Ik lees best veel over false negatives .. als je getest bent met (milde) klachten en de testuitslag is negatief, geloof je dat dan wel?
Ik zou denk ik alsnog zenuwachtig zijn totdat ik echt geen klachten meer voel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6065478/e ... itief.html
Even heel goed nieuws tussendoorHopelijk gaat dit werken en kunnen ze het voor elkaar krijgen.
Pandora2 schreef:Zebrastreep schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6065478/e ... itief.html
Even heel goed nieuws tussendoorHopelijk gaat dit werken en kunnen ze het voor elkaar krijgen.
Dat zou inderdaad fijn zijn moest dit werken !
Alleen blijf ik mij een beetje afvragen hoe dat dan gaat met die antistoffen ?
Mensen die de ziekte doorgemaakt hebben, hebben vaak weinig tot geen antistoffen en als ze er al hebben blijven ze maar korte tijd in het bloed.
Hoe moeten we dat dan zien met een vaccin ? Je kan toch niet 12x per jaar een vaccin gaan halen ?![]()
Anyway zijn de eerste beschikbare vaccins voor hoogrisico patienten en zorgverleners.
Misschien iemand die medisch onderlegd is die hier al wat meer info over heeft ?
Pandora2 schreef:Zebrastreep schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6065478/e ... itief.html
Mensen die de ziekte doorgemaakt hebben, hebben vaak weinig tot geen antistoffen en als ze er al hebben blijven ze maar korte tijd in het bloed.
Hoe moeten we dat dan zien met een vaccin ? Je kan toch niet 12x per jaar een vaccin gaan halen ?![]()
Anyway zijn de eerste beschikbare vaccins voor hoogrisico patienten en zorgverleners.
Misschien iemand die medisch onderlegd is die hier al wat meer info over heeft ?
Astorga schreef:Pandora2 schreef:
Lijkt me een goede vraag voor dit topic: [CV] Corona, Wetenschap & Discussie
Weet wel dat er meerdere manieren van afweer zijn, dus het hoeft geen probleem te zijn dat antistoffen snel verdwijnen.
Pandora2 schreef:Astorga schreef:Lijkt me een goede vraag voor dit topic: [CV] Corona, Wetenschap & Discussie
Weet wel dat er meerdere manieren van afweer zijn, dus het hoeft geen probleem te zijn dat antistoffen snel verdwijnen.
Ah kijk, dat wist ik niet eens.Zou fijn zijn moesten er toch een paar vaccins de eindfase halen binnen afzienbare tijd.
Ik ga het even voorleggen ook in het andere topic !
Cer schreef:Een vraagje aan de mensen die getest zijn en negatief bevonden..
Ik lees best veel over false negatives .. als je getest bent met (milde) klachten en de testuitslag is negatief, geloof je dat dan wel?
Ik zou denk ik alsnog zenuwachtig zijn totdat ik echt geen klachten meer voel
Zebrastreep schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6065478/e ... itief.html
Popstra schreef:Zebrastreep schreef:https://www.nu.nl/coronavirus/6065478/e ... itief.html
Moeten we alleen minstens nog anderhalf jaar op wachten eer alle onderzoeken goed zijn bevonden. Maar, beter dan niks
Popstra schreef:bigone schreef:Ze vermoeden iemand met milde klachten. Er komt inmiddels steeds meer bewijs dat je al een dag of vijf voor de klachten besmettelijk kunt zijn. Rivm lacht dat weg maar toch, bij OP1 zaten vorige week de onderzoekers van het rioolwater , zij hadden op twee plekken een toename van Corona in rioolwater gevonden en op die twee plekken kwamen na vijf dagen plots meer besmettingen voor . Die dame met dat grijze haar van het rivm lachte er wat bij maar had ook geen verklaring .
Vandaag 185 besmettingen, merendeel in provincies nh zh nb en Utrecht .
Dat klopt ja van dat riool water. Heel interessant. Die dame met die wenkies zat er indedaad beetje schaapachtig bij te lachen.
Marie_Anne schreef:Zij lachte en keek bedenkelijk toen er gesuggereerd werd dat men al voor de klachten besmettelijk zou zijn. Dat is natuurlijk ook veel te kort door de bocht, om dat naar aanleiding hier van te stellen.
bigone schreef:Inmiddels verwachten ze in Hillegom wellicht honderden besmettingen. Van de 23 mensen die nu positief zijn getest hebben de meesten intensief contact met andere mensen gehad , ondanks lichte symptomen zijn de meesten gewoon aan het werk gegaan.
In Schiedam is het team handhaving getest na besmetting van twee medewerkers, daaruit bleek dat negen mensen positief waren.
Ik krijg het gevoel dat de Nederlandse nuchterheid bij net even niet lekker voelen gewoon doorwerken nu wel eens een factor in de verspreiding gaat worden.
Popstra schreef:Ja het is een duitse invasie in ons land momenteel. Snap het wel, gaan ook liever veilig met de auto wat dichterbij op vakantie
Eilanden zitten ook vol.
Zebrastreep schreef:Valt ook wel te verwachten alleen lijkt het nu vooral in Zeeland, zuid-Holland en noord-Holland. Drenthe is al 2 dagen niks bij gekomen.
Maar ik vroeg mij af tellen ze de vakantiegangers die uit het buitenland komen en hier positief getest worden ook mee in de cijfers? Of worden die mensen in hun eigen land erbij geteld? Anders is het niet zo gek met alle gevallen op Schiphol dat in Amsterdam er best een stijging is.
Citaat:‘Heel zorgwekkend.' Veel te veel mensen lappen de coronaregels aan hun laars. Daarvoor waarschuwen de GGD's en ziekenhuizen in Noord-Brabant. Ze zien het aantal besmettingen stijgen en vrezen voor een nieuwe virusgolf door de lakse bevolking. Die laten zich weliswaar testen, maar lopen na een test gewoon rond. Ze gaan naar de stad, naar vrienden of naar hun werk.