Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Electra63

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:11

Ik lees net in het Parool dat de cijfers in Portugal en Spanje (Catalonie) ook sterk oplopen.
En dat de reisbranche bang is dat Nederland weer op rood gaat.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:19

Ergens moet het toch ook ophouden!? Dan ben je of volledig gevaccineerd of je bent een tijd immuun doordat je corona hebt gehad en je kunt dan eventueel nog 1 vaccin halen.

En de meest kwetsbare groep, de mensen die je voorheen het meest in het ziekenhuis zag belanden, is echt al voor een behoorlijk deel gevaccineerd.
En ergens moeten we toch ook beslissen dat we goed op weg zijn met de vaccinaties en dat we stoppen met dat massaal testen en cijfers publiceren? We zullen echt moeten accepteren dat we moeten gaan leven met corona.

Ik ga echt afstand nemen nu, want ik word helemaal chagrijnig van berichten dat er wéér een nieuwe variant is en dat de besmettingen oplopen. Ik ga het allemaal uit mijn hoofd zetten en niet meer bezig zijn met corona. Gewoon lekker doorleven zoals ik de laatste tijd deed en genieten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:23

Ik hoor dat er een risico in kan zitten dat mensen die dit jaar weer op vakantie wilden, misschien niet kunnen omdat Nederland misschien op rood gaat.

Elke keer is het toch gezeur rondom de jeugd, daar zit toch een groot gros met schijt aan alles geloof ik.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:24

Waarom heeft de jeugd schijt? Ze testen gaan naar de disco en lopen corona op.

Naar de disco gaan mag met een negatieve test of vaccinatiebewijs, dus wat is er schijt aan hebben?!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:25

Bloodymary schreef:
De ziekenhuiscijfers zijn nog steeds goed. Hoeveel besmettingen er dan zijn boeit verder niet. Leer er mee leven.

Als je in Nederland wilt blijven, is dat inderdaad geen probleem. Maar veel besmettingen heeft ook gevolgen voor de status van Nederland in Europa. En dat zou wel eens rood kunnen worden. Dag toerisme (zowel binnenkomend als uitgaand) :evaw:

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:25

Het gaat denk ik ook wel een keer ophouden, maar bijvoorbeeld mijn vriend krijgt de 17e pas zijn 2e prik.
(48 jaar)
Dus die is vanaf augustus pas goed beschermt.
Zou die nu in het staartje nog ff ziek moeten worden door ongeduldige anderen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:26

De meeste jeugdigen hebben zich netjes laten vaccineren of testen. Dat is het rotte van de deltavariant, één besmette binnen en je hebt er zo 50 besmettingen bij of zoals in Enschede, bijna 200 van de 600.
Dan gaat het heel rap en zelfs diegene die de besmettelijke was kan negatief getest hebben de dag ervoor.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:27

SusanH schreef:
Die noodmaatregelen zijn er nu idd niet. Maar ze kunnen lijkt mij door van covid een A status te geven wel per direct weer in werking gezet worden. Ik moet eerlijk zeggen dat ik me daar veel meer zorgen over maak dan om nu oplopende besmettingscijfers (er word ook veel meer getest ivm testen voor toegang) en de zoveelste nieuwe variant (die blijven toch steeds komen).

Het is een verontrustend precedent voor een virus met griepniveau mortaliteit alleen omdat de meerderheid het nu accepteert.

Met de volksgezondheid als argument kan van alles opgelegd worden, individuele burgers in ´quarantaine´ opgesloten worden.
Niet anders dan China waar vorig jaar zo op in gehakt werd door dezelfde dames die het nu goéd vinden :roll:

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:29

Ik heb al eerder gezegd dat testen voor toegang schijnveiligheid biedt. Idd doordat je besmettelijk kunt zijn voordat je positief test. En die QR codes is ook makkelijk te omzeilen door een screenshot van een vriend te maken die een groen scherm had.

