Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Bloodymary schreef:De ziekenhuiscijfers zijn nog steeds goed. Hoeveel besmettingen er dan zijn boeit verder niet. Leer er mee leven.
SusanH schreef:Die noodmaatregelen zijn er nu idd niet. Maar ze kunnen lijkt mij door van covid een A status te geven wel per direct weer in werking gezet worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar veel meer zorgen over maak dan om nu oplopende besmettingscijfers (er word ook veel meer getest ivm testen voor toegang) en de zoveelste nieuwe variant (die blijven toch steeds komen).
Olympia schreef:Waarom heeft de jeugd schijt? Ze testen gaan naar de disco en lopen corona op.
Naar de disco gaan mag met een negatieve test of vaccinatiebewijs, dus wat is er schijt aan hebben?!
bigone schreef:De meeste jeugdigen hebben zich netjes laten vaccineren of testen. Dat is het rotte van de deltavariant, één besmette binnen en je hebt er zo 50 besmettingen bij of zoals in Enschede, bijna 200 van de 600.
Dan gaat het heel rap en zelfs diegene die de besmettelijke was kan negatief getest hebben de dag ervoor.
Electra63 schreef:Ik lees net in het Parool dat de cijfers in Portugal en Spanje (Catalonie) ook sterk oplopen.
En dat de reisbranche bang is dat Nederland weer op rood gaat.
Vayo schreef:Gezeur om de jeugd!!!??? Zij worden ook al 1.5 jaar enorm beperkt en hebben veel school gemist. Moeten zich laten testen voor een snotneus en zijn meestal niet eens heel erg ziek van corona. Ik zie juist ook enorm veel jeugd die zich wel netjes houden aan veel regels en zich laten testen. Ook nu een hoop jeugd die zich laten vaccineren. Deels voor zichzelf, maar ook voor het algehele groepsbelang en om kwetsbaren te beschermen.
Ik zie net zo goed ouderen die overal schijt aan hebben hoor. Dit soort mensen heb je in alle leeftijdscategorieën. Ik vind het heel oneerlijk om richting de jeugd te wijzen.
bigone schreef:Ik weet niet welke berichten jij leest maar de Delta variant zorgt voor meer ernstig zieke jongeren, zowel aan corona als daarna. Maar misschien is dat weer achterhaalt.
Huertecilla schreef:bigone schreef:Ik weet niet welke berichten jij leest maar de Delta variant zorgt voor meer ernstig zieke jongeren, zowel aan corona als daarna. Maar misschien is dat weer achterhaalt.
Bedenk dat appels met peren vergeleken worden: Vorig jaar waren de jongeren opgesloten![]()
Covid19 gaat niet weg. We lopen het vroeg of laat vrijwel allemaal op. Zo lang de gezondheidszorg niet overspoeld wordt is dat het probleem wat er nu eenmaal is: Het is een éthisch probleem. Kies maar wélke schade je meer/minder belangrijk vindt; het totaal van de ´schade´ komt toch op hetzelfde neer.
Mindim schreef:Vayo schreef:Gezeur om de jeugd!!!??? Zij worden ook al 1.5 jaar enorm beperkt en hebben veel school gemist. Moeten zich laten testen voor een snotneus en zijn meestal niet eens heel erg ziek van corona. Ik zie juist ook enorm veel jeugd die zich wel netjes houden aan veel regels en zich laten testen. Ook nu een hoop jeugd die zich laten vaccineren. Deels voor zichzelf, maar ook voor het algehele groepsbelang en om kwetsbaren te beschermen.
Ik zie net zo goed ouderen die overal schijt aan hebben hoor. Dit soort mensen heb je in alle leeftijdscategorieën. Ik vind het heel oneerlijk om richting de jeugd te wijzen.
Wie niet Vayo? En dan kan ik wel mensen bedenken die het wel een stukje zwaarder had dan de jeugd.
En heus daar zitten ook goeden tussen, net zoals er tussen de ouderen slechte zitten. Maar doe nu niet als of het de meest getroffen groep is zeg.
Waarom zou je in godesnaam in deze tijd met ongevaccineerde jeugd gezellig examenreizen doen naar Portugal en Spanje, omdat ze zo een zwaar jaar hadden? De illegale feesten, het niet testen of er een weg omheen vinden. Ze komen nu eenmaal vaak in het nieuws met deze dingen, dat kan je toch zelf ook prima zien?
SusanH schreef:Ik ga weer even een pauze nemen. Ik merk dat ik een iets andere kant op denk dan de meesten hier en dat het meelezen en reageren me hier erg veel energie kost. Energie die ik liever op andere zaken richt.
MoniqueT schreef:Tja, grenzen dicht ... voor sommige mensen is dat ook heel erg.
De Lambda-variant is óók in Nederland al aangetroffen.