Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:46

enzino schreef:
purny schreef:
Juist als we ons laten vaccineren krijgen we de vrijheid terug. We hebben er toch een groot voorbeeld van?
Een deel wil zich om bepaalde redenen niet laten vaccineren. Een deel kan zich niet laten vaccineren hoe graag ze dit ook willen.
Doordat een deel van de eigenwijze bevolking zich niet wil laten vaccineren zitten we nog steeds met deze oliebol

Krijgen we dan echt onze vrijheid terug?
Als morgen iedereen zich laat vaccineren, is dan corona opeens weg? En wat dan met de afnemende beschermingen van de vaccinaties die nu wel duidelijk onderzocht zijn? Dan is die vrijheid toch sowieso weer weg over 6 maanden? En dan zeker weer laten vaccineren, zodat we onze vrijheid weer terug mogen krijgen.

En als er dan opeens meer IC bedden vrij komen, dan kan daar mooi op bezuinigd worden zeker, zoals ze al 10+ jaar aan het doen zijn.

Als er een goede langetermijn vaccinatie strategie komt dan zou het best kunnen.
Dus als we nu allemaal vaccineren, en over een half jaar de prik herhalen voor de risicogroepen zouden we best weer normaal kunnen leven.

veerledec

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:48

Over Oostenrijk:
Afbeelding

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:48

We krijgen onze vrijheid terug als de druk op de ziekenhuizen weg is en de hoeveelheid besmettingen flink minder.

Vaccinatie is een onderdeel om dat gedaan te krijgen, maar ook diverse maatregelen.

Dus dat iedereen over 6 maanden overnieuw zou moeten vaccineren om die vrijheid te behouden klopt niet: als de besmettingen dusdanig laag zijn is dat niet nodig (de bescherming van vaccins is na 6 maanden immers niet 'nul'). Bovendien, er is toch nog helemaal geen aanleiding om <50 jaar te boosteren?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 13:59

IMANDRA schreef:
We krijgen onze vrijheid terug als de druk op de ziekenhuizen weg is en de hoeveelheid besmettingen flink minder.

Vaccinatie is een onderdeel om dat gedaan te krijgen, maar ook diverse maatregelen.

Dus dat iedereen over 6 maanden overnieuw zou moeten vaccineren om die vrijheid te behouden klopt niet: als de besmettingen dusdanig laag zijn is dat niet nodig (de bescherming van vaccins is na 6 maanden immers niet 'nul'). Bovendien, er is toch nog helemaal geen aanleiding om <50 jaar te boosteren?

Als je dmv boosteren de ziekenhuizen minder bezet kan krijgen en inspringt op de juiste tijd en niet alles af gaat wachten komen we een heel eind

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:03

veerledec schreef:
Over Oostenrijk:
[ [url=m/HODvC6.png]Afbeelding[/url] ]

Volgens mij spannen wij nog steeds de kroon, al scheelt het niet veel meer zo te zien :o

Wat boosteren en vrijheid terugkrijgen betreft, wat dan met de vakantieperiode in de zomer ? Als bepaalde landen QR-codes en certificaten maar geldig achten tot max 6 maand, zit je toch weer aan 2x per jaar herhalingsvaccins ?
Of zie ik dat verkeerd ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:07

purny schreef:
Als je dmv boosteren de ziekenhuizen minder bezet kan krijgen en inspringt op de juiste tijd en niet alles af gaat wachten komen we een heel eind

"Niet alles afwachten" zoals een preventieve lockdown bij een nieuwe variant bijvoorbeeld? Of als er een andere reden gevonden kan worden, zoals een klimaatlockdown bijvoorbeeld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:53

En toch nu een vuurwerkverbod.. :j

Zie nos

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 14:53

:oo Oh ik ga snel even lezen.

Citaat:
Toch een landelijk vuurwerkverbod
Er komt dit jaar opnieuw een landelijk vuurwerkverbod rond de jaarwisseling. De druk op de ziekenhuizen is door corona hoog, daar moeten geen honderden vuurwerkslachtoffers bovenop komen, vindt het demissionaire kabinet. Gisteren meldden ingewijden dat er geen verbod zou komen.

