Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 12:11

SusanH schreef:
Ik heb wel eens gehad dat de oude pony van onze dochter plat lag in de paddock. Hij lag natuurlijk lekker te pitten. Maar ja, je schrikt toch wel even. Want pas daarvoor was een maatje van hem ook zomaar omgevallen in de paddock, op slag dood. Maar toen hij ons hoorde ging gelijk zijn hoofd omhoog.

Wbt energie, ik ben wel blij met onze zonnepanelen en het feit dat de goede tijd van het jaar voor de panelen weer aanbreekt.

En wbt corona, mijn familieleden mogen weer uit isolatie. Maar nu heeft mijn oudste neefje waterpokken :+

Ja de ´dood paard´ simulatie doen ze hier ook. Trap ik niet meer in :D

Ondanks 300 dagen zon/jaar is zonne-energie voor ons niet rendabel. We gebruiken te weinig.

@waterpokken; goed nieuws voor hem ;)
Ik ben als kortebroekenjoch alle kinderziektes met mínimale symptomen doorgefiets. Letterlijk. Incl. de bof, roodvonk, zelfs geelzucht.
En smetvrees hadden we ook bepááld niet. Toen de schillenboer nog met op straat poepend paard voor de wagen langs kwam, wat nu weer eco zou zijn mét poepzak :=

Zoon ondertussen alleen hypochonder-symptomen. Geen verhoging, geen kuchje, kwam vannacht om 03.00 uur terug, maar wel zielugh wat covid positief _O- Heb hem gewoon uit zijn bed geroepen; ´s nachts een kerel, ´s morgens een kerel :)*

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 17:12

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:12

Op de valreep lijkt het erop dat wij er toch nog aan moeten gaan geloven; mijn vriend heeft al een positieve zelftest dus de kans is groot dat mijn zelftest ook positief gaat zijn als ik straks thuis ben.
Het was wel enigszins ingecalculeerd na het vieren van Carnaval natuurlijk :Y) .
We hebben overigens allebei vooralsnog niet echt ergens last van, maar toch maar even weer verdiepen in de quarantaine regels. Gelukkig hadden we de komende week toch niet echt speciale plannen.

Fearn

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:49

Hoi ik heb even een vraag. Mijn huisgenootje werd afgelopen vrijdag positief getest op corona, de klachten begonnen donderdag. Nu is zij in quarantaine gegaan en ik ben nu tijdelijk ergens anders gaan verblijven (omdat ik anders de wc en badkamer met haar moest delen). Officieel zou ze woensdag niet meer besmettelijk moeten zijn ivm die 5 dagen, maar zouden jullie dat risico nemen? Ik ben toch bang dat er nog besmettelijke deeltjes in de wc of badkamer zitten. Misschien toch nog een paar dagen langer wegblijven?

Ik heb trouwens geen contact met haar gehad rond de tijd dat zij klachten kreeg of daarna.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:51

5 dagen alleen als ze klachtenvrij is he. Anders gewoon wachten tot ze 24 uur klachtenvrij is.

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:03

Needje schreef:
5 dagen alleen als ze klachtenvrij is he. Anders gewoon wachten tot ze 24 uur klachtenvrij is.

Oh ja je hebt gelijk, ik had begrepen dat het 24 uur klachten vrij óf 5 dagen geleden was.

Maar vind het ook wel verwarrend tegenwoordig, er staat bv ook op de GGD dat je met booster niet in quarantaine hoeft.. Maar ja, je bent wel besmettelijk.

C_estmoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:08

Fearn schreef:
Needje schreef:

Oh ja je hebt gelijk, ik had begrepen dat het 24 uur klachten vrij óf 5 dagen geleden was.

Maar vind het ook wel verwarrend tegenwoordig, er staat bv ook op de GGD dat je met booster niet in quarantaine hoeft.. Maar ja, je bent wel besmettelijk.

Met booster hoef je niet in quarantaine bij een besmette huisgenoot, omdat de kans dat je zelf besmet raakt kleiner is - en m.n. om de maatschappij draaiend te houden enzo. Als je echter klachten ontwikkelt of zelf positief test, moet je wél thuisblijven!

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:41

C_estmoi schreef:
Met booster hoef je niet in quarantaine bij een besmette huisgenoot, omdat de kans dat je zelf besmet raakt kleiner is - en m.n. om de maatschappij draaiend te houden enzo. Als je echter klachten ontwikkelt of zelf positief test, moet je wél thuisblijven!

