Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:31

mvdende schreef:
Collectanten heb ik echt een hekel aan. Geef ook nooit wat. Ben instant bloed chagrijnig als ze aanbellen. Heb sowieso een hekel aan de deurbel! (En dan heb ik er nog wel 3 hangen. Heb 3 ingangen namelijk)

Gelukkig dat de meeste collecte hier niet doorgaat.

Och , zo zullen er veel meer zijn.
Tot ze een ziekte krijgen waar nog steeds geen goede remedie voor is en dan voornamelijk weinig voorkomend dus onderzoek afhankelijk is van collecteren onder andere. Of gehandicapte mensen die zonder veel begeleiding niet op vakantie kunnen of ronaldmacdonald huizen waar sommige ouders noodgedwongen overnachten door ernstige ziekte van hun kind. Ik geef altijd wel, het zijn allemaal vrijwilligers en het is voor een goed doel. Maar ieder zijn ding hoor!

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 00:35

mvdende schreef:
Collectanten heb ik echt een hekel aan. Geef ook nooit wat. Ben instant bloed chagrijnig als ze aanbellen. Heb sowieso een hekel aan de deurbel! (En dan heb ik er nog wel 3 hangen. Heb 3 ingangen namelijk)

Lekker sociaal ben je wel, ik heb respect voor collectanten, belangeloos langs deuren voor het goede doel, je weet nooit wat voor ziekte je misschien eens oploopt.ik verbaas me telkens weer hoe rot je uit de hoek komt, dan denk ik het kan niet erger, ohja toch wel, ik heb niemand op de foei maar jij komt wel op de nominatie

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 01:20

knollentuin schreef:
mvdende schreef:

Lekker sociaal ben je wel, ik heb respect voor collectanten, belangeloos langs deuren voor het goede doel, je weet nooit wat voor ziekte je misschien eens oploopt.ik verbaas me telkens weer hoe rot je uit de hoek komt, dan denk ik het kan niet erger, ohja toch wel, ik heb niemand op de foei maar jij komt wel op de nominatie

Amen.

Jessix

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 01:24

Ik geef altijd wel wat. Al is het maar voor de moeite die iemand heeft gedaan om te collecteren.

Maar hier inderdaad al tijden niemand gezien. Ook komen er geen kinderen voor Sint Maarten, hoorde ik vandaag.

judithM

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 06:01

Ik heb vorige week gelopen voor Alzheimer. Ik heb een stok van ongeveer 80 cm aan mijn bus gemaakt voor extra afstand :D

Leuke reacties op gehad :+

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 07:03

Ik geef ook altijd wat. Hou niet van mensen die leuren langs de deuren, en van energiemaatschappijen of anders zijn. Daarom sticker dat ik niet open doe voor verkopers, en wel voor collectanten. Achterbuurvrouw kwam ook collecteren voor Alzheimer. Die had 1 van haar kinderen mee. En die is onder de 12 dus hoeft geen afstand te houden, kon hij mooi de collectebus vasthouden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 07:58

mvdende schreef:

Waarom heb je deurbellen als je niet wilt dat iemand aanbelt? :')

En trouwens je hebt gewoon stickers die je kan plakken voor geen collectes.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:12

Ik heb nooit last van collectanten. Laatst wel eentje gehad die aan de deur stond en toen ik zei dat ik niks wilde geven(ik had geen kleingeld in huis) vroeg ie of ik wel open wilde doen.
Mijn antwoord was nee... er woont verder bijna niemand in het rijtje bij mij.