Vayo

Gezeur om de jeugd!!!??? Zij worden ook al 1.5 jaar enorm beperkt en hebben veel school gemist. Moeten zich laten testen voor een snotneus en zijn meestal niet eens heel erg ziek van corona. Ik zie juist ook enorm veel jeugd die zich wel netjes houden aan veel regels en zich laten testen. Ook nu een hoop jeugd die zich laten vaccineren. Deels voor zichzelf, maar ook voor het algehele groepsbelang en om kwetsbaren te beschermen.

Ik zie net zo goed ouderen die overal schijt aan hebben hoor. Dit soort mensen heb je in alle leeftijdscategorieën. Ik vind het heel oneerlijk om richting de jeugd te wijzen.

Anoniem

Olympia schreef:
Waarom heeft de jeugd schijt? Ze testen gaan naar de disco en lopen corona op.

Naar de disco gaan mag met een negatieve test of vaccinatiebewijs, dus wat is er schijt aan hebben?!

Nou lees de post van Berdien even terug, de illegale feesten, het samenkomen in parken met het achterlaten van enorme zooi, elke keer wordt daar over jongeren gesproken.
Dus ja, dat is maling aan de regels hebben. Denk je nu echt dat ze allemaal braaf testen eer ze de kroeg in gaan?

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:33

Vayo
Iedereen heeft 1,5 jaar beperkingen gehad.
De jeugd echt niet meer dan andere.
iedereen heeft leuke dingen moeten laten. Thuis moeten werken enz.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:36

bigone schreef:
De meeste jeugdigen hebben zich netjes laten vaccineren of testen. Dat is het rotte van de deltavariant, één besmette binnen en je hebt er zo 50 besmettingen bij of zoals in Enschede, bijna 200 van de 600.
Dan gaat het heel rap en zelfs diegene die de besmettelijke was kan negatief getest hebben de dag ervoor.

Is dat rót???
Het blijkt een minder schadelijke variant en zo bouwt een groep die er toch al weinig last van heeft met nog minder ongemak wel natuurlijke weerstand.
Ík noem dat top.

Idem het eventueel besmetten van andere niet kwestbaren en reeds gevaccineerden: Zonder serieuze gevolgen natuurlijke weerstand.
Het enige nadeel is dat de ´getroffenen´geen herhaalvaccin(s) meer hoeven. Gut wat rut. Daar moeten we snel een stokje voor steken :+

Serieus, die Delta variant maakt de andere varianten minder problematisch: Besmettelijker en minder schadelijk = met minder nadelige gevolgen meer mensen natuurlijke weerstand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:40

Ik weet niet welke berichten jij leest maar de Delta variant zorgt voor meer ernstig zieke jongeren, zowel aan corona als daarna. Maar misschien is dat weer achterhaalt.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:41

Electra63 schreef:
Ik lees net in het Parool dat de cijfers in Portugal en Spanje (Catalonie) ook sterk oplopen.
En dat de reisbranche bang is dat Nederland weer op rood gaat.

Op basis van de berekeningen van vorig jaar toen er nog niemand gevaccineerd was....

De cijfers hier wijzen er juist op dat de toename van besmettingen tot véél lagere belasting van de gezondhedszorg leidt dan een jaar terug.
Die overbelasting was de zwaarwegende reden voor de vrijhiedsbeperkingen en defacto entverplichting. Is het collectief geheugen zó kort dat dit al vervlogen is??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:44

Vayo schreef:
Gezeur om de jeugd!!!??? Zij worden ook al 1.5 jaar enorm beperkt en hebben veel school gemist. Moeten zich laten testen voor een snotneus en zijn meestal niet eens heel erg ziek van corona. Ik zie juist ook enorm veel jeugd die zich wel netjes houden aan veel regels en zich laten testen. Ook nu een hoop jeugd die zich laten vaccineren. Deels voor zichzelf, maar ook voor het algehele groepsbelang en om kwetsbaren te beschermen.

