Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marigold

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:40

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:43

Ga ik doen.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:49

Ik ken Sjef wel, ik denk niet dat hij workshops doet. Misschien kun je je vraag stellen op de Spinnen van de lage landen Facebook groep. Daar zit hij ook wel in trouwens :+

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 00:52

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 01:13

Wat voor ras is die hond?
Voor een Jack Russel is ze dan niet oud. Voor een Berner Sennen wel.

Op dr ouwe dag buiten is ook sneu, ook al is ze niet anders gewend (in de winter met de kou).

Afstaan aan het asiel kost veel geld. Daar moeten ze ook eerst langs de dierenarts en "gezond" naar binnen of dat de problemen in iedergeval bekent zijn. Dus een bloedonderzoek, röntgenfoto's bij oudere honden, gebitsbehandeling etcetc.
Kunnen ze beter nu al via een stichting een beter huisje zoeken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:51

Marigold schreef:
Ik zou graag weten welk emmertje of ander ‘iets’ een aanrader is om 1,5 liter soep (koud) in mee te nemen, ook in een auto, op een veilige dus schone manier (waar het deksel echt niet vanaf vliegt en wat ook echt niet lekt), en waar ik dat dan zou kunnen kopen. Bvd!

Je kan ook een theedoek pakken en deze door het handvat van de deksel doen en dan door de zijhandvatten en dan bovenop in een knoop.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 08:56

Suzanne F. schreef:
Marigold schreef:
Ik zou graag weten welk emmertje of ander ‘iets’ een aanrader is om 1,5 liter soep (koud) in mee te nemen, ook in een auto, op een veilige dus schone manier (waar het deksel echt niet vanaf vliegt en wat ook echt niet lekt), en waar ik dat dan zou kunnen kopen. Bvd!

Je kan ook een theedoek pakken en deze door het handvat van de deksel doen en dan door de zijhandvatten en dan bovenop in een knoop.

Ik gebruik een diepvrieszak. Ziplock, dus lekt niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:03

Heb je daar de soep los in? Dat lijkt me dan toch wel spannend. Of heb je die zak ook nog ergens in?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:04

Anomien schreef:
Jolliegirl schreef:
Je geeft zelf je antwoorden al...
Je wilt die kosten niet...je wilt het nu nog niet ivm de kids.

Niet doen dus

Mmm,,

Wii wilden zelf wachten omdat we van mening zijn dat een ridgeback pup een goede opvoeding moet krijgen, maar vooral omdat we onze kinderen ook willen opvoeden hoe je met een hond omgaat.

Maar dit exemplaar is geweldig met kinderen. Ze is echt een kindervriend.. niets is haar te gek. En hapt niet. Ze mogen er zelfs op liggen.

Ze komt 3-4 dagen per week in aanraking met echte kleine kinderen. Is heel betrouwbaar. Dat hoor ik ook van de ouders van die kinderen.

Dus die motivatie om te wachten, gaat bij deze teef niet op.

En ik weet dat onze oudste haar leuk gaat vinden.

Qua kosten is het meer dat we het allemaal doen uit medelijden. En waar houd je dan op?
Wat als dat oog echt iets heeft? Wat als die melanomen echt ernstig zijn?

Maar wat als ik er woon en ze gaat het asiel in? Das toch niet oké?

Bij je eerste bericht dacht ik, het is vooral een probleem omdat hond een risico is bij de kinderen en je niet zit te wachten op gedoe met ze uit elkaar houden enzo. Maar nu ik dit lees denk ik "waar twijfel je eigenlijk over :?"

Ja 'tuurlijk zijn zij verantwoordelijk en is het een naaistreek om dat dier niet gewoon bij hen te houden en in het asiel te willen dumpen -O- En is het niet waar je voor gekozen hebt. Niet eerlijk enzo.

Allemaal helemaal waar. Maar de kinderen vinden haar leuk. Ze is heel lief met kinderen en accepteert veel. Dat geeft je de ruimte om de kinderen te leren de hond met respect te behandelen en als het toch een keer fout gaat, is het niet meteen gevaarlijk, gouden kans dit +:)+

Je denkt dat ze nooit meer het asiel uit komt en je voelt je er rot onder als je het beestje niet gewoon haar huidige leven verder bij jullie uit laat dienen.

Dus...ik zou het gewoon doen als ik jou was :j Ik zou het zelf zo ervaren van (helaas?) is het beestje nu mede mijn verantwoordelijkheid geworden maar dit is wel een goed voorbeeld voor kinderen dat iemand die je leven binnenkomt die hulp nodig heeft, best geholpen kan worden en ze kunnen toch plezier van het beestje hebben zolang het duurt....?

Wie weet hoe waardevol dat blijkt te zijn voor alle partijen.