Aaah oke dankje voor de opheldering :+ ik haal dus toch weer alles door elkaar.

Nouja, zolang ik nog even kan vermijden dat ik het krijg blijf ik dat wel doen :P

Maar in m'n omgeving heeft opeens iedereen corona, is dat bij jullie ook zo? Echt zo'n vlaag of zo.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 13:44

Zoon was donderdagochtend positief. Ik gelijk zijn masker gebruikt :D
Verder was hij het hele weekeinde thuis; gewoon, zonder afstand/isolatie.
Hij was vanmorgen negatief. Ik ook.
Net PCR laten doen, morgen resultaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 14:02

Fearn schreef:
Needje schreef:

Ik blijf die besmettelijkheid mij wel afvragen. Hier heb ik het van m’n vriend (die ook geboosterd was) niet gehad. We wonen samen en hoewel we apart hebben geslapen hebben wij geen 2 badkamer of 2 toiletten. We hebben ook niet extreem schoon gemaakt. Dat ging gewoon niets 3 week later kreeg ik het als nog, wat niet gek was gezien het feit dat het enorm rond ging onder mijn leerlingen. Toch heb ik dan ook weer niemand aangestoken, niemand in mijn omgeving heeft het nog gehad. Mijn besmetting is nu ook weer 2,5 week geleden.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:25

Ik vind dat je er geen peil op kunt trekken. Hier beide kinderen tegelijk corona gehad en ik niet ondanks intensief contact zonder afstand.
Een week of 4 geleden hier enorm veel besmettingen.

Nu ook wel weer. Maar het is carnaval. Hoorde toch best wat mensen die positief zijn. Ik test pas na carnaval wel een keer. Hier hoef je geen testen voor toegang te doen. Dit is de laatste en vijfde dag carnaval voor mij. We gaan zo weer. Ik ben elke dag weggeweest van vroeg in de middag tot laat in de nacht. De cafés zijn weer als vanouds vol. Hier is het echt heel druk met feestende mensen. Je merkt niks van dat mensen weer moeten wennen aan. Zelf ook niet. Ik vind het heerlijk. Ik sta er eigenlijk niet veel meer bij stil. Maar als ik nu na carnaval geen corona heb, dan denk ik echt dat ik er totaal niet gevoelig voor ben.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:46

Ik denk dat je geen mensen ziet die moeten wennen want die zijn niet naar carnaval gegaan. Nou haat ik carnaval dus misschien helpt dat niet. Maar ik zit echt te denken waar ik eerst naar toe ga voordat eerste concert in april zodat ik kan wennen aan meer mensen om me heen.

En als je de optie hebt om wel in isolatie te gaan naar contact met een besmet iemand lijkt me dat alsnog veiliger. Maar dat is mijn idee.

En ik zou liever nog een corona lockdown hebben dan die oorlog in Oekraïne.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 17:51

Het is wel zo toen er op mijn werk corona was dat ik wel buiten werk om zoveel mogelijk thuis bleef. Niet naar vrienden of familie in ieder geval en dat gevoel was ook wederzijds van de meesten.

Wel ben ik in winkels geweest maar alleen als het noodzakelijk was en omdat ik geen klachten had en negatief was kon dat ook gewoon.

En beetje afstand gehouden van mijn ouders meer kun je ook niet doen maar gelukkig het het bij via mij niet verder verspreid.

Iedereen is gelukkig weer goed genezen. Wel veel restklachten merk ik en dan met name het hoesten en snotteren. Leek wel alsof de jongere mensen bij ons er meer last hadden dan de oudere mensen. Daarbij zie ik nu ook wat meer restklachten voorkomen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:13

friezenfan2 schreef:
Ik denk dat je geen mensen ziet die moeten wennen want die zijn niet naar carnaval gegaan. Nou haat ik carnaval dus misschien helpt dat niet. Maar ik zit echt te denken waar ik eerst naar toe ga voordat eerste concert in april zodat ik kan wennen aan meer mensen om me heen.

En als je de optie hebt om wel in isolatie te gaan naar contact met een besmet iemand lijkt me dat alsnog veiliger. Maar dat is mijn idee.

Dat is waar! Maar aan de gigantische drukte blijkt wel dat gelukkig veel mensen het normale leven weer op kunnen pakken.
Ik merk dat het bij mij en veel juist andersom is. Het “ohja er is nog corona”.