Vorig jaar gold ook een landelijk vuurwerkverbod in verband met corona. Daardoor gebeurden er veel minder ongelukken. Er meldden zich 108 mensen met letsel in de ziekenhuizen en 275 bij de huisartsenposten. Het gemiddelde aantal gewonden in andere jaren was ruim duizend.

*\%/*

Wel zuur voor de bedrijven die meteen zijn gaan inkopen na een uitgelekt bericht maar hee risico van het vak. Of zou er bewust een verkeerd bericht zijn losgelaten om eens te zien waar dat lek zit. :+ Die heeft wat uit te leggen nu.

Beroerder dat ik las op nos site dat er in dierentuin blijdorp dieren zijn besmet met covid -O-

Citaat:
Gorilla's en leeuwen in Diergaarde Blijdorp zijn besmet met het coronavirus. De dieren werden getest toen ze griepachtige verschijnselen kregen. Ze zijn hangerig, hebben minder eetlust en soms een lichte hoest, schrijft Blijdorp in een persbericht. Ook hebben sommige gorilla's maag- en darmproblemen.

Voor bezoekers zijn er geen risico's geweest, stelt de dierentuin. In een normale situatie is direct contact tussen bezoekers en dieren al onmogelijk en bovendien zijn de verblijven van de gorilla's en leeuwen direct afgesloten toen er het vermoeden van corona was. De dieren verblijven nu in quarantaine buiten het zicht van het publiek.

Hoe de dieren besmet zijn geraakt, is niet bekend. Blijdorp vermoedt dat een medewerker zonder ziekteverschijnselen de bron is geweest, maar helemaal zeker is dat niet. Sinds het begin van de pandemie werken de medewerkers al volgens een protocol met maatregelen als afstand houden, mondkapjes dragen en handen wassen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:00

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:02

Benieuwd of er vanaf nu weer die protest vuurwerk sjit begint om 2000 iedere avond, vorig jaar ontplofte er een wijk in arnhem figuurlijk door

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:03

Citaat:
Duitsland ziet Nederland vanaf zondag weer als hoogrisicogebied. Wegens het hoge aantal coronabesmettingen moeten reizigers vanuit ons land zich registreren bij de Duitse autoriteiten. Wie geen vaccinatie- of herstelbewijs heeft, moet bij aankomst in Duitland tien dagen in quarantaine. Als er op de vijfde dag een negatieve test wordt gedaan, kan die periode worden verkort. De inreisbeperkingen gelden voor iedereen die tien dagen voor aankomst in een hoogrisicogebied zijn geweest.

Mijn zusje woont dus in Duitsland, ongevaccineerd en werkt in Nederland.. Hoe zouden ze dat dan doen? Zoals ik het lees geldt bovenstaande alleen voor Nederlanders die naar Duitsland gaan?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:04

Dus de NOS plaatst twee berichten die recht tegenover elkaar staan...
Hoe kan dat??

Ach Karuna, hier in Den Haag gingen ook hele wijken de straat op... zo gezellig.... -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:04

karuna schreef:
Benieuwd of er vanaf nu weer die protest vuurwerk sjit begint om 2000 iedere avond, vorig jaar ontplofte er een wijk in arnhem figuurlijk door

Dat zal vast weer wel. Zeker omdat georganiseerde vuurwerk shows ook niet overal door gaan ivm onzekerheid en corona regels enz

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:05

Cer schreef:
Dus de NOS plaatst twee berichten die recht tegenover elkaar staan...
Hoe kan dat??

Ach Karuna, hier in Den Haag gingen ook hele wijken de straat op... zo gezellig.... -O-

Zit tijdsverschil in tussen die 2 berichten. Kwam net op landelijk nieuws dat vuurwerk verbod er door is

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:06

Totaal zinloos vuurwerk verbod. Politie heeft er de mankracht niet voor.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:06

Ik ben voor de hond heel blij dat er een vuurwerkverbod komt. Ze knallen hier eigenlijk het hele jaar door wel en de hond raakt er zwaar gestresst door.....