Lijkt mij een veel betere keuze dan die van de andere kant van een partij schuldgevoel en je kinderen uitleggen dat beestje maar naar asiel moet omdat 'ie niet van jullie is :(:)

Ik zou wel kijken of ik de eigenaren er niet al te makkelijk vanaf kan laten komen door bvb. wel te eisen dat ze het dier een goede onderhoudsbeurt laten geven voordat jullie hem overnemen ofzo. Maar als ze daar moeilijk over doen dan zou ik de hond zelf daar niet voor laten boeten :(:)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:08

Suzanne F. schreef:
Heb je daar de soep los in? Dat lijkt me dan toch wel spannend. Of heb je die zak ook nog ergens in?

Ja, ik doe de zak in een pan of een bak. Gaat perfect.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:12

_San87_ schreef:
Suzanne F. schreef:

Ja, ik doe de zak in een pan of een bak. Gaat perfect.

Hm ja oké, de soep in zak en dan de zak in een pan, dat klinkt best veilig.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:31

Marigold schreef:
rien10 schreef:
Bij n snackbar een mayonaise emmer met deksel vragen.

Ah, nou je het zegt! Daar ga ik eens even achteraan, thanks!

Oh ja. Die deksels zijn zo stug dat je soms vloekend die dingen eraf moet trekken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:32

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 09:50

Suzanne F. schreef:
Marigold schreef:

Zo'n dik postelastiek is handiger. Het midden spannen over de deksel.
Uiteindes aan elke kant vastzetten aan de hengsels van de pan.

Wel zorgen dat het elastiek stevig is en goed op spanning staat :j

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:21

Waarom springt mijn hond als hij wat lekkers heeft gekregen? Ik geef hem een stuk pens of gedroogde kippenpoot en als die dan op de grond ligt gaat hij er met zijn voorpoten op springen 1 of 2x en eet het dan op.

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 10:40

Over de soep: wij vervoeren dat altijd bevroren in een emmertje van Griekse yoghurt, maar dan moet je de optie tot invriezen wel hebben natuurlijk. :)

Over de hond: ik zou het ook niet over mijn hart kunnen verkrijgen. Wij hebben hier jaren een stel goudvissen gehad die cadeau waren gegeven aan iemand die er niks om gaf. Zelf had ik nooit voor die beesten gekozen, maar niemand anders was van plan voor ze te zorgen en die beesten hadden er ook niet om gevraagd... Dus heb ik ze een leuk leven gegeven zo lang het duurde. Nu is een hond verzorgen denk ik wel een stuk duurder, maar ik zou het wel doen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:16

fjordjes schreef:
Waarom springt mijn hond als hij wat lekkers heeft gekregen? Ik geef hem een stuk pens of gedroogde kippenpoot en als die dan op de grond ligt gaat hij er met zijn voorpoten op springen 1 of 2x en eet het dan op.

Enthousiast met zijn "prooi" doen

Hondje van mijn zusje gooide er mee in haar jongere jaren....
Mijn hond laat hem soms 5x met opzet vallen om hem weer Enthousiast op te pakken

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 11:21

Mijn kat schudt altijd met een snoepje. Die pakt ze dan op en dan schudt ze haar kop. Is gewoon een vorm van doodschudden.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-25 11:23

Hond van mijn moeder drukt zijn prooien ook altijd een paar keer dood voordat hij ze op eet.
(Oftewel hij springt een paar keer met zijn volle 5kg op een niet levensvatbaar pensstokje en gaat dan pas eten :') )

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 12:01

_O- _O-
c_alsemgeest schreef:
Hond van mijn moeder drukt zijn prooien ook altijd een paar keer dood voordat hij ze op eet.
(Oftewel hij springt een paar keer met zijn volle 5kg op een niet levensvatbaar pensstokje en gaat dan pas eten :') )

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 13:57

Ben ik de enige waarbij het even duurde om door te hebben om wat voor 'beest' het ging op de vorige pagina? Ik ben denk ik wel 5x heen en weer gegaan tussen kat en hond :+

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:53

c_alsemgeest schreef:

:')

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 17:55

Picopico schreef:
Ben ik de enige waarbij het even duurde om door te hebben om wat voor 'beest' het ging op de vorige pagina? Ik ben denk ik wel 5x heen en weer gegaan tussen kat en hond :+

Hm nee, was mij wel duidelijk dat het een hond was. Meestal is viervoeter sowieso een hond maar door: moet naar kleine achtertuin, blijft buiten, en door: willen later een Ridgeback, moet het wel een hond zijn.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:10

Ik ben voor een nieuwe auto aan het zoeken en check bij sommige even het kenteken online.
Nu zijn er een paar met een APK tot 2018 of 2020? Wel recent overgeschreven op naam van de Garage en NL kenteken.
Invoeren in NL (oid) staat ook geen datum bij.

Heeft zo'n auto dan heel lang stil gestaan of zou het kunnen dat die in het buitenland is geweest? Garage zit vlakbij de Belgische grens namelijk. Kan ik dat ook ergens opzoeken?
Zijn prima autos, geen aftrapbakkies uit 2001 bv.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-25 19:13

Invoer staat er bij.
En zit er nap op?