Ik ga niet in isolatie (quarantaine bedoel je denk ik) na contact met een besmet persoon. Als het niet hoeft, dan doe ik het niet. Ook kan ik daar op mijn werk niet mee aankomen. Ik vind het ook echt niet meer nodig. Ik vraag me ook af hoe lang dat testen en isolatie en quarantaine nog blijft. Ik denk zelfs dat mensen er steeds minder bij stil gaan staan en ik denk dat dat alleen maar goed en gezond is. Vooral voor tussen de oren.

Ik ben meer bezig met de ellende in Oekraïne. Vreselijk. Het relativeert wel enorm. Ik kan me niet zo druk meer maken om corona, maar die oorlog daarentegen….

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:04

Vayo schreef:
friezenfan2 schreef:

Dat is waar! Maar aan de gigantische drukte blijkt wel dat gelukkig veel mensen het normale leven weer op kunnen pakken.
Ik merk dat het bij mij en veel juist andersom is. Het “ohja er is nog corona”.

Ik ga niet in isolatie (quarantaine bedoel je denk ik) na contact met een besmet persoon. Als het niet hoeft, dan doe ik het niet. Ook kan ik daar op mijn werk niet mee aankomen. Ik vind het ook echt niet meer nodig. Ik vraag me ook af hoe lang dat testen en isolatie en quarantaine nog blijft. Ik denk zelfs dat mensen er steeds minder bij stil gaan staan en ik denk dat dat alleen maar goed en gezond is. Vooral voor tussen de oren.

Ik ben meer bezig met de ellende in Oekraïne. Vreselijk. Het relativeert wel enorm. Ik kan me niet zo druk meer maken om corona, maar die oorlog daarentegen….

Toch moet het niet helemaal vergeten worden vind ik hoor. Tenslotte zijn wel heel veel mensen aan het begin van corona hun geliefden eraan verloren..

Maar ik snap dat momenteel de zorg om ernstig ziek te worden minder erg is en dat de aandacht wat verschuift :) ik ben er zelf ook wat minder bang voor hoor, nu is iedereen veiliger met de vaccinaties/ booster etc maar toch is het ook nog relatief heel kort geleden dat het ook nog een diepe impact had op veel mensen hun leven.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:11

De besmettingen en ziekenhuisopnames lopen dan wel terug maar vermoed dat de huidige besmettingen het topje is. Je hoeft niet meer te testen voor toegang en geen Qr code meer nodig. Want nog steeds test meer dan 60 % positief bij de ggd en dat is ontzettend hoog.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:21

bigone schreef:
De besmettingen en ziekenhuisopnames lopen dan wel terug maar vermoed dat de huidige besmettingen het topje is. Je hoeft niet meer te testen voor toegang en geen Qr code meer nodig. Want nog steeds test meer dan 60 % positief bij de ggd en dat is ontzettend hoog.

Om mij heen, hoor ik nog steeds veel zieken.
Veelal jonge mensen, tussen de 20 en 40 jaar, wel of niet gevaccineerd, maar geen van allen de booster gehaald.
Ze hebben wisselende klachten, maar geen ernstig zieken.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:40

Vanuit de who was er een richtlijn, minder dan 5 % positieve testen betekende controle. Wij zitten boven de 60 % wat betekend dat er heel erg veel niet gaan testen.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:45

Je hoeft ook niet meer te testen toch? Alleen kwetsbaren en zorgmedewerkers? Of is dat pas bij een latere versoepeling?

Uiteraard buiten testen voor toegang om.

Ik begreep dat er mee ingezet gaat worden op de zelftesten ( die ik overigens niet heel betrouwbaar meer vindt :+ ).

Al moet ik zeggen dat ik corona de afgelopen dagen wel flink uit mijn hoofd heb gezet. Ook nu het op werk geweest is en de stress om het per ongeluk mee te nemen naar werk nu wegvalt. Niet dat ik naar allerlei feestjes toega daar heb ik nog niet zo heel veel zin in moet ik zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:48

Dat je niet hoeft te testen snap ik maar het rivm kijkt bij de r waarde naar de officiële aantal positieve gevallen. Dan zeggen ze dat het nu ong. 0,77 is en dat is voor mijn gevoel totaal natte vingerwerk.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:48

Fearn, nee dat moeten en zullen we niet vergeten wat een impact het heeft gehad. Er zijn idd veel mensen aan overleden, maar ik denk dat ik de omstandigheden daaromheen extra erg vond (geen of beperkt aantal geliefden om je heen terwijl je sterft).

