomt", "donkere straat, dus gewoon in tempo doorlopen", "ja, dat zijn woningen. Als er iets gebeurt, kan ik aankloppen".
De jonge mannen: "ha, kebab-tent! Die is inderdaad ook als enige open als je nog de kroeg uitstapt. Wel lekker!", "ah, die andere eettent is dicht. Toch jammer", "oeh. Das een voetbalcafe met wat mannen die even buiten staan. Gezellig zo'n cafe!".
Zelf scan ik mijn omgeving ook als ik over straat loop. Ik ben niet snel bang, maar ik let wel altijd op. Tis toch eigenlijk van de zotte dat veel vrouwen dat (in Nederland!) ervaren... En de mannen niet? Het is zo. Maar dit experiment liet wel echt heel duidelijk het verschil in beleving zien.
Zoveelste keer blijk een man te zijn
gadver
------
Wil mijn boa ff op de bank knuffelen maar hij denkt er anders over