Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 19:49

_Nadia_ schreef:
Inpost is hier in de UK ook heel gebruikelijk. Werkt met lockers, je hoeft niet eens een label te printen, je gaat naar de machine, scant de QR op je telefoon, doet je pakketje er in en doet t deurtje dicht. Koper kan kiezen tussen thuisbezorgen (via Yodel, een andere koerier hier) of naar een kluis.
Werkt meestal goed, maar er is ook af en toe een pakketje dat verwisseld wordt en dan heb je dus wel een probleem.

Okay, weet jij toevallig of Mondial Relay en Inpost samenwerken in een dezelfde verzending?
Bijvoorbeeld als iets door gaat naar het buitenland?

DoretteK

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:25

Dit zegt Vinted:
https://www.vinted.nl/help/953

Verzenden met InPost
In Nederland is Mondial Relay nu Mondial Relay by InPost!

Met een verzendlabel van Vinted voor Mondial Relay by InPost verzend en ontvang je al je pakketten:

Binnen Nederland
Tussen Nederland en:
België
Italië
Spanje
Frankrijk
Portugal
Luxemburg
Met Mondial Relay by InPost verzend je van pakketpunt naar pakketpunt.

Dus lijkt me dat je het dan dus gewoon bij Mondial Relay punt kan inleveren...

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 20:39

Kun je idd gewoon inleveren bij mondial, geen probleem

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 21:07

Oryani schreef:
Marjo schreef:
Ik heb precies hetzelfde probleem :')
Ik laat morgen iemand bellen om even te vertellen dat ik het woensdag ophaal. Ik kan niet eerder en er is niemand die ik kan vragen te gaan helaas.

Is het bij jou gelukt?
Bij mij lag het er nog en ik had ook antwoord van Homerr dat de dag waarop het pakket aankomt niet meetelt in de 7 dagen!

Nope, ze sturen het morgen terug. Ik hoop er te zijn voordat dit gebeurt.
Was ook niet over te praten, blijkbaar krijgen ze een boete als ie te lang ligt.

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:46

DoretteK schreef:
Dit zegt Vinted:
https://www.vinted.nl/help/953

Verzenden met InPost
In Nederland is Mondial Relay nu Mondial Relay by InPost!

Met een verzendlabel van Vinted voor Mondial Relay by InPost verzend en ontvang je al je pakketten:

Binnen Nederland
Tussen Nederland en:
België
Italië
Spanje
Frankrijk
Portugal
Luxemburg
Met Mondial Relay by InPost verzend je van pakketpunt naar pakketpunt.

Dus lijkt me dat je het dan dus gewoon bij Mondial Relay punt kan inleveren...

Ik had dit idd ook gevonden.
Ben met deze info naar pakket punt gegaan ( zij hebben werkelijk alle pakketdiensten bij elkaar) met de vraag of ik het daar bij Mondial Relay kan inleveren als Mondial Relay by Inpost en hij had er ook nog nooit van gehoord.
Zij dachten dat Mondial Relay het dan ergens onderweg naar Spanje weer zou overhandigen aan Inpost.

En dat ik via verzendlabel zou kunnen zien of het via Mondial Relay ingeleverd kan worden.
Maar ik had definitieve koop even tegen gehouden om meer zekerheid te vinden, voor dat de bestelling mogelijk weer geannuleerd moest worden, omdat er verder weinig te vinden is.

Het zal dan idd via verzendlabel goed moeten komen +:)+

zelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-25 22:51

Artimes schreef:
Kun je idd gewoon inleveren bij mondial, geen probleem

Oh gelukkig! _/-\o_

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 00:02

pmarena schreef:
Tallie: ik snap niet dat gewoon in een envelopje nasturen geen optie is. Die is er dan misschien nog eerder dan het Vinted pakje :=

Het is Spanje en ze wil perse dat het via Vinted gaat. Ook dit heb ik haar aangeboden. Maar mevrouw wil genoegdoening voor haar leed. :=

Artimes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 08:18

@tallie1979 die is echt niet goed, die zou ik ook uit principe terug laten sturen op eigen kosten ~~}>

