Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Essie73, NadjaNadja, ynskek, Polly, Telpeva, Muiz

Toevoegen aan eigen berichten

Zonnetje81

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:12

Als iemand moet aan komen waaien op mijn werk of thuis aan de voordeur kan ik lang wachten. Inderdaad een dooddoener van mensen die iemand getroffen hebben. :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:18

Ik begrijp de opmerking wel. Vaak komt het volledig onverwacht ineens op je pad. Ik geloof dan ook wel in het lot/bestemming.
Maar inderdaad, als ik naar mezelf kijk is mijn wereld zo klein en ik sta er inderdaad ook niet voor open dus de kans dat ik iemand ontmoet die mij van mijn sokken blaast is heeeeeel klein. En dan zijn ze 9 van de 10 x getrouwd natuurlijk. De meesten mannen uit mijn leeftijdsgroep sporen niet of zijn getrouwd. Dus nee, laat maar hoor. En anders zie ik het vanzelf een keer.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:33

assie schreef:
Peelie schreef:
Helemaal klaar zijn met daten en volledig, tot in het diepst van je ziel, accepteren dat je voor altijd alleen blijft. Dan komt hij ineens aanwaaien.

Vind ik echt zo'n schijt-dooddoener van mensen die happy in een relatie zitten := . Dan kunnen we net zo goed allemaal niet meer op datingsites gaan zitten. Je zult toch wel ergens open moeten staan voor een relatie, want anders ga je die langswaaier ook geen kans geven, maar laat je hem verder wapperen.

Tuurlijk is het handig dat je redelijk content bent met jezelf en je leven en niet volledig desperate op zoek gaat, maar als je een complete muur om jezelf heen hebt gebouwd, zal er erg weinig gebeuren.

Ok, tot zover mijn persoonlijke frustratie :') . Dan ga ik nu weer lekker mijn datingsite op :+

Ik snap jou en ik stond er ook altijd zo in. Na 6 jaar singel zijn werd ik ook kotsbeu van mensen die dat tegen mij zeiden. Maar uiteindelijk blijkt het wel waar.

Ik had de date met mijn vriend zelfs afgezegd, omdat ik er geen zin meer in had. Ik bleef liever alleen dan nóg een keer op date gaan. Het bracht me toch helemaal niks behalve kopzorgen. Toen ik dat aan een vriendin vertelde zei ze "waarom geef je het niet nog 1 kans, misschien is dit hem wel". Dus kicking and screaming (bij wijze van) heb ik de date herpland.

En mijn wereld was ook klein. Nieuwe mensen kwam ik tegen via de apps. Ik had events een keer geprobeerd, maar dat vond ik niks. Op het werk is 99% vrouw. Op stal ook. Hardlopen deed ik alleen.

En toch bleek er wel een linkje met hem te zijn en hebben onze paden elkaar eerder gekruist, maar jaren en jaren geleden toe ik nog met mijn ex verloofde samen was. De tijd was gewoon niet rijp toen. En de 6 jaar na het uit elkaar gaan ook niet.

Dus nee. Praat me er niet van. Ik ken de klappen van de zweep. Maar ik weet wel dat er voor mijzelf op een gegeven moment echt een omslagpunt was, waarbij ik me er echt helemaal 100% bij neergelegd had dat ik nooit meer romantische liefde zou vinden en dat ik een leuke tante zou worden voor neefjes en nichtjes.

En ja. Het is cliché, maar het zijn clichés met een reden.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:35

Het romantische lot is niet voor iedereen weggelegd. Heeft niks met het naast je neerleggen te maken. Heet gewoon toeval.

De dooddoeners suggereren dat je er dan dus zelf invloed op hebt “met leg het naast je neer en het komt vanzelf”. Dat is gewoon niet zo. Dingen lopen zoals ze lopen.