Al van alles geprobeerd dus wij zijn eigenlijk wel blij moeten we zeggen.

En ook fijn voor haar als we er niet zijn en ze steken vuurwerk af wordt alles wat stuk kan ook stuk gemaakt door de stress.

Dus ik ben voor! En ja ik vindt vuurwerk heel leuk hoor ook wel om af te steken maar ik ga toch liever voor het welzijn van mijn hond.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:08

Wanneer iedereen zich aan de regels met betrekking tot vuurwerk afsteken zou houden was het niet zo’n probleem. Maar ja, Nederlanders en regels.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:08

Ben ook wel voor, maar zorg dat je er dan ook het personeel ervoor heb wat nu niet zo is. Bel je hier regio Rotterdam voor vuurwerk ja sorry daar hebben we geen tijd voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:10

Marcella schreef:

Het is zeker niet zinloos, want in NL mag het iig al niet verkocht worden, wat echt wel veel scheelt.. Dan heb je alleen de diehards die het in Duitsland halen, daar ontkom je helaas niet aan.. Maar het scheelt zeker, bleek vorig jaar wel.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:11

Nou ja. Alle beetjes helpen.
Als je ziet hoeveel minder slachtoffers er vorig jaar waren helpt het iig íets.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:12

Hoorde ik nou op het nieuws dat er in Portugal ineens heel veel besmettingen zijn?
Daar ging het toch juist heel goed met een heel hoge vaccinatiegraad?

Puzzeling dat virus…

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:15

We weten nu toch dat vaccinatie niet per se besmettingen tegen houdt?!
Dus zo raar is het nou ook weer niet.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:19

Relaxed schreef:
Marcella schreef:

Het is zeker niet zinloos, want in NL mag het iig al niet verkocht worden, wat echt wel veel scheelt.. Dan heb je alleen de diehards die het in Duitsland halen, daar ontkom je helaas niet aan.. Maar het scheelt zeker, bleek vorig jaar wel.

En ze moeten die boetes gewoon flink omhoog gooien. Dan werkt dat ook al preventief.
Dat de zogenaamd stoere jongens dan ook denken...tja de kans is klein gepakt te worden, maar is het wel zo is mijn spaarrekening op.
En daar hoef je niet voor te knallen, die buitenlandse rommel mag je sowieso niet in huis hebben.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 15:27

dierenfan schreef:
Zit tijdsverschil in tussen die 2 berichten. Kwam net op landelijk nieuws dat vuurwerk verbod er door is

Ik lees gewoon letterlijk in het ene bericht "Kamer wil geen vuurwerkverbod, want ziet er niks in, en OMT heeft geen gegevens" en in het andere bericht "Kamer heeft vuurwerkverbod gegeven, want zorg te overbelast"

heeft imo niks met tijdstip te maken.. maar meer met iemand die een verkeerd bericht heeft geplaatst, zou je denken?

Qua controle op vuurwerkverbod.. ik denk ook niet dat daar genoeg mankracht voor is...

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 16:42

Cer schreef:
dierenfan schreef:

Ik lees gewoon letterlijk in het ene bericht "Kamer wil geen vuurwerkverbod, want ziet er niks in, en OMT heeft geen gegevens" en in het andere bericht "Kamer heeft vuurwerkverbod gegeven, want zorg te overbelast"

heeft imo niks met tijdstip te maken.. maar meer met iemand die een verkeerd bericht heeft geplaatst, zou je denken?

Qua controle op vuurwerkverbod.. ik denk ook niet dat daar genoeg mankracht voor is...

Klopt staat ook letterlijk in bericht dat het verbod er is na overleg vanmorgen. En dat geen vuurwerk verbod artikel is van gisteren dus tijd verschil heeft er alles mee te maken. Er zijn dus inzichten en mensen van mening veranderd