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:16

Ja, ga ik nu ook gewoon doen. Ik heb nog nooit iets vergeten in een pakje te doen. Altijd heel secuur. Maar de sticker is ergens onder geschoven en heb het gewoon helemaal gemist. 8)7

Toen ze over vergoeden van het leed begon, toen ging bij mij de knop wel om. Toen was ik ook niet aardig meer. Ik bied je 4 opties en jij zit alleen maar te jammeren over geld. Weigeren kost geld, nasturen kost geld, bij vergoeden is 1 euro niet genoeg. Ik heb haar nu nog 1 bericht gestuurd met de vraag of ze het toch AUB wil weigeren. En aangegeven dat als ze toch accepteert, ze op eigen kosten mag terugsturen.

Kost mij veel te veel tijd en gezeik voor die paar euro. |o

Edit: Oh, ze geeft aan dat ze de overige spullen wil houden. Dus het ging uiteindelijk dus toch niet alleen om de sticker. :') Ik zie wel welke opties Vinted geeft als ze een probleem meld. :)) Wordt vervolgd.. :')

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:53

Weigeren kost geen geld, ze krijgt het volledige bedrag terug zodra je het hebt ontvangen of er een termijn verstreken is.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 09:57

Ik heb ook weer wat hoor. Ik heb op 12 februari twee pakketjes verstuurd (kleding, beide waren iets van 4 euro en aan een Nederlands adres).

Pakketje 1 kwam retour afzender. Die is halverwege ineens terug gestuurd en heb ik vorige week opnieuw op de post gedaan. Pakketje 2 is nog steeds onderweg.

Enfin, gisteravond kreeg ik bericht van de mevrouw van pakketje 1 dat ze het verkeerde pakket gekregen heeft -O- . Maar pakket 2 is dus nog steeds onderweg en heeft sinds 15 februari niet meer bewogen.

Ik heb nu dus mevrouw van pakketje 1 gevraagd een probleem te melden en het terug te sturen. Maar als pakket 2 niet aankomt, dan krijgt die andere mevrouw haar geld terug voor een ander pakket. Maar goed. Dat wordt uitrekenen wat handig is..

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 11:28

Het is soms echt een zooitje met de verzenddiensten. Sommige dingen liggen op een bepaald moment gewoon stil. Of raken zoek, daar heeft vooral UPS een handje van.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:19

Ik vind dat met dhl home delivery
Wordt 1 x aangeboden en dan gaat het al retour…

Verkoop daar ook niet zoveel mee maar toevallig gisteren twee op 1 dag

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:23

Beert, beide dames horen natuurlijk ook hun geld terug te krijgen voor het pakket wat ze gekocht hebben.
Voor jou vervelend als er maar 1 pakket retour komt naar jou en dat op papier het goedkoopste pakket blijkt te zijn. Maar beide zijn rond hetzelfde bedrag zei je toch? Dus veel verlies je er niet aan als 1 pakket kwijtraakt (jij krijgt dan ook het bedrag wat je op papier zou moeten krijgen).

Zet ik net een paar nieuwe vans schoenen te koop. Krijg ik binnen een uur na online zetten een bod van meer dan 50% minder dan de vraagprijs. :+ verwacht iemand werkelijk dat je in zo'n korte tijd online akkoord gaat met zo'n bod?

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:26

Ik heb echt een patent op rare mensen deze week. -O-

Nu weer eentje die een fikse bundel samen stelt. 175 euro. Daar zitten een hoop artikelen bij waarvan duidelijk is beschreven dat de prijs vast is. Biedt ze 135. Vervolgens geef ik aan om er wel wat af te willen doen en is mijn tegenbod 150. (ondanks artikelen met vaste prijs)

Vervolgens een andere bundel. 78 euro, ze biedt 60. Ik zet het naar 65. Zij betaalt en alles lijkt in kannen en kruiken.

Later gisteravond: "Ik wil annuleren, want ik wil toch meer artikelen hebben. Kiest nog een bups spullen uit voor 85 euro en doet een bod voor 70 et het verzoek alles te reseveren. (Ik reserveer niet)

Bod heb ik nu afgewezen en de andere bestelling heeft ze geen annulering voor gedaan en ze reageert niet op mijn berichten.