Maar ook de maatregelen zelf hebben een grote heftige invloed gehad op veel mensen en dat moeten we ook niet vergeten.

Corona nu verloopt zo relatief mild dat ik echt vind dat maatregelen niet meer gerechtvaardigd zijn. En gelukkig zijn we op dat punt. Ik bedoel vooral dat we nu op dit punt hopelijk snel corona kunnen vergeten in de zin van testen, quarantaine en isolatie. Het brengt veel onrust en mensen worden er doorgaans niet meer erg ziek van. Met griep gaan we ook zo niet om en we kunnen corona nu best vergelijken met griep vind ik. Ik denk dat het mentaal niet gezond is om bezig te blijven met dat testen, quarantaine, isolatie enz. Gelukkig heb ik geen mensen om me heen die erg angstig zijn of moeten wennen aan met meer mensen bij elkaar zijn/geen afstand. Maar ik hoor en lees wel eens dingen waarbij ik me best zorgen maak over de mentale impact van al die maatregelen.

Ik ben in ieder geval blij dat carnaval ouderwets normaal door is gegaan. Ik zal echt nog wel eens aan de beurt komen en corona krijgen, maar zolang het vergelijkbaar met de huidige variant is kan ik me er niet druk om maken en is het mij het risico absoluut waard.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:51

bigone schreef:
Dat je niet hoeft te testen snap ik maar het rivm kijkt bij de r waarde naar de officiële aantal positieve gevallen. Dan zeggen ze dat het nu ong. 0,77 is en dat is voor mijn gevoel totaal natte vingerwerk.

Ik denk ook dat het niet echt een realistisch beeld geeft. Maar waarom nog testen als mensen er over het algemeen prima zelf doorheen komen en ziekenhuisopnames blijven dalen?
In griepgolven of bij uitbraken van noro hebben we ook nooit getest. Van mij mogen ze het testen helemaal los gaan laten hoor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 00:53

bigone schreef:

Het was meer een vraag eigenlijk :') ik hou het vaak lastig bij wat wel en niet mag , las dat er nog best wat testen waren afgenomen dus vroeg mij af of het testen nog steeds moet.

Ene kant denk ik goed dat we zijn gestopt met het overgrote deel testen. Andere kant vindt ik dat je mensen ook nog wel de mogelijkheid moet geven om een test te kunnen doen. Denk dat nu heel veel mensen testen voor toegang dan maar gaan gebruiken. Snap wel dat niet iedereen voor een spoedtest gaat aangezien die vrij prijzig zijn.

--

Nou persoonlijk vindt ik de maatregelen helemaal niks in verhouding wat er nu misschien op ons pad komt. Ik hoop zo dat het niet uit de hand loopt , maar mocht het wel gebeuren dan kunnen we echt wel rekenen op nog veel vervelendere maatregelen.

Ik denk dat wij zelfs met maatregelen echt in onze handen mogen knijpen hoeveel vrijheid wij hier nog hebben. Vrijheid waar je nu echt heel zuinig op moet zijn.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:28

Isolatie na contact met bemette afgeschaft. Ook voor ongevaccineerden.

PCR negatief: Maakt niet uit hoé ik bemet wordt; geen merkbaar noch meetbaar effect.
Zoals mijn bubbel opmerkt; ben blijkbaar te positief van mezelf ;)

Wat vrijheiden betreft is het totaal irrelevant dat iets slechts nog veel erger zou kunnen zijn. Vraag het aan iemand die ´alleen maar´ aangerand is.
Verder; geef een vinger en raak je hele hand kwijt -O-

Ik wil dat we de prikpas niet via een achterdeur verplicht terug krijgen.
Al met al ben ik het afgelopen jaar steeds sterker overtuigd geraakt van mijn in de loop van 2020 naar aanleiding van gemanipuleerde onformatie gevormde mening.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:59

Dan had je hier moeten komen carnavallen *\o/* :+ Van mijn neven en nichten al 5 positief. In het café waar wij waren hoorden we dat er zeker 20 die wij kennen positief waren. Maar niemand meer dan wat snotterige en keelpijn.