Vanzelf komt er namelijk niks aanwaaien in het leven. :+

Steenbok12

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:47

Ik ben wel van mening als je lekker in je vel zit je het uitstraalt en toegankelijker bent voor anderen. Dus dat heeft echt wel te maken met 'er klaar voor zijn'. Maargoed dan nog moet er een match rond lopen natuurlijk :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:53

Zonnetje81 schreef:
Het romantische lot is niet voor iedereen weggelegd. Heeft niks met het naast je neerleggen te maken. Heet gewoon toeval.

De dooddoeners suggereren dat je er dan dus zelf invloed op hebt “met leg het naast je neer en het komt vanzelf”. Dat is gewoon niet zo. Dingen lopen zoals ze lopen.

Vanzelf komt er namelijk niks aanwaaien in het leven. :+

Dat zeg ik toch ook niet. Ik geef zelfs aan dat ik bewust de date herplant heb, terwijl ik heb afgezegd had. Dat is niet aankomen waaien zoals jij suggereert :')

Dus nee. Het is niet vanzelf gegaan en ja, je moet er wel voor open staan. Maar dat betekend niet dat het naast je neer leggen en werkelijk accepteren van het singleschap daar niet naast bestaat, wat dat doet het wel. Voor mij wel iig. En nee. Ik ben niet de goude standaard des levens. Echter wilde ik wel een beetje tegenlicht schijnen, want ik stond een 1.5 jaar geleden nog precies waar jullie nu staan.

Steenbok12 schreef:
Ik ben wel van mening als je lekker in je vel zit je het uitstraalt en toegankelijker bent voor anderen. Dus dat heeft echt wel te maken met 'er klaar voor zijn'. Maargoed dan nog moet er een match rond lopen natuurlijk :)

Dat is 100% waar. En ik ben er van overtuigd dat 100% content met jezelf zijn daar een grote factor in is. Die match gaat niet vanzelf, die komt ook niet aanwaaien nee. Was het maar zo'n feest. Haha

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:02

Misschien lees ik het anders. Accepteren dat je single bent kan ook zonder het naast je neer te leggen en accepteren dat het zo is maw niks doen want het komt vanzelf wel. Zo lees ik niet specifiek jouw berichtje maar die ervoor als rode draad.

Maar gelukkig zijn met jezelf zie ik niet als: acceptatie en naast je neerleggen want het komt toch wel op een onverwacht moment.

Misschien allemaal lastig uit te leggen :+

Sherivey

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:04

Er is imo ook een verschil tussen 'happy zijn als single' en 'happy single' zijn.

Dat eerste is voor mij nml een 'ik ben blij met mn leven, maar aanvulling sta ik voor open' en dat tweede meer een 'ik vind het zo alleeen wel prima'

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:07

Ik snap niet hoe “accepteren dat je alleen blijft en klaar zijn met daten” als gevolg heeft dat je via een datingapp bewust met iemand op date gaat? Lijkt me een vrij bewuste stap haha.

Ik heb er vooral geen zin meer in. Ik ben graag alleen en ik HOU van de autonomie die single zijn heeft. Ik ben van m’n 19e tot mn 29e maar 1,5 jaar single geweest. En nu weer 1,5 jaar. Dus voor mijn gevoel veel in relaties gezeten. En in relaties lever je áltijd vrijheid in. Dat hoeft niet negatief te voelen maar het is wel echt zo.

Ik wil geen kinderen. Ik heb absoluut geen enkele toekomstdroom waar ik een partner voor nodig heb. Ik ben nog nooit zo stabiel, happy en tevreden met m’n leven geweest.

Mocht ik iemand tegenkomen dan is het altijd mogelijk. Maar, ook dan kan je bewust er voor kiezen om NIET met iemand te gaan daten.

Ik ga best vaak alleen naar dingen toe. Ik ben absoluut niet verlegen. Ik heb net nog iemand aangesproken die op de kop in onze container hing. Alleen ga ik vaak naar plekken die rustig zijn (musea, natuur etc). Maar het kan dus best dat ik eens een leuk persoon tegen kom.

Soms open ik even Hinge oid. En dan… nee. :=