Ik twijfel nu heel erg of ik niet gewoon het pakket zal versturen, of toch zelf zal annuleren en alles weer te koop zet. Als ik haar reviews lees, flikt ze wel vaker geintjes met mensen uitknijpen en vervolgens ook nog een dispuut openen. Daar krijg ik een beetje de kriebels van.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:35

Dan zou ik annuleren. Minste gezeik.
Ik heb voor het eerst in tijden weer iets via DPD verzonden. Had dat uitgezet na heel veel gezeik steeds, maar ze zijn nu echt een stukken goedkoper dan DHL dus ik dacht ik zet hem weer eens open en laat in mijn advertenties gewoon staan dat ik daarmee niet verzend (geen zin om alles aan te passen). En idd hoor mensen lezen niet dus ik had meteen een verkoop via DPD. En waarempel had ik nu meteen netjes een verzendbewijs en statusupdate in Vinted. Eens kijken of het goed gaat.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:39

Die zou ik ook annuleren :j
Of nouja ik zou eerst even vragen of ze hem nou wil of niet.
Geen reactie dan zou ik wel annuleren anders gaat ze straks terugsturen / niet afhalen / weet ik het.

Teveel risico op gezeik inderdaad.
Ze kan opnieuw bestellen en betalen maar ik zou het alleen doen als het duidelijk is.
Laatst bijgewerkt door pmarena op 05-03-25 13:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:39

Ja, heb ik nu ook maar gedaan.

Zo hee, DPD die in 1x goed gaat, wie belt de krant? :')

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:42

Dpd gaat bij mij altijd goed, tot nu toe
Klopt af op hout

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 13:49

cobiie schreef:
Beert, beide dames horen natuurlijk ook hun geld terug te krijgen voor het pakket wat ze gekocht hebben.
Voor jou vervelend als er maar 1 pakket retour komt naar jou en dat op papier het goedkoopste pakket blijkt te zijn. Maar beide zijn rond hetzelfde bedrag zei je toch? Dus veel verlies je er niet aan als 1 pakket kwijtraakt (jij krijgt dan ook het bedrag wat je op papier zou moeten krijgen).

Het ene pakketje is 3 euro en de andere 3,60 dus er blijft weinig over zonder de verzendkosten. Maar goed, dat is dan jammer maar helaas. Nu alleen afwachten tot koper 1 een probleem meldt, anders kan ze het niet terugsturen.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 14:02

Tallie1979 schreef:
Ja, heb ik nu ook maar gedaan.

Zo hee, DPD die in 1x goed gaat, wie belt de krant? :')

Ik hou met hart nog even vast en heb nog steeds zoiets van liever niet dus vandaar dat ik het in de advertenties laat staan. Bij mij is het vooral naar het buitenland een probleem. Dus ik dacht...die ene Nederlander die de tekst in mijn advertentie niet leest wil ik het dan wel via DPD verzenden :')

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:36

Hoe zit dat met DHL? Ik heb net een pakket afgegeven op het pakketpunt. De man heeft het gescand, duidelijk een piep gehoord. Maar heb geen mail/bevestiging gekregen dat het verstuurd is. Kan het wel zelf aangeven. En nu ? Of even afwachten tot vanavond ofzo?

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:40

Never mind, krijg net de mail 8)7 Bij Homerr krijg je het gelijk dezelfde seconde. Nu al een uur geleden ofzo ingeleverd :=

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:48

Ik heb de indruk dat "de piep" niet per-sé heel veel zegt bij PostNL.

Ik heb regelmatig dat ik bvb. 5 pakketten laat scannen en dat de medewerker dan zegt "hij geeft er maar 4 aan" terwijl medewerker en ik allebei toch echt heel duidelijk bij elk pakket de piep hebben waargenomen.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-25 15:57

DHL duurt altijd langer voordat je een update krijgt. Vorige keer was het de dag erna pas bij mij. Ik kneep hem toch wel een beetje. :=