Ik zie net zo goed ouderen die overal schijt aan hebben hoor. Dit soort mensen heb je in alle leeftijdscategorieën. Ik vind het heel oneerlijk om richting de jeugd te wijzen.

Wie niet Vayo? En dan kan ik wel mensen bedenken die het wel een stukje zwaarder had dan de jeugd.

En heus daar zitten ook goeden tussen, net zoals er tussen de ouderen slechte zitten. Maar doe nu niet als of het de meest getroffen groep is zeg.
Waarom zou je in godesnaam in deze tijd met ongevaccineerde jeugd gezellig examenreizen doen naar Portugal en Spanje, omdat ze zo een zwaar jaar hadden? De illegale feesten, het niet testen of er een weg omheen vinden. Ze komen nu eenmaal vaak in het nieuws met deze dingen, dat kan je toch zelf ook prima zien?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 18:46

bigone schreef:
Ik weet niet welke berichten jij leest maar de Delta variant zorgt voor meer ernstig zieke jongeren, zowel aan corona als daarna. Maar misschien is dat weer achterhaalt.

Bedenk dat appels met peren vergeleken worden: Vorig jaar waren de jongeren opgesloten :)*

Covid19 gaat niet weg. We lopen het vroeg of laat vrijwel allemaal op. Zo lang de gezondheidszorg niet overspoeld wordt is dat het probleem wat er nu eenmaal is: Het is een éthisch probleem. Kies maar wélke schade je meer/minder belangrijk vindt; het totaal van de ´schade´ komt toch op hetzelfde neer.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:14

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:19

Jongeren opgesloten :+ Volgens mij had iedereen er last van , en niet alleen de jongeren. En opgesloten vindt ik nogal overdreven , mensen in landen die ook niet meer naar buiten mochten die zaten pas opgesloten. Hier in Nederland hebben we het ondanks alles nog goed gehad , en mochten we ons huis in ieder geval overdag gewoon verlaten. Het was niet zo dat je helemaal niemand meer mocht zien.

Deze 'jongere' heeft het wat dat betreft zeker niet heel zwaar gehad. Ik had gewoon les na een periode op school , zeker 1x in de week. Daarnaast ging mijn stage in de zorg gewoon door en heb ik niet thuis gezeten door corona. Ik heb het juist heel druk gehad tijdens corona , omdat ik simpelweg ook nu grotere opdrachten kreeg vanuit school om te maken.

Afspreken doe ik toch al niet extreem veel. Mijn beste vriendin zag ik dan regelmatig als we gingen mountainbiken. Daarnaast woon ik thuis en had ik voldoende sociale contacten. Misschien ook omdat ik vanuit vroeger mij goed aan kan passen aan alleen zijn , en ik mij vroeger eenzamer gevoeld heb dan nu.

Maar of ik het zwaar heb gehad , nee absoluut niet! Ik kon nog mountainbiken , naar mijn paardjes toe en school was wat dat betreft best strikt en we hadden wekelijks gewoon flink wat uurtjes les zowel online als fysiek.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:25

Huertecilla schreef:
bigone schreef:

Bedenk dat appels met peren vergeleken worden: Vorig jaar waren de jongeren opgesloten :)*

Covid19 gaat niet weg. We lopen het vroeg of laat vrijwel allemaal op. Zo lang de gezondheidszorg niet overspoeld wordt is dat het probleem wat er nu eenmaal is: Het is een éthisch probleem. Kies maar wélke schade je meer/minder belangrijk vindt; het totaal van de ´schade´ komt toch op hetzelfde neer.