Ik wil vanaf volgend jaar wel een keer geld gaan doneren. Maar weet nog niet welke stichting. Misschien neem ik wel een spup. (KNGF)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:18

Nou ik begrijp mvdende wel hier in. Ik heb er ook een hekel aan. En krijg ook altijd een rolberoerte als de bel gaat. :')
En dat ik niets aan collectanten geef zegt niets over of ik geld aan goede doelen geef. ;)
Ik wil alleen zelf bepalen wat waar en wanneer. Ik hoef daar niemand voor aan de deur.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:20

Maar dan zet je toch gewoon de bel uit ipv zo lelijk te doen :')

Als mensen een bel hebben lijkt het me niet logisch dat ze het verschrikkelijk vinden als we wordt aangebeld.
Hier staat de bel ook zo vaak uit als ik niet wil dat er aangebeld wordt.

wemkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:24

bij ons hebben we de bel doorgeknipt (eigenlijk omdat hij stuk was hij stopte niet meer). Nu kloppen ze keihard op het raam....
Ik geef ook nooit wat aan collectanten. Sorry maar ik heb me eigen geld zelf nodig.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:24

verootjoo schreef:
Maar dan zet je toch gewoon de bel uit ipv zo lelijk te doen :')

Als mensen een bel hebben lijkt het me niet logisch dat ze het verschrikkelijk vinden als we wordt aangebeld.
Hier staat de bel ook zo vaak uit als ik niet wil dat er aangebeld wordt.

Ik weet niet eens hoe ik dat ding uit moet zetten... Al een paar keer meegemaakt dat er in de nacht word gebeld. In het begin zat ik recht op in bed.
Meestal kijk ik uit het raam wie er beneden staat.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:30

Hier komen altijd bekenden collecteren. Je voelt je dan bijna gedwongen om wat over te maken. Maar al een hele poos niet gezien. De jehova’s getuigen zie ik ook niet meer. Die vind ik dan meer hinderlijk omdat die niet enkel aanbellen maar ook gewoon wanneer je buiten bezig bent naar je toe lopen op je erf. Ik denk dat daar ook een ontmoetingsstop zit.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:31

Je hoeft ook niet te geven, maar om nu een bloedhekel aan collectanten te hebben, terwijl die mensen (meestal) voor een goed doel langs de deuren gaan, is een overtrokken reactie, zonder veel empathie.
Het is een traditie en deze zal uitsterven door met name een gebrek aan collectanten en contant geld in de toekomst. :D
Dus het probleem lost zich vanzelf op t.z.t.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:42

Electra63 schreef:
Je hoeft ook niet te geven, maar om nu een bloedhekel aan collectanten te hebben, terwijl die mensen (meestal) voor een goed doel langs de deuren gaan, is een overtrokken reactie, zonder veel empathie.
Het is een traditie en deze zal uitsterven door met name een gebrek aan collectanten en contant geld in de toekomst. :D
Dus het probleem lost zich vanzelf op t.z.t.

Hier hetzelfde. Ik geef meestal wel aan collectanten. Maar laatst iemand die kwam vragen of ik wilde collecteren over 2 weken in deze wijk en daar heb ik toch nee op gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 08:59

En weer ontopic? :+

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:22

Je kunt beter met zo'n collectebus in de lokale supermarkt gaan staan (of beter nog een bus wegzetten) en in afhaaltoko's zie je ook vaak 'n bus op de balie voor een of ander doel. Dan hoef je niet zo hinderlijk overal aan te bellen. Ben blij dat hier nauwelijks collectanten voorkomen (buiten de bebouwde kom)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:47

Dat ik een hekel heb aan de deurbel, hoeft niet te betekenen dat ik dat ding maar uit moet schakelen. Ik schrik me iedere keer de pluris van dat ding, maar liever dat, dan dat mensen via de bijkeuken zomaar de patio of het huis in zouden lopen. Mijn hond vind vreemde mensen in huis op zn zachtst gezegd niet zo grappig!

Dat ik nooit geef aan collectanten, heeft ermee te maken dat ik graag wil dat mijn geld daadwerkelijk bij het goede doel terecht komt, en niet in een zak van een directeur terecht komt.

Zeker bij de grote goede doelen, blijft nogal eens wat geld aan de strijkstok hangen...