Misschien dat bij jullie iedereen opgesloten zat maar dat was hier niet echt het geval of je moet de kroeg in kunnen duiken als ultieme vrijheid zien. Vorig jaar werden er net zoveel jongeren besmet, alleen nu worden ze bijna als enigste groep besmet waardoor de ziekenhuizen wat corona betreft gelukkig zeer weinig te doen hebben. De groep ouderen komt ook nog wel aan de beurt, genoeg die niet willen prikken en die lopen ongetwijfeld covid op. Dan krijgen we een lichte stijging.
En wanneer je het dan over totaal schade hebt, Nederland heeft er niets aan wanneer we voor de rest van Europa weer op rood gaan ivm besmettingen, dat scheelt buitenlands toerisme een hele boel geld. Dus op dit moment is er niet zoveel te kiezen, hooguit wat ze al gedaan hebben door de QR code pas na twee weken in te laten gaan, maar wel vanaf 10 juli, hadden ze gewoon direct moeten doen, nog twee weekenden uitgaan en dansen met jansen erbij zonder blijkbaar deugdelijke controle in sommige gelegenheden.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:41

Ik ga weer even een pauze nemen. Ik merk dat ik een iets andere kant op denk dan de meesten hier en dat het meelezen en reageren me hier erg veel energie kost. Energie die ik liever op andere zaken richt.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:56

Mindim schreef:
Vayo schreef:

Wie niet Vayo? En dan kan ik wel mensen bedenken die het wel een stukje zwaarder had dan de jeugd.

En heus daar zitten ook goeden tussen, net zoals er tussen de ouderen slechte zitten. Maar doe nu niet als of het de meest getroffen groep is zeg.
Waarom zou je in godesnaam in deze tijd met ongevaccineerde jeugd gezellig examenreizen doen naar Portugal en Spanje, omdat ze zo een zwaar jaar hadden? De illegale feesten, het niet testen of er een weg omheen vinden. Ze komen nu eenmaal vaak in het nieuws met deze dingen, dat kan je toch zelf ook prima zien?

Als je leest wat ik schrijf dan zie je dat ik zeg ´ook´. Tevens zeg ik nergens dat zij het het zwaarst hebben gehad. Want dat is niet afhankelijk van leeftijd. Er zijn zeker wel jongeren die het heel zwaar hebben gehad. In iedere leeftijdsgroep zitten mensen die het hebben ervaren als niet zwaar en mensen die het hebben ervaren als enorm zwaar.
Het gaat mij erom dat jij nu heel negatief doet over jongeren in het algemeen, terwijl heel veel jongeren zich aan veel regels houden. Heb het dan alsjeblieft gewoon over de examenreizen naar het buitenland en de mensen die de rotzooi achterlaten en niet over jongeren in het algemeen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 19:59

SusanH schreef:
Ik ga weer even een pauze nemen. Ik merk dat ik een iets andere kant op denk dan de meesten hier en dat het meelezen en reageren me hier erg veel energie kost. Energie die ik liever op andere zaken richt.

Ik ook. Ik ben weer teveel bezig met corona. Ik voel soms irritatie merk ik nu. Ik vind dat er soms iets teveel paniek wordt gezaaid en dat zorgt dan toch voor onrust.

Ik ga ook pauze nemen en even niet meer bezig zijn met en denken aan corona. Gewoon even normaal leven.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:23

Ik lees zojuist dat de centrale regering in Spanje geen landelijke maatregelen (mondkapjes, avondklok) wil invoeren en ook zegt dat er vooral stevig gevaccineerd moet worden. Er lijkt een kentering te komen in de denkwijze, zoals ook Jaap van Dissel al zegt dat die kleurcodes veel te star zijn en nu geen leidraad meer zouden moeten vormen.

Tiggs

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-21 20:29

MoniqueT schreef:
Tja, grenzen dicht ... voor sommige mensen is dat ook heel erg.

De Lambda-variant is óók in Nederland al aangetroffen.

6 Gymnasium is weliswaar wat jaartjes terug voor mij, maar waar zijn de tussenliggende letters gebleven?

Ik vind grenzen dicht persoonlijk inderdaad erger, houd wat mij betreft juist die kroegen en clubs dicht. Ik ga niet weer een jaar mijn familie niet zien omdat anderen per se willen feesten.