Ik geef echt wel eens aan een goed doel, maar dat is dan een goed doel waar ik de mensen erachter persoonlijk ken, of die glashelder zijn over waar het geld exact naar toe gaat. En uitsluitend goede doelen die betrekking hebben op dieren.

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:48

Needje schreef:
Nou ik begrijp mvdende wel hier in. Ik heb er ook een hekel aan. En krijg ook altijd een rolberoerte als de bel gaat. :')
En dat ik niets aan collectanten geef zegt niets over of ik geld aan goede doelen geef. ;)
Ik wil alleen zelf bepalen wat waar en wanneer. Ik hoef daar niemand voor aan de deur.

Waarom krijg je eigenlijk een rolberoerte als de bel gaat? Slecht geweten? Duistere praktijken bij je binnen? Ik snap het niet. :?

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:48

Ppff iedere keer als ik lees dat er weer veel banen weggaan bij een bedrijf doet het me echt een soort van pijn. Ik ben zelf op zoek naar een baan, maar er komen steeds meer werkeloze bij en er is steeds minder werkgelegenheid dus steeds minder kans op een baan.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:49

CharleyT schreef:
Needje schreef:

Waarom krijg je eigenlijk een rolberoerte als de bel gaat? Slecht geweten? Duistere praktijken bij je binnen? Ik snap het niet. :?

Het volume van de bel?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:53

CharleyT schreef:
Needje schreef:

Omdat dat ding knetterhard gaat en iedereen waar ik mee omga in principe gewoon achterom komt en dus niet hoeft aan te bellen. Ik schrik gewoon van dat ding.
En dat er wat vervelende exen begraven liggen in m'n kruipruimte naast m'n drugslab heeft daar niets mee te maken. }:0

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 10:58

Needje schreef:
CharleyT schreef:

Omdat dat ding knetterhard gaat en iedereen waar ik mee omga in principe gewoon achterom komt en dus niet hoeft aan te bellen. Ik schrik gewoon van dat ding.
En dat er wat vervelende exen begraven liggen in m'n kruipruimte naast m'n drugslab heeft daar niets mee te maken. }:0

:')

Ik schrik ook van de bel, omdat het echt een hard rot geluid is. Maar ik snap het verband tussen mensen die naar binnen lopen en een bel niet zo. Mijn hond houdt ook niet van mensen die zomaar binnenkomen, maar daar bestaan sloten voor.

Nu met corona vind ik het sowieso niet prettig als er allemaal mensen aan de deur komen. Dus geen collectes, maar ook niet om stroopwafels te verkopen enzo. Ik neem op het moment ook geen pakketten aan voor buren.

Iedereen moet slim omgaan met thuiswerken enzovoorts. Dan moet dat met een collecte ook handiger kunnen, niet aan de deur en geen contant geld. Hoewel ik vorige keer kon pinnen, maar dat vertik ik. Dan doe ik het wel op een moment dat ik zelf wil

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:12

Wij hebben geen deurbel.
Wel vier Frenchies op het terras voor de duur; HEEL waakse :D
Bezoek stopt op het pad en toetert.

We hebben geeneens een adres _O-
Post naar postbus en pakketjes bij benzinepomp verderop.

Hier nu dichte mist.
Is ronduit surrealistisch.

Ben nu met berglief in het wegrestaurant bij de dorpsingang. Zien we nog wát mensen; over ons masker heen, op afstand. Pfffff.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-20 11:17

Huertecilla schreef:
Wij hebben geen deurbel.
Wel vier Frenchies op het terras voor de duur; HEEL waakse :D
Bezoek stopt op het pad en toetert.

We hebben geeneens een adres _O-
Post naar postbus en pakketjes bij benzinepomp verderop.

Hier nu dichte mist.
Is ronduit surrealistisch.

Ben nu met berglief in het wegrestaurant bij de dorpsingang. Zien we nog wát mensen; over ons masker heen, op afstand. Pfffff.

En steeds tegen ons zeggen dat we zeurpieten zijn en covid verspreiden, dus we moeten binnen blijven